Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
0maris0 schreef:Jullie hebben alleen deze Belg gezien.. Maar hebben jullie ook meerdere paarden wel zien staan??
(die dus nog moesten?)
ulinoco_maud schreef:maar nog 1 keer wat hebben jullie geleerd dan ??
ulinoco_maud schreef:maar nog 1 keer wat hebben jullie geleerd dan ??
JoyCiej007 schreef:0maris0 schreef:Jullie hebben alleen deze Belg gezien.. Maar hebben jullie ook meerdere paarden wel zien staan??
(die dus nog moesten?)
Nee; paarden die komen met de trailer, gaan de trailer direct uit en worden ook binnen 5 a 10 minuten geslacht, nadat ze gerust gesteld zijn. Er staan dus geen paarden 'op hun dood te wachten, alwetende wat gaat gebeuren' zoals veel mensen wel denken.
pascale schreef:ulinoco_maud schreef:maar nog 1 keer wat hebben jullie geleerd dan ??
ze hebben geleerd dat ze hun eigen lieve paardje daar heen doen en dat dat zooo goed is!
svenja19 schreef:Vind het echt knap dat jullie daar zijn geweest en hebben mee gekeken hoe het er daar aan toe gaat...
Toch zou ik nog me paard nooit naar de slager brengen!!
Dieren die voelen wel aan als daar zijn dat er wat aan de hand is...
Moeten gewoon en het liefst van ouderdom natuurlijk op hun eigen plaats dood gaan!!
Alleen wat ik dan weer zo erg vind, is als ze dan pas na een paar dagen opgehaald worden:(
En dan vraag ik me nog af, in die slachterij waar jullie waren waren ze dier vriendelijk en rustig maar zou dat overal zijn? kan ik me niet voorstellen!!!
griebels schreef:svenja19 schreef:Vind het echt knap dat jullie daar zijn geweest en hebben mee gekeken hoe het er daar aan toe gaat...
Toch zou ik nog me paard nooit naar de slager brengen!!
Dieren die voelen wel aan als daar zijn dat er wat aan de hand is...
Moeten gewoon en het liefst van ouderdom natuurlijk op hun eigen plaats dood gaan!!
Alleen wat ik dan weer zo erg vind, is als ze dan pas na een paar dagen opgehaald worden:(
En dan vraag ik me nog af, in die slachterij waar jullie waren waren ze dier vriendelijk en rustig maar zou dat overal zijn? kan ik me niet voorstellen!!!
Om die reden ben ik meegegaan. Hier is dus niets van waar. Wel als je naar een 'fabriek' gaat waar ze zo'n 1000 beesten per dag aan de lopende band slachten. Maar een kleine slachterijk maakt alles netjes schoon en heeft respect voor mens en dier.
overigens had Van Veen een tijdje terug zijn eigen paard ook gedaan
0maris0 schreef:Dat is wel fijn idd..
Voor jullie ook ietsie makkelijker..
Worden er nou ook veel paarden gedaan die niets mankeren? dus gewoon nog gezond zijn? maar b.v. gek in hun hoofd?
ulinoco_maud schreef:Rissjuh17 schreef:Ik weet niet waarom mensen zo moeilijk doen om n paardWeet je hoe ze met mensen omgaan als ze dood zijn? Geloof me word ook wat afgelachen.. ken toevallig iemand die bij zo'n mortuarium werkt. En denk dan maar niet dat ze daar altijd serieus zijn.. KOM OP! paard slachten of niet.. tjaa.. ieder zn eigen keus.. maar dram je mening niet zo door!!
pardon zo moelijk doen om een paard hee het is wel je dier wat je jaren gehad hebt en een hechte band mee hebt opgebouwd !!!
vossebier schreef:Overigens vind ik het behoorlijk onsmakelijk, kinderachtig en vooral erg triest dat er op de achtergrond gelachen wordt, en dat je zo dom op een foto moet met een dood dier. Maarja ik zal wel andere normen en waarden hebben dan jullie. En als je moet giegelen van de zenuwen houd je dat maar lekker in, wel zo respectvol.
ma_rie_tje schreef:Wj hebben een paard gezien dat echt iet mankeerde aan zn been.
Echt gezonde paarden weet ik niet of ze die afmaken, als er een echte reden voor is om af te maken zullen ze het wel doenn
ulinoco_maud schreef:euhmmm jullie hadden geen band met het dier nee maar wel je eigen paard ernaartoe brengen ????
fallenangel3 schreef:Ik heb tot pagina zes gelezen en daarna kon ik mijn commentaar echt niet meer voor me houden hoor
Dames ik vind het geweldig dat jullie deze excursie aandurfden. Het lijkt mij ook erg interessant maar zie het persoonlijk toch liever op foto en film dan in het echt.
Voor de tegenstanders van de excursie:
Ieder heeft zijn eigen mening. Lees dit topic en het vorige topic even goed door. Sta je er nog steeds niet achter? Nou jammer dan! Er zijn al genoeg mensen die argumenten (alhoewel.. echte argumenten heb ik niet kunnen ontdekken) hebben aangedragen waarom ze het niet vinden kunnen.
Voor de dames die niet tegen de foto van het meisje die haar tong bij een koeienhoofd uitsteekt kunnen:
De meiden zochten wat ontspanning tijdens een zeer spannende dag. De foto's zijn een leuk souveniertje, meer niet en minder niet. Ik zou niet inzien waarom het respectloos is. Hebben jullie nog nooit een stuk vlees gegeten? Of met een plakje worst gespeeld of wat dan ook! Aai jij je biefstuk liefjes voordat het de pan in gaat. Het beest is dood! Dood is dood! het is geen mens, dus die vergelijking hoef je niet te maken.
Of misschien een beetje een vergetrokken vergelijking: waarom is het wel ok om foto's te maken van mensen in rampgebieden die hun overleden kinderen in hun armen hebben of mensen die dood langs de weg liggen maar niet van dit??
Voor de dames die niet tegen het gelach van de dames tijdens de excursie kunnen:
Spanning! Spanning en nog een spanning! Moet je je eens voorstellen, je staat daar. Er komt een paard binnen. Het paard heb je even daarvoor ontmoet geaaid etc. Je weet wat er gaat gebeuren maar niet precies hoe. Als het gebeurd schrik je enorm: reactie = lachen. Zo werkt het menselijk lichaam nou eenmaal. Als een van je vriendin valt dan begin je toch ook te lachen (nadat je gechecked heb of alles goed met haar is!).
Nogmaals dames: jullie zijn erg dapper! En ik ben blij dat jullie het met ons delen.
ps. ik ben een vegetariër... ben dus helemaal niet dol op vlees, vis of de slacht. En toch vind ik de excursie een goede actie!