Fotomeeting - Paarden / Honden - Holterberg op 29 april

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: Fotomeeting - Paarden / Honden - Holterberg op 29 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:34

Heb je toevallig al een lijstje gemaakt van modellen die mee gaan?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:47

Die is er geloof ik nog niet, want wss zal er gekozen moeten worden. :=

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:48

Ben wel benieuwd namelijk :P (niet nieuwgierig hoor(A)) Omdat ze zei dat ze de modellen vandaag of morgen (gisteren zei ze dat dus) wel bekent maakte,, Maar we wachten rustig af;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:19

Goedenavond! :)

Laat ik mijzelf dan ook nog maar even voorstellen, misschien wel leuk, toch? Mijn naam is dus Nikki, ik ben 22 jaar oud en fotografeer sinds een jaar of.. 8, inmiddels. Wat begon als hobby met de compactcamera van mijn ouders (in de tijd dat 3.1 megapixels nog 'heuuul veuuul' was ;) ) liep een beetje uit de hand tot wat het nu geworden is: een grote passie voor mij, die ook nog eens zijn vruchten lijkt af te werpen. In 2008-2009 volgde ik een deeltijdopleiding Basis Fotografie in Utrecht. Dit beviel goed, ik rondde de opleiding als beste van meer dan 100 andere eerstejaarssstudenten af en wilde graag door met het tweede jaar. Helaas werd deze studie niet gefinanciëerd door de overheid en moest ik verder kijken. Ik liep per toeval een opleiding tegen het lijf volledig gericht op mijn tweede passie: paarden (wat anders :D?). Nu ik toch een fotografiediploma op zak had besloot ik mijn kennis wat te verbreden, en verder te gaan in de paardenwereld. Inmiddels ben ik derdejaarsstudent Equine, Leisure and Sports in Wageningen- deze Engelstalige opleiding richt zich bijvoorbeeld op o.a. de Marketing & PR binnen de paardenindustrie, wat voor veel paardenfotografen toch ook een belangrijk aspect is.

Mijn unieke doel is natuurlijk om mijn grote liefde voor paarden en fotografie te blijven combineren: ik zie er een uitdaging in paarden op verschillende (unieke) manieren op de foto te zetten. Puur en 'typisch herkenbaar' voor hun eigenaar of juist erg artistiek: het paard als kunst. Hierin zoek ik rustig naar mijn eigen stijl en kijk daarbij niet alleen naar wat anderen mooi vinden, maar vooral ook naar wat ik zelf mooi vindt. Fotograferen is voor mij vooral een stukje intuïtie of gevoel, maar bij fotografie komt óók een achterliggend stukje 'techniek' en theorie kijken. Door een solide basis op te bouwen qua technische/theoretische kennis, wordt de praktijk ook makkelijker. Op die manier kan je je ook meer concentreren op zelf een eigen stijl ontwikkelen en kijken wat jij mooi vindt.

Wat ik tijdens de workshop graag wil behandelen is de 'basis'kennis op het algemene gebied van fotografie (denk hierbij aan bijvoorbeeld: sluitertijd, diafragma, witbalans, ISO, JPG of RAW?, types lenzen) en een stukje 'basis'kennis dieren- en specifieker paardenfotografie. (O.a. werken met dieren, portretten, stand, beweging, composities, belichting, het juiste moment..). Omdat ik begrijp dat dit nogal veel informatie kan zijn, is het mogelijk alle informatie achteraf in een mooie, in kleur gedrukte reader aan te vragen als naslagwerk. Daarnaast is het mogelijk tijdens de workshop/meeting je vragen te stellen en direct feedback te krijgen op de gemaakte foto's. Zo krijgt iedereen wat persoonlijke tips mee waar jullie hopelijk verder mee geholpen zullen zijn.

Ook zullen de niveaus binnen zo'n gevariëerde groep best verschillen! Daarom is het misschien leerzaam als iedereen in het lijstje vooraf ook zijn eigen vragen doorgeeft, aan de hand van hoe ver hij of zij al is als fotograaf(fotografe). Het lijstje ging hier al rond en ik zag er al een aantal goede vragen op staan, leuk :j Ik ben benieuwd waar jullie allemaal mee komen. Vragen die voor 30 maart aan de lijst zijn toegeevoegd, zal ik nog kunnen meenemen in de reader.

Ik heb er erg veel zin in, en hoop jullie ook! Tot eind April ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 06:38

Hey Nikki! Leuke voorstelpost. :) Ik zal nog even nadenken over de vragen. Die zullen met name over belichting, moment en compositie gaan denk ik. Ik fotografeer nog niet zo lang als jullie. := Bijna twee jaar ongeveer en denk dat ik de basistheorie nu wel snap mbt sluitertijd, diafragma, ISO, JPG en RAW. Ben nog niet zo heel handig met mijn witbalans handmatig instellen en wanneer/hoe ik het beste gebruik kan maken van spotmeting. Al prober ik wel veel te oefenen met dat laatste.

Ik heb er ook erg veel zin in! :)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:08

Ik wil graag aan Nikki vragen....

hmmm lastig :D, kan igh zoveel nog leren :p zowiezo de hele paardenfotografie heb ik moeite mee :O,
weinig tijd om te oefenen en gebrek aan paard:p dus dit zuo een mooie ervaring zijn en een mooie kans om weer van te leren
ben al blij met de kleinste dingetjes die ik bij leer:P

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:55

De lijst met modellen waar we uit moeten kiezen die zou toch al bekend worden gemaakt of iets?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:03

Mits de datum past dan wil ik wel als fotograaf komen.

Ook nog 3 honden in de aanbieding als model. Waaronder een hele fotogenieke langhaar duitse herder (zie site van de kennel hieronder) en nog 2 herders waaronder langhaar.

Edit: Topic gaf net alleen de eerste 2 blz aan dus dacht een nieuw topic. :+ Dus als ik te laat ben helaas. Zie nu opeens heel wat meer pagina.s

Afbeelding

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:34

Ik kan niet wachten!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:20

Ik heb al met mijn sponsoren overlegd. Ik krijg 2 setjes om te gebruiken tijdens de fotoshoot. De mooiste foto's komen in de winkel te hangen als HV Polo merchandise :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:27

Zo roxxiejj heb je goed voor elkaar(A) Wij sponsoren ons zelf haha:P

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:03

Klinkt goed Roxx :)

Heb net je profiel zitten bekijken, zo te zien ook een voorkeur voor bontjes? :P Ze zijn errug mooi in ieder geval! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:36

Wat een gave fotograaf! Leuk dat jij je zelf hebt voorgesteld :)

De vragen die ik heb zijn hier al genoemd en verder kan ik nog niets bedenken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:06

@Roxx: Relaxed zulke sponsoren! :)

@Wianca: Jaaaah! Nikki! <3

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:51

Ohh Roxx, wat gaaf zeg! Je hebt het echt maar goed voor elkaar, sowieso wat dat betreft!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:07

wat gaaf zeg Nikki, kvond je foto's altijd al mooi! vandaar dat ik je ook al had toegevoegd op facebook :D

leuk zeg roxxiej, als je sponsor sowieso nog een keer foto's wil voor op de site hou ik me wel aanbevolen *D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:21

Nicolet90 schreef:
wat gaaf zeg Nikki, kvond je foto's altijd al mooi! vandaar dat ik je ook al had toegevoegd op facebook :D

En nu sta je ook op mijn feestboek. :=

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:01

sanne_shelly schreef:
Klinkt goed Roxx :)

Heb net je profiel zitten bekijken, zo te zien ook een voorkeur voor bontjes? :P Ze zijn errug mooi in ieder geval! :D

+:)+ :j

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:04

is er al wat bekend over de modellen?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:41

Welke neem je mee Roxie ? Had inderdaad ook in je profiel gekeken :9 super gave dieren heb jij onder je bips !

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:47

Ik neem Nitro mee. Ali is verkocht en Sam staat nu al een jaar op pensioen :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:04

Ik ben ook benieuwd naar de lijst met modellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:10

Roxxiejj schreef:
Ik neem Nitro mee. Ali is verkocht en Sam staat nu al een jaar op pensioen :j

Volgens mij heeft het ook in jou onderschrift gestaan, maar ik weet het niet meer zeker. Waren dat nou jou paarden met die kok?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:12

Dat was Nitro ja :')

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:21

En al nieuws???