Vond ik de eerste keer ook super spannend! Inmiddels valt het wel mee. Veel van de fotografen heb ik op een vorige meeting gezien en de helft van de modellen zijn stalgenoten Maar sowieso is het altijd leuk om nieuwe gezichten te zien en mekaar eens in het echt te ontmoeten.
Haha ik weet nog wel toen ik net mod was en naar mijn eerste team-meet ging. Dat vond ik echt rete spannend. Mocht ik de 'grote' Bart en Eline in het echt ontmoeten. Wat blijkt? Het zijn gewoon mensen
kijk maar uit... ik bijt .. hahaha!!.. Super geregeld allemaal weer net mailtje bedankt Jitske .. Ik heb er zin in!!.. Nu nog mooi zonnetje en mooie zonsondergang.. ben in wat litratuur aan zoeken hoe de instellingen het beste kan zetten hiervoor heb nog nooit met zonsondergang gefotograveerd..
Ik ook niet, maar eens moet de eerste keer zijn toch . Ik ga ook maar eens wat theorie doornemen over instellingen denk ik zo, moet nog even kijken (is in het engels, en het is al niet zo makkelijk om in het Nederlands te onthouden ).
Dit is alweer de 4e meeting voor mij in korte tijd, maar het is echt heel erg leuk .
De zonsondergang van gisteren was denk ik best mooi geweest voor op de foto, maar dat begon om 21:50 pas echt een beetje mooi te worden. En officieel is dat de tijd dat ik terug op stal moet zijn ivm sluitingstijd daar
Helaas moet ik zondag ook werken. Ik zou eerst alleen zaterdag dienst hebben, maar door ziekte moet ik ook zondag. Helaas.. had er erg veel zin in.
shetlander20
Geplaatst: 28-06-12 22:37
zo nu blijven er wel heel weinig modellen over voor de middag. Ik kan ook smiddags komen met meerdere pony's laat maar weten wat jullie willen. heb er drie. Vindt het ook wel erg leuk om met zijn alle op de foto te gaan.
Ik heb maar 2 lenzen, en de grotere draai ik gewoon op mijn camera en de kleine heeft niet zoveel gewicht dus die blijft er ook gewoon in. Een statief heb ik niet (die wil ik nog wel voor mijn verjaardag ).
NESCAFE
Geplaatst: 29-06-12 06:05
@shetlander20, wat mij betreft prima. Er blijven idd weinig modellen over zo in de middag. Ik weet niet of Jitske inmiddels nog meer modellen heeft geregeld?
@Ash_ Je moet ze wel de hele dag dragen, ik vind dat altijd behoorlijk zwaar. Ook heb ik tot nu toe eigenlijk alleen de tele-kant van de lenzen gebruikt en niet de groothoek kant. Wel wilde ik deze keer proberen of ik het polarisatiefilter kan gebruiken. Een statief heb ik wel maar gebruik ik meer voor macro fotografie. Ik heb nog wel ergens een mono-statief, dat is wat handzamer om mee te nemen.
Oke graag advies gevraagt aangezien ik dan (denk ik maar 1 lens mee wil nemen) Ik heb een 18-200 lens Een 18-55 En een 180-300
Welke zouden jullie meenemen?
NESCAFE
Geplaatst: 29-06-12 06:55
De 18-200 geeft je denk ik de meeste mogelijkheden. Bij een 180-300mm mis je denk ik het korte bereik tijdens het fotograferen. Ik heb vorige keer met een 180mm lens foto's gemaakt maar met name bij de rijfoto's kun je dan niet uit te zoomen als de ruiter dichterbij komt. Maar met 300mm kun je wel weer meer inzoomen dan met een 200mm. De 18-55 is te kort als je hem als enige lens mee neemt.
Ik ben nog niet op stal geweest, vanavond pas weer. Kan dan pas wat stalgenoten vragen. shetlander20, als jou de achtergrond (strand/bos) niet uitmaakt mag je ook 3 pony's in de middag meenemen hoor Zal ik je verplaatsen naar de middag dan? Dan stuur ik je namelijk ook nog even de middagmodellen-pb
EquiPhoto
Geplaatst: 29-06-12 10:07
He, balen dat er zoveel modellen afvallen Toch nog maar even een last-minute oproepje plaatsen?
Hier geen zenuwen hoor, al naar meerdere meetings geweest en stuk voor stuk gezellig. Het weer zit inderdaad zo te zien wel mee! Ik neem mijn vaste lens mee, een 70-200. Kan m'n kitlensje wel meenemen, maar als mijn grote dure telelens stukgaat ben ik toch zó chagarijnig dat fotograferen er niet meer in zit Statief bij paardenfotografie vindt ik overigens sowieso niet een strak plan, er zijn snelle sluitertijden nodig voor bewegende paarden, dus dan heb je aan statief niet veel. Tenzij je trilhandjes hebt En je bent helemaal niet mobiel, heb wel eens gehad dat ik nog snel een stap opzij kon doen met wel heel enthousiast model. Anders werd ik overreden.
Ik heb overigens vandaag een fotoshoot, zondag de meeting, maandag 2 shoots en dinsdag ook nog. Dus dat zijn wel heel veel foto's in korte periode. Dus kan ff duren bij mij voor alles online staat
Wel zonde dat de middaggroep zo uitdunt. Hopelijk komen er nog wat mensen bij 's middags
Ik heb alleen een 18-55mm en een 70-300mm lens, en neem beide mee. De 18-55 weegt toch bijna niets, dus dan is het net zo makkelijk om beide mee te nemen.