Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Re: Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 01:56

We hebben 10 fotograven en 10 paarden toch? Wat gebeurd er met de paarden die niet gereden mogen/kunnen worden in de tijd dat wij rij foto's maken? Worden daar extra portret foto's van gemaakt of niet?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 03:01

jij bent nog laat wakker :D

Tot nu toe is alleen het paard van ulaantje bij mij bekend (en misschien Angela) en ik heb die vraag bij haar zelf neer gelegd. Wat mij betreft lijkt het me eerlijk als die personen dan een rondje extra portret mogen ipv rijden(bv in een andere outfit, zodat er toch variatie is), maar ik kan me voorstellen dat het voor jonge (groene) paarden wel heel veel is. Laten we dat per geval bekijken. Er is er tot nu toe maar 1 bij mij bekend (paard van ulaantje is nog niet onder het zadel) en bij Angela is het nog niet zeker.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 03:02

Stel dat we tijdens het rijden wel 10 paarden hebben (incl de paarden die niet gereden mogen worden dat word dan portret), en dus ook 10 fotograven is het misschien een idee 1 fotograaf per paard te zijn, en dan in 2 groepen zodat het niet te druk word? Het is maar een idee hoor.

Zo loop je niemand in de weg, en de paarden lopen elkaar dan ook niet in de weg..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 03:16

Je bedoeld dus 5 paarden in het veld en ook 5 fotografen (de andere helft is daarna aan de beurt) maar dan wel steeds 1 fotograaf per paard en dan na een paar minuten de fotografen laten wisselen? Dus eigenlijk net zo als bij ronde 1, maar dan 1 fotograaf per paard ipv 2 tegelijk?

Alle ideeen zijn welkom :) We gaan gewoon alle opties langs, dan komen we vanzelf tot het beste idee. (hoop ik :P )

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 03:25

Ja inderdaad! Dan is het niet té druk, en heb je toch nog even de tijd (laten we zeggen 10/15 min per combinatie). Niemand die je eigenlijk in de weg loopt dan. Lijkt mij het fijnst.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:13

Maar dan krijgt dus niet elke fotograaf, iedere rijdende combi op de foto?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:53

Jawel, want je draait door zodat elke fotograaf elke combinatie gehad heeft.

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:50

Ziet er goed uit hoor. Waarom weet ik niet, maar dit topic stond ineens niet meer bij mijn eigen berichten.
Ik blijf hopen dat er fotografen afvallen :o

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:16

Ik kijk inderdaad op de dag zelf hoe meneer in zijn vel zit, en of rijden er wel of niet in zit. Normaal rij ik met bodyprotector, maar dat is voor de foto's natuurlijk niks. Ik ga er dus alleen op als ik me ook echt safe voel. Anders blijft het bij portret en aan de hand, en eventueel onder het zadel portret. Beetje afhankelijk van hoe hij is dus :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:49

Ik denk dat we beter eerst portret met de schema's kunnen doen. daarna de ruiters zelf laten bepalen of ze gaan rijden en dat te gelijk??
Daarna nog de mogelijkheid als het kan om los te doen?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 18:49

Ik denk dat als we willen losgooien of longeren dat het mooiste is voor het rijden. want dan zijn ze nog schoon en hebben ze nog geen zweet en zadelplekken.

Ik denk dat ik rondje 1 hou zoals die is (enkel de tijd wat aan pas) en rondje 2 moeten we even bekijken.
Stel dan ulaantje en angela niet rijden, zijn er alsnog 8 combinaties, dus ik denk dat we daar wel iets mee moeten doen qua schema.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:38

ronde 1 zou ik idd zo laten ziet er goed uit:)
als we een roundpen kunnen maken zou ik die van mij wel los willen laten,
met het rijden doe ik dan alleen niet mee.

tenzij het met mezelf een stuk beter gaat tegen die tijd en hij wonderbaarlijk braaf is met inrijden :P
maar ga er niet vanuit :o

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:09

Een roundpen zou echt heel gaaf zijn, lijkt me dat daar mooie foto's uit gaan komen. Zou dat dan ook voor het rijden doen (wel hopen dat het paard dan niet gaat rollen...). Nog even afwachten dus of we een roundpen mogen maken...

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:53

Rollen is toch (alsgoed is), droog en wit zand.
1x schudden of borstelen en het is er weer af :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 14:53

Ja precies, stel dat ze gaan rollen dan borstel je dat er zo veel af. gewoon veel equistar spuiten, is ook vuil afstotend :D

Ik ga nu eens een belpoging doen, want per e-mail ben ik tot nu toe steeds van het kastje naar de muur gestuurd en helaas reageerd mijn medebokker van het andere topic ook niet op haar pb.

be right back :)

---------------

Geen enkel nummer kan ik vinden. Dus nog eens 2 e-mails en een pb naar een medebokker verstuurd. Hopend dat ik nu wel reactie krijg en ik hoop op een telefoonnummer van een contactpersoon.

Ik blijf ze gewoon stalken :P

Ik heb wel een aantal keren een e-mail gekregen met 'wij hebben uw bericht ontvangen u hoort zo snel mogelijk', maar vervolgens hoor ik niets meer. Alsof het een hele moeilijke vraag is hihi (Ik denk voor hun misschien geen gebruikelijke vraag)

Maar ik hou het gewoon warm en ik zal defensie blijven stalken tot ik een antwoord heb op het wel of niet mogen afwijken op de paden.

Hebben jullie trouwens allemaal facebook? Misschien is het leuk om elkaar toe te voegen :)? Ik gebruik mijn facebook voor 70% voor paardenfoto's enzo, dus is misschien wel leuk om elkaar een beetje te leren kennen? Dit is de mijne : https://www.facebook.com/romyhuisman1989

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:16

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:15

Heeey, een schema! :D ik heb er even een oud schema van een andere meeting (waar ik ook was) bij gezocht:
Afbeelding
Toen hadden we dus ieder een kwartier per paard voor de portretten, en dan was het soms nog krap :=
(stel dat je de vijfde bent die dit paard op de foto gaat zetten; paard staat met oren naar achteren/wil niet meer stilstaan etc, dan ben je al gauw wat meer minuten bezig..)
Met de meet van dit schema hadden we de paddocks naast het portretgebiedje gezet, dan kon er gewisseld worden tijdens de ronde.
(voor de paarden ook wel fijn, hoeven ze niet van 10 tot 12 stil te staan) Portretten kan je ook maken als het paard rondloopt ;)
We hadden toen alle fotografen (tweetallen) de hele dag, de paarden gesplitst in een ochtend en een middaggroep.
De ochtendgroep ging om 12u opzadelen en had dan een uur rij-tijd, de fotografen konden daarin dan individueel bezig, je houdt zelf wel bij wie je op de foto hebt;) Middaggroep ging net zo. :D

t' hoeft natuurlijk niet zó, maar deze meeting liep wel heel netjes qua tijdschema :j

*ik hoop echt dat we toestemming krijgen voor de paddock -O- is toch altijd wel errug mooi..

**oja, ik heb ook facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002552544628 :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 23:04

Bedankt voor je schema amanda!

Ik ben nu alleen even druk met een schriktraining. Ik heb een schriktraining georganisseerd bij ons op stal en die is as zaterdag al, dus ik moet nog even wat dingen regelen. oa ook schema's maken haha. Dat ga ik eerst afmaken en daarna ga ik deze schema's weer in elkaar zetten.

Op zich klinkt het wel logisch van het rijden, dat iedere fotograaf dat gewoon individueel regelt.

Maar hoe bedoel je dat met die paddock? Dat de portret en losgooi foto's gewoon in 1 ronde vallen zegmaar? Maar komt iedere fotograaf dan wel aan de beurt met de paddock foto's? Het lijkt me wel mooi voor de alertheid van de paarden, maar hoe kunnen we dat eerlijk indelen?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:08

Dat schema klinkt inderdaad goed! ;)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:04

Ik reageer niet meer zo fanatiek, ben erg druk!
Maar ik zie dat het regelen helemaal goed gaat en genoeg mensen die een beetje helpen :j
Schema ziet er inderdaad goed uit!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:21

Schema is gemaakt, fijn! Als ik tijd heb ga ik er even goed naar kijken, want zo even snel snap ik m niet direct haha.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:20

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:26

Rijden kan ook niet. Mijn poon is helaas kreupel onder het zadel sinds een poosje. Weet niet of het dan beter is maar op haar leeftijd verwacht ik dat niet. Los is correct! :j

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 23:02

Ok chaos, ik neem het mee! Wel jammer, ik zag al van die lieve foto's voor me met zo'n schattig klein meisje er op met een roze capje hihi. Maar begrijpelijk hoor! Pony gaat uiteraard voor!

@ Liin: Komt goed, ik ga binnenkort een overzichelijk schema plaatsen. :D