Meeting onder de Belgische Bokkers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

inochiyo

Re: Meeting onder de Belgische Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:07

zijn er hier mensen die van west vlaanderen zijn? ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar ik heb altijd de indruk dat de grote meerderheid van de belgische bokkers van rond antwerpen zijn

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:50

inochiyo schreef:
zijn er hier mensen die van west vlaanderen zijn? ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar ik heb altijd de indruk dat de grote meerderheid van de belgische bokkers van rond antwerpen zijn

Me, moet ook zien of ik wel naartoe kan.lommelse Sahara ben ik ook nooit geweest maar veel goede verhalen gehoord!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:06

Lommelse sahara is echt héél mooi, ben er gisteren nog geweest voor een fotomeeting, hier kan je al enkele foto's ervan zien: Hier & Hier :)

Luca: nee, dat moet je niet aanvragen, daar lopen sowieso (zeker in de zomer) zo ontzettend veel mensen rond, dat het niet eens opvalt dat je dan een groep bent.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:02

Aria_zz schreef:
inochiyo schreef:

Me, moet ook zien of ik wel naartoe kan.lommelse Sahara ben ik ook nooit geweest maar veel goede verhalen gehoord!

Brugge is voor mij heel dicht, ben zelf van st-kruis/sijsele

Mss is een strandwandeling een optie voor de mensen dat de sahara te ver vinden?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:54

Als het lommelse sahara word ben ik zeker van de partij , is niet zo ver van bij mij af :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:00

Lommelse sahara lijkt mij ook erg leuk. Ben daar nog nooit geweest.
Ik heb liever de honden los, heb een bakbeest van een kilo of 50. Als die een keer trekt gaat mijn knie niet blij zijn. Bovendien raak ik altijd in de knoop met de riemen.

Aan de riem kan hij nog wel eens gaan blaffen naar andere honden, los is het een watje.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:03

In de Sahara mogen honden officieel niet los, heb gisteren een fotomeeting gehad en serieus bijna iedereen laat zijn hond daar wel los, en we hebben niemand gezien die controle kwam doen.
Ik weet niet of ze in de zomer meer controles uitvoeren hierop

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:05

Hanna_94 schreef:
In de Sahara mogen honden officieel niet los, heb gisteren een fotomeeting gehad en serieus bijna iedereen laat zijn hond daar wel los, en we hebben niemand gezien die controle kwam doen.
Ik weet niet of ze in de zomer meer controles uitvoeren hierop

Tsjah, in de Liereman mogen de honden ook niet los en daar laat iedereen zijn hond ook gewoon los.
Als je netjes aanlijnt als er een andere hond aankomt, zie ik het probleem niet zo.

Mijn hond loopt ook vaak los. Heb hem liever los dan vast.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:08

Zo jammer dat ik nooit een shoot heb kunnen laten doen voor mijn paardjes daar :(

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:10

In de Liereman of de Sahara?

Ik wil er ook erg graag eens met de paarden naartoe.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:10

Ja, ik zie het probleem zelf ook niet hoor :)
En ik denk echt niet dat ze veel controle hierop doen, onze fotomeeting gisteren was bekend bij de gemeente want ik had dit aangevraagd, en heb toestemming gekregen mits de honden aangelijnd bleven. Dan zou je toch denken dat ze controle kwamen doen, maar nee hoor :)

En chimello, gisteren zagen we ook verschillende ruiters op de vlakte, je mag er niet komen met paarden maar daar zeggen ze ook al niks van :P Dus een fotoshoot daar moet best wel lukken :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:13

alle honden lopen idd los op lommelse sahara,
had ik me al over ingelezen
We kunnen eventueel ook iets eerder doen?
dan heb je niet de ''zomer drukte''
in april/mei bijvoorbeeld

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:15

Lommelse Sahara is goed voor mij.
Enkel zien of ik met of zonder hond kom.
En natuurlijk zien of de datum past :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:17

niet iedereen hoeft perse hond mee hoor, gewoon gezellig heid!!
weet ook nog niet of ik beide meeneem, 1 is nogal bijdehand...Blaft afentoe veel als de andere aandacht krijgt ect....
ben er wel mee aan t oefenen , morgen naar een markt kijken hoe die zich daar gedraagt hahaha

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:18

April/mei lijkt me inderdaad ook beter als zomervakantie. Ook al omdat het zand op de vlakte héél erg zwaar ligt in de zomer :P

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:22

Ik heb net hetzelfde als jij rayoow, vandaar dat ik twijfel, plus dat ze wagenziek is...maar het zou een geode oefening zijn voor haar. Al kan ze wel niet los.. :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:42

over het algemeen loopt ie niet weg ofzo..maar hij kan verschrikkelijk blaffen :') is irritant maar soms grappig omdat ie t vaak doet uit jaloezie...
maar ben flink aan t trainen dus hopelijk....
Vaak is het minder erg als ik met meerdere mensen loop...

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:52

de mijne doet dat ook puur uit jaloezie..en soms gewoon uit interesse. Ze is alleen echt verschrikkelijk jaloers, zeker als bv een van de andere honden bij mij komt spelen, knuffelen, .... En als ze er dan niet tussen kan komen staan blaft ze inderdaad.
Heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd in groep met haar. Enkel op de hondenschool...en daar heeft ze haar vriendjes, maar soms ook enkele die ze liever niet in de buurt heeft. En als ze naar mij komen is ze weer jaloers :) Vandaar mij twijfels om haar al dan niet mee te nemen. Heb ook geen zin in een hele tijd getrek en geblaf :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:57

nee hele tijd geblad is idd niks, Maar dat vind ik nooit leuk vandaar dat ik in zoveel mogelijk verschillende situaties met m bezig ben...

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:00

op de hondenschool valt dat goed mee, omdat ze daar haar afleiding heeft en de meeste al kent.
maar ik ben omwille van een blessure al lange tijd niet meer kunnen gaan met haar. Ik zou er terug meer op willen oefenen, en liefst zoveel mogelijk met 'vreemde' mensen en honden. Maar moet nog rustig aan doen met mijn knie :) En ik vind in mijn omgeving niet echt zo makkelijk 'vreemde' mensen met honden die dit willen proberen met ons :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:02

als je hier keer in de buurt komt gewoon laten weten ;)(voor 1 maart, dan verhuis ik naar andere kant van t dorp)
lopen hier 3 honden rond, en achter huis(aan kanaal) lopen er altijd aardig wat...

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:14

MMares, hier ben je ook altijd welkom... steenokkerzeel en boortmeerbeek liggen nu ook niet zover uit elkaar... (al is ons teefje op het moment loops en een eerste klas bitch naar andere honden dus raad het aan om daarna evt. te doen als ze d'r hormoontjes weer onder controle heeft... :+)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:25

Als ik zie wat een prachtige foto's op meetings geproduceerd worden... Wat zouden onze hengsten daar mooi op de foto staan :o

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:13

oke in april lijkt mij wel te doen in de Lommelse Sahara! :) Ik ben wel hondloos :(

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:16

Je mag er wel een van mij lenen Lisse ;) Als de honden meegaan neem ik mijn Spaanse Mastinmix en de border collie mee. Kan je kiezen.

In april zou ik toch weer moeten kunnen stappen dus dat moet te doen zijn. Er is wel een zondag in april die wij niet kunnen omdat er dan een eventing wedstrijd in de planning staat. Ik dacht 13 april.