De Elfstedentocht, maar dan rénnend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:55

wat super lief magda +:)+
sunshine rustig aan dat heeft een flinke inpact in je conditie
bm je man gaat lekker zeg hihi

ik ben vanmorgen weer naar de sportfysio geweest,
oefeningen doorgesproken dat ging namelijk niet zo als ik voor ogen had.
ik wil te snel dus ik heb een heel technisch en opbeurend verhaal gekregen.
ik zag alles namelijk nu aan me voorbij schieten.
ik moet mijn doel om in maart de 10km te lopen even laten varen en van 0 af aan beginnen. hij zegt dan loop je toch gewoon de 5 km so be it.
we hebben buiten hardlopen hij heeft gekeken hoe ik loop en ik heb tips meegekregen waar ik wat aan heb.
dus nu langzaam aan opbouwen.
2 minuten lopen 2 minuten wandelen.
steeds 3 rustdagen ertussen als het slechter gaat een extra rustda ertussen.
niet te snel willen en opbouwen , hij zegt dan loop jij gewoon straks alles wat je in je hoofd hebt. behalve de 10 in maart dat is waarschijnlijk te kortdag , maar niet onmogelijk.
juni moet ik zeker weer gewoon in topconditie zijn +:)+
het steeds sneller willen lopen moet ik ook laten varen.
dat is bij veel mensen een instinker.
niet iedereen is gemaakt om een heel snel tempo te hebben.
zeker in mijn geval moet ik zeer tevreden zijn met wat ik nu wel kan.
hij kent mijn medische verleden.
4 jaar terug zat ik thuis en kon ik helemaal niks.
ik liep in het reumacentrum in een revalidatietraject waar ik geen eens een paar minuten kon wandelen.
ik kwam er nu een stuk opgeluchter vandaan en heb huiswerk waar ik duidelijk iets mee kan .

magda_90

Re: De Elfstedentocht, maar dan rénnend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:14

Ik houdt dat weekend vrij dus geen probleem.

Sterkte aan de lappenmanders. :(:)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:02

Mijn collega wil misschien ook mee doen als jullie dat oke vinden?
Ik heb haar nu info toegestuurd dus ik ben benieuwd of ze wil...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:10

Mijn collega wil ook graag mee doen!
Waar en hoe kan ik haar info door geve?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 10:48

Mooi zo! :)

Je mag mij een PB sturen met contactgegevens (naam, achternaam, mailadres) en gemiddelde tempo. Heb je toevallig geinformeerd of ze 18 april ook bij de meeting kan zijn?

Dan nog iets: zijn er mensen die er bezwaar tegen hebben als ik er een Facebookpagina van maak? Op die manier kunnen we iets makkelijker rustpunten vinden denk ik, en verder is het natuurlijk ook leuk om reacties van familie/vrienden te zien die niet op bokt zitten.

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:53

Leef je uit ;-)

Qua lappenmand, ik begin er langzaam uit te klimmen. net geen griep, maar wel vier weken zoet met long en darm problemen. Maar goed voor juni is alles wel weer over.

Heb trouwens om die reden een startbewijs over voor de 18 km vuurtoren trail op ameland (inclusief bootkaart) op 21 maart. Dus als iemand daar zin in heeft, roept u maar.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 12:02

Fijn dat je weer wat beter bent! Vier weken niks doen is wel lang zeg...

Oeh.... dat klinkt héél aantrekkelijk Shoeffie! :D 7 mrt al een halve marathon, maar dit is 2 weken later, dus zou moeten kunnen. Ik ga eens bedenken of ik daar geld voor heb ;).

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:16

sting ja hoor is wel handig denk ik een fb pagina :j

ik ben ook langzaam op de rit om de 3 dagen half uur lopen
ik heb nu 2 keer gelopen eerste keer 2 minuten wandelen en 3 minuten hardlopen en de tweede keer deed ik ,
2 minuten wandelen en dan 5 minuten hardlopen
hopelijk ben ik optijd weer op de rit

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:51

Sting schreef:
Fijn dat je weer wat beter bent! Vier weken niks doen is wel lang zeg...

Oeh.... dat klinkt héél aantrekkelijk Shoeffie! :D 7 mrt al een halve marathon, maar dit is 2 weken later, dus zou moeten kunnen. Ik ga eens bedenken of ik daar geld voor heb ;).

Ik heb niet niets gedaan. daar ben ik niet zo goed in en dat is ook niet zo heel bevorderlijk voor de sfeer om me heen :+

Maar wel veel minder. Maar goed rust is ook trainen *D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:17

Shoeffie, mooi dat je weer een beetje opgeknapt bent. Klinkt best heftig allemaal zeg! Ik hoop dat je het nu weer lekker kunt oppakken.

Ik had ff een vraag aan de ... ehm ... organisatie van onze elfsteden estafette. Weten jullie nu al een beetje hoe het schema wordt, of horen we dat pas in april? Het is voor mij wel belangrijk om te weten of ik nou 3 x 10 of 4 x 10 of 8 x 5 moet lopen, en hoeveel tijd daar dan tussen zit. Ik train zoveel mogelijk, maar het gaat eigenlijk langzamer dan wil en in maart zal ik bijna niet kunnen hardlopen ivm 2 banen (overgang, kan niet anders). En hoe ziet ons team er nu uit? Er zijn veel mensen bij gekomen toch, maar er zitten ook mensen in de lappenmand.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 14:21

We hebben nog geen precies schema. In april komt er meer duidelijkheid als we kijken wie er goed samen in 1 team passen. Voor de meeting in april zullen we twee teams maken, en dan kijken of dat goed gaat. Zo ja, dan prima, zo niet, dan gaan we kijken hoe het evt anders moet.

Totaal af te leggen afstand is 210 km. Ik ben nog met Sander in overleg (bij deze, je krijgt binnenkort mail ;) ) over hoe we dit het best kunnen opdelen. Waarschijnlijk worden dit stukken van ong 40-50 km, die je moet afleggen met de helft van het team (de andere helft rust op dat moment). We hebben nog geen officiele route, dus weten ook niet waar de rustpunten liggen t.o.v. het aantal gelopen km. Dus dat is even wat uitzoek/rekenwerk :).

Op dit moment zijn de deelnemers:
Tinkertje (Petruska)
BusyMissy (Mirjam)
Hannahfrouk (Froukje)
Sunshine (Angie)
Sting (Corine)
man BM (Ad)
collega sunshine (Manita)
Shoeffie (Sander)

En als fietser:
Man HF (Jos)

Mooi team van 8 lopers, dus kunnen we mooi opdelen in 2x4 en dan Jos natuurlijk bij Froukje in het team. Per team is het dus 40-50 km per etappe en voor 4 personen, dus 10 km per etappe per persoon. Dan een uur of 4 rust, en dan weer 4 uur lopen (schatting ;) ).

Mirjam; willen jij en Ad samen in een team, of juist niet? :+
En Angie; samen met Manita denk ik?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:34

zou mooi zijn als er nog 2 bijkomen dan hebben we er 10 +:)+
maare gaan we net zo lopen als met de roparun iedere km wisselen ?
ik had het er met mijn sportfysio over en die doen dat ook altijd dat hou je het langste vol volgens hem
de organisatie raad dat ook aan
klinkt in mijn oren heel kort maar schijnt dus wel te werken
iemand ervaring mee ?

ik ga iets vooruit heb gisteren 5 km aan in stuk gelopen zonder pijn dus ik zie het weer wat positiever in :j

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:46

Ik weet dat er bij de roparun vaak 2 km wordt aangehouden omdat het anders praktisch een probleem ontstaat zeker als je ook afhankelijk bent van een auto.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:28

Ja Manita en ik willen wel graag bij elkaar :D
Zelf denk ik dat 2km inderdaad het meest praktische is...

Is er trouwens iemand bekend daar in de buurt? Want Manita en ik willen zeer waarschijnlijk overnachten daar (van zaterdag op zondag).
Mag een heel simpel hotelletje zijn, als we maar kunnen douchen en slapen :j

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:35

Ik ben blij dat we binnenkort dan een mail krijgen daarover, dan kan ik me er misschien een voorstelling van maken en ook wat gerichter trainen. Ik begrijp dat je dus met een team van 4 mensen bezig bent om die afstand af te leggen, dus dan zul je om de beurt lopen. Moet je dan met de auto naar een volgend punt en ... eh ... wie rijdt er dan? Sorry, ben hier nogal blont in.

En het fietsen ? We hebben 1 fietser in het team die niet hardloopt, dus wat dan? Nog even met extra nadruk: Jos is zeker geen sportieve fietser (en doet eigenlijk ook alleen maar mee om aan mij te koppelen, tuurlijk wil hij wel een stukje extra fietsen, maar verwacht geen topprestaties van hem. Als dat wel nodig blijkt te zijn, kun je beter alvast een andere 'vaste' fietser zoeken ;-). Als loper ook nog gaan fietsen, ik begrijp van anderen dat ze dat geen punt vinden, maar ehm ... ik zie dat niet zo zitten.

Een collega van mij doet de roparun en daar lopen ze inderdaad relatief korte afstanden. Ik denk dat ik dat dan wel een tijdje vol zou houden (maar dan ga ik dus niet fietsen).

Kortom, ... ben benieuwd naar de mail met info!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:02

HF: Ik ga met Sander/Shoeffie mailen over praktische dingen qua organisatie. Het komt écht goed en ik vind dat je daar een beetje op moet vertrouwen. Je gaat hard genoeg en je conditie is ook goed genoeg als ik de andere verhalen hoor over verschillende estafettes.

Iedereen gaat fietsen, de ene heeft daar misschien een betere conditie in dan een ander. Wel wordt er, ook van jou, verwacht dat je gaat fietsen. Puur ook om in beweging te blijven en niet teveel en te vaak stil te zitten, maar ook omdat er continu iemand moet fietsen naast de loper. Deze fietser zal niet 10 minuten fietsen, maar langer en daar zal ook rekening mee gehouden worden met lopen. Er worden geen topprestaties verwacht, 10 km per uur fietsen is níét snel (maar daarom niet minder vermoeiend).

We proberen bij beide auto's een vaste chauffeur te hebben die de route rijdt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:20

De meeste Roparun teams lopen steeds stukken van een kilometer. Soms is het een keer ietsje langer als een auto ivm een wissel niet veilig kan stilstaan. Ervaring leert dat dat inderdaad het langst is vol te houden.

Ik baal dat ik niet een vaste chauffeur kan zijn, zal wel rondcrossen als ik fit genoeg ben en jullie gaan lastigvallen aanmoedigen onderweg en helpen waar het nodig is en kan maar als zeker vast teamlid ben ik niet betrouwbaar en fit genoeg helaas. Het zou kunnen gaan maar als ik mijn dag niet heb ben ik na een paar kilometer autorijden al gevloerd.

Sunshine waar is daar in de buurt?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:48

Ik heb er best vertrouwen in Sting dat jullie de schema's voor elkaar krijgen hoor.

Ja, ik weet dat ik elke keer iets te zeuren heb hoor ;-). Maar dat is dan maar jammer, je kunt beter een tijd van tevoren over dingen beginnen dan 2 dagen van tevoren als het te laat is.

Het lijkt me erg handig om er nog een paar fietsers bij te zoeken, dat kan toch gewoon? Ons team is toch nog niet vol?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:13

mij lijkt het ook verstandiger om nog een fietser erbij te doen
en nog 2 lopers
ik heb het volste vertrouwen dat jullie het goed plannen
maar 12 personen zouden we toch voor gaan

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:39

ik begin weer een uit mijn blessuredalletje te kruipen nu een paar keer pijnloos 5 km gelopen
dus we zijn weer een beetje op de rit _/-\o_

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:18

Sting schreef:
Mirjam; willen jij en Ad samen in een team, of juist niet? :+

Ja vind ik wel gezellig samen in een team!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:40

tjakka eerst 10 km na mijn ongeluk in de pocket *\o/*
de langzaamste tijd ooit het waaide enorm hard pfff
maar we kunnen het nog _/-\o_
marathon de waal 14 maart heb ik weer vertrouwen in :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 08:45

Dat klinkt goed.

Bij mij zijn de spierproblemen wel weg. Vorige week in halve marathon in een zoutmijn gelopen.
longen hebben duidelijk meer tijd nodig, maar gelukkig hebben we die nog voldoende

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 09:49

En, ging het goed in de zoutmijn Shoeffie? Lekker lopen zweten? ;)

@Tinkertje: Weer lekker op dreef dus! :) En dat je nog niet zo hard gaat, ach, dat komt wel weer.

Hier ook nog lekker in training, vooral voor de HM volgend weekend, maar natuurlijk indirect ook voor de Elfsteden :D

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:54

Was heerlijk, 21 graden.
Maar er zit zo veel zout in de lucht dat je zweet zo geabsorbeerd is