3e Excursie paardenslachterij van der Veen, Nijkerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: 3e Excursie paardenslachterij van der Veen, Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:41

Yorghos wat fijn dat je er nu anders over denkt.
Ik dacht er vroeger ook anders over. maar nu... ik zou er zo voor kiezen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:18

Beetje late reactie maar wilde toch heel graag even laten weten dat ik het fijn vind dat jullie dit topic hebben gestart.

Ik had al een vrij positief beeld over je paard naar de slager brengen, maar dit topic heeft daar nog wel een klein steentje aan bijgedragen ook.

Nog maar pas geleden heb ik mijn paardje in moeten laten slapen, omdat ze niet te vervoeren was. Gelukkig is het snel en heel fijn gegaan, heb wel eens anders gezien.

Maar als ik het paardje op het filmpje zie, vind ik het echt een schitterende dood, kan niet anders zeggen.. Zo snel dat het gaat. Juist omdat het zo snel gaat, zou ik zo hiervoor kiezen. Ik heb altijd gedacht dat ik er niet bij had willen zijn tijdens het schieten, maar zoals ik het op het filmpje zie, zou ik het ook van mijn eigen paard kunnen zien. Het dodelijke spuitje bij het inslapen van mijn paard zag er eigenlijk weinig anders uit, ze stuipte alleen wat minder lang, maar het paardje op het filmpje was denk ik wel gezonder als de mijne.

Echter zou ik niet willen dat mijn paardje opgegeten zou worden, omdat daarvoor het hele medicijnenscala op aangepast moet worden (en ik wil wel alle medicijnen kunnen gebruiken als het nodig zou moeten zijn), mag het daar alsnog opgehaald worden door de rendac Bloos

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:32

Ik heb intussen mijn oude paardje ook laten inslapen.
Door dit topic heb ik wel nagedacht over de slager, ik had er zelf een heel goed gevoel over. Maar mijn paard was vreselijk onrustig op de trailer, dus uiteindelijk vond ik de stress van het verplaatsen niet opwegen tegen de snelle dood. Ik heb dus toch voor inslapen gekozen.

Maar een volgende keer weegt de slager weer mee... Ik weet niet of ik het zelf zou willen zien, maar de manier van sterven geeft me nog altijd een goed gevoel...