Bokkers omgeving Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:14

Lang leve de bossen :)
Leuk om te lezen waar iedereen rijdt. Ik heb een tijdje aan de Treek gestaan, maar pak nu weer de trailer. Meestal naar Doorn, van oudsher nog.
Laatste tijd alleen erg veel last van loslopende honden, dus iets minder gemotiveerd om weer te gaan merk ik

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:17

Noukie schreef:
Leuk om te lezen waar iedereen rijdt. Ik heb een tijdje aan de Treek gestaan, maar pak nu weer de trailer. Meestal naar Doorn, van oudsher nog.
Laatste tijd alleen erg veel last van loslopende honden, dus iets minder gemotiveerd om weer te gaan merk ik

waar in Doorn? Ik sta net in Doorn en ben wanhopig opzoek naar goede ruiterpaden. De laatste rit die ik maakte was meer een survivaltocht namelijk :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:22

Grote bos. Ik parkeer dan aan de Oude Arnhemse Bovenweg (begraafplaats)
Vroeger gingen we via Moersbergen erheen, maar toen stonden we aan de Molenweg en later Gooyerdijk. Nu vanaf Utrecht niet te doen zonder trailer :D
Moet zeggen, ik vind dat een fijn stuk, paden zijn merendeel goed, ook bij veel regen. Dan wel wat paden nat, maar meeste stukken niet zwaar. Enige is dat je met 1,5uur echt het meeste wel gezien hebt, dus voor langere ritten moet je wel weer oversteken oid.

Waar sta je? (ongeveer of evt via pb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:41

Flevolander schreef:
Dreamer, jij staat toch op marsua ?

Nee al zo'n 3 jaar niet meer ;) Heb er wel gestaan inderdaad

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:44

Anoniem schreef:
Nope, ik start daar niet meer :o (springen)

Net een foto binnen die afgelopen zondag gemaakt is in Bilt, genieten van het winterzonnetje! <3

[ [url=m/cXL7m5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige foto <3 en leuk om te zien ik heb vroeger met mijn pony echt heel wat kilometers in dat park rondgetuft en toevallig stond ik toen eerst op Groenesteyn met hem en daarna ook op Griftenstein :D

Dan herken je de plekken op deze foto's van zo'n 8 jaar geleden wel :D

Afbeelding

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:51

Noukie schreef:
Vroeger gingen we via Moersbergen erheen, maar toen stonden we aan de Molenweg en later Gooyerdijk. Nu vanaf Utrecht niet te doen zonder trailer :D
Moet zeggen, ik vind dat een fijn stuk, paden zijn merendeel goed, ook bij veel regen. Dan wel wat paden nat, maar meeste stukken niet zwaar. Enige is dat je met 1,5uur echt het meeste wel gezien hebt, dus voor langere ritten moet je wel weer oversteken oid.

Ah het Grote bos kom ik ook veel! Is inderdaad wel een 'klein' stukje. Je kan wel makkelijk naar een ander deel, of richting de kaap of richting austerlitz. Bij het laatste heb ik ook veel gereden, zowel bij het dorp als bij de piramide.

Helaas is het grote bos wel penningen gebied geworden.. ik rijd nu meer richting leersum maar moet de weg nog gaan ontdekken :)

Lagonda

Re: Bokkers omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:58

Zijn er mensen die omgeving Mauritshoeve rijden, of daar wel eens komen? Voor mij 1 tot 1.5 uur rijden vanuit Groenekan, wie wilt er binnenkort daar een drankje doen :)

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:15

Hier iemand uit Soest :D. Heb een verzorgpaardje vlakbij paleis Soestdijk staan, dus vaak in het bos daar te vinden op de zondagen :)).
@Tara_13: m'n vp staat echt een paar weides verderop! Dus ik wil best een keertje met je op pad!

Ik zal mezelf ook maar direct op de lijst zetten.
Amburtjoz schreef:
Citaat:
Hoppit - Magali - Leersum - pony Dora - buitenrijden/academisch & RR/mennen
SteffiiY - Steffie - Nieuwegein - 3 merrie's - dressuur
Geerte - Geerte - Zeist
Nanne02 - Nanja - Renswoude - 3 mini ponys - /
SaskiaB - Saskia - Leusden - fjord Sjors - recreatief
Bommeltje_ -Hilde - Rhenen - Verzorg ijslander - recreatief
Melisding - Melissa - Vianen - 1 ruin Farlant - dressuur
_yvonne- Yvonne- Maarsbergen - 1 paard 3 pony's Overberg
DarkCupid - Fabienne - Maarsbergen - 1 paard in Woudenberg - Dressuur/ springen/ recreatief
EMMAxSAMMY - Emma - Utrecht (zuilen) - pony in Maarssen, paard in Nijkerk - springen en dressuur
Sweetgirl1 - Patricia - Nieuwegein - Geen eigen paard/verzorgpaard ( Wel opzoek )
Britt_sisi- Britt - Utrecht - geen paard
ArankaM- Aranka - Utrecht - Kwpn merrie - recreatief
SusanH- Susan - Veenendaal - 1 paard, Chaplin du Keske Z - dressuur en recreatief
Sterre34 - Sem - Maarssen - haflinger
Mandarijn - Claudia - Amersfoort/Driebergen - Haflinger & Shet - dressuur/nh
Wilmatj - wilma - benschop - 6 paarden/ponys - dressuur/recreatief
Saaams - Samantha - Soest/Baarn - connemara Beauty - allround.
Dropneus95 - Lisa - Nieuwegein - tinker en shet - recreatief
xJikke - Jikke - Utrecht - x - x
Calanddra - Jennifer - Hilversum - 2 tinkers - recreatief
xZiva_ - Jerney - Culemborg -shet en bijrijdpaard bwp (in hei en boeicop), stage in vianen.
Lillian__ - Lillian - Wijk bij duurstede - Shetlander Floris en bijrijdpaard Tinker Angus - werkzaam in nieuwegein
Seni - Angelique - Leerdam - geen eigen/verzorgpaarden meer - maar wel een hele toffe hond en kat!
_Dreamer - Franka - Maarssen - KWPN merrie en Golden Retriever
Animal - Elise- Zuilen- geen dieren helaas
Chiave - Chiave - Bunschoten - Geen paarden op het moment, wel andere leuke beestjes.
Benthhh - Benthe - Maartensdijk - Wave, paint x fries, 2 doggos > een kortharige teckel en een bastaardje
Miiej - Michelle - Utrecht centrum -
Noukie - Utrecht Oost - 1 paard, voornamelijk dressuur
Straww_ - Eva - Utrecht (Hoograven) - 1 ruin, Kenzo - recreatief dressuur
Antics - Maike - Amersfoort - bijrijdpaard, haflingermerrie Ginny, hond (Tibetaanse Terriër) en kat (Britse Korthaar) - Recreatief en NH
theadora99 - Thea - Amersfoort - rijd op de manege - 1 hond (vuilnisbak) en 3 katten
duplo - Mandy - Hilversum - Bijrijdpaard in Hollandsche Rading - recreatief, NH, buitenrijden - 1 poes
Kitlover- Suze- Wijk bij Duurstede - bijrijdpaard in doorn (waar Magali ook staat :)) - recreatief western/dressuur, buiten rondcrossen en begonnen met mennen.
Amburtjoz - Amber - Utrecht LR - geen paard
deniseqn - Denise - Soest - verzorgpaard, recreatief, vooral buitenrijden

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:28

Dani199764 schreef:
Noukie schreef:

waar in Doorn? Ik sta net in Doorn en ben wanhopig opzoek naar goede ruiterpaden. De laatste rit die ik maakte was meer een survivaltocht namelijk :')

Wij staan aan het randje Leersum/Doorn en dat stuk waar je niet eens de Rijksstraatweg voor over moet is toch best ook al een leuk stukkie. Ben nog nooit iets loslopend tegen gekomen.
Niet waar, loslopende reetjes :D

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:38

Anoniem schreef:
Melisding schreef:
Voor de springruiters:
We hebben het laatste weekend van maart springwedstrijd in Hagestein en 25 t/m 27 mei springwedstrijd met selectie voor Outdoor Gelderland.
Ik zit dan op het secretariaat dus wellicht dat ik dan een paar van jullie zie :o

Is dat vaker? Leuk om te onthouden dan!
Wil nu eerst gaan lessen en trainen, hoop einde van het outdoor seizoen ons debuut te maken :)

Ik probeer geen reclame te maken ofzo hoor, maar hierbij de link naar de vereniging. www.brederoderuiters.nl

We proberen per jaar minimaal 2x indoor en 1x outdoor dressuur te organiseren en 2x outdoor springen.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:39

Ik ben jaloers op al jullie buitenrit verhalen! Helaas zelf geen eigen vervoer, waardoor naar het bos toe gaan erg moeilijk te realiseren is voor ons.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:55

Noukie schreef:

Hier heb ik gister buiten gereden, het puntje (aan de onderkant) is onze stal en ben de zelfde route heen en terug gegaan, want erg veel andere opties had ik niet volgensmij :') Sta ongeveer 15 minuten stappen van het Doornse gat af. Deze route was totaal precies 1 uur, wel bijna alles in stap, draven was op deze paden niet echt mogelijk. Op rechts zit bijvoorbeeld wel het Leersumse veld, maar als ik zo kijk is dat toch al gauw 1,5 uur stappen voor ik daar ben en dan moet ik natuurlijk ook nog terug. Zoek het dus eigenlijk meer in de buurt van het Doornse gat.

Afbeelding

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:56

Haha geinig, ik sta daar vlak bij maar heb in dat gedeelte nog niet echt de tijd gehad om de weg te vinden, ken het wel een beetje van scoutingroutes (stukje blauw) in het andere deel ben ik wel bekend maar dat is een eind rijden voor je er bent (stuk oranje)

De vorige rit met de boer was een mooi rondje maar wel op een goed tempo

Afbeelding

Afbeelding

Wel grappig dat er best een aantal bokkers zo in de buurt zitten. Verwachtte het wel maar mensen in het bos aanspreken met "hoy, ken jij bokt, zullen we samen rijden " is ook zo gaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:16

Bommeltje_ schreef:
Anoniem schreef:
Nope, ik start daar niet meer :o (springen)

Net een foto binnen die afgelopen zondag gemaakt is in Bilt, genieten van het winterzonnetje! <3

[ [url=m/cXL7m5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige foto <3 en leuk om te zien ik heb vroeger met mijn pony echt heel wat kilometers in dat park rondgetuft en toevallig stond ik toen eerst op Groenesteyn met hem en daarna ook op Griftenstein :D

Dan herken je de plekken op deze foto's van zo'n 8 jaar geleden wel :D

[ [url=m/rpm9vu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6xLcxH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker! En die staldeurtjes kunnen nu wel weer een likje verf gebruiken dan _O-

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 11:28

Oooohhh leuk zeg al die ritten! Helaas is mijn merrie niet braaf buiten.... :(

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:30

Leuk topic, ik meld me ook!

Woon (nog) in Doorn, vlakbij het Grote Bos. Ik las dat iemand niet wist waar te parkeren, dat kan bij het Grote Bos prima, genoeg ruimte :)

(PS: ik ben op zoek naar een andere stal omdat ik hier m'n 2e paard (die nu nog bij mij ouders in Friesland staat) niet kan hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar een kleine stal, veel weidegang, veel ruwvoer, leuke sfeer, goede buitenbak.. mochten jullie suggesties hebben.. ;)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:31

Buurtweg 12 in Leersum? Hebben een hele grote mooie dubbele buitenbak. Paarden staan al de hele winter lekker buiten en zo aan het bos. Geen idee of er een website is, maar hebben denk ik zelfs ook een binnenbak.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:05

Wat leuk dat er nog meer mensen bij mij in de omgeving in het bos rijden! Lijkt me leuk om er eens samen op uit te trekken! Ik heb helaas geen trailer tot mijn beschikking dus andere locaties wordt voor mij lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:21

Grote bos rijden wij ook vaak! (wel met trailer) Wij parkeren altijd bij de oprijlaan van die Camping, geen idee hoe die heet :)

Afbeelding
Afbeelding

Ik zou het wel leuk vinden daar een keer met iemand te rijden! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:24

Anoniem schreef:
Grote bos rijden wij ook vaak! (wel met trailer) Wij parkeren altijd bij de oprijlaan van die Camping, geen idee hoe die heet :)

[ [url=m/mvA2ZY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hO9vL9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou het wel leuk vinden daar een keer met iemand te rijden! :D

Oelala! Ik wil ook wel keertje mee als ik verhuisd ben :D (heb eigen trailer en auto)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:14

Ik sta ook open om met iemand anders te rijden! Mijn voorkeur ligt wel doordeweeks ivm werken in de zorg dus weekenddienst en wedstrijden.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:37

Ik ben ook mobiel. Rijd veel en graag buiten door heel NL. Wel in de weekenden. Doordeweeks aan het werk

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:39

die van mij is niet Bosmak, dus zolang men geen levensverzekering heeft lijkt het me handig als ik thuis blijf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:38

Flevolander schreef:
die van mij is niet Bosmak, dus zolang men geen levensverzekering heeft lijkt het me handig als ik thuis blijf :D

Ik heb vaker niet bos/verkeersmakke paarden meegenomen samen met mijn merrie, en merrie zelf was vroeger de ergste die ik ken _O- Heb ze nog niet erger meegemaakt dan dit exemplaar ;)
Dus hier mag je best aansluiten als je wilt! :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:38

Als ik dit allemaal lees baal ik echt dat ik geen paard heb hoor. Lijkt me heerlijk gewoon naar het bos te kunnen gaan wanneer je wil!