[Besloten] Fryslan boppe meeting!! 2 :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

Re: [Besloten] Fryslan boppe meeting!! 2 :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:02

tsjah wat klaas denkt dat is voor zijn eigen, er is niet overlegd met iedereen wat wij ervan vonden dat diegene meeging, het is zo maar even besloten dat ze meemocht. en dat vind ik ook niet kunnen dus jah.....

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:02

Nou ik heb dat ook niet besloten hoor..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:04

En nog een bericht naar Klaas, als je niet mee zou gaan, zou ik het een beetje raar vinden, aangezien je in je eigen definitieve lijst hebt gezegd dat iedereen mee moet, en er dus eigenlijk niemand af moet vallen, tenzij het niet anders kan

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:04

ik lees nu hele tijd mee.. maar ik snap er niks van Gaaaap

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:06

Kijk, ik zal het even proberen uit te leggen.
Dit topic, allemaal leuk en aardig.
Mariska vroeg destijds of ze een vriendinnetje mee mocht nemen, weet niet of ze priscilla bedoelde, maar ze was iig nog maar jong en reed nog maar net. Ik weet nog heel goed dat iedereen daar niet mee akkoord ging, wegens het feit dat ze niet lang genoeg reed, en alleen maar lesjes heeft gereden cq. weinig ervaring. We zijn (neem ik aan, althans, IK in ieder geval niet) niet alleen van plan te gaan stappen, en mocht er iets fout gaan zit je toch met de gebakken peren (lees; Kwade ouders, verzekering, etc). Toen kregen we ineens een nieuwkomer, priscilla. Oók zij is nog heel jong en heeft in principe vrij weinig ervaring. Hier is echter niet aan ons gevraagd of ze mee mocht.

Nouja, de conclusie heb je misschien zelf al getrokken, maar ik denk dat het leeftijdsverschil in de meeting gewoon veel te groot is. Het grootste verschil is !!8!! jaar! Op internet lijkt het misschien niet zo veel, maar als je het in de praktijk mee maakt is dat degelijk veel.
Priscilla had het al over Rengalop, hoge sprongen, etc, een aantal pagina's terug schreef ze dat. Nou, dat is heel leuk en aardig, maar we zullen net beleven dat er wat gebeurd, of dat priscilla dan ineens meldt dat ze niet zoveel ervaring heeft (ja, ik heb op een paardenverhuur bedrijf gewerkt, en daar zeiden een behoorlijk aantal mensen het. Heb dus aardig wat ervaring, vandaar dat ik misschien een beetje voorzichtig ben en ongelukken wil voorkomen.). Dan zit je al, want je kan nou eenmaal niet 1 paard met amazone laten staan en de rest laten galopperen of whatever, het is en blijft een vlucht/kudde dier.

Ik hoop dat ik een beetje ben te begrijpen/volgen, dit is slechts een voorbeeld.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:07

Ik begrijp het heel goed, en ik ben het er ook mee eens, en ik vind ook het leeftijdsverschil wel te groot

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:09

sluit me er bij aan!!

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:11

ik ga eten spreek jullie zo wel weer Doei!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:12

ik sluit me ook hierbij aan, het leeftijdsverschil is te groot, maar ik kijk nu ook het punt wat klaas ook aankaart ivm de nodige ervaring die nodig is op een buitenrit zoals deze,
een paard is en blijft een vluchtdier, gaat de een aan de haal gaat de ander mee...

Flying_Angel

Ik heb er geen problemen mee, maar ze zegt zelf ook van : ja en dan ga ik springen, en in rengalop, nou ze zegt zelf dat ze het kan en wil, dus moet ze het ook doen, wij rijden hoe we rijden, en als zij zegt dat ze dat ook kan, dan moet ze het ook laten zien, en we gaan geen rekening met haar houden ( lees hele tijd stappen ), En ze gaat mee op haar eigen risico

Valeria

eetze pascalle!!!doeeeei Doei!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:13

Pascalleee schreef:
ik ga eten spreek jullie zo wel weer Doei!

Eet smakelijk, tot zo!

Ik ga er ff tussenuit, ff roken enzo, ben het een beetje zat Bloos

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:14

Ik ga ook eten Doeeii Lovers Kusje Ben er na het eten ewel weer

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:15

Ohja, Priscilla (als je dit nog leest): Ik bedoel dit absoluut niet verkeerd naar jouw kant, maar probeer je alleen wat wijs te maken.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:16

Flying_Angel schreef:
Ik heb er geen problemen mee, maar ze zegt zelf ook van : ja en dan ga ik springen, en in rengalop, nou ze zegt zelf dat ze het kan en wil, dus moet ze het ook doen, wij rijden hoe we rijden, en als zij zegt dat ze dat ook kan, dan moet ze het ook laten zien, en we gaan geen rekening met haar houden ( lees hele tijd stappen ), En ze gaat mee op haar eigen risico

ja maar stel dat ze valt, dan hebben we dat als hele groep op ons geweten, tuurlijk eigen risico, maar wat als ze valt en ze raakt buiten bewustzijn, ( in de ergste gevallen,) er gaaat ook geen begeleiding mee. ik heb dan wel mijn bhv diploma maar toch.en rengalop en spingen in een bos, open heide, duinen is anders dan in de buitenbak.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:33

ben ik weer Haha!

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:34

we nemen gewoon een telefoon mee met btg/abbroment des noods neem ik die van mijn moeder mee (abro) dan hebben we altijd wat! als er iets gebeurt!!

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:35

jeetje man wat maakt het uit ik besluit zelft toch ook over 2 maanden woord ik 13 en wat maakt het uit wat het leeftijdsverschil is als ik nou een beetje voozrichtig dat kan ik ook wel zelf naadenken hoor ik weet dat ik nog niet zoo lang rij nog maaar een jaar maar jullie hebben nog niet gezien hoe ik ree en jullie kunnen nu nog niet zeggen hoe ikr ij en als ik ga vallen ik weet het zelf ook wel een beetej hoor denk je dat ik eht leuk vidn dat ik zoo woord afgestokken ik weet heus wel wat ik meot deon en het is nog anderhalfe week en ik sta al in een lijst jullie zeggen zelf het is mijn ijgen risico en wie zegt dat ik moet springen als ik dt niet wil dat weet ikd at ik dat niet doe en ik kan heus wel in rengalop hoor jeetje daar ben ik wel al 8er ik heb al 3 en een halfe maand niet gereden en ik ebn er maar een week dan wil ik eer ook wat van maken.ik heb jullie al gezegt dat ik voorzichtig ga doen .Maar ik wil dit niet voor boos bedoelen maar dat is ff mijn mening ik vidn het ook niet leuk hoe jullie doen ik ehb er zoon zin in en dan op het laatst moment nog gaan oordelen.en jullie dneken alleen maar als er wat met mij gebeurt dat jullie bang zijn dat het niet meer door gaat ik weet het maar ik wil zoo graag mee mag het dan gewoon ik doe toch voorzichtig Scheve mond jullie weeten ook nog niet hoe ik rij dus kunne jullie nog niet zeggen of er wat gaat gebeuren zoo vidn ik het ook niet leuk hoor

maarja dat was ff mijnn mening niet om boos te doen hoor maar ik vidn het ook niet leuk zoow

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:36

zou je alsjeblieft je bericht in gewoon nederlands kunnen typen ik snap hier bijna niks van....

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:43

Hallo Lachen
Volgens mij heb ik heel wat gemist vanmiddag Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb alles een beetje teruggelezen..
Opzich vind ik dat jullie wel gelijk hebben, maar ik heb laatst toch echt iedereen z'n mening gevraagd, en toen werd er gezegd dat als Priscilla mee wou dat ze dan maar in dit topic moest komen..
Ik rij nu ook pas een jaar en 3 maanden.. Al heb ik dan wel redelijk wat ervaring met buitenritten (ik heb al een stuk of 6 keer paarden gehuurt bij Het Fjordenpaard. )
Ik wil ook helemaal geen ruzie hier ofzo.. Als jullie niet willen dat Priscilla mee gaat.. Dan moet je dan tegen haar zeggen Lachen
Ik vind dit op deze manier ook niet echt leuk, want ik zit er midden in.. Ik wil geen ruzie met jullie, maar ook niet met Priscilla..
Laatst bijgewerkt door Mariiska op 15-02-07 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:44

ABN Please..Incl. leestekens.. Bloos

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:45

priscilla : heb je geen filmpje waar je rijd of zo ? dan kunnen ze daar misschien op oordelen

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:46

In Priscilla's profiel staan foto's van haar allereerste paardrijles Knipoog

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:48

rijd ze nu nog aan de longe?

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:49

Pascalleee schreef:
rijd ze nu nog aan de longe?

Nee, ze heeft 2 prive lessen aan de longe gehad. De derde ging ze los. De 4e les mocht ze in een groepje rijden. toen heeft ze ook al gelijk gegalopeerd.

Nu rijd ze bij mij in de groep Lachen