30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: 30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:27

MF nope sorry, ik zweer bij Horseware Rambo. Liggen super ook op QH's zijn ook ademend en zeker onverwoestbaar. De kleine dekensloper heb ik niet meer, maar die heeft echt 4 jaar gepoogd die dingen te slopen en tis em nooit gelukt.

Heb maar 1 keer een Bucas gehad, nooit weer. Had fleece aan de binnenkant, drama, bleven allemaal haren in hangen.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:08

Fleece binnenkant vind ik ook drama. Ik hou het ook bij Horseware. Goede pasvorm en gaan niet snel stuk. Heb nu de 1200D Amigo's en dat vind ik een acceptabele prijs/ kwaliteit.

Helaas is mijn paard aan een nieuwe hobby begonnen, het slopen van de deken van zijn paddockmaatje, er zijn reeds 2 gesneuveld. Echt ontzettend vervelend, ze staan nu om de beurt alleen in de paddock, dat is wel heel jammer. Minder uren buiten en minder sociaal contact. Maar hij legt natuurlijk geen verband tussen ongewenst gedrag en de consequenties. Nu kreeg ik als tip een graasmasker te proberen zodat hij niet kan bijten en slopen. Dus dat dit weekend maar eens aanschaffen en uitproberen. Iemand ervaring hiermee?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 01:50

Joke al Cribox liquid geprobeerd??? kan je zo op de deken spuiten. Hielp hier bij het dekenslopertje nog wel, maar moest dan wel om de dag (en als het geregend had elk dag) inspuiten.
En anders idd een graasmasker. Daarmee kunnen ze in ieder geval niet meer bijten. Ik gebruik em niet tegen het bijten, maar wel tegen teveel gras :+ (QT wordt nogal snel dik) en ook tegen zand eten. Daar werkt het ook bij.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:37

Hoi Rina ja heb al diverse vieze middeltjes geprobeerd maar daar trekt hij zich weinig van aan. Wellicht consequenter inspuiten maar paardlief staat op een pensionstal en ik werk overdag dus op het moment dat ze de paddock ingaan ben ik er niet. Ik ga het graasmasker proberen al vermoed ik dat hij er minder blij van gaat worden maar dat is dan even pech ;-)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:43

Zou dan idd een graasmasker doen..

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:32

Vind je een graasmasker niet eng buiten, ik zet ze hier nooit met halster buiten ivm klieren of ergens achter blijven hangen. Krijgt je paard wel voldoende hooi binnen dan? Graasmasker is toch voor op gras voor dikke paarden, het is winter en ze moeten nu toch voldoende ruwvoer tot zich kunnen nemen?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:47

Even een vraagje, miss wordt ie wel verwijdert onder het mom van 'maak een advertentie', maar weet iemand een stalling in drenthe voor een merrie van anderhalf onder de 200 euro?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:21

Bij CP112?
Is dan in Zuidwolde

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:22

Hoever, want in Gieterveen zit Poelman

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:53

Ik hoop iets geschikts te vinden in een straal van 25km van ekehaar/ assen. Het liefst binnen 15km want dan kan ik er ook eens op de fiets heen. Zuidwolde vind ik eigk net iets te ver. Ik werk in groningen, dan moet ik na mn werk naar huis om de hond uit te laten en dan weer richting groningen voor de pony. Daar is niets mis mee maar kost zoveel benzine XD

Poelman ken ik niet dus ik ga even googlen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:09

maar een merrie van anderhalf is toch prima als je daar 1 x in de maand naartoe gaat en haar lekker jong laat zijn ipv elke dag er naartoe te gaan?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:17

Wat zoek je precies? Een stal of is alleen weidegang ook goed?

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:18

MissDD heeft er gestaan, moet je die even pb-en

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:54

Nee hoef er niet elke dag heen :) maar vind het prettig als ze wel in de buurt staat. Of een regio waar ik vaak kom, ik kom vaak in ekehaar, grolloo, schoonloo, ellertshaar, noordsleen, zwiggelte, beilen, assen, zeijen. Dus dat spreekt me het meeste aan :)

Thanks voor de tips nog!

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:35

MissFreubel schreef:
Vind je een graasmasker niet eng buiten, ik zet ze hier nooit met halster buiten ivm klieren of ergens achter blijven hangen. Krijgt je paard wel voldoende hooi binnen dan? Graasmasker is toch voor op gras voor dikke paarden, het is winter en ze moeten nu toch voldoende ruwvoer tot zich kunnen nemen?

Ja vind het wel een beetje eng maar er is genoeg toezicht. In de paddocks wordt hooi gevoerd maar ´s nachts op stal krijgt hij ook een berg hooi. Denk dat hij al met al ruim voldoende hooi binnenkrijgt. Het is niet ideaal maar het proberen waard.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:18

Ja lastig als ze ondanks smerig spul toch blijven bijten. Mocht hij nou toch niet genoeg hooi binnenkrijgen met een normaal graasmasker, kan je altijd nog een metalen muilkorf proberen. Daarmee kan hij zeker genoeg eten.
Dit bedoel ik. http://www.ej.nl/products/10000098/3580 ... ORF+METAAL
Ja ook niet ideaal, maar goed je mot wat he ;)

En je kan evt ook nog deze proberen.
http://www.agradi.nl/pfiff-anti-bijtkap-kunststof.htm

Ik heb er 1 van, had em in gebruik toen Clips 18 krammen in dr voorbeen had. Die kon daar niet vanaf blijven :x met die kap kon ze daar nog wel bij maar heel slecht. Maar ik had die band over de neus via het halster gehaakt. Even foto gezocht :D Clips met bijtkap, en spijkerbroek met ducktape om het been met verband.
Afbeelding

Hij is natuurlijk bedoeld voor de eigen deken, maar als je de riem over de neus behoorlijk vast hebt kunnen ze er ook niet mee aan de grond (of andermans deken). Ze heeft em nl nog wel eens om, als ze weer zon periode heeft van zand likken. En er gewoon niet mee kunnen stoppen.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:49

Lijken me idd beter dan een graasmasker. Had ik ook wel kunnen gebruiken. Had hier ook een dekensloper.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 23:56

Lastig probleem, mijn ouders hebben ook een dekensloper op stal. Zij doen er weinig aan behalve het repareren van de deken. Gelukkig zijn de mijne geen slopers.

De bak was hier nog knoeterhard vandaag helaas. Heeft misschien ook wel een voordeel want nu moesten we wel van het erf af om te rijden. Ik ben normaal niet zo van het buitenrijden, maar voor mn paard is het wel goed dat ze zoveel mogelijk ziet en meemaakt. [RIJ-ITP] als je rijbaan bevroren is....

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:06

Bak hier ook bevroren. Paarden lopen op eieren, vinden het niet fijn aan de voetjes

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:16

Rina dank voor de tips! En die foto :D geweldig! Goede vondst met spijkerbroek.

Het regent hier nu pijpestelen en het dooit, maar ja nu wordt het eerst een hele natte bende buiten want het water kan niet weg. Gelukkig heb ik de luxe van een binnenbak ter beschikking en kan ik gewoon doorrijden. Kan echter niet wachten op het voorjaar.... paarden weer lekker in het gras en rijden in de buitenbak 8-) .

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:40

Ja ik doe mee.. behalve de binnebak dan haha

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:28

Har166: is het paardendal in Grolloo geen optie? Is voor zover ik weet een heel fijn opfokbedrijf :j

Graasmaskers heb ik geen ervaring mee :n

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:25

Nee ik kan nu niet een nieuwe pony in de groep gooien. Dus moet ze daar eerst alleen op stal. Ben vandaag bij schaaphok geweest, ook super mooie stalling maar daar kost een gewone stal 230 tot mei en dat vind ik op dit moment te duur. Ik betaal dan voor fasciliteiten die ik niet gebruik. Dus eigenlijk zoek ik wel iets beneden de 175 euro, nog minder is altijd leuk haha. Maar ook een locatie waar ze lekker veel beweging krijgt. Land met schuilstal is helemaal perfect.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:23

joke165 schreef:
Rina dank voor de tips! En die foto :D geweldig! Goede vondst met spijkerbroek.

Ja met die tante op stal wordt je vanzelf heel slim *zucht* En die schijnheilige blik op de foto kreeg ik dus elke keer als ik naar dr stond te kijken. Tot ik me omdraaide dus he :x

Je zou mijn omheining eens moeten zien. Tante verzint nl elke keer weer wat nieuws, en zelden wat goeds :z

De regen is ons voor een groot deel bespaart gebleven _/-\o_ De toplaag van de paddocs begonnen vanmiddag alweer te ontdooien. De bak heb ik nog niet gekeken, die was met de sneeuw erop nog dooi, maar geen idee hoe die er nu bijligt. Morgen maar eens kijken. En als nodig kan ik uitwijken naar de binnenbak. Die zit op 2 km afstand, en ik ben er al meer dan een jaar niet geweest :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:59

Ik was gister een dagje Amsterdam met vriendje, dus geen paarden gezien. Maar vandaag schijnt de zon!! Dus dat hadden we goed gepland! Straks naar stal.

Voor een kennis zoek ik een brave koudbloed/stevig klein paard. Budget tot 2000 euro. Mocht iemand hier iets weten dan hoor ik het graag!