[Besloten] Zeeuwen naar Wolfheze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: [Besloten] Zeeuwen naar Wolfheze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:43

Mogelijk gaat een stalgenootje mee als jullie dat niet erg vinden :o Met een leuke draver. Paard moet nog een conditie krijgen, maar is verder bomproef (geeft geen kick hier op de weg van dingen, misschien wel braver dan Wiet :P ). Wel een beetje een Wiet karakter, dus dan zijn er 2 merries waar je niet bij in de kont moet rijden :o

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:45

Leuk toch! :) Ik had ook een stalgenootje meegevraagd, maar ze kan helaas niet in die periode.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:36

Gezellig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:09

Je hoeft trouwens echt geen toestemming te vragen hoor Ing, :o :+ ik denk dat ik voor iedereen spreek als er een paar simpele "eisen" zijn, als paard moet hij/zij over een redelijke basisconditie beschikken. Als mens moet je bereid zijn om te communiceren / overleggen, en dan komt het toch allemaal wel goed :j En dat we iemand niet kennen.. tja... we zijn vaker met mensen op stap geweest die we niet kenden, en iedereen heeft dat ook allemaal overleefd :j En aan alles komt een eind :Y)

Ik zal eens horen of er een voorschot overgemaakt moet worden :)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:12

Meiden, slecht nieuws.... Ik kan niet mee.

Ik wil jullie alvast heel veel plezier wense!!

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:06

:wave: Dag dames!

Hier het stalgenootje van Ingrid. Ik las dat jullie er geen bezwaar tegen hebben als ik mee zou gaan met jullie weekje weg, dus dan kom ik me maar even voorstellen hier :)
Mijn naam is Simone, ik heb 3 paardjes, waaronder de draver (Terra) die ik graag mee wil nemen het bos in. Jullie eisen kan ik vast aan voldoen, ben vrij makkelijk in de communicatie en ben voor veel dingen in! Zou het echt onwijs leuk vinden om mee te gaan, nu nog even dingen regelen met werk e.d., maar dat moet vast lukken!
Kan iemand me vertellen waar ik ongeveer op moet rekenen qua kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:33

Wat onwijs jammer Sam, maar ik snap het... -O-

Simone, leuk dat je je ook even meldt :j :D Qua kosten, die variëren een beetje gelang de definitieve groep. In principe ben je zeker voor 500 euro in totaal klaar, en ik denk jij ook minder, want voor ons zitten hier de transportkosten (diesel/tol) vanuit het zuiden inbegrepen).

150,00 verblijf mens (dit kan variëren afhankelijk van extra personen, dus dat bereken ik een maand op voorhand)
060,00 verblijf voor paard in wei OF
100,00 verblijf voor paard met stal erbij.
007,00 toeristenbelasting
100,00 boodschappen (is vrij ruim, maar hier zitten alle maaltijden, al het eten en drinken en lekkers in, en ook eens een keer uit eten of een toegangskaartje bijv.)

Dus dan kom je op 317 (wei) of 357 (met een stal). Excl. je eigen transportkosten.

Ik zie nu dat de prijzen iets veranderd zijn op de website tov vorig jaar, toen rekenden ze met prijzen per nacht, en ik zie nu prijzen per weekend of midweek staan, dus dan is het 2x dat bedrag.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:13

Ja, dan hebben jullie ook vast een beetje een idee van wie er mee gaat, toch? :)
Bedankt voor je berekening, dan ga ik maar eens even centjes opzij leggen! :D
Wat doen jullie trouwens qua stalling, wel of geen stal erbij?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:39

Ik heb er wel een stal bij, al is het maar voor het voldoende ruwvoer. Enkel weide doen ze soms wat moeilijk daar okk ruwvoer bij te geven dacht ik. En mocht het dan rot weer zijn, of niet gaan, heb ik altijd nog een stal achter de hand. Iedereen heeft verder een eigen weitje, of je kan ook samen staan natuurlijk. Als Wiet dat toelaat :+ ;) Die vond het vorig jaar niet grappig dat Amanda en Andros samen gingen.... raar paard :o :o

Ik heb haar overigens geloof ik gaan naht op stal gehad, maar heeft ze de hele week gewoon buiten geslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:11

In principe hoef ik inderdaad ook geen stal, maar in het verleden is gebleken dat mocht je tijdens die week toch een stal willen, dat dat ook mogelijk is. Hooi geven doen ze idd liever niet op de wei, maar als je erom vraagt kan je het wel krijgen. Dat is wel beetje afhankelijk van hoe de weides eraan toe zijn. Ing, jij had toen Wiet idd 's nachts niet op stal gehad, maar wel overdag eens een paar keer voor eten ofzo?

Ach Ing, dat was helemaal niet erg, ik vond het eigenlijk wel schattig en voelde me vereerd dat Aman in de smaak viel bij Wiet, zo erg dat ze "bezitterig" werd :+: :+ :D En zoals toen gezegd, en ik herhaal het nog maar eens : liever dat alle paarden rustig en relaxed staan, dan dat er twee bij elkaar kunnen, en een derde gefrustreerd raakt. Dat is veel belangrijker, dat dat niet gebeurt. Mocht nou blijken dat bepaalde paarden niet naast elkaar kunnen, dan schuiven we toch ook. Dit is hetzelfde, maar dan andersom :+

Ik twijfel trouwens zelf nog alle kanten op :+ Nico wel mee, niet mee, stal erbij, niet, etc. etc. :+ zou wel een enorme ervaring voor die kleuter zijn. We zien wel :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:24

Klopt, de paarden hebben allemaal buiten geslapen vorig jaar :j

Afbeelding

Andros heeft geen moment dikke (stal)benen gehad, heb hem dus ook liever buiten 's nachts en na die ritten lijkt me vrije beweging ook wel belangrijk :j Het is alleen te hopen dat ze niet al teveel regen afgeven want anders moet ik toch eens achter een nieuwe regendeken, maar die verkopen ze daar bij de Divoza ook wel ;)

Maya, ik zou gewoon tegen die tijd bekijken hoe of wat. Amanda gaat sowieso mee toch? En wbt extra ruwvoer, ik wil er best extra voor betalen mochten de weides weer zo kaal zijn als vorig jaar :)

Samantha, onwijs jammer dat je niet meekunt, maar geheel begrijpelijk. Eerst Flint zijn gezondheid en dan komt de rest ook wel weer :)

Simone, welkom! :)

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:02

Ik vind het wel lastig hoor, heb dit paard ook pas een paar maandjes, dus weet ook nog niet hoe ze reageert op 's nachts buiten blijven. Het liefst heb ik mijn paarden 24/7 buiten, dat staan ze hier in principe ook, maar heb haar nu met die kou sowieso in de nacht nog binnen, met name doordat ze nog vrij aan de magere kant is en dus nog niet zoveel reserves heeft.
Wat voor paardjes hebben jullie?

Dais_, dank je! :) Wat een schattige foto zo, die tukkende paardjes!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:29

Ik heb een (bijna, 12 april is hij jarig!) 13 jarige BWP-ruin van 1.76m groot. Ik heb hem anderhalf jaar geleden met pensioen gezet vanwege artrose en benauwdheid. Vorig jaar zijn we vrij onverwachts (wisten het 2 weken op voorhand haha) en ongeconditioneerd meegegaan, maar het is supergoed bevallen.

Eenmaal thuis werd hij weer een heel stuk benauwder en vielen we van de ene in de andere blessure. Sinds begin februari ben ik pas weer een beetje aan het rijden. Ongeveer 2 x in de week een buitenrit, wat opzich al een wonder is want dat is ons in de 5.5 jaar ervoor nog nooit gelukt :').

Ik zal, net als vorig jaar, de zware/grote/langdurige ritten dan ook niet meerijden en hem ook vaker een rustdag geven :).

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:43

Ik neem als het lukt Zaya mee, een kwpn merrie van 9, braaf, ongecompliceerd en een tikkie brutaal ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:52

Ik heb een turbo Haflinger merrie Amanda (klein maar fijn) van 16 jaar. Een enorm lief braaf en makkelijk ding, kan met elk paard, kan elk paard tegenaan botsen / geplakt zitten. Is zelfverzekerd en neemt ook paarden makkelijk op sleeptouw. Die gaat sowieso mee. (die zie je ook in haar pyama bij die grote bruine = Andros van Daisy liggen op de foto hierboven)

Ik twijfel om mijn kleuter Nico mee te nemen, een Tinker ruin 4 jaar oud, sinds vorig jaar zomer onder het zadel, maar moet gewoon nog veel ervaring opdoen, en ik zelf ook wat meer vertrouwen / aan hem wennen. Van hem weet ik totaal niet hoe hij op andere paarden reageert :+ zijn moeder laat ik wss thuis wegens drama queen op de trailer :+ Dit zou ook echt meer voor de ervaring, en eens 2 tot 3 ritjes meegaan op de week. Tenzij we het komende half jaar enorme vorderingen maken :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:02

En Wiet is Wiet :D Al is ze misschien nu wel ietsjes socialer nu we op een grotere stal staan met meer paarden :))
Vandaag viel het een vriendin van mij ook op dat ze zoveel vriendelijker/ rustiger uit haar ogen kijkt. Leuk om te horen :) Dus wie weet is ze dit jaar wat socialer :D

Vorige jaar had ik Wiet net verhuisd voor we naar Wolfheze gingen voor een week, en was ze nog niet gewend 24/7 buiten te lopen echt (net nieuw bij jullie op stal), maar is mij toch wel goed bevallen op de veluwe. Het scheelt echt enorm dat Amanda erbij is volgens mij. Wiet is met het cava-weekend (ander forum, weekendje weg) meer gestresster dan de week met Amanda erbij. Misschien is dat haar stabiele factor geworden op vakanties ofzo :+ Helpt enorm dat die zo stabiel en ervaren is, en gewend is van huis te zijn volgens mij.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:19

@Daisy: Wat fijn dat het vorig jaar zo goed is bevallen! Kan me voorstellen dat je er dan voor kiest om hem wat meer rust te gunnen, het klinkt alsof het al heel wat is dat je hem überhaupt mee kunt nemen! :)

@Kelly_ann: Klinkt leuk, ben benieuwd!

@Maya: Wel leuk hoor, zo'n jonkie mee. En idd, al is het alleen maar voor de ervaring, juist voor die puppy's is dat heerlijk!

@Ingrid: Haha, ja gekke Wietje.. Terra zal het sowieso wel fijn vinden om met een bekende te zijn denk ik, kunnen ze lekker samen schelden op de andere paarden :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:46

Ja ik ben benieuwd of ze dan aan Terra gaat hangen of niet. We zullen zien :D Straks worden het nog hartsvriendinnen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:48

Ooh... wat een compliment Ing :+: Maar klopt wel, het is gewoon zo fijn om een paard erbij te hebben wat zich niet gek maakt, rust uitstraalt. Ook heel bomproof is enzo. Andere paarden trekken zich daar graag aan op, weet dat wel, maar vind het toch stiekem altijd wel fijn om te horen :o En misschien ook juist omdat onze vakantie een week is, dan komen ze misschien meer tot rust, want dan kunnen ze even ergens gewend raken, baas is vaak ook rustiger. Weekendje is toch wat meer stressy soms, ook qua mensen / klikken / andere paarden.

Heb het alle jaren gezien, na ongeveer 2 dagen ofzo gaan altijd alle paarden liggen en blijven 's ochtends vroeg ook liggen. Dat was altijd een van mijn favoriete momenten van de dag, vroeg wakker worden, verse bak koffie, en lekker met een boek buiten gaan zitten lezen. Paarden die rustig liggen te dutten. Op het gemak wordt de rest van de wereld ook wakker. Héérlijk, daar komt een mens tot rust van :z

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:17

Dat is idd het lekkere van vakantie. Heerlijk...... :( Kruip weer terug.................

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:03

Zo te lezen krijgt Andros het maar druk met al die merrie dames :)) Leuk Kelly!
Fliam, jammer :(

Verder;

Zin in!
:#

En deze keer hopelijk WEL een geslaagde BBQ zonder storm?

Afbeelding

*\%/*

Wat was ik bruin toen trouwens :wow: Was zeker na mijn Florida vakantie :=
Krijg wel gelijk weer nog meer zin in warm weer en zon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:04

Ik blijf die foto briljant vinden :D Jullie met die lekkere :D :D koppen erop _O-

Zo, zojuist het voorschot overgeboekt, dus dat is ook weer geregeld *\o/*

Gisteren hadden Dais en ik idd een voorproefje, Andros kilometers voorop, en ik achteraan volgend :+ :))

Dais... hoeveel nachtjes slapen nog? :+ :))

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:05

Nog 57 dagen!!!! Komt al dichtbij he! Ik heb al zo'n vliegen/muggenlamp gekocht voor op mijn kamer. Bij de action voor nog geen drie euro. Het was de laatste, anders had ik er wel 5 gekocht haha :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:41

Haha, handig!! Ik neem mijn klamboe ook echt weer mee! Gaat mij geen 2e keer gebeuren dat ik wakker blijf liggen door die rot beesten. Neem er ook een voor Simone mee, en ik raad het van harte aan voor de mensen die van muggen gezoem ook wakker liggen :P

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:45

Ik meld me definitief af, heb vanmiddag een midweek weg met rhoda voor m'n verjaardag gekregen en dat is precies de week voordat jullie gaan, dus dat wordt een beetje veel :)

Wens jullie super veel plezier en ik zie de foto's wel weer verschijnen :)