Maar dan moet de camera ook kwijlbestendig zijn...
RusselNuwell
Geplaatst: 10-11-11 23:17
Jinte schreef:
Bagheera_206 schreef:
Wat voor een lens is het geworden? Speciaal geschikt voor paarden en honden? #flauw
Kwijlbestendig
Ik heb helaas niet genoeg kwijl om het uit te proberen. Het is een tamron 18-200 geworden
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-11 23:19
Oh je mag mijn 2 kwijlerds wel lenen om t uit te proberen hoor, houd ze een bak vlees voor en t druipt eruit
Bagheera_206
Geplaatst: 10-11-11 23:20
Genoeg hondenkwijl volgende maand. Fijn dat je nu een lens hebt met genoeg millimeters voor paarden en honden. Had je helemaal geen lens dat je ovb stond?
RusselNuwell
Geplaatst: 10-11-11 23:24
Bagheera_206 schreef:
Genoeg hondenkwijl volgende maand. Fijn dat je nu een lens hebt met genoeg millimeters voor paarden en honden. Had je helemaal geen lens dat je ovb stond?
Ik had 3 lenzen, allemaal uit het niets stuk gegaan. En dat was de vorige keer dat ik in Utrecht was, dus fingers crossed dat het niet weer gebeurt. (': Maar was sowieso wel toe aan een lens met een behoorlijk bereik, want eerder was ik constant lenzen aan het switchen.
Nouja, de camera heb ik tweedehands gekocht inclusief lenzen. Heb destijds voor de hele set ongeveer de prijs betaald van een losse body, het enige nadeel dus dat hij geen garantie meer had. Ik heb voor deze lens 80 euro betaald, met repareren was ik sowieso veel duurder uitgeweest.
lovelanga
Geplaatst: 11-11-11 00:30
Bij mij helaas nog steeds ovb. moet sowieso met openbaar vervoer komen. dus de treinen moeten rijden en je weet het maar nooit als er sneeuw ligt voor de rest moet ik ook nog even kijken met sinterklaas vieren....maar k hoop dat ik kan natuurlijk!
Fee_
Geplaatst: 11-11-11 00:34
Ik ben sinds een paar weken volledig overgestapt op Canon. Had ook een Tamron (70-300) maar ben daar nu echt op uitgekeken.. Heb er nog wat problemen mee gehad. Opgestuurd voor reparatie (was 30 euro, eigenlijk 100 maar na wat zeuren hoefde ik nog maar 1/3 te betalen, daar doe ik het voor) mocht ik 'm ophalen, deed 'ie het dus gewoon nog niet. Krijg nu wel een hele nieuwe waarschijnlijk maar dat is gewoon om de winkel te zieken en niet omdat ik die lens nou zo graag wil. Kwaliteit van Canon is ook gewoon 10x beter.
Maar dat is offtopic.
lovelanga
Geplaatst: 11-11-11 00:48
njah ik heb ook tamron. nog niet zo lang dus k kan nog niet over problemen praten, maar ik had een budget en daar kon een canon lens niet uit zegmaar
Loiz
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-11 08:18
Ik hier 2 Canonlenzen, tele en standaard. Niet heel bijzonder maar t werkt wel.
Ach Fee, de plekken zijn verdeeld dus offtopic mag best hoor tot 4 december
loveanga, kan je niet met iemand meerijden? Hoor het nog wel van je!
Met Tamron en Sigma is niets mis hoor. Een goede prijs/kwaliteitverhouding. What you pay is what you get. Bij Cameraland in Alkmaar kun je vandaag gratis je sensor van je Canon schoon laten maken. Ik ga vanmiddag maar even heen.
LOL! 1 Probleem ik zit nu in Haarlem op kantoor en geografisch gezien ligt Heemstede niet tussen Haarlem en Alkmaar. Heb mijn camera sinds maar 2010 en verwissel regelmatig overal en nergens lenzen. Heb mijn camera nooit eerder laten controleren en schoon laten maken...
De mijne komt uit maart 2008 en eehm.. Daar is ook nog nooit aan gedaan
Alkmaar ligt mij iets te ver uit de route eigenlijk, eens in de gaten houden wanneer de camera.nl/kameraexpress/foka weer eens zo'n dagje houden
Bagheera_206
Geplaatst: 11-11-11 13:16
Hoe oud je camera is wil niet zeggen dat het nodig is. Je kunt zelf de software van je camera updaten en zolang je zelden lenzen verwisselt en dit niet doet in stoffige omgevingen is er niets aan de hand hoor. Je kunt ook gewoon even foto maken van een wit vel papier. Eventueel met flitser en diafragma op z'n kleinst. Dus f/22 oid. Als je wat stipjes ziet ipv een groot wit vlak zijn dat stofjes ed. op je sensor.
Neej