Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Als je het over de discussie slachten of inslapen hebt, zou je ook een filmpje moeten maken van een paard dat inslaapt door een DA. Ik heb dat een keer gezien en meerdere keren euthanasie gezien bij onze koeien. ......
Daar is (in sommige gevallen) dit kinderspel bij.
Het paard waar ik dit bij gezien heb ..... wilde zich niet overgeven en gaan liggen. 3 spuiten later zakte het door de benen. Compleet in paniek met rollende ogen. Spuit in het hart.... werkte ook pas na 15 minuten doortikken en ondertussen paard maar malen met de benen.
Als het enigszins mogelijk is gaan hier de paarden en de koeien naar de slacht....zeker weten !!
Faux schreef:Ik wacht op de foto ? Schijnt er interessant te zijn ?
griebels schreef:JoyCiej007 schreef:
Met dat idee ging ik er naar toe. maar geloof me, het was verre van griezelig. De beide heren waren super aardig, je kon alles vragen, ze legden dingen uit, waren gastvrij, en maakten met ons allemaal her en der een praatje. Wilde je iets liever niet zien? dan liep je even een andere ruimte in, of even naar buiten, of je ging achter de andere bokkers staan
@ Omaris0: we hebben één paard en één koe echt helemaal van levend tot 'hangend' gezien; het paard dat we hebben gezien was een Belgische Knol die vrij ernstig verwaarloosd was, maar een super lief en mak beestje leek het me. één been was ontzettend dik, daar zat een supergrote onsteking, echt tot op het bot (zagen we later; been + hoef werd er even apart afgehaald en opengesneden om pezen, spieren en ontsteking bloot te leggen, erg leerzaam) en hoef was helemaal misvormd, paard had er vééls te lang mee doorgelopen. deze mensen hadden deze beslissing allang een paar maand geleden moeten maken, in plaats van zo'n beestje nog een tijd op zo'n been te laten lopen.
Correctie, het paard was niet verwaarloosd maar de eigenaren wilden het dier een kans geven en hebben te lang met dierenartsen lopen vechten tegen iets wat zinloos was. Het paard was ergens in of tussen gekomen en had een lelijke wond aan het been. Bij de kroonrand, daar waar geen vlees zit. Het is dus ontzettend gaan ontsteken en daardoor is het paard sterk vermagerd.
ulinoco_maud schreef:nou even mijn mening
jullie houden van paarden en gaan hier naartoe ????
ik vind slachten van een paard opzich heel normaal maar een paardenvriend die er naartoe gaat ???
vind het echt slecht
0maris0 schreef:pascale schreef:tuurlijk kan er ook nog wel bij!
Moest jij niet weg??
Faux schreef:Die foto vind ik ook belachelijk.. Grappig hoor, een koeienhoofd afhakken en er lollig mee gaan doen. Erg respectloos.
0maris0 schreef:Jullie hebben alleen deze Belg gezien.. Maar hebben jullie ook meerdere paarden wel zien staan??
(die dus nog moesten?)
ulinoco_maud schreef:een half uur als jeje paard inslaap weet niet wat voor en da of va het is maar mijn pony heb ik laten inslapen en ze was meteen weg geheel pijnloos
Faux schreef:Die foto vind ik ook belachelijk.. Grappig hoor, een koeienhoofd afhakken en er lollig mee gaan doen. Erg respectloos.
ma_rie_tje schreef:0maris0 schreef:Jullie hebben alleen deze Belg gezien.. Maar hebben jullie ook meerdere paarden wel zien staan??
(die dus nog moesten?)
Nee, er was maar 1 paard die wijhebben gezien.
Geen andere paarden meer voor die dag.
Alleen dan die belg en de dikbilkoe
0maris0 schreef:ma_rie_tje schreef:
Jullie hebben alleen deze Belg gezien.. Maar hebben jullie ook meerdere paarden wel zien staan??
(die dus nog moesten?)
Nee, er was maar 1 paard die wijhebben gezien.
Geen andere paarden meer voor die dag.
Alleen dan die belg en de dikbilkoe
Dus er worden op een dag 2 dieren gedaan?
pascale schreef:JoyCiej007 :daar heb ik het niet over gehad!maar google even op wintec:dan heb je een zadel!