Paarden Fotomeeting Delft in Mei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Paarden Fotomeeting Delft in Mei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:41

Je kan denk ik het beste de ts, chelle_dora, even een pbtje sturen :)

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:45

Oké ga ik dat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:59

Hee Fleur, gezellig dat je mee wilt doen! Sorry dat ik zo laat heb geantwoord, werk ging ook door en mobiel bokken en zo'n lijst updaten wil niet helemaal werken :+
1. Chelle_dora - Dora Bevestigd - Foto Dora
2. tesssie14 - Kas Bevestigd Foto Kas
3. tesssie14 - Joey BevestigdFoto Joey
4. jolmer20 - Pep Bevestigd Foto Pep
5. jolmer20 - Flinn Bevestigd Foto Flinn

Middaggroep
1. Zodiacje Bevestigd
2. MariekeS_ Bevestigd Hoofd foto Palermo Rijfoto Palermo
3. Lottejulia Bevestigd Foto Beer
4. roxxxiejjj - Bevestigd
5. Gaia Bevestigd Foto Rhona

Reserven
1. Zipporah Bevestigd
2. Zipporah Bevestigd
3. Zipporah Bevestigd
4. Lailapri-Chayton
5. Lailapri-Delano
6. Lailapri-Danika

Fotografen
1. Desteney_ Bevestigd
2. EskeGirl Bevestigd
3. RandyOrton25 Bevestigd http://www.madebymichaja.nl
4. StephzDesign Bevestigd Stephzdesign
5. Zihuatanejo Bevestigd http://www.renateleijen.nl
6. RdLFoto Bevestigd http://www.rdlfotografie.weebly.com/
7. luwaniej1 Bevestigd http://www.leonievanduffelenfotografie.nl
8. Fenneeee Bevestigd
9. Fleur787 Bevestigd

Reserve Fotografen

-

De planning ziet er als volgt uit;
We fotograferen in duo's. Dit omdat het voor de paarden anders niet te doen is om dik 2 a 3 uur geconcentreerd te blijven. Dan is de laatste fotograaf gewoon zuur omdat het paard dan weigert mee te werken en dat is zonde. Zodra alle fotografen bevestigd zijn worden de duo's gemaakt/besproken en kunnen we direct aan de slag op de fotomeeting!

Ochtendgroep

11:00
Verzamelen op het parkeerterrein naast C. Poot. Hier kunnen auto's en trailers geparkeerd worden. Vanaf hier gaan we met z'n allen 't park in om goede plekken te vinden voor de foto's.

11:15
Begin, combinatie 1
11:30
Wissel, combinatie 2
11:45
Wissel, combinatie 3
12:00
Wissel, combinatie 4
12:15
Wissel, laatste combinatie (5)

12:30 - 13:00
Vrije invulling. Hier kunnen van tevoren nog geen planningen over worden gemaakt, althans, concrete planningen. In dit half uur kunnen de fotografen op eigen houtje fotograferen of even pauzeren, en kunnen de modellen met elkaar nog op de foto of kunnen er rijfoto's worden gemaakt. Hierin hoeft dus niet aan de duo's gehouden te worden en is een ieder dus vrij om te doen wat ie wil!

Daarna is het feestje afgerond voor de eerste groep modellen.

Middaggroep

13:15
Verzamelen op het parkeerterrein naast C. Poot. Hier kunnen auto's en trailers geparkeerd worden. Vanaf hier gaan we met z'n allen 't park in om goede plekken te vinden voor de foto's.

13:30
Begin, combinatie 1
13:45
Wissel, combinatie 2
14:00
Wissel, combinatie 3
14:15
Wissel, combinatie 4
14:30

14:45 - 15:15
Vrije invulling. Hier kunnen van tevoren nog geen planningen over worden gemaakt, althans, concrete planningen. In dit half uur kunnen de fotografen op eigen houtje fotograferen of even pauzeren, en kunnen de modellen met elkaar nog op de foto of kunnen er rijfoto's worden gemaakt. Hierin hoeft dus niet aan de duo's gehouden te worden en is een ieder dus vrij om te doen wat ie wil!

Hierna is het feestje ook afgelopen voor de middaggroep en kan iedereen vervolgen met zijn dag. Op deze manier hoop ik dat iedereen voor de spits thuis komt, de paarden allemaal hun concentratie hebben kunnen behouden en de fotografen een mooie aanvulling hebben op hun mooie portfolio's!

Nu allemaal nog duimen dat het mooi weer wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:46

Zo morgen ga ik dan echt de meeting-plek verkennen met celine! :D Eens kijken of we onderweg wat foto's kunnen maken haha :Y)

Ik heb ook even in wat portfolio's rondgesnuffeld net haha :D
Erg veel leuke dingen gezien al wel!

Wel is er een ding :+ Alhoewel ik snap dat iedere fotograaf zijn eigen stijl heeft; ik leen mijn pony niet voor fotobewerkingen als manipulaties (achtergronden veranderen als in -> ineens een heel ander landschap) daar ik zelf ook manipulaties kan maken maar ik vind dat dit weinig te maken heeft met fotografie :) Dus dat is het enige zeur-puntje van mijn kant af; ik leen mijn pony dus niet voor manipulaties :D En dat is dus geen ikke-ikke-ikke eigenschap maar gewoon iets waar ik fel op tegen ben :)

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 05:11

OK Chelle, ik neem aan dat je daar mijn foto's mee bedoeld aangezien ik degene ben die een andere achtergrond gebruikt heb bij een foto van de vorige meeting :) Als er hier mooie achtergronden zijn dan is het voor mij niet nodig om te veranderen van achtergrond. Ja gaat vandaag even kijken en foto's maken van het terrein, toch?

Als er meer mensen zijn die tegen het wegwerken van storende achtergronden zijn of het bewerken in het algemeen dan hoor ik dat graag van te voren, want dat is nou een keer mijn stijl van werken. Als alles klopt op de locatie hoef ik niet te bewerken, dan kan ik mooie foto's schieten en hoef geen tijd in bewerken te stoppen.

Voor mij als beroepsfotograaf is het belangrijk dat niet alleen het paard goed op de foto komt maar dat het totale plaatje klopt en dus is voor mij de achtergrond even belangrijk als het paard :j ik verander niets aan het paard zelf, alleen aan de achtergrond en de sfeer. Je paard krijgt dus geen grotere oren of zo :D

En net zo als jij zelf wilt beslissen of je pony wel of niet aan de longe kan lopen die dag wil ik als fotograaf zelf beslissen wat ik met mijn foto's doe. We komen die dag samen om foto's te maken en een gezellige dag te hebben. Maar dit klinkt alsof wij als fotografen in opdracht van jullie komen.

Als je mij een opdracht wilt geven voor een fotoshoot dan kan dat hoor :j dan kom ik alleen voor jouw pony en mag je als opdrachtgever bepalen hoe en wat. Betaal je mij de reiskosten en de uren. Dan ben jij degene die beslist, maar in dit geval kom ik voor mijn plezier en om lekker vrij werk te maken. Aangezien ik mij altijd al aan regels van opdrachtgevers moet houden en dit juist voor mij een mogelijkheid is om vrij werk te maken.

Wil je niet dat ik de foto's bewerk dan is de enige optie dat ik van jouw pony geen foto's maak, want ik schiet geen foto's die ik meteen weer weg kan gooien. Dat heeft geen enkel nut. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:28

Nou Zihunogwat: dan raad ik je aan om geen foto's te maken van mijn pony. Want in mijn ogen heeft het compleet vervangen van een achtergrond niks meer met fotografie te maken maar met het manipuleren van foto's en daar ben ik niet zo van en zie dan ook absoluut niet de meerwaarde van je paard bij een stel bergen zetten. Volgens mij was fotografie ook het vastleggen van de werkelijkheid en mijn pony is nog nooit in de rocky mountains geweest om maar even wat te noemen.

Als het lukt ga ik foto's maken ja. Onthoud wel dat ik de paard zit en ik dus niet weet of het mogelijk is om foto's te maken als ik erop zit, pin me daar dus niet op vast. Overigens staan er in de openingspost gewoon ook voorbeelden van de omgeving in het topic wat daar aangekaart is.

Maar goed, ik vind het jammer dat het dan zo moet maar dan vraag ik je inderdaad maar vriendelijk om geen foto's te maken van mijn pony, want wat ik al zei, ik leen mijn pony niet voor fotobewerkingen danwel manipulaties. Hier ben ik met alle paardenspellen e.d. ook fel op tegen en heb daar al meerdere malen mijn pony 'bewerkt' gezien en hou er dus absoluut niet van. Als ik met m'n pony naar de bergen of het strand wil en daar foto's van wil, dan ga ik er wel daadwerkelijk heen :D Dat is dus een beetje mijn afkeer ertegen. Voor jou als beroepsfotograaf ligt de definitie van fotograferen dus anders. Ik vind het vastleggen van het moment en de werkelijkheid, jij vind het denk ik vastleggen van een sprookjesbeeld. Dan hebben we daar dus blijkbaar hele andere meningen over. Als je wat met de omgeving kan staat het je vrij, maar anders vraag ik je dus inderdaad om geen foto's te maken van mijn pony. Ik leen haar daar niet voor. Het is een fotomeeting, geen fotobewerkmeeting :)

Mooi, hebben we dat ook weer opgehelderd.
edit: voordat ik dalijk de boeman ben; ik snap echt wel dat foto's nabewerkt moeten worden d.m.v. kleuren, storende objecten wegwerken en touwtjes e.d en daar heb ik allemaal geen moeite mee. Maar ik vind niet dat je de realiteit moet wegwerken en dus dan maar achtergronden compleet moet vervangen en dat stel ik dus niet zo op prijs. Dus niet dat iedereen dalijk denkt dat ik niks leuk vind; nee dat is niet zo, alleen ik wek niet graag de illusie dat mijn pony op het strand ofzo is geweest of in een amerikaans landschap als ze nog niet eens bij het meertje het water ingaat zegmaar :Y)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:51

Heb me ooit opgegeven, maar moest afhaken omdat ik in mei geen tijd meer had. Kan nu alleen geen datum meer vinden... Wanneer gaan jullie meeten? :D

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:02

LynnDenise schreef:
Heb me ooit opgegeven, maar moest afhaken omdat ik in mei geen tijd meer had. Kan nu alleen geen datum meer vinden... Wanneer gaan jullie meeten? :D

2 Juni :j

Heel misschien ga ik een ochtendje, middagje of helemaal niet mee wat ik érg jammer zou vinden! Zondag heb ik namelijk een clinic en had het ook niet meer door dat ik mezelf had ingeschreven.. Dinsdag/woensdag zal ik definitief laten weten hoe en wat.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:05

Oke, wij gingen wat met de familie doen, maar geen idee of dat heel de dag is. Anders sluit ik me misschien nog bij jullie aan :)

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:15

Hoi Chellenogwat, het begrip fotografie is wel wat ruimer dan het ' vastleggen van de werkelijkheid' overigens gaat het in mijn foto met andere achtergrond om het samenvoegen van twee foto's die ik beide gemaakt heb. Of je het mooi vindt of niet maakt niet zoveel uit voor mij. Voor elk soort fotografie is een publiek dat het kan waarderen. Ik heb al verschillende prijzen gewonnen in internationale wedstrijden voor beroepsfotografen, dus mijn beelden worden gewaardeerd. En als docent fotografie probeer ik ook hobbyfotografen beter te laten kijken. Dat een beeld soms vraagt om een nabewerking omdat op het moment van het maken van de foto een achtergrond niet gekozen kan worden is voor mij geen probleem. Het bewerken van foto's deed ik 35 jaar geleden al in de donkere kamer en nu met photoshop. J inderdaad, ik ben nog uit het analoge tijdperk :j

Ik zal van jouw pony geen foto's maken, als er nog meer mensen een probleem mee hebben graag tijdens de meeting of ervoor aan mij doorgeven. Het maakt mij niet uit als mensen van mij geen foto's willen zien van hun paard of pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:45

RdLFoto schreef:
LynnDenise schreef:

2 Juni :j

Heel misschien ga ik een ochtendje, middagje of helemaal niet mee wat ik érg jammer zou vinden! Zondag heb ik namelijk een clinic en had het ook niet meer door dat ik mezelf had ingeschreven.. Dinsdag/woensdag zal ik definitief laten weten hoe en wat.

Is goed! Laat maar weten hoe of wat :)

LynnDenise; zou gaaf zijn als je toch mee kan komen! Hoop dat Dora nu een stukje makkelijker is voor je dan haha!

Zihuanogwat: nu weten we het wel, je bent beroepsfotograaf. Hoef je niet 100x erbij te zeggen. Gelukkig is iedere persoon gezegend met het talent om een eigen smaak te ontwikkelen en eigen voorkeuren te hebben. Dat er mensen zijn de je ophemelen, wil niet zeggen dat iedereen het dan maar mooi vindt. Ik vind het dus 3x niks als achtergronden worden verwisseld, en dan zal het mij aan m'n achterste oxideren dat je allebei de foto's zelf hebt gemaakt; dat is voor mij geen fotografie maar fotobewerking. En dan zal het me net zo veel aan m'n achterste oxideren dat je dat 35 jaar geleden ook al deed of dat je overal prijzen wint; voor mij win je de prijs echt niet. Leuk dat jij je eigen stijl hebt, maar mijn stijl is het niet en mijn voorkeur heeft het ook zeker niet; als ik wil dat mijn pony bewerkt wordt, dan ga ik wel naar een paarden RPG toe als hetpaardenspel of horsenation en dan vraag ik of mensen daar eraan willen knutselen. En als ik foto's wil van mijn pony in de bergen, dan is het jammer maar dan zal ik met pony naar de bergen moeten en niet naar een parkje in Delft. Als de omgeving je blijkbaar nu al zoveel tegenstaat dat je van mening bent dat je achtergronden compleet moet manipuleren, vraag ik me af of jij wel plezier gaat halen uit de fotomeeting. En nee, dat zeg ik niet omdat ik moeilijk wil doen. En nee, ik ga je ook niet inhuren voor mijn wensen en eisen. Want datzelfde kan dan teruggekaatst worden; als jij losse paarden wil, dat is prima, maar dan wens ik wel gevarengeld te krijgen en in het ergste geval een nieuwe pony vergoed te krijgen; jij wil immers foto's van losse paarden, maar als er dan voor ongelukken gezorgd wordt, dan ben jij niet aansprakelijk maar ik.

Verder lijkt het me wijs om de discsusie achterwege te laten en gewoon gezellig mee te praten en te brainstormen over de meeting of je gewoon stil te houden zodat het gewoon gezellig blijft. We weten nu wel dat je beroepsfotograaf bent, en ik ben blij dat er genoeg mensen zijn waaraan jij je geld verdient dat betekent dat er een hoop mensen zijn die het mooi vinden; maar er zijn ook genoeg mensen die het NIET mooi vinden.
Dus nee, van mijn pony hoef je geen foto's te maken, ik wens haar dan ook op geen enkele manier terug te zien van jouw kant op het internet. Dit staat nu bij deze gelijk zwart op wit, jij als beroepsfotografe weet nu neem ik aan dat ik het dus niet op prijs stel en je weet nu dus wat wel en niet mag. Als beroepsfotografe.

Zo. Houden we het nu weer gezellig, zihunogwat als je problemen hebt met me mag je me een PB sturen en als ik informatie wil over jouw kijk op fotografie dan ga ik wel bij je op de opleiding zitten maar dat doe ik niet, dus zou ik de hele filosofie over wat jij als fotografie beschouwt graag achterwege laten, aangezien dit een meeting topic is en niet een topic om het te hebben over wat fotografie is volgens jou. :D

Smile!

Nou ben vandaag naar buiten geweest met pony, ben helaas niet tot aan het parkje gekomen want pony was errug heet en fris. Deze week dus even flink aan het werk zetten en veel naar buiten en dan kunnen we zondag gewoon veilig aankomen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:32

Een vriendin van me komt ook fotograferen op 2 juni! Die wil het graag weer oppakken dus komt ze ook buurten. Weet alleen d'r boktnaam niet :Y) Maar zal wel even vragen om iets herkenbaars haha :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:35

1. Chelle_dora - Dora Bevestigd - Foto Dora
2. tesssie14 - Kas Bevestigd Foto Kas
3. tesssie14 - Joey BevestigdFoto Joey
4. jolmer20 - Pep Bevestigd Foto Pep
5. jolmer20 - Flinn Bevestigd Foto Flinn

Middaggroep
1. Zodiacje Bevestigd
2. MariekeS_ Bevestigd Hoofd foto Palermo Rijfoto Palermo
3. Lottejulia Bevestigd Foto Beer
4. roxxxiejjj - Bevestigd
5. Gaia Bevestigd Foto Rhona

Reserven
1. Zipporah Bevestigd
2. Zipporah Bevestigd
3. Zipporah Bevestigd
4. Lailapri-Chayton
5. Lailapri-Delano
6. Lailapri-Danika

Fotografen
1. Desteney_ Bevestigd
2. EskeGirl Bevestigd
3. RandyOrton25 Bevestigd http://www.madebymichaja.nl
4. StephzDesign Bevestigd Stephzdesign
5. Zihuatanejo Bevestigd http://www.renateleijen.nl
6. RdLFoto Bevestigd http://www.rdlfotografie.weebly.com/
7. luwaniej1 Bevestigd http://www.leonievanduffelenfotografie.nl
8. Fenneeee Bevestigd
9. Fleur787 Bevestigd
10. Kokkielover Bevestigd
(11. LynnDenise (nog niet bevestigd ) )
Reserve Fotografen

-

De planning ziet er als volgt uit;
We fotograferen in duo's. Dit omdat het voor de paarden anders niet te doen is om dik 2 a 3 uur geconcentreerd te blijven. Dan is de laatste fotograaf gewoon zuur omdat het paard dan weigert mee te werken en dat is zonde. Zodra alle fotografen bevestigd zijn worden de duo's gemaakt/besproken en kunnen we direct aan de slag op de fotomeeting!

Ochtendgroep

11:00

11:15
Begin, combinatie 1
11:30
Wissel, combinatie 2
11:45
Wissel, combinatie 3
12:00
Wissel, combinatie 4
12:15

12:30 - 13:00

Daarna is het feestje afgerond voor de eerste groep modellen.

Middaggroep

13:15

13:30
Begin, combinatie 1
13:45
Wissel, combinatie 2
14:00
Wissel, combinatie 3
14:15
Wissel, combinatie 4
14:30

14:45 - 15:15

Hierna is het feestje ook afgelopen voor de middaggroep en kan iedereen vervolgen met zijn dag. Op deze manier hoop ik dat iedereen voor de spits thuis komt, de paarden allemaal hun concentratie hebben kunnen behouden en de fotografen een mooie aanvulling hebben op hun mooie portfolio's!

Nu allemaal nog duimen dat het mooi weer wordt!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:08

Als het echt rotweer wordt (dus echt flinke kans op neerslag) wordt ie verzet. Maar als ik het AD moet geloven gaat het weer nu juist weer enorm opklaren en krijgen we juist weer zomerse temperaturen..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:17

In Nederland is niets zo veranderlijk dan het weer he :+ En dan heb ik nog niets gezegd over de weersvoorspellers, Piet Paulusma enzoo :+ Hoop op mooi droog weer!
*gaat duimen :D *

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:20

Ik geloof helemaal niks meer! Ik sta op en ik zie het wel hahaha.
Ook ik duik voor mooi weer!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:21

roxxxiejjj schreef:
In Nederland is niets zo veranderlijk dan het weer he :+ En dan heb ik nog niets gezegd over de weersvoorspellers, Piet Paulusma enzoo :+ Hoop op mooi droog weer!

Whahaha heb je el eens goed naar die man geluisterd?
Hij heeft altijd gelijk is ook niet vreemd want hij noemt alles op hahahah :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:24

Haha ja ik hoop het ook! Deze week neem ik het er in ieder geval sowieso van en mag pony heel veel oefenen met buitenrijden!
Wat betreft eigen outfit weet ik het nog niet :+ Ligt ook een beetje aan het weer. Sowieso m'n bruine johpurs en een zwarte broek omdat ik die wel zo net vind staan :) Zit dan alleen nog even in dubio over m'n shirt maar ik denk dat ik dat dan op een wit shirtje en een roze jasje hou. Ben ik wel in stijl met ponylief :D
En dan is dit zo'n beetje de meest duidelijke foto die ik heb van Dora d'r 'outfit'
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9588_n.jpg

Helaas nog geen mooi roze westernpad voor d'r :Y) En we rijden gewoon met een engels hoofdstel :]
Wel een met een gepimpte neusriem, namelijk met roze en witte steentjes erop. Zal hier nog even een detailfoto van zoeken :D

En voor de portretfoto's een roze touwhalster -fotozoekt-

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:25

RandyOrton25 schreef:
roxxxiejjj schreef:

Whahaha heb je el eens goed naar die man geluisterd?
Hij heeft altijd gelijk is ook niet vreemd want hij noemt alles op hahahah :D

Jaa en kans op dus hangt er maar net aan waar het dan valt he :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:26

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:28

Pff na die slechte wending in het topic ben ik blij dat het nu gewoon weer over het weer gaat...
Ik kijk er naar uit om jullie allemaal te ontmoeten en hoop dus ook van harte dat we
Het leuk houden zodat ook echt iedereen er straks is.

Btw, mijn paard mag desnoods licht roze met paarse balonnetjes geshopt worden,
Ben allang blij dat er mooie foto's gemaakt gaan worden :D

*gaat weer verder met haar zonne dans*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:29

Haha.. Ik doe ook mee met die zonnedans.. :+

Als het goed is treffen we elkaar nog met de wisseling van de ochtendgroep en de middaggroep.. Misschien iemand zien te regelen die snel een groepsfoto maakt van de hele bups bij elkaar? :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:30

Dan kunnen jullid lang blijven dansen Zodiacje en Chelle! haha, duurt nog een week!

Ik ga eens kijken wat ik allemaal mee ga nemen! Zit nog te twijfelen welk zadel e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:31

Haha neeee volgende week wordt het al mooi weer.. En de meeting is ook volgende week :+ Dus niks aan 't handje :D