Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Er zijn meer mensen die paarden mogen schietenSoms mag zelfs je eigen DA dit .
Jolliegirl schreef:Dus mag niet iedere gek schietenJe hebt dus een vergunning nodig.
Als je niet steekt, stopt het hart vanzelf, en koelt het paard af.
Een van de redenen dat als de slager aan huis komt om te schieten, er altijd een DA bij moet zijn.
Als er niet gestoken wordt, controleert deze wanneer het hart gestopt is. En als er wel gestoken wordt, constateert deze ook de dood.
Horsefreak schreef:In principe is het schieten een dier een flinke hersenschudding geven. Er kunnen dieren hiervan weer bijkomen (dat is de reden dat verplicht is zo snel mogelijk te steken(=verbloeden). Maar dier kan ook dood gaan door de klap van het schietmasker.
Snoompje schreef:Horsefreak schreef:In principe is het schieten een dier een flinke hersenschudding geven. Er kunnen dieren hiervan weer bijkomen (dat is de reden dat verplicht is zo snel mogelijk te steken(=verbloeden). Maar dier kan ook dood gaan door de klap van het schietmasker.
Sorry, maar ik had toch echt begrepen dat een goed geschoten dier hersendood is? Of begrijp ik het nu echt helemaal verkeerd?
Jolliegirl schreef:Helenedas, dit heb ik nu net gemist denk ik?
.