Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PKfoto schreef:Het is een bokker
Het is een vrouw
Het is een fotografe
Het is geen Femke
...wie dan

Naar mijn mening is er dus genoeg ruimte om bv. lekker ongestoord door te blijven schieten van plaatjes, i.p.v. dat je je na elke ronde even bij het groepje volgt voor wat vragen, uitleg en noem maar op.
eigenlijk weet ik niet hoe ik het had bedacht

Citaat:Ik wil graag aan Nikki vragen....
-
-
-
-
-

Gezellig!
wat een gave foto's op die site zeg! Kan vast en zeker heel wat leren van de fotograve!
Zin in!!

- Hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn lichtinstellingen zo staan dat de lichte gedeeltes van het paard niet over- en de donkere gedeeltes van het paard niet onderbelicht raken binnen éen foto. (bijvoorbeeld zwarte paarden met een bles, of bonte paarden zorgen er bij mij vaak voor dat éen van de twee net niet helemaal in balans is)
- Hoe je toch die benen scherp op de foto krijgt. Ik oefen veel met sluitertijd enzo, maar toch heb ik vaak last van bewegingsonscherpte, of onderbelichting door een te hoge sluitertijd en te weinig licht.
- Hoe je bij minder zonnig weer toch scherpe fotos kunt krijgen zonder ruis.
Ik vind jouw eerste probleem ook lastig. Jouw tweede probleem is idd het vinden van balans sluitertijd, diafragma en ISO. Meestal doe ik standfoto's met sluitertijd korter dan 1/250s en bewegingsfoto's met sluitertijd korter dan 1/500s.
Bij minder zonnig weer moet idd je ISO omhoog wat meer ruis oplevert. De ene camera is er iets gevoeliger voor dan de andere camera en bij je nabewerking kun je er ook nog veel ruis uit halen.
aniek1985 schreef:Is er nog een mogelijkheid om op de reservelijst te komen bij de fotograven? Zo ja, dan wil ik wel op de reservelijst.
Klinkt erg leuk jullie meeting. En wat een goed idee om het te combineren met een Workshop van Nikki

- Hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn lichtinstellingen zo staan dat de lichte gedeeltes van het paard niet over- en de donkere gedeeltes van het paard niet onderbelicht raken binnen éen foto. (bijvoorbeeld zwarte paarden met een bles, of bonte paarden zorgen er bij mij vaak voor dat éen van de twee net niet helemaal in balans is)
- Hoe je toch die benen scherp op de foto krijgt. Ik oefen veel met sluitertijd enzo, maar toch heb ik vaak last van bewegingsonscherpte, of onderbelichting door een te hoge sluitertijd en te weinig licht.
- Hoe je bij minder zonnig weer toch scherpe fotos kunt krijgen zonder ruis.
- Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn voorwerp die in de schaduw staat mooi belicht word, zonder dat dat de achtergrond (waar wel de zon schijnt) over belicht raakt.