Daar zal ik flink lang mee wachten hoor. Je betaalt de hoofdprijs voor een park wat nog lang niet af is en je moet er al helemaal niet voor de dieren komen. Het is eerder een attractiepark dan een dierenpark.
aniek1985
Fotograaf
Geplaatst: 26-07-16 12:37
Leuk, ik volg even. Ben wel benieuwd naar Wildlands.
Ik ben enkele weken terug naar Wildlands geweest. het dierenaanbod is niet heel groot, maar de dieren die ze hebben - hebben wel weer hele grote mooie verblijven waardoor je niet zo snel met gaas oid zit.
De vlinders in de vlindertuin zijn ontzettend mak, dat verbaasde me echt. Ze blijven gewoon rustig zitten hoe dichtbij je ook komt. (Dit is in Blijdorp wel anders). Ik zal eens even kijken of ik wat foto's die ik die dag gemaakt heb kan uploaden voor jullie, dan hebben jullie een idee. Ik heb mij prima vermaakt in Wildlands maar zou er wel alleen heen gaan als ik in de buurt ben (en dat was ik toevallig). En ik hoef nu niet heel snel nog een tweede keer.
Zijn overigens onbewerkt en random even snel met lightroom geëxporteerd om een weergave te geven van de verschillende diersoorten. Volgens mij zijn dit ze wel allemaal. De bavianen vond ik het leuks om te fotograferen, er zit een hele grote groep die heel veel leuke interactie met elkaar heeft. De rit met de bus over de 'savanne' was ook leuk gedaan maar kan met meerdere fotografen wel lastig zijn.
Oke! Aanraders qua plekken? Ik fotograaf nog niet zo lang, maar lijkt me mooie plek om te oefenen. En zou natuurlijk helemaal leuk zijn als er meer meegaan. Maar misschien vh weekend ook heel druk ivm vakanties?
Blijdorp is inderdaad erg leuk ik heb een abonnement! Zeker als je ook de vrije vogel vlucht kan meepakken de moeite waard. De shows verschillen over het algemeen van elkaar, er is zo bijv ook een show met gieren die ze laten aanvliegen vanuit het gebouw bij het oceanium. Heel gaaf om te zien, zeker als je dan toevallig net bij de prairiehondjes staat. Daar vliegen ze nml. rakelings overheen
Als je via de walibi's achterom naar de wolven loopt zie je deze ook vaak beter - als je recht tegenover het gaas gaat staan kan je daar makkelijk doorheen fotograferen. Dit gaasverhaal telt ook voor bijv de poolwolven (die overigens ook erg leuk om te fotograferen zijn als ze net eten hebben gehad/krijgen).
Het loont om voedertijden op te zoeken op de site in ieder geval het is dat ik dit weekend niet kan, anders had ik graag met je mee gegaan.
Over het algemeen zijn de meeste dieren in Blijdorp eigenlijk heel goed te fotograferen