Fotomeeting Zuid-Nederland Omgeving Bergen op Zoom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fotomeeting Zuid-Nederland Omgeving Bergen op Zoom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:38

Ik kan wel zelf foto s bewerken! Vriendlief is daar heel hendig in en ik wordt er steeds handiger in ;) Ik heb geen hengstenketting.. Denk dat ik Rogan gewoon zonder halster los laat lopen. Hangt ervan af hoe die is

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:01

toppie als er aan elkaar spulletje geleent kunnen worden :))

moet mij ook iets van het hart hor jongens,

er word gesproken over, "ik ga niet bewerken etc, vor "maar" en gratis shoot"

tjah, luitjes..
niet iedereen komt voor zichzelf,
ik heb mn eigen huisfotograaf en een shoot dus niet nodig om een leuke deal te krijgen vor een leuke foto.
sterker nog, ik kom juist voor de fotograven, omdat ik regelmatig het verzoek krijg, of ze mijn knol op de plaat mogen zetten voor hun portofolio..

leuk natuurlijk, maar kost wel vreselijk veel tyd steeds, zo'n shoot, is handig, heb gelijk een x-aantal fotograven tegelijk.

bovendien kan het voor fotograven maar net een foto in hun portofolio zijn die op een "maar gratis" shoot geschoten is,
die zorgt voor een top opdracht ;)

kwam mij iets of wat ondankbaar over,
voor de eigenaren van de modellen is het leuk, maar voor de fotograven absolut zeker ook.

de opmerking gaf mij het idee, ik doe alleen mn best voor iets dat me oplevert, en verder mogen de modellen gods-gruwelijk-blij-zijn-dat-ik-de-moeite-uberheubt-wil-nemen-hun-bok-op-de-foto-te-zetten...

hmm... >;)

zo....moest ik even kwijt ;)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:04

Ik zal meenemen wat ik mee kan nemen :j Oa de 2 touwhalsters :)

Ik snap je reactie wel :j Sowieso haal ik altijd de storende dingen op een foto weg, en tja, als dat een halster is dat het nét verpest doe ik dat ook. :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:07

Ik zeg toch ook dat ik het leuk vind om te doen? Maar ik ga gewoon geen uren lopen nabewerken.

Verder doe je nu net of we maar in ons handjes mogen knijpen dat we jou paard op de foto mogen zetten? sorry maar dat slaat al helemaal nergens op. Ik hóef jou paard niet voor mn lens, en al helemaal niet als je zo uit de hoogte doet net alsof ik je bijna moet betalen om je paard te mogen fotograferen :?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:09

neehoor meid, je hoeft de mijne niet te doen als je die niet leuk vind ;)

ik kom voor jullie en niks is verplicht ;)

verder heb ik er erg veel zin in, kom nooit die kant op, eens zien hoe het er daar uitziet allemaal :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:09

Het is een wisselwerking he dames!

De modellen stoppen er tijd in, evenals de fotografen..

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 18:27

Inderdaad en erg storende dingetjes werk ik altijd weg.
Maar als bv het halster niet echt stoort, dan werk ik het niet weg ;)

*Schemaprobleem xD*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:29

Wat is het schema-probleem??

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:29

Heb je mooi verwoord bicci. Kwam bij mij ook zo over :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:31

En dames van de modellen als jullie een foto mooi vinden maar verder bewerkt willen hebben kun je ze altijd naar mij doorsturen. Dan bewerk ik ze wel verder..

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 18:32

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:35

bedenken jullie ook even dat jullie blij mogen zijn dat jullie mee mogen als model? Dat er veel meer animo was en jullie de gelukkige zijn? Ik ben volgens mij niet de ondankbare hier, ik denk dat jullie dat zijn.

Op deze manier heb ik er trouwens al geen zin meer in. Ik vind het heerlijk om mensen blij te maken met mooie foto's van hun paard, en geniet daarbij uiteraard van bedankjes of complimentjes. Maar ik ga me toch echt niet lopen uitsloven als ik nu word uitgemaakt voor één of andere boeman, omdat ik geen uren aan die foto's ga lopen pielen. Wíe zijn hier nu ondankbaar?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:37

Wat een gedoe zeg...
Ik kom eventjes tussenbeide.

Zowel modellen als fotografen steken tijd en moeite in deze dag.
De eigenaren van de modellen wassen het paard van tevoren/maken het paard mooi, zorgen dat het paard op locatie is en luisteren naar alle vragen/opmerkingen die fotografen op deze dag hebben.
Fotografen reizen naar de locatie en maken de hele dag foto's. Hierna bewerken zij deze.

Guys... Als je niet wilt bewerken, waarom fotografeer je dan?

Natuurlijk hoef je niet bij elke foto het touwtje weg te werken, maar een beetje wederzijds respect is wel op z'n plaats.
Als jij als fotograaf niet gratis wilt fotograferen, ga dan niet naar zo'n meeting... :n

Je krijgt er als fotograaf namelijk ook héél veel voor terug.
Wat denk je van dankbaarheid van de eigenaren van de modellen, misschien een flink aantal nabestellingen (waaraan je verdient!), een hoop foto's die je kunt toevoegen aan je locatie en natuurlijk mond-op-mond reclame en connecties.

Nogmaals, het komt van beide kanten.
Lopen katten of zeuren maakt het er niet beter op.

Óf doe je werk, óf ga niet mee.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 18:39

@Muurp: Amen _/-\o_ Goed gesproken

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:40

dankjewel rafiki, zat mij zo dwars, moest er gewoon ffkes uit :))

wbt blij zijn om model te mogen zijn, het stik werkelijk van de fotoshoot meetings hoor.
en anders is iedereen van harte welkom op de benefiet dagen, help je nog 2 goede doelen ook :))
en al worden het 100 aanmeldingen, niemand word thuis gelaten :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:40

da is het helemaal muurp :))

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:45

Ik wíl wel gratis fotograferen, met alle liefde. Maar niet als ik hier word uitgemaakt voor ondankbaar en dergelijke omdat ik niet op misschien wel 700-800 foto's een halster of een touw ga wegwerken.

Ik ben op 1 foto een touw wegwerken toch al gauw 10 minuten bezig. (kunnen jullie vast weer sneller, maar ik niet ;) )
Nou 700 foto's, reken maar uit ;) Zo heel raar is het toch niet dat ik dat niet ga doen? Alleen de kleuren bewerken en netjes bijsnijden kost me al minstens 5 minuten per foto.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:47

mang schreef:
Ik wíl wel gratis fotograferen, met alle liefde. Maar niet als ik hier word uitgemaakt voor ondankbaar en dergelijke omdat ik niet op misschien wel 700-800 foto's een halster of een touw ga wegwerken.

Ik ben op 1 foto een touw wegwerken toch al gauw 10 minuten bezig. (kunnen jullie vast weer sneller, maar ik niet ;) )
Nou 700 foto's, reken maar uit ;) Zo heel raar is het toch niet dat ik dat niet ga doen? Alleen de kleuren bewerken en netjes bijsnijden kost me al minstens 5 minuten per foto.

Denk jij dat je álle 700 foto's online gaat zetten?
Zoals ik zei, je hoeft echt niet bij elke foto het touwtje weg te werken. Dat is gekkenwerk...
Maar een paar foto's per model is wel zo netjes.

De foto's die online komen worden door de modellen overal gepost (denk aan bokt, facebook, andere fora) dus dat is voor jou ook reclame.

Ik zelf bewerk vaak 5 á 6 foto's goed (touwtje wegwerken enz.), en de rest snijd ik wat bij en doe ik wat aan de kleuren.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:53

700 foto's over 14 paarden is 50 foto's per paard. Gemiddeld zit ik aan de 70 foto's per paard dus dan kom ik toch aardig in de buurt. Het zal wel iets minder worden aangezien je niet zoveel tijd hebt per paard als met een shoot van 1 paard. Maar het zal toch echt wel rond de 5/600 zitten ben ik bang ja.

Een paar foto's het touwtje wegwerken, bijvoorbeeld 1 waarop het stoort, of 1 die de eigenaar wil uitvergroten. Natuurlijk doe ik dat. Alleen zoals ik het gesprek op de vorige pagina las over een touwhalster want dat is makkelijk weg te werken. Schrok ik van want dat komt op mij over alsof er nergens een halster te zien moet zijn.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:55

50 foto's per paard?! :oo
Ik zou 20 doen, dat is meer dan genoeg. Denk eraan dat er nog heel wat fotografen zijn met foto's.
Ze zitten niet te wachten op 300 foto's denk ik... :+

En een halster hoort bij een paard. Alles wegwerken is onzin, zou ik zelf nooit doen. :n

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:58

Mijn smaak is misschien heel anders als de smaak van de eigenaar. Misschien gooi ik wel foto's weg die de eigenaar heel mooi zou vinden of misschien vind de eigenaar de foto's die ik heb bewaart helemaal niet mooi. Daarom stuur ik altijd zo veel mogelijk foto's..

Maar ik zie nu in het schema dat we een kwartier per paard hebben :') Dan ga ik niet aan 50 foto's komen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:06

ag, over smaak valt niet te twisten toch..

komt vast allemaal prima voor mekaar :))

vraagje aan TS, als je nu bv in de 2de groep zit, heb je dan wel als groep een verzameltydstip?
en betekend 2 groepen ook dat je de ochtend groep dan niet ziet?

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:13

EllisL schreef:
Schema probleem is dit. Ochtend is helemaal goed.
Maar 's middags komt niet uit:P

http://i46.tinypic.com/9h3uqs.png

Hoe gaan jullie dat met rijfoto's doen als ik 2 paarden meeneem? Als ik naar het schema kijk hebben ze dus een kwartier om hoofdfoto's en rijfoto's te maken? En dan heb ik ook nog twee paarden :o of kijk ik verkeerd.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 19:40

@Rafiki8. Dit is het deel voor de portret, stand foto's
Voor rijfoto trekken we ong 45 minuten uit

@Bicci. Verzameltijdstip is een kwartier voor aanvang.
Tijden ben ik nog niet helemaal over uit :)

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:32

EllisL schreef:
Die rouleren ook, de ene keer fotografeer je alleen en de andere keer met een 2e fotograaf.
Zo kun je elkaar een beetje leren kennen :)

Wat leuk :D lijkt me gezellig!