dagje western rijden bij Rossworld (drenthe)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

Re: dagje western rijden bij Rossworld (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 15:47

Volgens mij herkennen we elkaar wel aan onze kleding (dresscode). En anders komt het ook wel goed. Volgens mij hebben wij als bokkers een neus voor elkaar. Nee, niet omdat we stinken, haha.

Ik ga gewoon met Brammetje op het station of bij de restauratie en spreek alle kleumers (lees: dik ingepakte mensen) aan. Zo vind ik vast wel een paar mede bokkers.

De paarden zijn dus al warmgelopen als wij komen. Als ze dan nog maar niet moe zijn. Ach, dat zal ook wel weer meevallen.

Ga ervan uit dat we ons goed gaan vermaken en ook wel wat af zullen lachen. Na de rit nog even gezellig nakletsen en misschien wel wat afspreken voor onze volgende boktmeeting Knipoog

Ik las ook iets over na de tijd samen iets eten. Op zich erg gezellig, maar komt mij niet goed uit. Dan wordt het zo laat en de paarden (thuis) moeten ook nog gedaan worden.

Heb er al wel veel zin in...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:40

Blondy-love, soms kun je met mensen die met een kortingskaart rijden ( in vorm van ov e.d ) meerijden tegen reductietarief van 40 %, misschien valt dat bij jou en Mloesj ook wel te regelen.

Grietje, pas je op dat je niet stikt ? Heb geen zin in een reanimatie tijdens de buitenrit.

Tittel, je kan in de saloon van Rosworld ook nog gauw even een tosti snacken ofzo, heb je toch even iets binnen en nog tijd over voor je paarden Knipoog

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:26

Tittel schreef:
Ik ga gewoon met Brammetje op het station of bij de restauratie en spreek alle kleumers (l
ees: dik ingepakte mensen
) aan. Zo vind ik vast wel een paar mede bokkers

Whahahahahaa lig hier dubbel Haha!
Waarschijnlijk ben ik als enige michelinmannetje te vinden en ik kom niet op het station hoor Tong uitsteken

Tittel schreef:
Ik las ook iets over na de tijd samen iets eten. Op zich erg gezellig, maar komt mij niet goed uit. Dan wordt het zo laat en de paarden (thuis) moeten ook nog gedaan worden

Dit is natuurlijk voor jezelf, drinken doen we zowiezo ff toch????
Voor de hongerigen onder ons kan er nog gegeten worden, dit is natuurlijk geen MUST

Sanex schreef:
Grietje, pas je op dat je niet stikt ? Heb geen zin in een reanimatie tijdens de buitenrit.

Ik hoop stiekem dat ik een lekkerding tegenkom, en op dat moment donder ik van me paard, misschien helpt ie me Tong uitsteken
Hahaha nee hoor valt allemaal wel mee ben wat gewend Haha!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 16:13

Tuurlijk gaan we na de tijd nog even wat drinken en gezellig na kletsen. Het is ook niet dat ik het niet gezellig vind om samen wat te eten, maar wil niet te laat weer naar huis. Vindt het altijd lekker om de paarden uitgebreid te gaan doen in het weekend.

Tosti snacken zit er voor mij niet in (vegetaris/veganist). Ik probeer niks dierlijks of produkten waar iets dierlijks in zit te nuttigen.

Hoe zit het eigenlijk met de rij-ervaring van ons groepje? Wie heeft er ervaring met westernrijden enz.? Ik dus niet. Heb een mooi westernzadel in de kast hangen, maar gebruik hem niet. Heb wel eens op een westernzadel gezeten, maar het opzadelen (singel) en het westernrijden heb ik geen ervaring mee.

Gaat mij er ook niet om hoe "goed" iedereen is (slijm, slijm), maar gewoon een leuke en gezellige rit maken...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:58

Ze hebben ook wel kaassouffle's Knipoog

Rij-ervaring, poeh, ik rij zo'n 11 jaar paard nu. Westernmatig alleen bij Rosworld gereden, niet echt veel, dus ben geen westernruiter. ( al zou ik het graag zijn Knipoog ) ken de verschillende manieren van opzadelen wel, en dus ok de stropdasknoop waarvan ik je beloofd had die te leren aan je Knipoog

Heb ook een westernzadel, 2 zelfs inmiddels ( 1 mini voor Bas ) maar die heb ik gekocht omdat het zo lekker zit, voor buitenritten, niet omdat ik weet hoe ik westerrijden moet. Ik ken de basis van het westernrijden, meer niet, en zoals ik al eerder vermeldde verschilt dat weinig van de engelse manier, het draait uiteindelijk allemaal om ontspanning, alleen zijn je been en handhouding/gebruik wat anders

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:00

Hier kunje trouwens een klein beetje de stropdasknoop zien bij Bas zn westernzadeltje

Afbeelding

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 17:45

SANEX schreef:
Ze hebben ook wel kaassouffle's Knipoog

Rij-ervaring, poeh, ik rij zo'n 11 jaar paard nu. Westernmatig alleen bij Rosworld gereden, niet echt veel, dus ben geen westernruiter. ( al zou ik het graag zijn Knipoog ) ken de verschillende manieren van opzadelen wel, en dus ok de stropdasknoop waarvan ik je beloofd had die te leren aan je Knipoog

Heb ook een westernzadel, 2 zelfs inmiddels ( 1 mini voor Bas ) maar die heb ik gekocht omdat het zo lekker zit, voor buitenritten, niet omdat ik weet hoe ik westerrijden moet. Ik ken de basis van het westernrijden, meer niet, en zoals ik al eerder vermeldde verschilt dat weinig van de engelse manier, het draait uiteindelijk allemaal om ontspanning, alleen zijn je been en handhouding/gebruik wat anders

Wil de stropdasknoop graag van je leren. Die ken ik namelijk nog niet.

Enne, kaassouffle die eet ik dus niet (voor stremsel gebruiken ze iets wat uit de lebmaag komt van een geslacht kalf). Ik gebruik geen zuivelprodukten.

Je moet toch wat om op te vallen Clown

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 17:47

SANEX schreef:
Hier kunje trouwens een klein beetje de stropdasknoop zien bij Bas zn westernzadeltje

Afbeelding

Leuk zadel en lijkt ook nog stoer ook! Je zou toch denken dat zo´n knoop eruit gaat. En waar laat je de pen dan die normaal door het singel heen gaat om hem vast te maken?

Ach, ik zie het ook wel als je me het voordoet bij Rossworld. Kan haast niet wachten!!!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:54

ik rij 7 jaar paard maar ben sinds 4 maanden gestopt met rijden Huilen
ik heb afgelopen zomen op westernkamp geweest op rosworld
maar verder heb ik geen ervaring met het westernrijden

en gezellig gaat het zeker worden Tong uitsteken
vooral als ik een van mijn vrolijke buien heb Bloos

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:03

Ik heb al weer 12 jaar rij ervaring, maar nog nooit in mijn hele leven op een westernzadel gereden, zelf niet eens gezeten heb heb zelf nog nooit zon ding van dichtbij bekeken (als ik eerlijk moet zijn hahaha)
Daarom leek het mij dus ook zo leuk om te gaan westernrijden, als jullie naar een gewone manege gingen was ik niet eens mee gegaan Haha!

Jeetje Tittel, wat eet je dan wel??
Maar je drinkt duss ook geen melk enzo, ook geen leren schoenen, jassen, tassen en noem maar op??

Wat is dat een stoer zadeltje voor Bas zeg Haha!
Echt helemaal super Haha!

Jammer genoeg duurt ut nog ff heb er best veel zin in Haha!

Wat is er precies anders dan aan je beengebruik Sanex??
En je handen dan???
Lijkt mij gewoon dat je moet sturen, dus als je linksaf wilt aan de linker teugel een "trekken" en rechts af aan de rechter teugel "trekken"
Hmzz wanneer geef je me een westernlesje Sanex, Bas is de gelukkige die ut me mag leren Tong uitsteken

mloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:21

heey mensen
zozo hahaha ja een dikke ski jas hoort zeker ook bij de dress code Tong uitsteken

western rijden is echt lekker ontspannen. Goed getrainde paarden reageren op verplaatsing van je gewicht en dan kan je eventueel met je benen aangeven welke richting je op wil. en ander nog de teugel tegen de hals aanleggen. de teugels heb je verder niet echt nodig behalve natuurlijk bij heftige rem Tong uitsteken je gebruikt ook je stem om bv in de jok en galop te komen. Het is echt heerlijk om western te rijden!!
helaas zit bij ons in de buurt geen western manege maar kom nu aantal jaar op rosworld en fam van vriendin van me heeft westernpaarden.

ja ik reken nu wel op zo'n spandoek hoor Haha!

Ilse je kan gewoon op mijn kortingskaart mee daar kunnen 3 'bijrijders' op Haha!

heb er zin in Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:44

De knoop gaat er niet zomaar uit, die zit goed stevig vast, en je kan de singel op elke maat krijgen die je wil (je zit dus niet te sjorren om 'm nog nét op dat ene gaatje te kunnen krijgen)
de pen laat je gewoon hangen waar die hangt.

Grietje, het is niet trekken naar links, rechterbeen erbij en beest gaat naar links. Je doet zelfs je beide handen iets naar links en brengt met je gewicht het paard die richting in, als je het goed doet 'denk' je als het ware je paard een kant uit, de been en handgebruiken zijn veel lichter dan bij het engels rijden, geen continu drijven en sturen.

mloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:32

DANK JE BLONDY_LOVE/ILSE!! wiehj nu is Barry te zien Haha! whoeptiedoew Haha!

maarruh die stropdas knoop is idd feel fijner dan een gaatje op zo'n pin te krijgen. En heel makkelijk om vast te maken.Zit ook meteen ff lekker stevig. Met westernzadels is het wel zo dat je moet afstijgen als je echt nog even moet aansingelen tenzij iemand anders het voor je doet.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:40

asjeblief mloesj
BARRYYYYYY Lovers

oke
zal m'n vader denk ik ook wel blij mee zijn (dat ik mee kan met die kortingskaart) thanks

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 11:17

xXGRIETJEXx schreef:
Ik heb al weer 12 jaar rij ervaring, maar nog nooit in mijn hele leven op een westernzadel gereden, zelf niet eens gezeten heb heb zelf nog nooit zon ding van dichtbij bekeken (als ik eerlijk moet zijn hahaha)
Daarom leek het mij dus ook zo leuk om te gaan westernrijden, als jullie naar een gewone manege gingen was ik niet eens mee gegaan Haha!

Jeetje Tittel, wat eet je dan wel??
Maar je drinkt duss ook geen melk enzo, ook geen leren schoenen, jassen, tassen en noem maar op??

Wat is dat een stoer zadeltje voor Bas zeg Haha!
Echt helemaal super Haha!

Jammer genoeg duurt ut nog ff heb er best veel zin in Haha!

Wat is er precies anders dan aan je beengebruik Sanex??
En je handen dan???
Lijkt mij gewoon dat je moet sturen, dus als je linksaf wilt aan de linker teugel een "trekken" en rechts af aan de rechter teugel "trekken"
Hmzz wanneer geef je me een westernlesje Sanex, Bas is de gelukkige die ut me mag leren Tong uitsteken

Ik ben dus geen echte veganist. Ik geef toe dat ik wel leren spullen in de stal heb hangen. Ook mijn leren kisten gaan niet weg voordat ze versleten zijn. Ben nog maar sinds vorig jaar bezig met het veganisme. Ik at al nooit vlees en alleen vegetarische kaas. Nu probeer ik geen produkten meer te nuttigen wat dierlijk is of iets dierlijks in zit. Maar soms is dat niet te doen. Als ik ergens anders ben rijdt ik dus wel met een leren zadel en hoofstel. Daar ga ik ook niets aan veranderen. Ik doe dit gewoon omdat ik mijzelf hier prettiger bij voel. Ik vindt het nu eenmaal niet nodig dat dieren moeten lijden omdat ik iets van ze lekker vindt. Maar ik leg mijn mening niet op bij anderen. Zoals ik andere mensen respecteer, ga ik ervan uit dat andere mensen mij respecteren.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 11:20

Heb nog even een vraagje. Nadieh (meid van 13) helpt mij wel eens mee met het verzorgen van mijn paarden. Nu hoorde ze dat we naar Rossworld gaan. Ze is er al eens geweest. Nu zeurt ze steeds aan mijn kop dat ze ook mee wil. Wat vinden jullie hiervan?

Als jullie het wel wat lijkt zou ik nog even kunnen vragen of er nog een extra persoon mee kan met de groep! Maar ik wil eerst graag weten hoe jullie erover denken. Ze zit namelijk zelf nog niet op bokt. Alleen soms bij een vriendin van haar.

Graag eerlijk jullie mening.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:25

ik vind het wel goed hoor
hoe meer mensen hoe meer lol Tong uitsteken Tong uitsteken

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 11:45

blondy_love schreef:
ik vind het wel goed hoor
hoe meer mensen hoe meer lol Tong uitsteken Tong uitsteken

Vind ik ook. Maar omdat we met een groep zijn wil ik graag wel jullie mening.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:17

Tittel schreef:
Ik ben dus geen echte veganist. Ik geef toe dat ik wel leren spullen in de stal heb hangen. Ook mijn leren kisten gaan niet weg voordat ze versleten zijn. Ben nog maar sinds vorig jaar bezig met het veganisme. Ik at al nooit vlees en alleen vegetarische kaas. Nu probeer ik geen produkten meer te nuttigen wat dierlijk is of iets dierlijks in zit. Maar soms is dat niet te doen. Als ik ergens anders ben rijdt ik dus wel met een leren zadel en hoofstel. Daar ga ik ook niets aan veranderen. Ik doe dit gewoon omdat ik mijzelf hier prettiger bij voel. Ik vindt het nu eenmaal niet nodig dat dieren moeten lijden omdat ik iets van ze lekker vindt. Maar ik leg mijn mening niet op bij anderen. Zoals ik andere mensen respecteer, ga ik ervan uit dat andere mensen mij respecteren.

Zo ik vind het wel knap dat je niets eet van dieren, zelf ben ik ook absoluut geen vleeseter, maar een frikandelletje of een RUNDvlees kroket gaat er wel eens is, dus ik ben half om half Tong uitsteken
Wel let ik altijd op dat er geen paardenvlees in zit (vooral kroketten, ga eerst uitgebreid in de winkel staan lezen voordat ik ze in het wagentje doe:P)

Citaat:
Heb nog even een vraagje. Nadieh (meid van 13) helpt mij wel eens mee met het verzorgen van mijn paarden. Nu hoorde ze dat we naar Rossworld gaan. Ze is er al eens geweest. Nu zeurt ze steeds aan mijn kop dat ze ook mee wil. Wat vinden jullie hiervan?

Als jullie het wel wat lijkt zou ik nog even kunnen vragen of er nog een extra persoon mee kan met de groep! Maar ik wil eerst graag weten hoe jullie erover denken. Ze zit namelijk zelf nog niet op bokt. Alleen soms bij een vriendin van haar.

Graag eerlijk jullie mening.

Van mij mag ze wel mee, heb ik totaal geen problemen mee, ik bedoel mijn vriendin zit ook niet op Bokt en die gaat ook mee.
Maar dan moet ze wel zelf naar Rosworld bellen, omdat Sanex al alles geregeld heeft!!!!

mloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:41

maar Tittel, in melk en kaas zitten toch ook gezonde voedingsproducten. Dierlijke vetten (in mate) is goed voor je waar haal je die vandaan dan. Zelf let ik erop dat ik nooit paardenvlees of wild vlees eet. En als k thuis vlees eet is het wel scharrel.

K vind het prima joh als ze mee gaat. Inderdaad alleen maar gezellig! En denk niet dat Arnoud of bloemkooltje die niet zo vaak op t forum kunnen komen er zo veel problemen mee hebben. Die vriendin van mij die meegaat is zelf ook geen lid van bokt maar leest wel vaak dit forum.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 15:22

mloesj schreef:
maar Tittel, in melk en kaas zitten toch ook gezonde voedingsproducten. Dierlijke vetten (in mate) is goed voor je waar haal je die vandaan dan. Zelf let ik erop dat ik nooit paardenvlees of wild vlees eet. En als k thuis vlees eet is het wel scharrel.

K vind het prima joh als ze mee gaat. Inderdaad alleen maar gezellig! En denk niet dat Arnoud of bloemkooltje die niet zo vaak op t forum kunnen komen er zo veel problemen mee hebben. Die vriendin van mij die meegaat is zelf ook geen lid van bokt maar leest wel vaak dit forum.

Ik zal het aan Nadieh doorgeven. Wacht nog even op een antwoord (pb) van Sanex. Dan kan ze bellen en doorgeven dat er nog iemand mee gaat "bokken".

Ik drink soja (choco) melk en eet hier vla, yoghurt en ijs van. Hier ziet veel calcium in. Verder eet ik veel tofu, champions, groenten en fruit. Als extra aanvulling slik ik vitamine B12 tabletten. Dit is het enige waar ik een tekort aan heb/kan krijgen door geen zuivelprodukten te nemen.

Is dus best te doen. Alleen wel eens erg moeilijk als je ergens anders bent. Ik heb altijd melk in mijn koffie. Thuis hebben we plantaardige melk (mijn ouders zijn geen vegetariers/veganist), maar als ik ergens anders ben drink ik geen koffie. Bij broodbeleg loop je ook vaak tegen problemen op. Nu lus ik al geen boter op mijn brood, maar daar is wel een plantaardig alternatief voor. Ik heel veel produkten zit iets dierlijks. Als ik ergens ben heb ik wel eens de kans dat ik niks voor op mijn brood heb.

Met warm eten is het niet zo moeilijk, maar als ik ergens ga eten (uiteten) dan geeft dit toch vaak weer problemen. Ik bijna alles wordt wel iets van melk, ei, gelatine, kaas, enz verwerkd. Dat vind ik wel erg jammer. Dat moet toch niet nodig zijn. Het is vooral het idee van de dieren (die onder dieronvriendelijke omstandigheden leven) niet hoeven te lijden voor iets wat ik gemakkelijk kan missen. De bioindustrie (en al het ander dierenleed) is niet noodzakelijk en ik heb het niet nodig (de produkten).

Maar ondanks dat alles gaat het me prima af. Ben goed gezond (lees beetje stevig) en geen last van gebreken. Dus ook als vegetarier/veganist kun je goed en gezond leven...

Ik vind wel dat je niet te ver hier in moet gaan...

mloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:38

Het was zeker niet mijn bedoeling om je aan te vallen. Maar ik vind het juist interressant. Zelf ben ik geïntresseerd in kruidgeneeskunde en dan let ik ook op welke kruid,plant of bloem ergens in zit en wat voor een effect het kan hebben. En daarom vind ik dit juist ook interessant. Waar je dan de voedingsstoffen vandaan haalt die je toch niet kan missen. Maar dat soja en tofu zulke goeie alternatieven waren wist ik bijvoorbeeld niet.

maar ander onderwerp, dus nu zijn we met 12 personen? hoe kent ze rosworld? is ze ook een keer op kamp geweest ofzo? Lachen leuk.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 16:17

mloesj schreef:
Het was zeker niet mijn bedoeling om je aan te vallen. Maar ik vind het juist interressant. Zelf ben ik geïntresseerd in kruidgeneeskunde en dan let ik ook op welke kruid,plant of bloem ergens in zit en wat voor een effect het kan hebben. En daarom vind ik dit juist ook interessant. Waar je dan de voedingsstoffen vandaan haalt die je toch niet kan missen. Maar dat soja en tofu zulke goeie alternatieven waren wist ik bijvoorbeeld niet.

maar ander onderwerp, dus nu zijn we met 12 personen? hoe kent ze rosworld? is ze ook een keer op kamp geweest ofzo? Lachen leuk.

Voel me ook helemaal niet aangevallen. Sorry als het zo over komt. Ik zoek ook nog steeds goeie alternatieven. Dus als je nog een tip hebt, alles is welkom.

Zij is al eens naar Rossworld op ponykamp geweest. Volgens mij reed ze toen op een IJslander. Maar pin me er niet op vast. Zo ver als ik weet heeft ze het daar wel leuk gehad.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:27

altijd leuk toch als er nog iemand mee gaat Tong uitsteken heb der zin in Cool

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:53

Sannie heeft gereageerd hoor Haha!
Ik vind het best, als ze het op rosworld ook best vinden Knipoog