Fotomeeting - Paarden / Honden - Holterberg op 29 april

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_V

Re: Fotomeeting - Paarden / Honden - Holterberg op 29 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:52

Haha lastig ben benieuwd! Zie er nu al erg naar uit

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:56

Nouks geeft cursussen? :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:14

Concerten is meer haar sterke kant dan paardjes ben ik bang... :=

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:19

Oké hihi nou dan wachten we het af

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:38

Is er een keuze om wel of niet met de workshopgevende fotograaf te werken ? :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 13:43

PKfoto schreef:
Het is een bokker
Het is een vrouw
Het is een fotografe
Het is geen Femke
...wie dan

Ze geeft nog geen cursussen.. :P

@NonaWen, als jij dus liever helemaal niet mee doet aan die workshop dan kan ik natuurlijk niet zeggen; Je moet! ;)
Echter is het wel zo dat er dus tijd voordat we echt gaan fotograferen vrij gemaakt word voor uitleg over het e.e.a. vervolgens kun je dit direct oefenen op de modellen en zal de gene die de workshop geeft dus ook individuele tips e.d. kunnen geven, na het schieten van de foto's is er telkens tijd om dingen te vragen, overleggen etc. Ook zal er na afloop van de hele meeting nog weer ruimte zijn voor het e.e.a. ;) Naar mijn mening is er dus genoeg ruimte om bv. lekker ongestoord door te blijven schieten van plaatjes, i.p.v. dat je je na elke ronde even bij het groepje volgt voor wat vragen, uitleg en noem maar op. :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:49

Ah oké ! Ik dacht dat het als een rotatie systeem ging min of meer B-) eigenlijk weet ik niet hoe ik het had bedacht :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:14

Klinkt goed dat plan! :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:30

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:33

Ik ken haar niet maar altijd leuk dat er een mogelijkheid is om vragen te stellen en tips te krijgen toch? En dan kan iedereen zelf bepalen of hij of zij hier gebruik van maakt. Top geregeld hoor.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:40

Voor deze workshop zijn Nikki en ik dus al best aan het brainstormen geweest, Nikki is van plan om van het zomer te starten met het geven van de workshoppen voor groepen. Doordat ze hier al mee bezig is en mede dankzij haar opleiding heeft ze zelf het e.e.a. al op papier gezet. Voor deze workshop maakt ze ook een naslagwerk waar de gekregen informatie van die dag nog weer terug te vinden is. Dit word geen naslagwerkje van een paar a4'tjes met een simpel nietje erdoor, dit word netjes afgeleverd in een vorm wat je niet snel kwijt raakt / verstoft of makkelijk met het oud papier mee gaat.

Van haar kreeg ik ook de vraag of ik aan jullie (fotografen) wou vragen of jullie wellicht deze quote willen aanvullen met vragen die jullie van te voren al kunnen bedenken. Deze vragen kan ze o.a. mee nemen in het naslagwerk, maar ook behandelen (en voorbereiden!) op de dag zelf. Uiteraard is er de dag zelf ook nog tijd voor vragen en alles. Vragen die je vooraf in wilt zenden kunnen tot 30 maart ingezonden worden door middel van het quoten van deze lijst dus.

Citaat:
Ik wil graag aan Nikki vragen....

-
-
-
-
-

Daarbij kreeg ik van haar mee, vooral voor de wat beginnende fotografen, dat het handig is als zij van te voren de handleiding van de camera een keer doornemen en wat voorbereidend werk te doen zodat ze een beetje eigen worden met hun camera. Ook is het aan te raden om dus (vooral als je beginnend bent en eigenlijk nog niet zo heel goed weet hoe je camera precies werkt of waar nou al die verschillende functies en knoppen voor zijn) de dag zelf ook je handleiding mee te nemen zodat Nikki de dag zelf ook goed kan helpen en mee kijken.

Nikki zal deze week zich ook melden in het topic, een korte voorstelpost posten waarin ze wat meer over zich zelf vertelt. :)

Ook zal er dus nog meer informatie komen over de workshop zelf!

Loop van deze week (vandaag / morgen) maak ik ook de modellen bekend en wat zij kunnen verwachten van deze meeting!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:41

Ik heb op haar website gekeken, wow zij maakt echt hele mooie foto's!!

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:45

echt super leuk, super dat je dit hebt geregeld, ik ga even brainstormen of ik al vragen weet :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:21

Nikki! <3 *\o/* Gezellig! :+

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:00

Super leuk zeg!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:22

Is er nog een mogelijkheid om op de reservelijst te komen bij de fotograven? Zo ja, dan wil ik wel op de reservelijst.
Klinkt erg leuk jullie meeting. En wat een goed idee om het te combineren met een Workshop van Nikki :))

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:41

Jeeeej *\o/* wat een gave foto's op die site zeg! Kan vast en zeker heel wat leren van de fotograve! :D Zin in!! :j

Weet nou niet zeker of het lijstje via pb moet of in het topic? Ag, mijn problemen zijn heus geen geheim ;)

Citaat:

- Hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn lichtinstellingen zo staan dat de lichte gedeeltes van het paard niet over- en de donkere gedeeltes van het paard niet onderbelicht raken binnen éen foto. (bijvoorbeeld zwarte paarden met een bles, of bonte paarden zorgen er bij mij vaak voor dat éen van de twee net niet helemaal in balans is)
- Hoe je toch die benen scherp op de foto krijgt. Ik oefen veel met sluitertijd enzo, maar toch heb ik vaak last van bewegingsonscherpte, of onderbelichting door een te hoge sluitertijd en te weinig licht.
- Hoe je bij minder zonnig weer toch scherpe fotos kunt krijgen zonder ruis.

Dit zijn toch wel mijn grootste struikelpunten :roll:

En ik neem gewoon de handleiding van mijn camera mee. Ik heb een Pentax K-r spiegelreflex camera met een 70-300 mm zoomlens, maar dat merk is niet zo heel bekend geloof ik.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:43

Hihi, vind het bijna jammer dat ik mijn camara verkocht heb, was toch ook wel heel leerzaam als fotograaf geweest..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:00

@Sanne: Pentax is niets mis en is ook bekend hoor, maar Canon en Nikon zijn op dit moment denk ik de grootste merken. := Ik vind jouw eerste probleem ook lastig. Jouw tweede probleem is idd het vinden van balans sluitertijd, diafragma en ISO. Meestal doe ik standfoto's met sluitertijd korter dan 1/250s en bewegingsfoto's met sluitertijd korter dan 1/500s. := Bij minder zonnig weer moet idd je ISO omhoog wat meer ruis oplevert. De ene camera is er iets gevoeliger voor dan de andere camera en bij je nabewerking kun je er ook nog veel ruis uit halen. :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:33

aniek1985 schreef:
Is er nog een mogelijkheid om op de reservelijst te komen bij de fotograven? Zo ja, dan wil ik wel op de reservelijst.
Klinkt erg leuk jullie meeting. En wat een goed idee om het te combineren met een Workshop van Nikki :))

Oké ik zet je op de reservelijst! :)

Lijstje is de bedoeling om het in het topic te houden, zodat er niet teveel dubbele vragen op komen enzo en soms heb je ook wel als je een vraag leest dat er weer een andere vraag bij je opkomt bv. Dus graag gewoon in het topic quoten en aanvullen dus. ;)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:46

En hoe gaat dat nou eigelijk met de modellen?
kunnen ze allemaal mee, of moet er gekozen worden of?

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:48

Citaat:

- Hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn lichtinstellingen zo staan dat de lichte gedeeltes van het paard niet over- en de donkere gedeeltes van het paard niet onderbelicht raken binnen éen foto. (bijvoorbeeld zwarte paarden met een bles, of bonte paarden zorgen er bij mij vaak voor dat éen van de twee net niet helemaal in balans is)
- Hoe je toch die benen scherp op de foto krijgt. Ik oefen veel met sluitertijd enzo, maar toch heb ik vaak last van bewegingsonscherpte, of onderbelichting door een te hoge sluitertijd en te weinig licht.
- Hoe je bij minder zonnig weer toch scherpe fotos kunt krijgen zonder ruis.
- Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn voorwerp die in de schaduw staat mooi belicht word, zonder dat dat de achtergrond (waar wel de zon schijnt) over belicht raakt.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:49

xliisaa schreef:
En hoe gaat dat nou eigelijk met de modellen?
kunnen ze allemaal mee, of moet er gekozen worden of?

Er moet helaas wel gekozen worden, maar bijna iedereen kan (als het goed is!) mee, zal van de week (of nouja vandaag / morgen) daar dus even een duidelijk overzicht van plaatsen. ;)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:00

oke ja ik nam al aan dat we zouden moeten kiezen, maar omdat jij er zo druk mee was dacht ik dat jij misschien de modellen zou kiezen, maar nu is het duidelijk voor mij :=

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:55

had hem al via een PB gestuurd dit is mijn bobbie die ik meeneem

Afbeelding
Afbeelding