Is er al een planning van de dag? Hoelaat verwachten we klaar te zijn? Ik moet in verband met mijn werk namelijk om 15:00 UITERLIJK op station Amersfoort Centraal zijn. Is dit haalbaar, of niet? Aangezien ik afhankelijk ben van andere qua vervoer, kan ik niet eerder weg...
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-12 08:42
Er zijn nu 10 fotografen en 8 modellen. 8 modellen hebben 1 fotograaf. 2 hebben er 2.
10.15-10.30: verzamelen op de parkeerplaats en afzadelen. Zit te twijfelen of 10 min per paard genoeg is voor foto's maar ik kan het lijstje altijd nog aanpassen naar een kwartier per paard.
Er zijn bij de verzamelplek ook wat ruiterpaden die we kunnen gebruiken voor wat foto's onder de man en wat jog en rustige lope foto's. Als fotograaf moet je alleen wel wat creatief zijn met jezelf positioneren. (maar hier kom ik later op terug)
10.30: 1e fotografeerronde. 10.40: 2e fotografeerronde. 10.50: 3e fotografeerronde. 11.00: 4e fotografeerronde. 11.10: 5e fotografeerronde. 11.20: 6e fotografeerronde. 11.30: 7e fotografeerronde. 11.40: 8e fotografeerronde.
11.40 - 11.50: opzadelen voor de ruiters en even wat drinken/eten voor de fotografen. 11.50 - 12.00 : naar rijlocatie lopen.
12.00 - 12.30 : rijfoto's maken. (het is een langwerpig ruiterpad tussen de heide door. Ruiters mogen NIET op de heide rijden dus mogen alleen op het ruiterpad. Fotografen mogen eigenlijk ook niet door de heide lopen maar we hebben eigenlijk niet echt keus dus gewoon opletten dat je niets kapot maakt. Hier was mijn planning om alle fotografen met zoveel meter tussen elkaar naast elkaar op één rechte lijn te zetten. Langs het ruiterpad dus. Zoveel meter de heide in als je nodig hebt met je lens. Op deze manier kunnen de ruiters ook achter elkaar met zoveel meter ertussen een galopje inzetten voor de actiefoto's en dit een paar keer heen en weer doen. Zo hoop ik op dat stuk toch wel met een half uurtje die foto's te hebben gemaak. We willen namelijk geen boswachter op ons dak.
12.30 - 12.40: teruglopen naar verzamelplek. 12.40 - 13.30: eventueel nog wat rijfoto's maken op de verzamelplek dmv het gebruik van de daar aanwezige ruiterpaden. Gewone poseer foto's kan dan ook nog als men dat wil. De eerste sessie is namelijk zonder ruiter en alleen van het paard dus hier heb je nu de gelegenheid om stand/poseerfoto's te maken met ruiter erop. Mag wel, hoeft niet.
Dan kom ik dus op een fotodagje van 3 uur uit. Als dat te krap is hoor ik het graag, ik doe dit ook voor het eerst namelijk en de groep wordt NIET gesplitst.
Vind je? Zijn 15 minuten dan beter? Maar dan ben je dus wel 40 min langer bezig daarmee...Dan kom je dus op 2 uur voor de stand en portretfoto's...daarna ook nog rijfoto's...denk dat het voor de paarden wel moeilijk wordt om zich zo lang te concentreren...
borrie01
Geplaatst: 24-07-12 09:47
en 10 min voor eten is ook best heel kort. Denk dat de ruiters ook wel wat willen eten.
Ik sta open voor suggesties. Ik ontbijt 's ochtends gewoon dus ik hou het wel vol tot ik terug ben op stal. Misschien alleen wat drinken mee. Maar ik spreek nu voor mijzelf, geen idee hoe het met de andere modellen zit. De meeste zitten niet op Bokt.
Omdat ik in eerste instantie maar 5 of 6 modellen had en dat kan best in 1 groep. Nu zijn er een paar bijgekomen en daar had ik niet op gerekend. En wij komen als het goed is al met 4 modellen van 1 stal. Dan zou dat 1 groep moeten zijn. Maar het is denk ik te laat om het nu nog op te splitsen...omdat ik niet weet of ik die andere mensen kan bereiken (die zouden dan 's middags moeten) om te overleggen. En er zijn een paar fotografen die een bepaalde tijd weer ergens moeten zijn dus het kan niet tot 15.00 of later duren geloof ik...
Het zou dan 5 om 3 worden zie ik want er komen er sowieso 4 van onze stal en misschien 5 als Katinka echt mee gaat...de andere 3 komen samen van een ander plekje in de buurt. 3 modellen en 10 fotografen is misschien wat veel.
borrie01
Geplaatst: 24-07-12 09:58
oke ik snap wat je bedoeld. Anders doe je 10 min en dan wisselen en als iedereen op zn plek is de volgende 10 min in laten gaan.
Dat kan ook maar kunnen we het dan niet beter gewoon zonder tijdrooster doen? Alleen even de tijd in de gaten houden tijdens het fotograferen en als er dan 10 min om zijn dan wisselen. En gewoon ter plekke even overleggen over een pauze enzo? Is dat wat?
De rijfoto's worden op een ruiterpad gemaakt, die is iets van 2 meter breed en verder zit er heide omheen waar je dus niet op mag. Bij de verzamelplek zijn ook ruiterpaden maar daar is volgens mij niets breed genoeg om te longeren. Ik ga vanavond naar stal, zal met Marjo (die ook meegaat donderdag) wel even naar de plek rijden om te kijken of er een plekje is. Maar ik denk niet dat iedereen een longeertouw meeneemt. We kijken wel even of het mogelijk is en laten dat hier weten.
Zo ik val ook weer even in! Ben weer terug van vakantie, dus weer helemaal bijgelezen. @ Bellatrix, voor ons is het haalbaar om gewoon lopend te komen. Ik rij er zelf ook altijd als ik het bos in ga, dus ken het op me duimpje. Alleen nog even een vraagje. Wat moeten de ruiters aan qua kleding?
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-12 16:24
Iets wat er een beetje bij past. Ikzelf heb dat niet maar jij vast wel. Een hoed zou iig al leuk zijn. Kijk maar wat je lekker vind zitten joh, het zal wel warm zijn. Komt die van Special met jullie mee? Isabelle, jij hebt dus een penning? En je moeder die andere ruiter ook?
Oh, en weet jij of er ruimte is om te longeren? Je kent de verzamel plek dus? Bij de parkeerplaats?
Goed bezig Bellatrix, ik wacht even het antwoord over het longeren af. Mocht er NIET los gegooit worden, ga ik er van uit dat we vóór half 3 klaar zijn (dus een uur uitlooptijd) en ik om 15:12 mijn trein kan halen. Vind je dat goed Tezzy?
Ik vind het prima ik hoef me verder niet te haasten (ga daarna misschien nog wel even Amersfoort in te shoppen) dus trek maar aan me mouw als je weg wil enik te lang blijf hangen! (niet dat ik met dit weer mouwen aan zal hebben maargoed )