Fotomeeting (paarden) in Hatertse Vennen (Gld)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VERAx

Re: Fotomeeting (paarden) in Hatertse Vennen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:55

Ik kom denk ik met touwhalster, of er moet iemand een mooi hoofdstel hebben dat ik kan lenen (mijne is niet zo mooi haha). Eventueel zou ik er ook wel even op kunnen met neckrope, maar wel alleen tussen prikpaaltjes en ik moet even kijken hoe hij zich gedraagt natuurlijk :)

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:23

Super dat Tender gewoon mee kan! Eva en ik zoeken een leuk dekje en bijpassende kleding uit en kunnen de paarden evt invlechten! Nemen ook halster mee

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:33

Welk van de Vennen is dat, Henkje? Degene tegenover de scouting?

Op het moment wordt er best veel gecontroleerd door de boswachters, mijn voorkeur gaat er wel naar uit om de shoot te doen op een plek waar de paarden ook echt mogen komen, anders hebben we straks met z'n allen een boete. :P

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 20:37

Ik ga dit weekend wat foto's maken van de plekken waar we mogen komen. Dan mail ik het staatsbos ook even of we op die plekken een fotomeeting mogen houden, ik zeg niet precies wanneer.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:26

Even wat tips voor de modellen;

-Als je paard een sportcoupe heeft, kan je het beste vlechten met roosjes. Niet voorpluk loslaten of veel kleine knotjes doen want dat staat algauw slordig.
-Zorg dat je tuig mooi gepoetst is, liefst met een mooie bling frontriem erbij of lakneusriem (evt heb ik een bruin lakhoofdsel met wit onderlegd te leen)
-Als je rijfoto's doet in een set, zorg dat dat je bovenkleding ook bij je set past
-Voor de losgooifoto's, als je het niet vertrouwt je paard helemaal los te laten is een beigekleurig (of voor schimmels grijs, voor zwarten zwart) touwhalster erg handig om eraf te poetsen
-Zorg dat je paard een gezonde vacht heeft, geen extra glansspray oid gebruiken aangezien de reflectie vaak overbelicht word dan
-Lange manen lekker uitgekamd en ontklit of mits het écht goed staat in een hengstenvlecht (of bijv. als andalusier met linten)
-Een extra persoon om oortjes vooruit te lokken of vast te houden waar nodig is ontzettend handig
En uiteraard alles schoon en netjes :Y)

Fotografen;
-Reflectiescherm is altijd handig om mee te nemen
-Lokkertje zoals rammelaar of zakje kan ook altijd van pas komen

En zo 123 weet ik het verder niet :Y)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:32

Voor fotografen; Extra batterij, genoeg geheugen :P

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:33

Handig die tips, thx! :) Ik denk dat ik ga proberen een strakke hengstenvlecht te maken, want ik ben de manen van mijn pony aan het laten groeien dus het is het net zo'n uitgegroeide sportcoupe :') Anders worden het roosjes.

Welke maat is dat hoofdstel? :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:34

_Sanne schreef:
Voor fotografen; Extra batterij, genoeg geheugen :P

Haha dat lijkt me vanzelf sprekend toch?

Hoofdstel is een full maar kan ook als cob door. Wil 'm echter niet als een doorgeefding aan iedereen uitlenen omdat ik 'm graag mooi wil houden :j

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:37

Uiteraard. :) Mocht er niemand anders willen zou ik hem graag willen lenen, mijn hoofdstel is niet al te netjes meer.. (maar misschien knapt hij na een goede poetsbeurt nog wel op)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 07:00

C_Spirit schreef:
Ik ga dit weekend wat foto's maken van de plekken waar we mogen komen. Dan mail ik het staatsbos ook even of we op die plekken een fotomeeting mogen houden, ik zeg niet precies wanneer.

Ik zou het wel fijn vinden als je toestemming zou hebben,niet dat we daar staan en een boete kunnen krijgen.
Dat is nml wel eens op een meeting gebeurt dat ze ergens stonden waar ze niet mochten staan nml.

Graag zou ik zien dat je hier goed mee omgaat en ons dit laat weten :j

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 08:02

Ja. Bedankt voor de tips, ik heb ook nog een blingbling halster liggen maar D pony past hem, maar mijn A welsh ook. Ik heb ook nog 2 touwhalsters. een gewoone bruine met licht bruin. En een echt rijtouwhalster, met leren stukken, echt heel stevig. Ik zal ze wel gewoon mee nemen dan kan iedereen die iets wil het lenen.
Heb advies nodig.
Spirit die komt ook met zijn verzorgster. Spirit is wit. Het leek mij leuk om een mooie jurk aan te doen. Spirit krijgt een mooi showhoofdstel om, met grote gouden gespen.
Zal ze een jurk aan doen of iets anders?

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:16

Zhippo heeft een sportcoupe dus die krijgt zowiezo roosje :) hij heeft een lak neus riem en een bling frontriem. nu nog het dekje en klaar

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:50

Als het mogelijk is... tijdens de portretten, hoofdstellen zonder teugels (behalve een S&T) en een kettinglijn eraan. Teugels hangen vaak scheef en een ketting is net wat makkeijker eventueel weg te shoppen.

Als ze los kunnen in een afgezet stukje... graag zonder halster.

Bij een geknot paard.. voorpluk ook invlechten.

Setjes leuk... maar maak er geen poppekast van.

Flynn zou ik graag barok of in harnas willen zien al het kan :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:48

CoronaLime schreef:
Even wat tips voor de modellen;

-Als je paard een sportcoupe heeft, kan je het beste vlechten met roosjes. Niet voorpluk loslaten of veel kleine knotjes doen want dat staat algauw slordig.
-Zorg dat je tuig mooi gepoetst is, liefst met een mooie bling frontriem erbij of lakneusriem (evt heb ik een bruin lakhoofdsel met wit onderlegd te leen)

Lak neusriem? Iehl... Glimmende frontriem? Nee ook niet mijn ding. Ik denk dat mensen gewoon moeten kijken wat zij hebben... Beetje onzin om te zeggen dat dit een 'must' is :P. Losse manen kunnen overigens ook ontzettend mooi zijn...

Ach, ik denk dat heel veel dingen ook persoonlijk zijn, maar niet dat er overal vaste regels voor zijn of zo :P. Iedereen moet komen zoals ie graag wil. Het is alleen wel makkelijk als je te paard komt, om dan een borstel mee te nemen en even echt goed te poetsen. Ik weet nog wel een meeting waarbij iedereen te paard kwam zonder borstels etc. Aan de foto's had ik vervolgens niks meer, want alle paarden hadden een flinke afdruk op hun rug.

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:30

Ik laat bij Olijf gewoon de manen los. Kan een invlecht maken, maar ik weet hoe Olijf is, een ritje op de trailer en het is niet meer mooi.
Ik heb niet zo'n ketting, maar misschien kan ik die van iemand lenen? Verder gewoon mijn eigen hoofdstel, die vind ik zelf mooi, ik hou ook niet zo van lak enzo...
En ik zorg voor een leuk setje (wat geen poppenkast wordt..)
Bij Tender maken we wel roosjes.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:46

SS, er staat bij ''het liefst'' dus waar je dat van een must vandaan haalt begrijp ik niet echt..

Staat gewoon een heel stuk chiquer met, bij een gemiddeld sportpaard/pony. Bij andere rassen liever rastypisch tuig, of gewoon ook chique tuig. Ik weet in elk geval wel wat ik liever op de foto zet... :D

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:34

Aaahh heel verhaal getypt, alles weg....

Wij moeten 2 uur rijden, dus ik zal sowieso een borstel meenemen. Misschien kan ik Camilla lief aankijken kunnen we van te voren nog daar even Pol afspuiten als het erg warm is.

Ik heb ook bruin barock tuig en een zwart touwhalster met kralen zoals mijn jurk. Kan ook geleend worden.
Pol kan ook nog als indianenpaard met verf en veren, als iemand dat leuk vindt. Misschien los leuk?

Komt er nog iets van een rooster?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:38

CoronaLime schreef:
SS, er staat bij ''het liefst'' dus waar je dat van een must vandaan haalt begrijp ik niet echt..

Staat gewoon een heel stuk chiquer met, bij een gemiddeld sportpaard/pony. Bij andere rassen liever rastypisch tuig, of gewoon ook chique tuig. Ik weet in elk geval wel wat ik liever op de foto zet... :D

Haha ik dus ook... En dat zijn liever geen lak hoofdstellen. Ik vind ze vreselijk :o . Ook bij sportpaarden/pony's, het leidt gewoon ontzettend af. Het gaat toch om het fotograferen van een paard, niet om het fotograferen van tuig :P. Maar ik zeg ook 'must' tussen haakjes, expres omdat jij een mooi lijstje opsomde. Maar dat heb je dan waarschijnlijk anders opgevat dan ik bedoelde.

Henkje, hmm 2 uur rijden... Dat is wel een heel stuk dan! Hopelijk niet teveel draf/galop? Ben bang dat je dan een heel groot afdruk krijgt van het zadel namelijk...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:06

Tja, ik ga even lobbyen met de onderburen voor een slaapadres voor de paarden dat weekend. Dat zou een hoop schelen inderdaad...
* kijkt Camilla lief aan*

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:07

Henkje schreef:
Tja, ik ga even lobbyen met de onderburen voor een slaapadres voor de paarden dat weekend. Dat zou een hoop schelen inderdaad...
* kijkt Camilla lief aan*

:D Kan nu even geen voorbeeld laten zien (zit niet op mijn eigen computer), maar ik weet nog wel dat ik vorig jaar rond dezelfde tijd een fotomeeting had met 6 paarden of zo die allemaal maar een half uurtje moesten te paard... Maar die foto's heb ik nooit meer kunnen gebruiken helaas. Zo zonde al die zadelafdrukken...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:10

Ja, ik geloof je meteen. Vooral als het warm wordt!

Dik het maar flink aan dat alle foto's mislukken, dan zit dat logeeradres wel goed :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:11

Ss ik volg jou niet meer hoor.. :+ 't Punt was gewoon een chique hoofdstel en niet die ene die ergens achterin de schuur hangt. En wat over het algemeen chique staat is lakneusriem of bling frontriem of combinatie.

Snap niet wat voor punt je nou probeert te maken, geloof namelijk niet dat smaak van de fotograaf hier centraal staat maar het verzorgde uiterlijk van de modellen..

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:21

CoronaLime schreef:

Dit vind ik toch een uitgesproken voorkeur hoor :+

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:00

Ik ook.. Het is geheel persoonlijk wat de eigenaren om hun paard zn hoofd doen,maar goed ik denk dan maar zo : Als je mee mag naar zo'n meeting zorg je toch dat alles goed voor elkaar is? Gepoetst ed? ;)

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 20:05

Eshter moet je even met mijn moeder over leggen en met Marie-Jose.
En ik vind het ook heel leuk als Pollock als indianen paard komt.