Fotomeeting (Honden) Noord Nederland ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:06

CoronaLime schreef:
Het is toch sowieso al besloten dat mocht het regenen de meeting verplaatst word?

Sok

Re: Fotomeeting (Honden) Noord Nederland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:07

Dunno CoronaLime! Is er ook al meer bekend over het weggeven van foto's enzo?
Wil wel graag weten of ik mn fotos gewoon weg mag geven.. :=

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:08

Liefst niet zonder copyright, je kunt er denk ik toch gewoon een watermerkje in zetten?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:12

Ik doelde meer op de originele (grote) foto's.. :=

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:13

Sok schreef:
Dunno CoronaLime! Is er ook al meer bekend over het weggeven van foto's enzo?
Wil wel graag weten of ik mn fotos gewoon weg mag geven.. :=

Daar had corina toch al wat over gezegd?

Als anderen foto's zonder copyright weggeven dan zou ik dat niet zo leuk vinden eigenlijk :n

Dus hoe denken jullie over;

Alle foto's op 300x400 met logo/watermerk, en dan geen originelen weggeven? :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:15

Hmm.. Ik ben geen professionele fotograaf, ik doe het voor de hobby en ik ben nog niet bijzonder goed ofzo, dus het betalen voor foto's staat mij persoonlijk heel erg tegen.. :=

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:29

Ja, sat snap ik wel. Maar als jij de foto's weggeeft, waardoor sommige fotografen geen nabestellingen krijgen, zou dat best banketstaaf zijn ;) Ik ben ook maar aan het oefenen, en ook geen professionele fotograaf, maar ik geef alleen foto's weg op 800x600 met copyright ;)
Het is voor degene die ze krijgt toch niet zo'n groot probleem als er een klein watermerkje op staat? Daar hoeven ze ook niet voor te betalen, als ze hem niet mooi genoeg vinden, kopen ze hem ook niet...

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:32

Ik ben het daar wel mee eens, over het niet weggeven van orginele foto's :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:33

Misschien is het een idee om alle foto's op een website te zetten, per hond apart (met copyright erop) en dat de eigenaren evt daarvanaf foto's kunnen bestellen?

Gewoon allemaal voor hetzelfde bedrag.. Kost wel wat tijd maar ik denk dat dit verder voor de betrokkenen veel gemak levert..

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:19

Dat is wel een goed idee :j

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:20

Prima... :)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 01:04

CoronaLime schreef:
Misschien is het een idee om alle foto's op een website te zetten, per hond apart (met copyright erop) en dat de eigenaren evt daarvanaf foto's kunnen bestellen?

Gewoon allemaal voor hetzelfde bedrag.. Kost wel wat tijd maar ik denk dat dit verder voor de betrokkenen veel gemak levert..

Zo heb ik het altijd gedaan
Ga geen orginele fotos weg geven
Fotos op 600x400 met copyright

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:04

CoronaLime schreef:

Goed idee, als ze allemaal even veel waard zijn.. Die van mij zijn echt niks waard (in mijn ogen) dus het stuit mij heel erg tegen de borst. :=
Ik wil echt niet zeuren maar ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover de mensen die er niks voor willen hebben. Die worden gewoon verplicht om geld te vragen voor foto's..

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:09

Oh Ilona! Kom er pas net achter dat jij dat bent, we zaten samen in de ponykamp groep @ de tschogglberg 2 jaar terug ofzo! :))

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:21

Hahaha, ja ik wist al wie je was :P Had je volgens mij met ilse ook al op de keuring in Gorredijk gezien dit jaar!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:24

wens jullie veel fotoplezier en sterkte met de kou :P

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:08

Sok schreef:
CoronaLime schreef:

Goed idee, als ze allemaal even veel waard zijn.. Die van mij zijn echt niks waard (in mijn ogen) dus het stuit mij heel erg tegen de borst. :=
Ik wil echt niet zeuren maar ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover de mensen die er niks voor willen hebben. Die worden gewoon verplicht om geld te vragen voor foto's..

Stel, wij breien allebei truien, jij kan hele mooie patroontjes maken en ik niet. Wij staan op de markt naast elkaar en ik ga mijn truien gratis weggeven, ben jij dan blij? Nee dus. Zo moet je deze situatie ook zien.

Je dwingt niemand om foto's te kopen, het is een óptie. En als jij jouw foto's zo slecht vind dat je ze dat niet waard vind, dit is écht niet banketstaaf bedoeld, al komt het wel zo over waarom bied je je dan aan als fotograaf op een meeting?
Gewoon lekker oefenen en als mensen jouw foto dan zouden willen kopen, is het alleen maar een groot compliment toch? :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:14

CoronaLime schreef:
Sok schreef:

Stel, wij breien allebei truien, jij kan hele mooie patroontjes maken en ik niet. Wij staan op de markt naast elkaar en ik ga mijn truien gratis weggeven, ben jij dan blij? Nee dus. Zo moet je deze situatie ook zien.

Je dwingt niemand om foto's te kopen, het is een óptie. En als jij jouw foto's zo slecht vind dat je ze dat niet waard vind, dit is écht niet banketstaaf bedoeld, al komt het wel zo over waarom bied je je dan aan als fotograaf op een meeting?
Gewoon lekker oefenen en als mensen jouw foto dan zouden willen kopen, is het alleen maar een groot compliment toch? :)

Ik snap je punt wel. Zeker wel.

Omdat ik persoonlijk vind dat er veeeeeeel te veel mensen rondlopen die maar fotoshoots aanbieden die gewoon (in mijn ogen) niet goed genoeg zijn om geld voor te vragen, waaronder ik zelf. Bokt stikt van dit soort 'fotograven'... Ik vind mn foto's niet slecht, maar niet goed genoeg om er geld voor te vragen. Ik heb me aangeboden als fotograaf omdat ik het leuk vind om foto's te maken, niet omdat ik professioneel ben ofzo.. ;)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:19

Niemand zegt toch dat je professioneel moet zijn om er geld voor te vragen?
Ik vind het gewoon netjes tegenover andere fotografen, en sowieso steek jij er toch ook tijd in, uitzoeken bewerken etc?
Er zijn idd heel veel die niet goed genoeg zijn om er geld voor te vragen, maar als dat gewoon een onderlinge afspraak is bij zo'n meeting vind ik het erg banketstaaf als je/anderen er onderuit proberen te komen..

Als ik weet dat anderen foto's zomaar weg geven haak ik af, en ik denk dat er wel meer mensen zijn die zo denken :n

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:28

Nee, sowieso niet! :D Maar in mijn ogen toch wel een heel eind in de richting!
Het zijn in mijn ogen nog steeds 'maar' foto's en ik doe het voor de hobby.

Ik probeer er niet onderuit te komen, ik probeer het bespreekbaar te maken, that's all. :)
Sorry, ik wist ook niet dat dit al een afspraak was, denk dat ik daar overheen heb gelezen, dit topic gaat ook zo snel af en toe :D

Denk dat het eerlijker is dat ik dan niet mee ga, denk dat er meer fotografen zijn die geld voor hun foto's willen dan de lui zoals ik :=

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:29

Nouja, je hoeft niet gelijk niet mee te gaan ofzo het is voor mensen zo als jou juist een hele goede kans om te leren toch? :)

Waarom wil je dan persé je foto's gratis weggeven? Het gaat hier ook niet om commercieel belang ofzo maar gewoon om het principe.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:35

CoronaLime schreef:
Nouja, je hoeft niet gelijk niet mee te gaan ofzo het is voor mensen zo als jou juist een hele goede kans om te leren toch? :)

Waarom wil je dan persé je foto's gratis weggeven? Het gaat hier ook niet om commercieel belang ofzo maar gewoon om het principe.

Weet ik, maar ik wil ook niemand tegen de borst stuiten ofzo! Het is een hele leuke kans om te leren en het lijkt me ook erg gezellig!

And again, weet ik, maar mijn principes liggen denk ik net even anders.. :D Het geld vragen voor foto's die niet (semi-)professioneel zijn vind ik persoonlijk nogal wat.. En (zeker niet banketstaaf bedoeld) ik zit ongeveer op hetzelfde niveau als jij qua foto's maken. Ik stel gewoon hoge eisen aan mezelf en ik hoef gewoon geen geld voor iets wat ik met heel veel plezier doe!

Andere oplossing, als de mensen die mijn foto's willen bestellen nou het geld overmaken naar een of ander goed doel (IFAW of KWF ofzo?) in plaats van naar mij, is het dan wel eerlijk voor jullie? Dan wil ik het nog wel doen, als de prijzen niet te hoog zijn.. :=

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:40

Als we het zo gaan spelen, volgens mij komen er helemaal geen professionele fotografen hierheen, aangezien iedereen het voor de hobby doet. Dat de een er een zakcentje aan overhoudt en de ander niet lijkt me geen big deal, tbh. En ik zie het probleem niet als je jouw foto's kan verkopen waarom je dan persé geen geld eraan over wil houden, wat jij ermee doet, goed doel of niet, is jouw eigen zaak. En dan ook nog, als mensen er geen geld aan uit willen geven, niemand dwingt ze. Als zij tevreden zijn met kleine afbeeldingen met logo is het toch ook prima.

En ja, ik vind het eigenlijk best banketstaaf dat je nu eigenlijk meld dat je mijn foto's niks waard vind. Thank you!
Ik trek me nu wel even terug uit de discussie, als het zo kinderachtig moet heb ik er geen zin in :n

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:41

Mijnt schreef:
Hahaha, ja ik wist al wie je was :P Had je volgens mij met ilse ook al op de keuring in Gorredijk gezien dit jaar!

Ja, kan best. Met conchita mee :) en op de haflingerdagen haha :P

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:47

CoronaLime schreef:
Als we het zo gaan spelen, volgens mij komen er helemaal geen professionele fotografen hierheen, aangezien iedereen het voor de hobby doet. Dat de een er een zakcentje aan overhoudt en de ander niet lijkt me geen big deal, tbh. En ik zie het probleem niet als je jouw foto's kan verkopen waarom je dan persé geen geld eraan over wil houden, wat jij ermee doet, goed doel of niet, is jouw eigen zaak. En dan ook nog, als mensen er geen geld aan uit willen geven, niemand dwingt ze. Als zij tevreden zijn met kleine afbeeldingen met logo is het toch ook prima.

En ja, ik vind het eigenlijk best banketstaaf dat je nu eigenlijk meld dat je mijn foto's niks waard vind. Thank you!

True! :j Prima, dan doe ik het op die manier! :)

Sorry, ik bedoel het echt niet banketstaaf Y;( en ik snap volkomen dat jij er wel geld voor vraagt. Er zijn een HELE hoop mensen die minder resultaat produceren dan jij/ik. :D Ik persoonlijk zou er geen geld voor vragen omdat in mijn ogen geld vragen iets is voor professionele fotografen, da's meer een principekwestie dan dat je foto's niet goed zijn! Integendeel! :) Ik ben toch altijd wel trots op mijn foto's en dat kan jij ook wel degelijk zijn!

Ik ben wat dit betreft wel een beetje een autist hoor.. := Herinner me een discussie hier op bokt over wanneer je nou goed genoeg bent om geld voor je foto's te vragen. Een beetje een gevalletje waar leg je de grens. Die grens ligt voor mij heel hoog dus voel je alsjeblieft niet aangevallen! Y;(