Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cchanny schreef:Even een vraagje tussen door.
Klopt het dat Tweet een ijzer heeft mist ?
Het lijkt zo op een foto die ik nu voor me hebt.
Femke_Tweety schreef:Cchanny schreef:Even een vraagje tussen door.
Klopt het dat Tweet een ijzer heeft mist ?
Het lijkt zo op een foto die ik nu voor me hebt.
Gelukkig niet...
Ben nu natuurlijk wel benieuwd naar de foto...
Heb mazzel dat de staleigenaresse hoefsmid is, missende ijzers heb ik dus niet zo vaak last van... Zit er iets los, dan wordt het weer vastgeslagen en anders vervangen... Tweet staat meestal ongeveer 12 weken op een set ijzers.
Moet ook wel want helaas groeien zijn voeten vrij traag. Hij krijgt dan ook meestal extra dikke ijzers, die dan dus ook zo lang kunnen blijven liggen, en ook nog niet helemaal doorgesleten zijn tegen die tijd...
Toen ik Tweet net had hebben we heel wat gedonder met zijn voeten gehad. Achteraf bleek ook dat hij op 4 benen kreupel was toen ik hem kocht...
Een jaar of 2 geleden heeft Tweet een ernstige beenblessure (botvliesontsteking) gehad. Hij heeft toen een half jaar in de wei gelopen, en -uiteraard- ijzers eraf gehaald. Na een half jaar leek zijn slechte been eigenlijk wel goed, maar hij bleef in zijn geheel moeilijk lopen. Uiteindelijk dierenarts en rontgenfoto's. Bleken zijn zolen absurd dun te zijn. Zelfs in de wei en zonder ook maar iets te doen sleten zijn hoeven dus te hard.
Terug weer op ijzers, en na een week liep hij als een kievit...
Dat is een van de zwakkere punten van Tweedles. (Zijn beenwerk is verder keihard, hadden ze nauwelijks ooit zo goed gezien bij een paard van zijn leeftijd.... #Tikt knoerthard op onbehandeld hout...)
Overigens met correct beslag nooit ook maar iets van last van.
Edit: typo's
Cchanny schreef:Amable schreef:Awh, wat een ongelovelijk schattige foto! Die voetjes, dat dichte oogje en die oortjesHij is echt vreselijk aan het genieten van zijn rolpartijtje
Hij lijkt ook haast te glimlachen