Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 00:33

jameyskatje schreef:
Maar hoe bedoel je dat met die paddock? Dat de portret en losgooi foto's gewoon in 1 ronde vallen zegmaar? Maar komt iedere fotograaf dan wel aan de beurt met de paddock foto's?

bij ons toen wel dacht ik, maar het was wss. niet erg makkelijk plannen.. Ieder model wou vooral graag losgooifoto's, dus dan moest het wel redelijk gepland zijn, aangezien we "maar" 2 paddocks hadden... Dus weet niet of dit dé manier was ;) (maar de mensen die een bepaald paard nog niet in de paddock gezien hadden en met "hun" model voor dat kwartier al klaar waren, liepen dan gewoon ff naar het betreffende paddockpaard als er andere fotografen mee bezig waren :') )
Met 10 paarden en maar 1 dag is het gewoon wat lastig strak te plannen, maar als je een goede opzet van 't schema hebt, en iedereen een beetje sociaal met elkaar mee denkt, lukt het meestal allemaal wel :j
(m'n eerste meet waar ik heenging hàd geeneens een schema, we hadden een locatie, 9 paarden, 6 van de 9 fotografen... en toen hield de organisatie op :+ Maar was het een hele leuke meeting! En waren we binnen 2,5 uur klaar :Y) )

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:17

Thanks amanda! ik ga mijn best doen om een zo goed mogelijk schema te maken.
Ik ga denk ik geen ochtend en middaggroep doen, want het lijkt me juist zo leuk om ook een groepsfoto te maken, met 10 schimmels.

en misschien ook wel mooi om een paar schimmels die goed met elkaar gaan los te laten in de round pen, zodat we misschien wel zo'n effect krijgen:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8049_n.jpg

Het is rustig in dit topic!

Ik ga binnenkort weer actief aan de slag, maar ik heb echt even gigantische bruiloft stres, onvoorziene kosten en toch weer wijzigingen in de afspraken, zal je altijd zien... dus ik ben daar weer heel druk mee en ik ga ook aan mijn Orun beginnen en binnenkort wedstrijd, dus ik ben een beetje druk hihi.

Maar dit weekend en begin volgende week heb ik weer nachtdiensten, dus dan kan ik eens gaan zitten puzzelen voor schema's :D

Een foto spammen van de springles van net:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7856_n.jpg

Teugels vind ik zelf wel erg kort lijken, maar het moest van onze nieuwe instructrice. (was de eerste les bij haar)
Ik moest haar voortaan na zo'n sprong ook tegen het hek aan rijden omdat ze ging racen. maar ik vond juist dat ze lekker aantrok op de sprong haha. ja ze ging wel iets te hard, ik zie dat ook wel op foto 2, maar ik deed ook niet heel erg mijn best om haar bij me te houden moet ik eerlijk toegeven :o Dit was de laatste sprong van de les en ik had zoiets van 'even lekker gas erop' en dat dacht Snuit ook volgens mij, want ik had haar de hele les braaf bij me gehouden.

Ben na de les nog maar even naar ons crosspad gegaan, want die oude dame van mij heeft na een uur springles nog veel te veel energie. ze zit momenteel wel echt lekker in haar conditie :D

Ik ben trouwens al vast aan het nadenken over een setje.
Ik heb de volgende setjes:

- eurostar bruin/grijs/roze stripe in met tshirt, broek en vest.
- oranje br dekje met bruine rand en oranje tshirt en bruine broek
- geel anky dekje lemon met tshirt
- blauw eurostar dekje met bruin/blauwe kleding
- brique anky dekje met bijpassend vestje (is ook wel chique op bruin)
- anky kiwi maar ik heb er nog geen kleding bij
- scapa bruin, maar dat is zo bruin met ook nog bruin tuig
- grijs/blauwe premiere pad, maar vind ik een beetje saai.
- zwarte qhp pad, maar is teveel contrast op een wit paard

maar nu heeft een stalgenootje de anky hortensia, die vind ik heel erg mooi en ik heb ook een shirt in die kleur en vast ook wel een hoofddoek erbij. ik dacht met een bruine broek en een bruine bodywarmer of giletje ofzo. ik denk dat ik daar voor ga, maar ik ben er nog niet over uit :P. misschien dat het gele ook wel erg fris zal staan.

dit zijn trouwens alleen mijn dressuur setjes. ik was van plan om gewoon met mijn dressuur set te komen. crossen lukt ook wel met een dresuurzadel :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:59

:= haha, dat zijn er best veel! Blauw is wel heel mooi denk ik op zo'n wit-witte schimmel, maar kies gewoon uit waar je het liefst naar kijkt :+

Leuke foto's, korte teugels valt wel mee toch? Ik was nooit zo'n springer, maar áls we sprongen, moest dat met korte teugels :D
Hoe oud is je dame eigenlijk?

*die eerste foto is ook gaaaf _/-\o_

xliisaa

Re: Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:14

:wave:

Ik lees nog altijd altijd mee, alleen reageer ik niet zo veek meer omdat ik het ook erruggg druk heb :=
Maar ik zie vanzelf wel een keer het schematje verschijnen ect, je bent iig goed bezig :j

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:21

Haha zelfde als Lisa hier!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:16

Idd ik lees alle reacties maar ben steeds te druk om te reageren of ik heb gewoon geen zin om te reageren :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:05

Vreemde paarden bij elkaar gooien in een paddock ga ik in ieder geval niet doen. Geen idee of hij ZO braaf is met andere paarden... stel je voor dat het mis gaat.. nee, daar moet ik niet aan denken..

Voor mij ook een fotograven vraag: wat is het beste kwa kleding van de ruiter? Kan grijs met zwart bij mij en paard ook met grijs dek enz. en zwart tuig?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 12:10

haha iedereen is druk :D

Snuitje is 18 jaar volgens haar paspoort maar we vermoeden zelf dat ze wellicht ietsjes ouder is. Maar het lijkt wel of ze door de jaren heen steeds fitter aan het worden is. Maar ze is vroeger ook niet heel goed verzorgd (stond in de zomer broodmager in de wei en in de winter moddervet op stal) ik denk dat ze door de goede vitamines, verzorging en beweging gewoon steeds beter in haar vel gaat zitten.

Blauw is persoonlijk wel mijn lievelingskleur, maar juist daarom sta ik eigenlijk al op heel veel foto's met een blauw dekje haha, dus ik ga dit keer voor iets anders.

ik denk na over paars, oranje of geel. Ik zal het binnenkort eens allemaal naast elkaar bekijken.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:30

voor foto's met wit paard echt geen zwart dekje en kleuren dan is het paard heel snel overbelicht. beter blauw of geel en neutrale kleuren :p

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:33

Inderdaad war horsesm zegt!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:43

Oke, kan paars wel? Dan ga ik in het paars met jeans, en paardlief in het paars (wel zwart tuig) :j

Zijn er misschien ergens voorbeeld foto's van setjes op witte paarden die goed werken op de foto?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:44

Lichteraan of het donkerpaars is of lichtpaars ;p Zwart tuig is idd niet heel erg maar dekje en kleren etc wel omdat dat groter oppervlak is ;p

Ik zou even zoeken :P

klik

Klik

Deze kan nog net:
Klik
Laatst bijgewerkt door horses_m op 20-04-12 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:49

Graag! Want ik heb eigenlijk alleen aan pads grijs, zwart, bordeaxrood en paars (van dat koninklijke paars), en wit.. maar wit op een schimmel vind ik echt heel lelijk.. Ben benieuwd naar de voorbeeld foto's, dan kan ik even kijken of ik ergens wat kan lenen :j

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:49

Heb wat geplaatst ;p Paars zo wellicht ook nog kunnen en bordeaxrood ook nog wel ;p

Graag nog wat toevoegingen van iets profesionelere fotograven O:)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:29

Donkerblauw? :Y)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:44

Ik denk dat beige erg mooi staat op witte paarden :j

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:07

ik vind beige en neutrale kleuren niet zo mooi op een schimmel haha. ik heb daarom naast zwart en donker blauw ook echt alleen maar kleurtjes. Ik vind bv creme, lichtbruin etc wel heel chique maar niet op mijn paard.

Ik bedoel deze kleur paars: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AESNWNE7.jpg
Bedoel jij die ook toevallig Angela?

Ik vind een kleurtje ook altijd wel mooi ophalen. ik heb eens foto's gemaakt waarin ik zelf een roze muts en sjaal had, hard roze.
Maar omdat mijn jas en snuits deken zwart was en snuits vacht en het landschap wit, haalde dat de foto juist heel mooi op.

Ik zal eens mijn best doen om binnenkort wat foto's te plaatsen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:10

Achja met de juiste instellingen zul je geen overbelicht paard krijgen, misschien alleen wat donkerder tuig ;) Als er geen zon schijnt is t helemaal makkelijk, dan maken de setjes weinig uit :P

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:13

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:13

haha ok! en anders neem ik gewoon wat meer dekjes en tshirtjes mee. de basis bij mij is toch bruin omdat ik een bruin zadel en hoofdstel heb. dus doe ik ook een bruine broek aan. Komt wel goed.

Is wel leuk om vast over na te denken :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:16

Oh zo donker zijn die dekjes niet hoor! Gaat prima ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:17

Dat grijze staat heel chique bij jullie angela!

Ik heb ook een grijze pad:
Afbeelding

Het is zo'n dubio, want opzich zijn neutrale kleuren wel wat chiquer en serieuzer, maar een kleurtje vind ik wel weer heel mooi ophalen en heel vrolijk :P

Zoals in deze foto:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7560_n.jpg
(dit is misschien weer een beetje teveel kleur van het goede :p het is mijn rainbow halster whaha)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:18

En bij mij is de basis meestal grijs, zwart of jeans, met als uitzondering dus paars. Nu maar hopen dus op droog weer zonder zon :+

Maar inderdaad goed plan om meer mee te nemen, is er -in geval van echt foute combi voor de foto- in ieder geval nog iets te wisselen :j

Goed te horen dat dat niet te donker is (op mijn zwarte outfit na waarschijnlijk :+ )

Ik denk dat ik toch voor het grijs ga, past ook wel mooi bij zijn grijze manen vind ik zelf :j

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:20

@Angela, zwarte outfit is niet zo erg. Gaat om de kleuren die grenzen aan het witte van jouw paard.
Jouw rijbroek/shirt vallen weg tegenover je zadel of lucht, dus dan maakt het niet uit.

@Jamey, doe maar niet zulke felle kleuren :')

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:27

haha nee ik zal mijn halster thuis laten :P voor de portret foto's neem ik gewoon mijn donkerbruine leren halster, dat vind ik wel chique staan hihi :D