Lunterenrit part three - het langverwachte topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:27

Tuurlijk snap ik dat, blijft alleen wel dat het voor die mensen (zijn er drie in totaal geloof ik) wel heel vervelend is. En het voor hun erg fijn zou zijn als de rit wel verplaatst zou worden.
Dit is verder absoluut geen aanval op jou hoor, ik heb zelf ook het liefst dat het gewoon doorgaat. Anders wordt het allemaal ook erg lastig om weer een andere datum te vinden en vrij te maken. Dat gaat denk ik ook niet lukken, dus zullen er dan ongetwijfeld ook (andere) mensen afvallen. Lijkt me ook logisch verder dat het gaat zoals jij voorstelt, probeerd het alleen ook even vanuit het oogpunt van mensen van ZH te zien.
Maar goed, het blijft gewoon een vervelend situatie en dit een zinloze discussie (mijn schuld), zeker zolang er geen duidelijkheid is.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:30

Ik snap het niet..
Kan de rit nou niet doorgaan of kunnen de mensen met pony s die nog geen droes gehad hebben niet komen of wat?!?!?!? Verward

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:19

ilovehorses4ever, zoals je uit de bovenstaande posts kan lezen is er een twijfelgeval van wel/geen droes bij mij op stal (waar ook Prisca en Miss_Petit staan). Er is verder nog niks bekend, dus of de rit wel/niet doorgaat is denk ik nog niet aan de orde.

Als ik vanuit mijn standpunt even mag spreken vind ik dat de rit hoe dan ook door moet gaan. Hoe beroerd het ook zal zijn als de mensen van de ZH hun paarden niet mee kunnen nemen, ik zal het ook zeker jammer vinden als ik Kasje niet mee kan nemen. Maar er zijn prioriteiten. En om dan de hele rit maar af te blazen zou er van maken dat iedereen er de dupe van zou worden, wat gewoon erg zonde is. Maar er komt vast wel een andere mogelijkheid om jullie een keer lastig te komen vallen met Kasje Tong uitsteken

Ik hoop dat het uiteindelijk blijkt dat het om geruchten gaat, ikzelf kan er geen antwoord op geven of het wel/niet het geval is, gezien ik geen VA ben en geen testresultaten of wat dan ook onder m'n neus heb. Ik denk bepaalde dingen wel te weten, maar feiten heb ik ook niet.

Wellicht dat de Uithof duidelijkheid kan verschaffen...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 19:39

Weer even een post van mij:

Ik bel morgen enkele dierenartsen, de Uithof, mijn iegen DA en als er mensen meer nummers hebben van dierenartsen in die omgeving, stuur ze gerust naar me toe. Ik wil de rit ook graag door laten gaan en er een fantastische dag van maken. Mocht er werkelijk droes heersen op ZH en verder in NL niet echt sprake van zijn, dan lijkt me het de beste oplossing dat de paarden van ZH niet komen (natuurlijk zijn de ruiters altijd welkom als grooms, mits veiligheidsmaatregelen genomen zijn!) maar zover is het nog niet. Wordt er door een DA bevestigd dat er op meerdere punten in NL droes heerst en het zich enorm uitbreidt, dan zal ik de rit aflassen. Vooralsnog gaat de rit gewoon door, het is aan alle ruiters zelf de beslissing te nemen of ze komen of niet. Laat dat me graag wel goed op tijd weten.

VERDER:

Heb ik vandaag de reservering gemaakt voor het pannenkoekenhuis, hetzij een ander als de voorgaande edities, aangezien die geen plaats meer had (jup, ik had eerder moeten bellen). We moeten er echter wel rond half vijf zijn, maar ik heb een hele ruime planning gemaakt en dat moet makkelijk gaan. En mocht het echt uitlopen, dan kort ik het tweede deel van de rit iets in. Dus ik ga er nu even op hameren:

HALF ELF VERZAMELEN, zodat we elf uur weg kunnen rijden (anders wordt de lunch ook erg laat!). Mocht er onderweg iets gebeuren of iets misgaan bij vertrek, bel me dan even, zodat ik op de hoogte ben.

Nader bericht volgt.

btw. Ik heb gereserveerd in een pannenkoekhuis met kinderboerderij en speeltuin, dus MIKE, leef je uit Tong uitsteken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:59

Er zijn dus een aantal mensen hier op bokt die schijnbaar info hebben over droes op ZH. Deze willen dat niet afgeven ik moest maar lid worden van een club? . Ik snap niet waarom is het niet in ons belang van ons allemaal dat er zo snel mogelijk wat gebeurt of moet ik morgen me paard inladen en even wat plaatsen afgaan??. Zo geregeld hoor.

Geef die info gewoon zodat ik met de eigenaren kan overleggen en kan oplossen dan kunnen we allemaal op een leuke en normale manier naar lunteren gaan.

Wie is hier nu egoistisch? Wij van ZH of de mensen die schijnbaar belangrijke info hebben en dit niet willen delen om het probleem voor eens en altijd op te lossen.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:36

Mayo schreef:
ilovehorses4ever, zoals je uit de bovenstaande posts kan lezen is er een twijfelgeval van wel/geen droes bij mij op stal (waar ook Prisca en Miss_Petit staan). Er is verder nog niks bekend, dus of de rit wel/niet doorgaat is denk ik nog niet aan de orde.

Oww t is in ZH.. Ik d8 dat het in Lunteren was ofzo... Verward
Nu vat ik m...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:44

Nee, het is niet in Zuid-Holland *LOL* ZH is de afkorting van de stalling waar het om zou gaan Knipoog

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:45

owwwwww oke whahaha

Denman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:50

Nu moet ik dus echt m´n vleugeltjes gaan zoeken om op tijd te zijn!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:06

Nou moet ik echt maar eens reageren in dit lange topic, want als jullie de rit besluiten te verplaatsen om veterinaire redenen, wil ik wel op de hoogte zijn hoor!

Verder; ik heb er wel enorm veel zin in !

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:33

Prisca schreef:
Er zijn dus een aantal mensen hier op bokt die schijnbaar info hebben over droes op ZH. Deze willen dat niet afgeven ik moest maar lid worden van een club? . Ik snap niet waarom is het niet in ons belang van ons allemaal dat er zo snel mogelijk wat gebeurt of moet ik morgen me paard inladen en even wat plaatsen afgaan??. Zo geregeld hoor.

Geef die info gewoon zodat ik met de eigenaren kan overleggen en kan oplossen dan kunnen we allemaal op een leuke en normale manier naar lunteren gaan.

Wie is hier nu egoistisch? Wij van ZH of de mensen die schijnbaar belangrijke info hebben en dit niet willen delen om het probleem voor eens en altijd op te lossen.

Sorry ik wil me verder niet bemoeien met geruchten die al dan niet kloppen. Maar zal je misschien iets vriendelijker willen reagern naar je mede-bokkers? Als het in dit topic al op deze manier begint dan ben ik benieuwd hoe dit IRL gaat en vraag ik me af of de sfeer bij deze rit wel zo goed zal zijn.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:46

joh, susan, als je je er dan toch mee bemoeid Knipoog: lees dan ff het hele topic door, dan kom je erachter dat Prisca wel die kant mee opkomt, maar niet zelf meerijdt in de rit! Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken!!! Lachen

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:24

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:13

Susan:
er zijn mensen die info hebben en dat wil ik graag hebben alleen willen ze het niet geven. Ondertussen komen de meest wilde verhalen in de wereld en ik wil die graag uit de wereld hebben. In het belang van iedereen. Kan je begrijpen dat je daar iets geirriteerd van wordt groot schreeuwen dat je info hebt maar niet willen geven. Ik rij idd niet mee maar kom met de chauffeur mee.

greetje:
Vind het zo makkelijk om te schreeuwen dat je info heb maar als puntje bijpaaltje komt het niet willen geven. Sorry dan klopt er volgens mij iets niet. Ik wil het gewoon oplossen is dat nu zo moeilijk te begrijpen.
Het heerst idd bij ons in de omgeving (provincie Utrecht)dus ik geef het merens groot gelijk. Plus dat er op stal bij ons wat griep geheerst heeft en met veulens zou ikhet risico ook niet nemen.

Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:13

Ik denk dat ik zaterdag niet van de partij ben op de Lunterenrit als ik zo op die site kijk Knipoog

Eerste Lunterenrit die ik zal gaan missen vrees ik Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:16

Lijkt me handig om het voorlopig helemaal even af te blazen als ik op de vage droessite kijk heerst het gewoon in heel nederland.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:28

Prisca ik schreeuw niet, laat ik dat eerst even voorop stellen. Ik was vrijdag jl op de I&R vergadering te Ermelo aanwezig tezamen met Yootha die in de werkgroep I&R zit, en toen kwam daar een melding van. Het Merensstamboek vroeg of er niet een meldingsplicht bij het Ministerie kon komen voor dit soort zaken. Aangezien deze vergadering alleen maar I&R zaken behandelt kon hierop geen antwoord worden gegeven. Gisteravond zag ik op FA het topic van het Merensstamboek vandaar dat ik de link nu even doorgeef. Uiteindelijk gaat het om het welzijn van de dieren en dat schept natuurlijk ook verplichtingen ten opzichte van de dieren en je medemens. Heeft denk ik toch weer met Normen en Waarden te maken denk ik Knipoog
Laatst bijgewerkt door greetje op 22-09-03 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 09:32

Ik heb net gebeld met mijn eigen DA in Kootwijkerbroek van het Veterinair Paardencentrum aldaar en zij weten van niets dat het daar heerst, ook niet dat ze dat kunnen zeggen van andere plaatsen in Nederland. Zij hebben er niets van gehoord. Verder werd gezegd dat het risico wel genomen kan worden als het echt enkele maanden geleden is. Ik bel even verder.

Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:33

Het wordt nu gewoon een wellus/nietus spelletje, dus ik denk dat er maar gewoon een knoop doorgehakt moet worden. Aan al die discussies heb je verder toch niets.

Het is nu nog maar een paar dagen weg en er zal toch geen verandering in komen, mocht het er nou wel heersen... In die paar dagen is dat toch niet verdwenen. Tuurlijk worden er een paar mensen de dupe van, die zo dan wel een rit moeten missen, maar beter zeker dan twijfel denk ik.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:37

Greetje ik denk dat we allebei hetzelfde willen dus laten we daarvoor zorgen?. Als ik de juiste info heb kan ik het aankaarten en het oplossen.
Laten we met z'n allen zorgen voor duidelijkheid met de juiste goede info kunnen we dat.

We moeten elkaar niet aanvallen maar helpen dus PLEASE help me aan de juiste info. Anders zijn we over 3 maanden nog zo aan het zeuren. Het kan binnen een dag opgelost zijn.

Zou het niet leuk vinden als de boel bij ons dicht ging maar als het moet dan moet het in belang van de paarden. Daar streven we toch allemaal naar?.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 09:39

Heeft er iemand voor mij het juiste nummer van de Uithof dat ik kan bellen voor info? Ik word er niet helemaal wijs uit welke ik moet bellen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:43

Het is het 030-2534240, dat is het nummer van de Ambulante kliniek, zij zijn de VA die op locatie gaan en proeven afnemen etc.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 09:57

LET OP:

Ik heb ondertussen twee veterinairen gesproken, iemand op een nummer van Prisca van twee veterinairen die veel op ZH komen en op het nummer van Mayo.
Beiden zeiden zij mij eigenlijk genoeg: geen paarden van ZH op je erf halen. De een zei de laatste tijd niet meer op ZH te zijn geweest voor een geval (dit bleek na navraag maar drie weken te zijn, dus veeeeeeeeeel te kort geleden) en de ander zei dat er regelmatig gevallen van droes waren.

Beiden bevestigden ze mij dat er elders in NL niet echt droes zat, echt alleen in omgeving Bunnik, Houten e.d.

Mijn besluit is nu:

Iedereen is a.s. zaterdag van harte welkom in Lunteren, behalve de paarden van Zilvia's Hoeve. Ik kan echt het risico NIET nemen. Als de mensen van Zilvia's Hoeve wel willen komen, natuurlijk zijn zij van harte welkom (mits niet net vanaf de paarden, gedouched en schone kleren enz.). Ik hoorde net al dat ik dan zeker wat mensen moet missen, het zij niet anders. Verdrietig

Ik spreek bij deze af: ER KOMT EEN LUNTERENRIT DEEL 4 IN VOORJAAR 2004. Dus we gaan niet al te lang wachten. Mochten er mensen nog een rit willen eind oktober, begin november, geef dan even een gil, dan ga ik mijn uiterste best doen nog een rit te organiseren!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:58

Prisca vraag gewoon aan de Uithof en de staleigenaren of ze je een schriftelijke bevestiging kunnen geven dat er geen droes heerst op de ZH.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:01

Fijn dat er nu duidelijkheid over is. Het is jammer, maar helaas. Kasje blijft gewoon in Houten staan zaterdag.

Ik kijk nog even of ik het red om alsnog te komen, gezien ik 's morgens dan toch echt ook Kasje zou moeten verzorgen en ik niet weet of ik het kan redden met omkleden en douchen etc.

Ik ben zeker in voor een rit in het voorjaar. Maar ik ben bang dat als er nu nog risico is dat het in oktober/november dan ook nog wel zo zal zijn...