Besloten - VPTB Meeting: Zonder kids uit eten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:14

Jee Tientjeh, wat een stugge houding! Het is een behoorlijk bedrag om binnen 2 weken over te moeten maken, zeker in deze dure tijden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:18

Hm ja ik kijk er niet van op. Ik kreeg te horen van de garage dat het APK en onderhoud even gepind moest worden bij het ophalen van de auto. Dik 800 euro. Daar keek ik toch wel even van op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:21

Suzanne F. schreef:
Hm ja ik kijk er niet van op. Ik kreeg te horen van de garage dat het APK en onderhoud even gepind moest worden bij het ophalen van de auto. Dik 800 euro. Daar keek ik toch wel even van op....

Dat is wel heel raar! Zo'n bedrag gaat toch gewoon op rekening en dan met 14 of 30 dagen betalen?

benangelique

Re: Besloten - VPTB Meeting: Zonder kids uit eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:29

mensen zijn onzeker of ze hun geld wel krijgen. dat kan een bedrijf de kop kosten, dus gaat er zo min mogelik op rekening. heel zuur voor de mens die het wel wil betalen maar niet per direct kan..

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:37

Tja in deze tijden wel te begrijpen van bedrijven. Daarom hier altijd een goede buffer achter de hand voor onverwachtse kosten.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:39

Is ook zeer begrijpelijk. Hier ook wel een aardige buffer achter de hand kwa spaargeld. Maar daar komen we liever niet aan. Dan maar een maandje wat rustiger aan doen kwa centjes.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:39

Het is helaas wel zo ja. Ik merk het ook.
Laatst fotoshoot van een zwangere gemaakt die al behoorlijk ver heen was. Twijfelde tussen welke reportage of ze dat naderhand mocht beslissen en betalen. Contact was super leuk dus prima. Resultaat is dat ik foto's heb gemaakt maar nog steeds geen geld heb gezien en er wordt ook niet gereageerd op mails meer. Dus tja dat zorgt er wel voor dat ik nu echt niets meer doe tot er betaald is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:41

vonneke schreef:
Dat is wel heel raar! Zo'n bedrag gaat toch gewoon op rekening en dan met 14 of 30 dagen betalen?

Nou mooi niet hoor. Moest even contant afgerekend of gepind worden bij ophalen...

Garage hier in het dorp doet zoiets gelukkig niet, daar mag alles op rekening. Maar dit was echt een elite garage, ze verwachten dat mensen dat wel even hebben op de rekening.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:45

Hier ook wel een buffer, maar zo'n rekening als wij kregen van het gasverbruik (of we die ook even binnen 2 weken wilden overmaken) kunnen we in deze dure tijden niet zomaar even overmaken hoor. Je houdt natuurlijk wel rekening met extra uitgaven, dierenarts of dergelijke, maar er zijn grenzen aan momenteel ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:47

Chub, precies wat je zegt! Hier ook met de vakantie in het vooruitzicht. Een kado voor 50 jarig huwelijksfeest van opa en oma en de kleren e.d die daarbij horen. Het zijn toch allemaal een hoop centjes. Dus eventjes rustig aan doen deze maand kwa extra's, dan kunnen we de volgende maand weer gewoon verder.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:52

Wij hebben gas en eletra altijd qua maandelijkse termijn hoog staan zodat het eerder een spaarpotje is dan een hoge eindrekening achteraf. Zoals Suus zegt, heb ik op de betaalrekening altijd een buffer voor als je bij zulk soort garages even gelijk moet aftikken. Tja het is niet eerlijk dat de goede onder de kwade lijden maar in deze tijden wel te begrijpen vanuit ondernemers gezien.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:53

Mytens, wij zijn gelukkig nu ook omhoog gegaan in maandelijkse termijnen. Voorgaande jaren hielden wij over, maar nu met Sem, mijn verlof en ik ben meer thuis. Gebruik je toch van alles wat meer. Hopelijk volgend jaar dus geen dikke rekening.

Ondernemers snap ik ook wel inderdaad, valt niet mee in deze tijd je hoofd boven water te houden.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:54

Ja daar vergis je je in he, hier ging het waterverbruik ook een stuk omhoog nu ik niet meer werk en met 2 kids.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:58

Ja, ik had het er gister over met hubby. We waren toch echt flink aan het denken hoe het kon. Met Sem gebruik je wel wat meer natuurlijk, maar voor 400 euro is wel erg veel in 5 maanden tijd. Maar toen kwam ik aan het denken. Heb 4 maanden verlof gehad in de winter, dus ook flink stoken van de kachel., ben nu meer thuis ( gemiddeld 2 dagen meer dan voortijd) en dat soort dingen. Tikt toch wel aan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:59

wij hebben voor de komst van tessa gas, water en licht omhoog gegooid. Hadden we precies goed berekend, we kregen nog een klein beetje terug zelfs. erg fijn.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:01

Nathazzz schreef:
Salsa, ze geven sneeuw, hagel, windstoten van minimaal 100 km/uur op dus jij gaat gewoon mee eten met ons. Einde discussie. :+

Mag het eigenlijk niet zeggen maar: YEAH het wordt zaterdag maar 16 graden :D Geen regen hier maar denk niet dat het tuinfeest door gaat. Had er niet zo veel zin in want buiten mijn ouders en een paar mensen om heb ik best een saaie familie := Ga liever met jullie mee.

*\o/* *\o/* *\o/*

Nog niet officieel maaaaar ik denk bijna zeker dat ik mee ga!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:02

jeeeeuuuuj!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:08

Dat zou super zijn Salsa.

Trouwens doen we ook weer een kofferbaksale?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:11

Ik heb Pip bij me voor Chloe/[***].

Ik heb nog een hele slaapkamerset zwart / wit van Tigger/Anel.

Veel jongenskleding maat 50 tot en met 68 Veel Noppies. En ik zou nog meidenspullen op de foto zetten voor Nath en Salsa dacht ik of iemand anders..weet niet meer). Vanmiddag ga ik dat doen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:12

Oeh ja ik ben voor kofferbaksale!!!!

Hihi net met Vriendje er over gehad dat we een stuk minder hebben uitgegeven met de vakantie dan gedacht dus voor mij een teken om dat weer te gaan uitgeven :P

Mytens: Dat was o.a. ik ja. Vind de kleertjes die jij voor Tessa had zo cool dus zal vast wel wat tussen zitten.
En ben misschien ook wel geintresseerd in je bedsetje. Moet dat nog allemaal hebben

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:17

Oké dan ga ik vanmiddag/vanavond een rondje kleertjes uitzoeken en dergelijke.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:19

Zoekt er iemand nog meiden kleertjes t/m maat 74 dan?
Misschien heb ik ook nog wat. :P

Ik zoek vanaf maat 80, heb eigenlijk niks meer nodig, maar leuke dingen zijn altijd welkom haha.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:28

Vorig jaar kregen we 500 euro terug op hetzelfde maandbedrag. Dit jaar 1500 euro bijbetalen. Normaal een gasverbruik van < 2000 kuub, nu van bijna 4000 := Daar is niet tegenop te rekenen :D

Ik heb weinig in de sale en weinig meer nodig. Tientjeh komt niet, dus de lodger die ze voor me zou meebrengen wordt per post verstuurd. Of woont er iemand bij haar in de buurt?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:31

hmsz, daar klopt niet veel van chub!

ik heb ook geen sale dit keer haha, ben vorige keer leeggekocht door luf en ik heb een hoop aan die trien gegeven die niet eens 'bedankt' kan zeggen :n

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:31

Nathalie schreef:
Zoekt er iemand nog meiden kleertjes t/m maat 74 dan?
Misschien heb ik ook nog wat. :P

Ik zoek vanaf maat 80, heb eigenlijk niks meer nodig, maar leuke dingen zijn altijd welkom haha.

Ja ikke!

Haha mijn spaargeld blijft zo lekker in tact. Merk dat ik het erg leuk vind om veel dingetjes van jullie over te nemen ipv nieuw te kopen. :=
Goede eigenschap vind hubs.