KNHS Instructieweek 4B, SGW Paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: KNHS Instructieweek 4B, SGW Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:36

Jaa ben weer terug van vakantie!! Was lekker een weekje niksen en beetje skien helaas niet zoveel sneeuw dus maar een aantal pistes open maar dat mocht de pret niet drukken!
Morgen ochtend vroeg snel naar stal om te kijken of mijn paard nog op 4 benen staat :+

Hoe is het hier?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:26

Hier met mij in ieder geval alles prima. Zuc wil alweer wat beter luisteren, ik heb heerlijk met gwennie gereden en maandag ga ik 2 spring zadels passen :) Het zal mij benieuwen!

Jammer dat jullie niet zoveel sneeuw hadden!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:33

Fijn dat je paard een beetje wil luisteren! Hopelijk zit er een zadeltje voor je tussen

Ja was inderdaad wel jammer maarja volgend jaar beter.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:31

@Venthe: Welkom terug! :D.

Duimen dat er een geschikt zadel tussen zit Zuc! Fijn dat je paard al beter wil luisteren :D.

Morgen 2e officiële, duimen op een winstpuntje O:)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:32

Venthe, welkom terug. Jammer dat je zo weinig sneeuw had.

Hopelijk vind je je zadel, Zucchero!

Succes morgen Succubi!

Oefencross gaat niet door morgen, helaas. Is afgelast.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:33

Balen Heleen! Waarom? Door het weer?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:36

@succubi, succes morgen! gaat vast goed komne :)
@ heleen, jammer zeg!

Is er hier trouwens iemand die ook naar de crosstraining gaat van rob janssen 5 maart in ede?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:50

Succubi schreef:
Balen Heleen! Waarom? Door het weer?

Nee, er is daar op stal een veulen verworpen door het r hinovirus, daarom zijn alle wedstrijden en evenementen voorlopig afgelast.

Venthe, ik ga daar niet heen. Mijn eerste training is in Moordrecht, 20 maart.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:55

Ik ga ook 20 maart! Eerste keer bij Richard (zo heet hij toch?) voorheen altijd bij Michiel en 4 april ook weer bij Michiel
trouwens goed dat je het zegt moet nog even geld overmaken naar donna :Y)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:10

Leuk!
Ga je ook in het gevorderdengroepje?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:14

uuh ik weet even niet meer wat ik heb op gegeven.. volgens mij groepje na beginners dus ervaring.
Bij Michiel ga ik altijd bij de gevorderden maar omdat ik Richard niet ken wilde ik eerst even aftasten

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:00

Toevallig iemand die naar SGW Chaam gaat? Ik zoek nog vervoer voor mij en mijn paard omdat mijn moeder heel handig niet in haar agenda had gekeken. :(
En wil daar zo graag mijn debuut maken,

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:49

Al die SGW-dingen.. Ik kan er niet over meepraten hoor :P

Jammer dat je weinig sneeuw had Venthe.

*aan het duimen voor succubi*

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:40

Venthe schreef:
Is er hier trouwens iemand die ook naar de crosstraining gaat van rob janssen 5 maart in ede?

Ga jij erheen? Kan je er wat meer over vertellen?
Eigenlijk ben ik ook een beetje aan het rondkijken voor cross trainingen :o
Mijn lesgeefster kan ook op Lunteren lesgeven, iemand ervaring met dat terrein?

@Heleen: Brrrr, naar zoiets. Wel goed dat ze de boel afsluiten voordat het verder verspreid.

@Venthe: Helaas kan ik je niet aan vervoer helpen.

Nou, met een bemodderd paard kwam ik aankakken :'). (alsnog een 8 voor verzorging, heb ook erg mijn best gedaan om te laten zien dat ik ook mijn best hád gedaan :D )
Ik had 177 en 179 punten. Niet wat ik had gehoopt en sommige dingen waren niet zó eerlijk gepunt maar al met al deed Marny haar best en was ik zekers wel tevreden :D (met de 2e proef een min of meer gedeelde 3e plaats, helaas had zij een hoger punt boven haar protocol. Echt balen want ze kreeg een heel leuk roze halster die ik graag had willen hebben :') )

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:45

@succubi, jouw laatste zin :') Het zijn (alweer) geen slechte punten! en al helemaal als er soms niet even eerlijk gepunt is, mag je (alweer) best trots op zijn :) en (alweer) op naar de volgende!!
Ik zelf heb nog geen ervaring met trainingen van Rob Janssen, ben al wel een keer eerder op het terrein in ede geweest toen ik een les kreeg van Tim Lips. Er mooi terrein door het bos. 2-3 waterbakken en heel veel mogelijkheden! Heb nu al een aantal keren les gehad in Moordrecht van Michiel Brons, dat is ook echt een aanrader! Michiel geeft heel fijn les erg leuk, je kan je nog opgeven ;)
20 maart heb ik weer les in Moordrecht maar dit keer van Richard ten Kate, daar heb ik nog nooit les van gehad dus ben benieuwd

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:47

Jammer genoeg geen rozet :P maar wel héél dicht bij winst!! :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:54

Ja.. Ik hoef niet perse een beker of een lintje maar als er iets "roze" word weggegeven kan ik weleens jaloers worden O:)

@PartoutZ: Ja, nét geen winst -O-....

@Venthe: Moordrecht hoor ik allemaal geweldige dingen maar het is voor mij nog best een eind rijden -O-. Zeker 70KM. (helaas ben ik 20maart met de auto én trailer op een beurs :( )
Ede is voor mij juist zo lekker dichtbij :D.

Het is ook meer dat ik met een haflinger ben... Soms word dat niet zo heel erg gewaardeerd en ik wil ook niet ergens terecht komen wat net wat te hoog gegrepen zou zijn voor ons (eigenlijk voor mij :o ).
Hoewel mijn eerste 5 cross ervaringen op een veel te hoog gegrepen terrein was en Ermelo ineens heel teleurstellend bleek :').

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:58

Moet ik mijn roze rozetten voor je meenemen naar Ermelo? :') (als ik die heb :P )

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:02

@succubi, ik zou echt een keer naar moordrecht gaan misschien valt het terrein je wat tegen als je echt super moeilijk bent gewend maar het is gewoon leuk en genoeg uitdagingen (voor mij dan) en Michiel is gewoon een super gezellige man die fijn les geeft! Moordrecht is voor mij 50 km dus dat valt mee maar helaas moet ik me erbij neerleggen dat als je echt wil crossen je een hoop kilometers moet maken.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:05

Zuc en ik hebben vandaag 184 en 173 gereden. Die 173 vond ik wel heel jammer, maar met die 184 was ik natuurlijk dik tevreden! Belangrijkste was dat we weer lekker hebben kunnen rijden en de problemen van de laatste weken ver weg leken :)
Over 2 weken oefencross in Baarle Nassau :D Dat hebben we nu wel verdiend ;)
Morgen tijdens springles 2 zadels passen. Spannend!!!

Eigenlijk moet ik ook eens achter crosslessen hier in de buurt aan, maar ik heb het al zo druk en ik vind dat het springen eerst wat beter moet gaan eigenlijk: mijn crosslessen verdienen, snappie? :)

Ik heb ook een zwak voor roze :o Op mijn werk zijn ze verbaasd als ik een keer niet ook iets van roze aan heb. :+

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:09

@zucchero, super die 184! Ik wilde ook graag naar BN maar helaas is dat het weekend voor mijn schoolexamens.. Fijn dat er een duidelijke stijgende lijn zit met je paard!

Aaah ik heb dinsdag en woensdag examenconcert voor muziek.... Dinsdag is ons koorstuk en ons groepsstuk en woensdag moet ik mijn solostuk. Vind het helemaal niks en zie er als een berg tegenop om in mijn eentje daar achter de vleugel te zitten op het podium voor heel veel mensen en dan ook nog voor een examencijfer!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:10

Gefeliciteerd met je winst Zucchero :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:17

@PartoutZ: Hahahaha! Ik ga voor oranje!! Whaha (heb er al wel een aantal gewonnen, laatste was voor ringsteken! :D ). Ik heb nog een roze liggen.. Die is helemaal verkleurd naar een beetje zalm/pisgeel haha
Maar alles in het roze is prima, ben er "ekster" genoeg voor :') (van de week bijna een stofzuiger gekocht omdat hij roze was _O- )

@Venthe: Ik ben geen moeilijke terreinen gewend hoor! :oo. Dit was gewoon een iets "te hoog gegrepen" terrein voor ons om ons allereerste cross te rijden. De allereerste les ben ik bij de allereerste sprong na 6 weigeringen toen ze eenmaal sprong er al meteen afgegleden :'). Ik kon toen net 40 of 50cm springen. Dat terrein was vánaf 70/80 cm :')
Helaas kan ik de 20e niet anders had ik er wel over nagedacht ;(
Maar je bent nog nooit in Ede of Lunteren geweest?

Wat stoer! Waarom vind je dat niet leuk? Wat voor opleiding doe je dan?

@Zucchero: Dat is wel een flink verschil 173 en 184, merkte je dat ook in het rijden van de proeven?
Duimen dat er morgen een geschikt zadel tussen zit!
Baarle Nassau is vanaf hier al helemaal een eind weg! _O-
Ik kwam laatst met een bruine rijbroek aan...
Heb je een nieuwe rijbroek?!
"Ja, vind je hem leuk? :D"
.... Hij is... Hij is... Bruin?!?! :\ ....
"eeeeh, ja?... Ik vond dat al die verschillende kleuren roze zo onwijs vloekte en dat ik net een zwerver was..."
Maar.. Deze is.. Bruin??... Wel mooi! Het is een mooie broek!... Maar ja.. Bruin.. Even wennen... Jij... in bruin...
_O- _O- _O-

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:22

@succubi, ik zal je even een pbtje sturen want had een mailtje van michiel gekregen met nog nieuwe data. Had in een vorig bericht geschreven dat ik in Ede was geweest moet je even terug kijken want denk dat je er overheen hebt gelezen ;)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:48

Citaat:
@Zucchero: Dat is wel een flink verschil 173 en 184, merkte je dat ook in het rijden van de proeven?

Ik kwam laatst met een bruine rijbroek aan...
Heb je een nieuwe rijbroek?!
"Ja, vind je hem leuk? :D"
.... Hij is... Hij is... Bruin?!?! :\ ....
"eeeeh, ja?... Ik vond dat al die verschillende kleuren roze zo onwijs vloekte en dat ik net een zwerver was..."
Maar.. Deze is.. Bruin??... Wel mooi! Het is een mooie broek!... Maar ja.. Bruin.. Even wennen... Jij... in bruin...
_O- _O- _O-

Oh echt te grappig gewoon! :D

Ik vond de tweede proef ook best okee gaan, maar daar zaten ook wel wat fouten in. Ik bedoel een vliegende wissel is niet echt de bedoeling in de B, toch? ;) In de eerste proef had ik wat meer controle. Ik moet mijn coupons nog van een kennisje krijgen, dan weet ik de rest van het commentaar ook. :)