Lunterenrit part three - het langverwachte topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:51

Ik zie dat ik en Kasje gewenst zijn Haha! Lovers Ik hoop dat Kasje gewoon mee kan en anders kom ik gewoon als groom, stalgenootjes zat die Kasje eventueel een dagje in de watten willen leggen Haha! Wouldn't miss it for the world Knipoog

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:38

Jurga schreef:
Of je neemt Mayo's nachtkastje erop met Dildodee en Mayo erin en plaatst die achterop Lot's kont.

heyhey mijn platpoot heeft een grote kont maar zo groot ook wel weer niet hoor!
Jur 17.00 pannekoeken huis is prima dan word het voor ons ook niet zo laat eer ik thuis ben (moet 's avonds nog vlechten enzo)
en dan hoeft lottie ook niet te lang op de trailer te staan

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:43

Dan gaat Lot toch bij Jur? Tong uitsteken Die twee vermaken zich wel samen Lovers

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:52

Is er toevallig nog een paard over?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:03

Bij Ilona op stal niet meer, ik weet niet of er iemand anders nog de beschikking heeft over een extra paard om mee te nemen?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:36

Ik ga niet mee met de Lunteren rit.
Zojuist is is bekend gemaakt dat er op de Zilvia's hoeve droes heerst.Aangezien er 3 paarden van die stal af komen durf ik het risico niet aan om naar lunteren te komen.
Het gevaar dat 1 van mijn paarden droes oploopt is mij te groot plus het feit dat ik jonge paarden op stal heb staan.
Helaas geen lunterenrit voor mij en Jos.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:46

slim besluit kim!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:50

Ik hoop eerlijk gezegd dat er meer mensen er zo over denken hoe eerder het onder controle is hoe beter, vergeet niet dat er al paarden aan overleden is.
zie ook het topic van markkh

[VvdD] Veulen overleden na een maand droes

dit ging dus al over zilvia's hoeve

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:26

Weet je zeker dat er op Zilvia's Hoeve droes heerst? Is dit door een DA bevestigd?
Ik neem aan dat zo'n grote stal een naam heeft hoog te houden en dus wel maatregelen zal nemen?

misschien dat iemand zilvia's Hoeve zelf kan opbellen?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:35

Heike schreef:
Weet je zeker dat er op Zilvia's Hoeve droes heerst? Is dit door een DA bevestigd?
Ik neem aan dat zo'n grote stal een naam heeft hoog te houden en dus wel maatregelen zal nemen?

misschien dat iemand zilvia's Hoeve zelf kan opbellen?

Tja, ook ik heb dit toch van verschillende mensen gehoord. Ik weet verder niet hoe betrouwbaar die info is, maar het is wel een risico. Ik denk overigens dat als ze het om wat voor reden dan ook niet naar buiten brengen ze het ook niet zullen vertellen als je op belt. Misschien dat mensen die daar staan iets meer uitsluitsel kunnen geven?

Mocht er idd (nog) droes heersen en er komen paarden daarvandaan die meerijden. Zal ik toch ook nog eens serieus in overweging nemen (en even overleggen) om niet te komen.
In mijn geval komt er namelijk nog eens bij, dat het niet mijn eigen paard is.

Kan iemand er iets meer duidelijkheid over geven?

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:35

Nimber schreef:
Zojuist is is bekend gemaakt dat er op de Zilvia's hoeve droes heerst.

Ik ben erg benieuwd hoe aan deze informatie komt,
en waar je dat op basseert?

En zou je het hier kunnen plaatsen of mij pb-en?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:54

Als het werkelijk zo is lijkt het mij beter om die paarden op hun stal te laten staan. We kunnen ons toch niet veroorloven dat er straks een paard of 15 met droes door heel Nederland heen gaan. Lijkt me heel jammer voor die personen, maar daar kan de rest van de groep geen risico voor gaan lopen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:56

Weet je wat, ikzelf weet dat Kasje niks heeft qua droes en voor zover ik weet zijn de stallen zelf vrij van droes. Maar aangezien het zo'n hot issue is trek ik me wel terug, ik heb geen zin in al dat gedoe. Dan maar geen Lunterenrit, ik hobbel dan wel hier in de omgeving rond ofzo...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:01

Nou als er een DA is geweest die kan uitsluiten dat er droes is, is er toch geen probleem? Maar het lijkt me slimmer dat zolang dat niet gebeurd is, om OF die paarden uit te sluiten, OF de rit te verplaatsen van datum... dat zijn iig mijn gedachten.. als ik mee zou rijden met mijn paard wat op een stal staat waar grote kans op droes was, zou ik het liever niet over willen brengen op 10+ andere paarden uit heel Nederland...

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:03

Het lijkt me een goed idee dat er eerst gebeld gaat worden naar die stal voordat er mensen worden uitgesloten van die stal. Er kunnen wel geruchten rondgaan, maar wie weet kloppen ze niet. Dat zou dan jammer zijn voor de rit.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:09

Ja dat lijkt me ook logisch, maar mij lijkt ook dat het dan wel uitgesloten moet worden door een DA? Anders zijn er straks ook een hele hoop andere mensen die niet meer willen komen ivm het risico dat ze MISSCHIEN zouden kunnen lopen, wat ik heel goed kan begrijpen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:12

Voor zover ik weet is er in de stallen zelf geen droesbesmetting, de besmettingen die een tijd terug zijn geweest staan al een hele tijd in quarantaine op een achteraf land. Ik en ik weet ook de andere van de Z.H. die mee zouden gaan op de rit, houden elke dag hun paarden nauwlettend in de gaten op eventuele verschijnselen en deze zijn tot op de dag van vandaag niet opgekomen.

Maar het is aan jullie...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:22

Ik heb dit al gemeld op stal en ze gaan er wat aan doen. Alle beschuldigen of want dan ook moeten gewoon een keer ophouden.
Als er problemen zijn meld het bij hun ipv het dom op een site te knallen. Heb ook respect voor die mensen het is wel hun brood en ze gaan heus niet hun naam op het spel zetten als het niet nodig is.

Ik kan morgen ook roepen dat een grote stal in groningen droes heeft en prompt raakt iedereen in paniek. Het is duidelijk dat het in heel nederland heerst dit heeft veel te maken met de warmte daardoor blijft het erg hangen. Vooral een site waar je gevallen anoniem kan melden vind ik erg vaag en vooral niet betrouwbaar.

En net als Miss_petit al zegt zou het fijn zijn als mensen een met harde bewijzen kwamen ipv vage geruchten. Dus op officieel papier mocht dat er zijn heb ik dat graag dan kunnen we het aankaarten tot die tijd zal er niet veranderen.

Kim vind het niet netjes dat je de stal noemt want ik kan dan in onze omgeving nog 3 a 4 stallen noemen waar droes heerst beetje respect hebben vind ik nogwel zo netjes.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:25

Misschien niet Pris, maar ik vind wel dat ook geruchten of geschiedenis hierachter gemeld mag worden als je met zo'n rit meegaat met paarden waar wel droes geheerst heeft. Dan kan degene die de rit georganiseerd heeft altijd beslissen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:31

Syph heb er geen problemen mee als stallen waar het heerst uitgesloten worden. Ik geef je groot gelijk ook ivm jullie veulens.
MAAR ik wil onderhand eens bewijzen hebben want van deze geruchten wordt je ook niet blij. Duidelijkheid voor de mensen van de rit maar ook voor ons op stal. Dan kan ik wat ondernemen richting me stal en duidelijkheid krijgen of het nu wel of niet zo is.

Ik zou ervan balen als we uitsloten worden en achteraf blijkt het allemaal gelul te zijn. Er zijn mensen op stal die er erg veel zin in hebben. Kan je begrijpen dat ik dat wil voorkomen?.

BTW hou je wel rekening mee dat het bij ons in de hele omgeving heerst dus dat wij zelfs niet mogen komen met de auto?. Wij kunnen het dan allemaal meenemen. Dus ook in jullie belang is duidelijk erg belangrijk.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:40

Ja tuurlijk kan ik dat begrijpen, en daarom heb ik ook al meerdere malen gezegd dat er eerst een bewijs op tafel moet komen, of het WEL of NIET zo is.

Ps. ik ben ook niet degene die er over gaat, dat is nog altijd Ilona haar beslissing, maar ik probeer alleen te voorkomen dat vooral de drie jonge paardjes die bij Ilona op stal staan besmet worden met dit soort ziektes..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:44

Als er bewijzen zijn heb ik ze graag dan ga ik het aankaarten zijn die er niet ga ik er vanuit dat we gewoon droes vrij zijn. Laatste en enige geval was 3 maanden geleden.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:59

Ik heb vanmorgen met de Uithof gebeld, er is ongeveer 2 maanden geleden droes geweest, maar het besmettings gevaar is allang weer weg. Anders hadden heus wel meer paarden het gehad, en dat is niet zo. Het is bij 3 gebleven. Dit zijn woorden van de Uithof!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:14

Ik denk dat het aan Ilona is, om uit te zoeken hoe het zit. Ik raad haar aan om een deskudige te bellen die haar uitsluitsel geeft. Aan de hand van zijn advies moet ze dan bepalen of de rit wel of niet door kan gaan met de huidige deelnemers. Ik zou het zonde vinden als de rit niet door kan gaan, puur alleen door geruchten.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:16

Natuurlijk is dat jammer, maar als er geen duidelijkheid over komt kan je het niet wagen om risico's te lopen, zeker niet met 3 jonge paarden op stal.