Meeting --> Buitenrit Utrechtse Heuvelrug?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke datum(s) heb je het liefst de meeting?

26 nov.
7 (13%)
3 dec.
6 (11%)
10 dec.
14 (26%)
17 dec.
7 (13%)
24 dec.
9 (16%)
Maakt niet uit
10 (18%)

Totaal aantal stemmen: 53

_yvonne

Re: Meeting --> Buitenrit Utrechtse Heuvelrug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:51

je kunt moeilijk om het half uur pauze houden als je met een grotere groep gaat Haha!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:52

Dat wil mijn pony dus ook.. ik wilde hem eigenlijk volgende week maandag scheren omdat hij 3dec hierheen komt dan.. maar daar wacht ik wel mee anders krijgt hij het nog koud Tong uitsteken zijn er meerdere met geschoren paarden/pony's hier die meegaan? want dan kan ik hem alsnog scheren als iemand me even duidelijk kan zeggen dat hij het echt niet koud krijgt Tong uitsteken

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:54

kopenhagen schreef:
je kunt moeilijk om het half uur pauze houden als je met een grotere groep gaat Haha!

Dat verlang ik ook helemaal niet van jullie. Maar na 1 uur kunnen we toch wel een pauze van 10 minuten houden? Is voor jullie paarden ook alleen maar fijn.
Desnoods rijden er een paar door en komen na 10 minuten terug ofzo. We kijken wel.
Misschien valt het mee en is ze heel rustig.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:58

Rissjuh17 schreef:
Mijn pony fokt zich ook op en als ik die meeneem moet ik ook rustig aandoen.. aangezien hij nu de laatste 2maanden maar 2x in de week gereden word..

Bij paarden die zich opfokken is toch echt stappen de beste remedie. Die van mij was 6 jaar geleden precies hetzelfde. Had dan wel vluchtgedrag maar daardoor wilde hij ook altijd hard hard en nog eens hard.
Voor een paard die gevoelig is voor spierbevangenheid lijkt mij juist stappen beter dan dat ze haar eigen tempo bepaald. Dat gaat vaak gepaard met uitspattingen en dat is nu juist funest voor de spieren. Tempo rustig opbouwen en als het niet gaat weer gaan stappen, net zo lang totdat ze heeft begrepen dat jij het tempo bepaald.

En vooral geen krachtvoer meer geven, hebben Haflingers echt niet nodig! Maar misschien doe je dat al niet!

@Rissjuh17; ik rijd hooguit 1x per week met dit weer soms 1x per 2 weken dus daarom voor mij ook een rustige rit.
Maar ik zie dat jij uit de Meern moet komen. Vind je dat wel de moeite voor 2 uur? Mij maakt het natuurlijk niet uit.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:03

Ik moet vanuit Montfoort komen en de jongen waarvoor ik rijd wou ook wel op bosrit als mn pony meegaat.. hij is al 20 en voor uitleg zie topic in het onderschrift Knipoog hij is overigens altijd al zo geweest.. ook bij de eigenaren die hij nu heeft. krachtvoer kreeg hij ook nooit maar is een welsh x arabier Knipoog overigens kan ik altijd langer doorrijden met de mensen die een langere rit willen of met de jongen waarvoor ik rijd.. Lachen overigens moet Sabinee_ ook uit dezelfde omgeving komen als mij Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:05

@Babeth: rijd je vaker in het bos? Misschien vind je het wat om voor die tijd eens een paar keer af te spreken in het bos? Ik zie namelijk dat je vlakbij mij woont dus voor jou is het ook niet zo ver rijden.
Mijn Haflinger is trouwens erg rustig (ff afkloppen).

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:07

singasong schreef:
@Babeth: rijd je vaker in het bos? Misschien vind je het wat om voor die tijd eens een paar keer af te spreken in het bos? Ik zie namelijk dat je vlakbij mij woont dus voor jou is het ook niet zo ver rijden.
Mijn Haflinger is trouwens erg rustig (ff afkloppen).

Waar woon jij dan?

Ik ben trouwens zowiezo van plan een rustige rit te doen. Ze krijgt zowiezo al geen krachtvoer, dat krijgt ze pas weer als ze weer volop in de training komt. Maar dat duurd nog wel even.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:07

Rissjuh17 schreef:
Ik moet vanuit Montfoort komen en de jongen waarvoor ik rijd wou ook wel op bosrit als mn pony meegaat.. hij is al 20 en voor uitleg zie topic in het onderschrift Knipoog hij is overigens altijd al zo geweest.. ook bij de eigenaren die hij nu heeft. krachtvoer kreeg hij ook nooit maar is een welsh x arabier Knipoog overigens kan ik altijd langer doorrijden met de mensen die een langere rit willen of met de jongen waarvoor ik rijd.. Lachen overigens moet Sabinee_ ook uit dezelfde omgeving komen als mij Knipoog

Ok! Dan moet er wel iemand mee rijden die ook de weg kent daar of je moet het via de ruiterroutkaart doen die ik heb.
Ik bedoelde overigens niet jouw pony hoor v.w.b. het krachtvoer.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:09

Ik woon ook in de Betuwe in Ingen. Heb alleen geen flauw idee waar Drumpt ligt Bloos maar omdat er Betuwe staat neem ik aan dat dat niet ver weg kan zijn Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:11

Ingen is inderdaad niet ver weg. Woont familie van mij.
Ikzelf woon in Tiel.
Maar ik wil best van te voren even afspreken, maar dan moet ik even kijken of de chaffeur wel kan. (Trailer en auto hebben we, maar chaffeur zit in de nachtdienst.) Dus die kan maar om de week. Knipoog

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:12

Oohw sorry! Tong uitsteken Denk zeg het er even bij Knipoog Voor zover ik begreep wist hij de weg dan ook wel eventueel.. en anders gewoon nog een keer hetzelfde rondje rijden haha Tong uitsteken

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:17

Rissjuh17 schreef:
Oohw sorry! Tong uitsteken Denk zeg het er even bij Knipoog Voor zover ik begreep wist hij de weg dan ook wel eventueel.. en anders gewoon nog een keer hetzelfde rondje rijden haha Tong uitsteken

Nou dat is dan geregeld! Mensen die langer willen rijden kunnen met jullie mee! Dat is mooi.

Ik heb trouwens nu wel het idee gekregen dat er niet meer zo veel mensen enthousiast zijn. Maakt mij niet uit met hoeveel we gaan, ik vind met z'n tweëen of drieën ook prima.

@Babeth: als je kunt moet je me maar een berichtje sturen. Ik kan bijna altijd!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:19

Ja idd maakt mij ook niet zo heel veel uit.. Vind het juist even lekker zo'n bosritje vooral met dit weer vind ik het lekkerder aangezien het dan niet zo benauwd en warm is en geen teken.. In de zomer ben ik nog welleens besprongen door die beesten..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:22

Mij maakt het ook niet uit. Maar als de groep wat groter is, is het wel leuker natuurlijk. Knipoog
Of we gaan de mensen even motiveren. Tong uitsteken

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:24

Ja idd Tong uitsteken ken genoeg mensen die mee willen alleen hebben die geen eigen paard/pony.. of ze hebben geen vervoer..

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:25

IK KOM OOK Haha!

ik zou het opzich niet erg vinden om even te pauzeren hoor Lachen

en als het regent ga ik ook niet:P

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:43

tjitseee schreef:
ik zou het opzich niet erg vinden om even te pauzeren hoor Lachen

Oké, dat vind ik fijn. Knipoog

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:48

ik zou ook wel willen maar denk niet dat mij dat gaat lukken

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 18:03

singasong schreef:
Vraag me wel af of het Berghuis de hele dag is geopend in december! Dat zou ik kunnen informeren maar dan moet er wel animo zijn.
V.w.b. de 'rustige rit'. De route die ik zal gaan rijden is vrij heuvelig dus gedraafd wordt er i.i.g. en misschien nog wel een klein galopje om af en toe goed naar boven te komen (paarden geven dat zelf wel aan) maar de rest is voornamelijk stappen. Het is een route van 2 uur misschien iets langer.
Mij maakt de datum trouwens niet zo heel veel uit.

@Kopenhagen: is het voor jou een probleem om met de trailer te komen? Anders zou je toch ook kunnen komen. Er is ruimte genoeg voor de trailers! En je kunt vanaf daar ook een langere rit dan 2 uur rijden hoor maar dan moet je wel de weg weten natuurlijk Clown Ik heb eventueel een kaart met routes.

Dit lijkt me wel leuk, die heuvelachtige dingen.. Haha!

Maar ik denk dat we nu met zijn 6en zijn ofzo. Mijn vriendin die wil ook mee, zit ook op bokt maar reageerd hier niet Clown Ik hou haar op de hoogte Knipoog
Maar anders even een lijstje maken wie er echt meewillen? Probeer het steeds maar dan zet niemand zich erbij Clown

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:04

ik wil echt mee! Pling

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 18:05

Nou nog een keer proberen dan Clown

Citaat:
Wie er meewillen:
- Sabine ( Sabinee_ )

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:06

Sabinee_ schreef:
Nou nog een keer proberen dan Clown

Citaat:
Wie er meewillen:
- Sabine ( Sabinee_ )
- Inge (Tjitseee)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:44

Citaat:
Wie er meewillen:
- Sabine ( Sabinee_ )
- Inge (Tjitseee)
- Babeth (Babeth)

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:54

haha nou al met zn 3en Knipoog

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 20:59

Idd Haha!