ook vaka als de veearts komt, niets mis mee

Mijn lam slaapt altijd op zijn zij (nu lukt dat nog, straks door de wol niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:schapen leg je vaker op de zij
ook vaka als de veearts komt, niets mis mee
Mijn lam slaapt altijd op zijn zij (nu lukt dat nog, straks door de wol niet meer)
Marloez schreef:Mooi duidelijk verslag, ik vind het altijd erg interessant om te weten hoe het er in slachthuizen aan toe gaat.
Maar als ik dit zie krijg ik allemaal beelden van hoe verschrikkelijk stressvol het óók kan gaan. Mijn pony zou bijv. al helemaal panisch worden in die ruimte, en haar hoofd stilhouden is ook een ramp. Met als gevolg dat ze vlak voordat ze sterft bang is. Er zullen vast wel véél meer dieren zijn die dat ook hebben. Vooral omdat de meeste dieren (schapen bijv.) erg schuw zijn. En niet alle slagers doen hun werk met liefde zoals deze. Ook zij hebben hun dag wel eens niet..
En dat lam, hadden ze dat terwijl het nog leefde nou op z'n zij gelegd om hem vervolgens te 'schieten' ?
Miryamk schreef:Jep nu wel, korte filmpjes trouwens.
JoyCiej007 schreef:Tsja, meningen verschillen. Probeer dat schaap maar eens 'rustig' te krijgen. Schapen zijn zowiezo vrij 'domme' dieren, lang niet zo intelligent als een paard. Dit zal waarschijnlijk toch wel de meest geschikte methode zijn voor een schaap, anders hadden ze dat ook niet gedaan.
Misschien ook een vraag die met de volgende excursie gesteld kan worden?
pretletter17 schreef:@ Marloez: De paarden die wij vrijdag gezien hebben, waren allemaal niet bang, sommige iets onrustig wat je kunt vergelijken met een paard dat op een vreemd terrein komt, of op een nieuwe stal, of niet gewend is aan een trailer etc. etc., normale alertheid dus. Dat vertelde van der Veen ook nog, dat hij aan het gedrag van het paard bij hem kan zien hoe er met het dier werd omgegaan! Een paard dat altijd in dezelfde bak/weiland heeft gereden en verder nooit iets heeft gezien zoals trailer, plastic in de berm, plassen op de weg, is uiteraard onwilliger om die 'stal' binnen te wandelen dan een meer 'wereldwijs' paard![]()
Persoonlijk denk ik dat zij met een kopschuw paard ook om kunnen gaan.
Ik denk trouwens dat je paard, als hij zou worden ingeslapen door een da, ook 'angst' zou voelen (áls ze dat al hebben), al was het maar omdat hij jóúw onrust voeltOf is jouw paard sowieso al angstig op vreemd terrein of in 'kleine' ruimtes, dat je daardoor weet dat hij dat ook zal zijn in de schietstal, dat kan natuurlijk ook. Geen aanval hoor, ieder zijn eigen en dat respecteer ik zeker.
Gewoon meegaan bij de volgende excursie, als je het alsnog niet trekt word je wel opgevangen door medebokkers hoor!
dorienkee schreef:ik heb niet alles doorgelezen hoor( de reacties), maar vanwaar al die fotos van de ingewanden? En had niemand moeite paardenvlees te eten nadat ze dat gezien hadden?
dorienkee schreef:ik heb niet alles doorgelezen hoor( de reacties), maar vanwaar al die fotos van de ingewanden? En had niemand moeite paardenvlees te eten nadat ze dat gezien hadden?
dorienkee schreef:Ik vind het heel dubbel..aan de ene kant vind ik het gewoonweg vreselijk. Dat van deze mooie dieren op zo'n manier fotos worden genomen en dan hier staan, en dan dat de meiden ze gewoon opeten, en lol hebben. En aan de andere kant is het gewoon de realiteit. Moeten de meiden de hele tijd verdrietig zijn? nee. Vind ik niet.