Shetlander Menrit 26 mei Otterlo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: Shetlander Menrit 26 mei Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:04

Ik ben echt benieuwd met hoeveel aanspanningen we definitief gaan rijden, wij hebben er echt zin in.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:19

nobje schreef:
Sabinaa__ schreef:
Niekje, je hebt ook een mail!

Ik kan helaas niet blijven na de rit, me vader viert zijn verjaardag en hij wou me er graag bij hebben. :))

O, dan heb je dus dubbel feest *\o/* die dag.
Leuk dat je er dan toch bent *D

Haha jaa hè! :D

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:20

Extra dubbel want janus is 25 mei jarig <<)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:18

Ik heb besloten niet mee te gaan. Volgende rit ben ik er zeker bij. Vind het niet eerlijk tegenover Switch om hem in een weekw nog zo te gaan trainen dat hij 12km makkelijk aankan. Plus dat ik deze week heel weinig tijd heb en hij nu nog niet heel veel km heeft gemaakt.

Wil jullie wel heel veel plezier wensen. En volgende keer ben ik er zeker bij.

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:12

ik heb de mail gestuurt

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 10:50

Veel mailtjes ontvangen, dank!
Paar afmeldingen gehad, zusjes Ryanne en Femke en zoals hierboven vermeld Patty. Verder gaat iedereen tot nu toe nog steeds mee.
@Patty, alleen gaan als je pony er aan toe is idd, groots gelijk. Tot de volgende keer!
@Sabina, dat wordt zingen voor Janus (en ook voor je pa al hoort hij ons niet) HIEPER DE PIEP HOERA!

Michelle en ik stappen zo op de wagen om de route definitief te maken. Dan kunnen we ook wat meer zeggen over hoe de paden zijn, de definitieve lengte etc. Uiteraard zullen we dat hier even melden ;)
Hele nare dag zo voor ons om een bosritje te gaan maken met dat zonnetje en 22 graden. Pfff, tis afzien, maar we hebben het graag voor jullie over hahaha :P

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:10

Haha ja we hebben een ontzettend nare dag gekozen :D

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:06

haha dat zal janus wel leuk vinden! En me pa uiteraard ook die het niet zal horen :))

Haha nou niekje vervelend hoor hoe was de rit?! :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:07

Ik ben erg nieuwsgierig, was het een leuke rit?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 23:24

Vandaag een prachtige rit gereden! Even met jullie sparren wat jullie er van vinden. Ik zal e.e.a. ook nog op de mail zetten, over het parkeren en oversteken e.d. dat we dit van tevoren voor iedereen duidelijk hebben. Lees onderstaande even goed door, dan heb je ongeveer een idee wat er komen gaat :)

We starten de rit vanaf de parkeerplaats, we rijden eerst ongeveer een half uurtje over een verhard stuk van het buitengebied van Otterlo. Het is een beetje een kruising tussen bos en woonwijk. Halverwege is er een klein stukje onverhard, daar kunnen we een drafje doen, de rest moeten we stappen. Als we dan in het bos aankomen, zijn de paden redelijk tot goed te doen. Joey had er vanmiddag weinig moeite mee, en we zaten zelfs met z'n tweetjes op de koets. Veel mooie draf paden. Er is 1 pad, net voor de wortel-stop, dat erg mul is, dit is ongeveer 300 meter lang. De combinaties die hier graag wat sneller doorheen willen, kunnen gas geven, de mensen die liever rustiger aan doen, kunnen hun eigen tempo rijden. Als je dit pad namelijk uit rijdt, rij je zo de picknic plaats op voor de stop, niet te missen. Daar zien we elkaar dan weer en gaan we na de stop als geheel weer verder. Hier zijn wij vandaag even van de koets gestapt, dit was te zwaar voor Joey om twee mensen dr in zijn eentje doorheen te trekken.

De stop is op ongeveer 6km na de start. De rit gaat daarna door over gemengde paden, ook prima te doen, veel ruimte voor drafjes. Als we dan weer uit het bos komen, hebben we er ongeveer 1 uur en 45 minuten rijtijd opzitten, de stop niet meegerekend. We kunnen dan de korte route terug nemen, 15 minuten ipv 30 minuten door de woonwijk, maar daar moet iedereen het mee eens zijn. Anders pakken we de lange die we ook heen zijn gereden door de woonwijk. We gaan dan namelijk over het fietspad langs de grote weg buiten de bebouwde kom. Dit is een separaat fietspad, met en berm tussen het fietspad en de weg. We steken dan de rotonde over en gaan het volgende stuk fietspad waar een vangrail tussen het fietspad en de weg zit. De rit is in totaal 11km via deze route. Het is veilig te rijden voor onze stoet, maar wel belangrijk dat er grooms zijn die evt naast pony's kunnen lopen en helpen met oversteken bij de rotonde.

Het eerste stuk over de verharde weg kunnen we halveren door dezelfde weg te nemen die we ook rijden op de terugweg. Echter, dan zijn de pony's nog wat fris wellicht en mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de woonwijk variant. Maar hoor graag jullie mening.

Dus bij deze de vraag: Zijn er bezwaren om heen 30min over het verharde te rijden en terug 15 minuten over het fietspad langs de weg?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:41

Door een woonwijk is wat mij betreft wel goed. Mijn pony heeft vaker door een woonwijk gelopen. :)
Ik heb hier geen bezwaar tegen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:22

Tip;
Heb je een reflecterend knal geel vestje, trek dit dan aan!
De meeste hebben wel zo'n ding in de auto.
Niet echt modieus, maar wel opvallend.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:59

Oo ik heb er zin in!! aan lisanne de taak ff op je bericht te reageren, maar denk dat het voor haar aanspanning geen enkel probleem is. goed verkeersmak en ze rijdt eigenlijk altijd stukken over de weg...

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:18

Voor ons geen probleem om door de wijk te gaan, we nemen ons hesje mee.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:33

Ik moet zoals het er nu naar uitziet verstek laten gaan. Heb me vergist in mijn rooster... Heb een aantal weken geleden een weekend geruild met een collega, en met m'n stomme kop toegezegd 25 en 26 mei te werken. bahbah!

Ik heb er nog een mail uitgedaan, misschien vind ik nog iemand die wil ruilen. Maar anders... :(

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:28

geen bezwaar er tegen die van mij is wel veel gewent

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 09:15

Oke, lijkt erop dat er weinig bezwaren zijn. Mochten deze er toch zijn, graag even laten weten. Voor nu laten we de rit zoals hij nu is dan.

@Bix, he bah, da's vervelend.. Ga voor je duimen dat er iemand is die je dienst kan ruilen!

Lissenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:04

Route klinkt goed! en voor mij is het zeker fijn om een wat langere route te rijden, aangezien ze behoorlijk heet worden van stappen :P

ik heb er zin in!!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:49

Ik weet niet of het in jullie buurt moet, maar we rijden door de woonwijk heen en is er dan iemand die mest ruimt? Of doet ieder dat voor zich als hun pony(s) mest(en)? Normaal nemen wij een schepje en vuilniszak mee, zodat mensen in de wijk geen overlast ondervinden.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:02

We rijden door de 'buitenwijken' en poepruimen is bij ons niet verplicht.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:09

Dat is wel fijn zeg, hadden wij dat hier ook maar

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:58

we schijten gewoon de boel onder :P

je zult zien dat na ons bezoek het wel ingesteld wordt hahaha

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:46

Ik heb ook geen bezwaar tegen woonwijken of iets dergelijks. :)

Lissenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:03

We mogen wel weer duimen voor het weer! Wat een bagger Mei maand qua weer!

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:24

IK ben afgelopen weekend al een heel weekend lang in Heerde wezen rijden, heerlijk. Maar nu op de terug weg is mijn verlichting van de veewagen uitgevallen en heb dus geen stads en grootlicht. Gelukkig nog wel rem en knipperlicht. Dus kon mijn reis naar huis wel gelukkig afmaken. Ik hoop dat ik deze week nog iemand kan vinden die dat dan kan maken. Want ja als het regenachtig weer is heb ik wel verlichting overdag nodig. Dus het is nog even een twijfel of ik kan komen daardoor.

Als ik kom laat ik het uiterdraaid nog even weten. En dan kom ik met tweespan en 3 personen.