Wij zijn gisteren naar mijn schoonouders gereden, zodat ik mijn nieuwe auto uit kon proberen en beetje rustig in de tuin kon hangen. Was ook gezellig, hoor, ze waren helemaal blij dat we hen kwamen verrassen, maar ik weet wel dat ik het heel jammer vind dat de meeting een weekje te vroeg was voor mijn herstel. Volgende keer vind ik dat er niks meer tussen komt, hoor, zo .
Lees ik nou dat je zelf gereden hebt, Gwen? Dat is echt gaaf
Marije_jiplover
Geplaatst: 19-07-10 22:58
Leuke foto's allemaal!
Fijn dat je verslag af is, Justy En Gwen, volgende keer gewoon niks ertussen laten komen vind ik een heel goed voornemen
Hier nog voor de liefhebbers de recepten voor de knoflooksaus en de whiskeysaus:
Knof:
Meng ong. 1 deel mayo met 1 deel (magere) bulgaarse yoghurt. Voeg daar evt. naar smaak nog een schep blueband finesse voor koken, creme fraîche variant aan toe. Snufje zout erdoor roeren en een paar druppels tabasco. Flink wat verse peterselie, basilicum en bieslook heel fijn hakken en er doorheen roeren. En dan naar smaak knoflook uitpersen en er doorheen roeren. Op de hoeveelheid saus van gisteren zaten 2 flinke tenen. Alles heel goed door elkaar heen roeren en een paar uur in de koelkast laten staan, om alle smaken goed in de saus te laten trekken.
Whiskeysaus:
Ongeveer 1 deel tomatenketchup mengen met 2 ah 3 delen mayonaise. Wat cayennepeper en/of paprikappoeder er doorheen roeren en een scheut whiskey. Tenslotte slagroom opkloppen (zonder toegevoegd suiker oid) en ongeveer 1 deel slagroom door 2 delen saus mengen. En smullen maar!
Evt. kan de whiskeysaus ook zonder slagroom, maar met is wel veel lekkerder (laatste paar keer thuis zonder gedaan, maar wist nu weer hoe lekker die was mét )