CoronaLime schreef:Het is toch sowieso al besloten dat mocht het regenen de meeting verplaatst word?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sok schreef:Dunno CoronaLime! Is er ook al meer bekend over het weggeven van foto's enzo?
Wil wel graag weten of ik mn fotos gewoon weg mag geven..
CoronaLime schreef:Misschien is het een idee om alle foto's op een website te zetten, per hond apart (met copyright erop) en dat de eigenaren evt daarvanaf foto's kunnen bestellen?
Gewoon allemaal voor hetzelfde bedrag.. Kost wel wat tijd maar ik denk dat dit verder voor de betrokkenen veel gemak levert..
CoronaLime schreef:Misschien is het een idee om alle foto's op een website te zetten, per hond apart (met copyright erop) en dat de eigenaren evt daarvanaf foto's kunnen bestellen?
Gewoon allemaal voor hetzelfde bedrag.. Kost wel wat tijd maar ik denk dat dit verder voor de betrokkenen veel gemak levert..
Sok schreef:CoronaLime schreef:Misschien is het een idee om alle foto's op een website te zetten, per hond apart (met copyright erop) en dat de eigenaren evt daarvanaf foto's kunnen bestellen?
Goed idee, als ze allemaal even veel waard zijn.. Die van mij zijn echt niks waard (in mijn ogen) dus het stuit mij heel erg tegen de borst.
Ik wil echt niet zeuren maar ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover de mensen die er niks voor willen hebben. Die worden gewoon verplicht om geld te vragen voor foto's..
CoronaLime schreef:Sok schreef:Goed idee, als ze allemaal even veel waard zijn.. Die van mij zijn echt niks waard (in mijn ogen) dus het stuit mij heel erg tegen de borst.
Ik wil echt niet zeuren maar ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover de mensen die er niks voor willen hebben. Die worden gewoon verplicht om geld te vragen voor foto's..
Stel, wij breien allebei truien, jij kan hele mooie patroontjes maken en ik niet. Wij staan op de markt naast elkaar en ik ga mijn truien gratis weggeven, ben jij dan blij? Nee dus. Zo moet je deze situatie ook zien.
Je dwingt niemand om foto's te kopen, het is een óptie. En als jij jouw foto's zo slecht vind dat je ze dat niet waard vind, dit is écht niet banketstaaf bedoeld, al komt het wel zo over waarom bied je je dan aan als fotograaf op een meeting?
Gewoon lekker oefenen en als mensen jouw foto dan zouden willen kopen, is het alleen maar een groot compliment toch?
CoronaLime schreef:Nouja, je hoeft niet gelijk niet mee te gaan ofzo het is voor mensen zo als jou juist een hele goede kans om te leren toch?
Waarom wil je dan persé je foto's gratis weggeven? Het gaat hier ook niet om commercieel belang ofzo maar gewoon om het principe.
CoronaLime schreef:Als we het zo gaan spelen, volgens mij komen er helemaal geen professionele fotografen hierheen, aangezien iedereen het voor de hobby doet. Dat de een er een zakcentje aan overhoudt en de ander niet lijkt me geen big deal, tbh. En ik zie het probleem niet als je jouw foto's kan verkopen waarom je dan persé geen geld eraan over wil houden, wat jij ermee doet, goed doel of niet, is jouw eigen zaak. En dan ook nog, als mensen er geen geld aan uit willen geven, niemand dwingt ze. Als zij tevreden zijn met kleine afbeeldingen met logo is het toch ook prima.
En ja, ik vind het eigenlijk best banketstaaf dat je nu eigenlijk meld dat je mijn foto's niks waard vind. Thank you!