Bokkers omgeving Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:40

Ik vind een keer een rit plannen ook wel leuk! Voor degenen zonder eigen paard, bij het Leersumse Veld kun je ook paarden huren. Dus als we daar een keer af zouden spreken, kunnen er ook mensen zonder eigen paard mee.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:34

SusanH schreef:
Ik vind een keer een rit plannen ook wel leuk! Voor degenen zonder eigen paard, bij het Leersumse Veld kun je ook paarden huren. Dus als we daar een keer af zouden spreken, kunnen er ook mensen zonder eigen paard mee.

Ik ben voor! Haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:48

Ik ben alleen niet zo van de ritten met groepen, helemaal als ik de andere paarden niet ken. Hoewel die van ons heel braaf is. Maar dat is echt een dingetje van mezelf. Iets te vaak mee gemaakt dat het net goed ging denk ik.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:02

marije1987 schreef:
Leuk topic, ik meld me ook!

Woon (nog) in Doorn, vlakbij het Grote Bos. Ik las dat iemand niet wist waar te parkeren, dat kan bij het Grote Bos prima, genoeg ruimte :)

(PS: ik ben op zoek naar een andere stal omdat ik hier m'n 2e paard (die nu nog bij mij ouders in Friesland staat) niet kan hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar een kleine stal, veel weidegang, veel ruwvoer, leuke sfeer, goede buitenbak.. mochten jullie suggesties hebben.. ;)

Hoppit schreef:
Buurtweg 12 in Leersum? Hebben een hele grote mooie dubbele buitenbak. Paarden staan al de hele winter lekker buiten en zo aan het bos. Geen idee of er een website is, maar hebben denk ik zelfs ook een binnenbak.

Ik sta op die stal. Zeker aan te raden wat betreft paarden welzijn. 365 dagen per jaar de hele dag weide gang in een grote wei. Onbeperkt ruwvoer, en stro om de stal te mesten. Veel vrijheid en inderdaad direct aan het bos. Binnenbak kan ik alleen nog van dromen hoor :D Die is er niet haha. Buitenbak is er wel, 1 enkele van 20x40 en een longeercirkel, maar moet zeggen dat de kwaliteit daar van niet heel geweldig is, soms maar zo 2 a 3 weken niet begaanbaar bij "slecht" weer. Echter heeft mijn paard het daar zo goed, dat ik de dagen dat ik niet kan trainen maar voor lief genomen heb.
Ik denk alleen niet dat er een plek vrij is nu, die heb ik ingepikt volgensmij :D Mocht je meer willen weten mag je ook een pb sturen

xEline

Re: Bokkers omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:08

Wat leuk dit topic! Ik meld mij ook aan, ik woon in nieuwegein. Sinds een jaar staat mijn paard in driebergen-rijsenburg. 20 minuten rijden maar vind in de buurt niets wat mij bevalt :).

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:08

Britt_Sisi schreef:
SusanH schreef:
Ik vind een keer een rit plannen ook wel leuk! Voor degenen zonder eigen paard, bij het Leersumse Veld kun je ook paarden huren. Dus als we daar een keer af zouden spreken, 2kunnen er ook mensen zonder eigen paard mee.

Ik ben voor! Haha

Ik ook, heb gelukkig een super braaf paard onder mijn kont dus ik ben redelijk mobiel. Leersumse veld is voor mij te paard te bereiken :)

Ik kan doordeweeks en op zondag, zaterdag zit ik met scouting dus is lastiger.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:37

SusanH schreef:

Ja leuk! Ik neem dan ook geen eigen paard mee, haar heen en weer rijden vanuit Brabant is ook zonde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:43

Ik neem mijn merrie ook niet mee in grote groepen, wordt ze veeelte druk van en haalt ook gerust uit als er eentje te dicht bij loopt :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:54

Anoniem schreef:
Ik neem mijn merrie ook niet mee in grote groepen, wordt ze veeelte druk van en haalt ook gerust uit als er eentje te dicht bij loopt :=

En daar moet ik mee op. Buitenrit :') arme Stanley :D

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:56

Lijkt me wel gezellig meeting met grote groep en lekker er op uit.
Ik heb dus geen eigen aard helaas

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:57

Leersumse veld lijkt me erg leuk.
Aantal jaar geleden geweest met een staluitje. Prachtige omgeving. Aantal mensen hadden ook een paard gehuurd, waren prima beestjes.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:37

Hier ook zonder paard om mee te nemen maar evt ritje met huurpaard is wel een optie :)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:56

Britt_Sisi schreef:
SusanH schreef:

Ik ben voor! Haha

Ik ook :D

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:56

Oeh ik zou gerust inderdaad paardje ergens willen huren en meegaan op rit hoor! Leuk!
Maar als iemand wil wandelen met/zonder hond vind ik dat ook leuk!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:03

Rijden zit er voor mij niet in :D

Lijkt me wel leuk om een keer iets te gaan eten bijvoorbeeld :))

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:06

Ik rij best vaak in het leersumse veld met mn knollie! Lijkt me leuk als er meer mensen een keer mee gaan! (Letop, mijn meneer is alleen wel een stuiterballetje maar hij wordt steeds braver buiten )

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:11

Dani199764 schreef:
Noukie schreef:
Grote bos. Ik parkeer dan aan de Oude Arnhemse Bovenweg (begraafplaats)
Vroeger gingen we via Moersbergen erheen, maar toen stonden we aan de Molenweg en later Gooyerdijk. Nu vanaf Utrecht niet te doen zonder trailer :D
Moet zeggen, ik vind dat een fijn stuk, paden zijn merendeel goed, ook bij veel regen. Dan wel wat paden nat, maar meeste stukken niet zwaar. Enige is dat je met 1,5uur echt het meeste wel gezien hebt, dus voor langere ritten moet je wel weer oversteken oid.

Waar sta je? (ongeveer of evt via pb)

Hier heb ik gister buiten gereden, het puntje (aan de onderkant) is onze stal en ben de zelfde route heen en terug gegaan, want erg veel andere opties had ik niet volgensmij :') Sta ongeveer 15 minuten stappen van het Doornse gat af. Deze route was totaal precies 1 uur, wel bijna alles in stap, draven was op deze paden niet echt mogelijk. Op rechts zit bijvoorbeeld wel het Leersumse veld, maar als ik zo kijk is dat toch al gauw 1,5 uur stappen voor ik daar ben en dan moet ik natuurlijk ook nog terug. Zoek het dus eigenlijk meer in de buurt van het Doornse gat.

[ [url=m/7SwZKJ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/N65Fcd.png]Afbeelding[/url] ]

He wij staan bij elkaar op stal!!
Je kan bij ons prima in het bos rijden, je moet alleen even de paden leren kennen. Gewoon rijden en als je niet meer de terugweg kunt vinden Google Maps aan en die wijst je de weg terug. Op stal zijn er ook best wat mensen die buitenrijden, gewoon vragen of je een keer mee kunt.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:18

Mijn verzorgpaard is heel lief, maar ik rij eigenlijk altijd alleen met hem om de rust te bewaren, maar een keer een paard huren ergens of iets eten lijkt mij erg gezellig :D

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:22

Lol :') 'k wil ook best een keer mee, alleen een merrie die zich tussen ruinen echt prima gedraagt in groep, bij merries moeten we ff kijken naast wie 'k rij :Y)
Ben wel een sok, dus hoeft niet meteen ff met een zootje ongeregeld over de paden galopperen.
Voor een eerste keer hou ik van simpel en veilig weer thuis, daar wordt ik sneller dapper van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:28

Hoppit dan ga ik met jou want ik sta er precies zo in. Niets ten nadele van maar als ik nu al lees dat paarden buiten druk kunnen zijn ga ik er al niet graag mee op pad ook al reageert die van ons daar niet op ik zou zelf geen rust hebben.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:31

Met grote groep zie ik ook niet zitten. Ik kies ook voor wen wat rustige groep. Dit omdat me hafje linksvoor wat atrose heb. En dus constant druk gedrag of crossen moet ik wat vermijden

Maar leuk lijk me zeker :-)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:41

Ik ben zelf geen held hoor. Zeker als ik het paard waar ik op zit niet ken. Ik ben in voor een chill ritje hoor! :')

Laatst paarden wezen huren bij de loonse en drunense duinen met wat angstige meiden en gewoon tijdens de rit gekeken wat iedereen wilde enzo! Was super geslaagd toen.

Verder rij ik in Drenthe vaak in het bos (ook scheuren over lange paden) maar daar ken ik de paarden dus dat scheelt Haha!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:04

Hoppit schreef:
Lol :') 'k wil ook best een keer mee, alleen een merrie die zich tussen ruinen echt prima gedraagt in groep, bij merries moeten we ff kijken naast wie 'k rij :Y)
Ben wel een sok, dus hoeft niet meteen ff met een zootje ongeregeld over de paden galopperen.
Voor een eerste keer hou ik van simpel en veilig weer thuis, daar wordt ik sneller dapper van.

Als je weer op de rit bent kunnen we wel mooie ritten maken, ben ondertussen al rond aan het rijden voor mooie routes }>

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:07

kitlover schreef:
Hoppit schreef:

Als je weer op de rit bent kunnen we wel mooie ritten maken, ben ondertussen al rond aan het rijden voor mooie routes }>

Al in je up? FAaaaaaaaaaaaaaaaaak ik wil jouw ballen! ;) En met Claire is goede oefening voor Doortje, die twee verschillen ook enigszins van mening ~~}> . Eventueel kunnen we dan via Leersum af en toe iemand die niet meteen in grote groep wil meenemen.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:51

Ik ga ook graag naar het bos. En kan door de week maar ook wel weekend. Ben mobiel met auto en trailer. Heb een brave ruin die samen/alleen/ in een groep kan. Hij laat zich niet snel opfokken.