Leden betalen €10,-, Niet leden €12,50,-
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horseland93 schreef:Yvank_ schreef:Een duitse bruine ruin van 1,62 warmbloed 3,5 jaar.
Geen haflinger meers dus?
Ik hoop voor je dat hij goed gekeurd word!
Nymphe schreef:@Yvank_ En? Is ie goedgekeurd?![]()
@Mvrdehaan, diep respect voor leraren!Afgelopen week waren er Profiel Keuze Dagen op Stenden waarbij havo 3 en vwo 3 leerlingen workshops kwamen volgen van verschillende afstudeerrichtingen. Daarbij heb ik ook een workshop moeten geven, "Wat kost een paard?"
, en dat was nog een behoorlijke uitdaging zeg! Ben wel trots op mezelf, ben geen presenteerwonder en ik heb me pas een uur van te voren voor kunnen bereiden omdat ik last-minute gevraagd was
, maar wonder boven wonder heb ik 4 rondes lang 30 leerlingen 45 min. geboeid kunnen houden en actief mee kunnen laten doen!
Nymphe schreef:@Yvank_ En? Is ie goedgekeurd?![]()
@Mvrdehaan, diep respect voor leraren!Afgelopen week waren er Profiel Keuze Dagen op Stenden waarbij havo 3 en vwo 3 leerlingen workshops kwamen volgen van verschillende afstudeerrichtingen. Daarbij heb ik ook een workshop moeten geven, "Wat kost een paard?"
, en dat was nog een behoorlijke uitdaging zeg! Ben wel trots op mezelf, ben geen presenteerwonder en ik heb me pas een uur van te voren voor kunnen bereiden omdat ik last-minute gevraagd was
, maar wonder boven wonder heb ik 4 rondes lang 30 leerlingen 45 min. geboeid kunnen houden en actief mee kunnen laten doen!
Nymphe schreef:@Horseland93 Was het maar alleen maar presenteren, ik moest ze in groepjes laten uitrekenen wat een 4-jarige KWPN ruin, ingereden tot L-niveau en met gemiddelde kwaliteiten/stamboom vanaf geboorte allemaal heeft gekost. En dan daarna hun uitkomsten vergelijken en samen bespreken en vervolgens maakte ik een lijstje op het bord met gemiddelde bedragen die ik samen met mijn lerares gevonden had. Moraal van het verhaal: een paard kost meer dan hij opbrengt en wil je er geld mee verdienen dan moet je heel wat doen.
Bij de ene groep hoefde ik weinig aan te sporen en werden er tot in detail kostenposten gevonden en waren er bet-weters die vonden dat ze alles beter berekend hadden dan ik en het laatste woord moesten hebben. En bij een andere groep moest ik er weer voor zorgen dat ze is wat durfden mee te doen, antwoord te geven, kostenposten op gingen schrijven en om schattingen te maken. Echt, wat een verschillen zeg, en dan moet je dus ook steeds die kinderen op een andere manier aanpakken om er uit te krijgen wat er in zit of om ze in te tomen. Het was echt een uitdaging, maar ik weet nu wel dat ik het er goed vanaf breng als het moet ^^