komende zomer met een groep op trektocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:22

Vind dat opzich prima hoor, hoewel Mansour mij best leuk leek, vond eigenlijk ook wel dat Mansour in vergelijking met de andere overnachtings plaatsen erg duur is! Jou idee vind ik wel een goede optie! En volgens mij gaat die met die hengst niet meer mee, heb teminste al een tijdje niets van haar gehoord.

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 19:17

hey Risje, kan je dat op dat kaartje (die op de vorige pagina staat) met een stip aangeven waar jouw stal is? dan hebben we een beetje een idee, vind eht ook een erg goede optie
groetjes shannon

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:23

Denk dat je renske bedoelt !

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:42

Nou ja ik vind het nogsteeds heel erg leuk om mee te gaan... Heb PB gehad van Sabien.. en ik zie het helemaal zitten

Zag alleen wel dat jullie allemaal jonge paardjes hebben.... Die van mij word namelijk in Mei al 16 *niet dat je het ziet maar goed* haha..

Als je der nog meer over wilt weten hoor ik het wel ......... Verder lees ik lekker mee over de vorderingen

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:07

zo he wat gaan jullie snel hier!!

Ik krijg idd ook steeds meer zin om dit te gaan doen. Moet nog wel heel even kijken hoe het zit met kosten, maar ach daar is vast wel wat voor te regelen......hopelijk heb ik volgende week iets meer info van mijn werk. Als ik daar langer door kan gaan dan alleen het tijdelijke project dan moet het financieel lukken......ff afwachten dus!

Enne MsMarit, leuk dat je ook mee wil gaan!!

Wat kosten overzicht betreft trouwens, denk dat we nu een hele mooie rit hebben, met voor iedereen daarin verwerkt wat aangegeven was.
Is volgens mij alleen vergeten wat overnachtingskosten zijn bij boszicht, zie namelijk wel vanalles voor de paarden staan, maar niet wat de camping kost. Is dat al bekend of lees ik er gewoon overheen?

Gisteren trouwens heerlijk gereden op de ijslander van een vriendin, straks weer lange buitenrit maken.....zo wordt weekendje ouders stukken leuker met al die paarden;-)

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:25

@ risje: Kosten van Boszicht staan ook in het kosten overzicht. Blokhut 30,- : 4 = 7,50 !!

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:09

Ik weet niet hoe ik een stip op die kaart moet plaatsen geloof..Ben niet zo handig met de computer! Maar mijn stal ligt naast Rheden (al iets bekender denk ik) maar is nog wel 2 uur rijden vanaf Arnhem te paard. Maar je kan van kleine pol wel weer tussen door. Maar ik ga nu naar me paardje en dan zoek ik vanavond wel even op hoeveel kilometer het van De kleine pol naar mijn stal is, en ik zal op stal ook even vragen of goed is en aan welk bedrag we dan moeten denken.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:58

Oke dat zou mooi zijn, scheelt vast een stuk in de kosten denk ik!

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:36

Jéétje! Ik ben ook even een paar daagjes ziek zeg Ik wil nog steeds heel erg graag mee, alleen zit ik dus met vervoer. Waarschijnlijk kan ik wel iets regelen maar als ik met iemand mee kan rijden zou dat heel handig zijn
Even iets over mijzelf:
Ik heet Amber, ben 19 (dan 20) jaar en ik woon op kamers in Groningen. Ik heb een heel lief nrps ponypaardje van bijna 6 jaar.
Ik heb de voorkeur voor een mooie rit van een paar dagen op de Veluwe, alleen hoe zit dat met het ruiterbewijs? Is dat daar niet verplicht?

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:52

Zou iemand mij anders even het plan tot nu toe willen pb'en? Tis een beetje onoverzichtelijk geworden

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:23

ik ging inderdaad niet meer mee...
ben met mensen van stal aan het regelen dat we met een groepje naar veluwe gaan.

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:59

Ok, ik ben weer helemaal bij gelezen. Ik denk dat ik niet de hele tocht mee ga en na het weekend op de Veluwe Ranch, vast met heel veel moeite, 'afhaak'.
Hoe bereiden jullie je paarden trouwens voor op zulke tochten?

* Mijn Nederlands laat mij even in de steek *

ElCamino

Re: komende zomer met een groep op trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:07

Hey meiden,

nog een tipje... pin je niet vast op vaste ritten op vaste dagen.
Plan het liever ter plekke in als je er bent.

De ervaring wijst uit dat er vaak veranderingen zijn omdat er bijvoorbeeld regen, echt slecht weer is, dan liever kort rijden. Een paard heeft bv een drukking of singelplekje.... ook dagje rustig aan, of een ruiter loopt iets op of jullie hebben gewoon geen zin.
Dan is er ook weer een voordeel als je steeds vanaf hetzelfde punt vertrekt, er kan eens een paard thuisblijven als er iets is..

Wij maken altijd een ruwe planning en schaven het bij als we op vakantie zijn.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:08

@ Rukaro: Langzaam opbouwen, steeds langere ritten maken. Maar als je maar een paar dagen gaat, (en je paard heeft een redelijke conditie) dan moet je paard het makkelijk vol kunnen houden, zonder extra veel training. Maak in iedergeval wel een aantal weken van te voren eens een paar lange ritten van ong. 3/4 uur en kijk hoe je paard erop reageert. En geef je paard de week voor de trektocht juist wat meer rust!

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:18

Oh ok, dan zit het wel goed. Geen hele dag- en conditietrainingen dus
We rijden nu minimaal 1x in de 2 week een flinke buitenrit van ongeveer 4 uur. Dat zullen we tegen de zomer dan nog wat meer uitbreiden.
Ik heb nog nooit meerdere dagen achter elkaar lange ritten gereden en daarom wel benieuwd hoe jullie dat doen.

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 17:31

ik rijd nooit vier uur, maar ga ook met endurance beginnen, dus dat is hetzelfde aantal kilomters, maar dan in een hoger tempo,
je kan net zo goed twee keer per dag een keer rijden, als 1 keer een hele lange tijd, en ik ben niet van plan om van te voren een dag een rit van 30 kilometer te rijden, ik train op 15-20 km, en als hij dat super aankan, lukt 30 kilomter ook goed, maarja,iederen traint weer anders
groetjes shannon

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:26

Die tip van ELcamino is wel handig maar we reserveren van te voren, lijkt me dat dat moet tenminste. En dan moet je wel vrij veel plannen omdat je moet weten wanneer je weer doorgaat.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:29

Het plan wat we nu hebben lijkt me prima! Ik vind dat je wel gewoon je tochten moet plannen. En loopt het dan tijdens de tocht anders dan zien we dat dan wel weer. Je moet idd ook reserveren dus je zult wel moeten plannen.

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:29

@renske, weet je al meer over je stal?

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:21

Ben nog vergeten te vragen maar ik vraag het morge! Maar alle paarden kunnen dus in principe 24 uur op wei? Er zou er eventueel 1 wel op stal kunnen maar meer ook niet..

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:34

ben het ook helemaal met de tip van elcamino eens. We moeten ons inderdaad niet vast pinnen op ritten!!

Maar goed houdt niet in dat we niet kunnen plannen wat we graag zouden doen, dat is natuurlijk wel gewoon mogelijk lijkt me:-)

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:14

Ik ben het er ook mee eens... Een vriendin van mij is er vorig jaar gweest... die is gwoon met der pony naar de Veluwe Ranch gegaan en heeft vanuit daar iedere keer een andere rit gemaakt.. en dat is der PRIMA bevallen.....

Want ik zat er overna te denken.. Ik weet niet hoe groot jullie denken dat je Zadeltassen zijn.. maar daar gaat echt niet voor 9dagen kleding enz. in..... Dus ik vroeg me af hoe je als die zooi van het ene naar de andere plek wilt krijgen....

Ik vind het wel heel erg leuk.. Zou ook echt heel erg graag willen.. Maar ik ben nu al 3jr op Trektocht geweest en dan kan ik je zeggen dat er maar NET alles in de zadeltassen pas.. En tuurlijk dan ben je wel met meerdere kinderen maar toch.. Dan ben ik toch altijd blij dat mijn tas met spullen gwoon van camping naar camping word gebracht....

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 22:47

@msmarit: je kan best meerdere dagen met een broek of tshirt doen, en ondergoed en sokken nemen niet zoveel ruimte in beslag, bovendien hoefen we geen matje, slaapzak of tentje ofzo mee te nemen, wat ook heel erg in de kosten scheelt. volgens mij moet dat kunnen lukken.

verder trekken we ook niet elke dag verder. bij de veluweranch blijven we bijvoorbeeld vier dagen! in die dagen kunnen we altijd nog kijken of we het rustiger aan willen doen,.;
groetjes shannon

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:14

Ja dat weet ik ook wel..

Ik doe als ik op het reelaer ben rustig 7 dagen met 1 rijbroek... dus ik weet heus wel dat je niet heel erg veel kleding mee hoeft te nemen.. Maar ik weet niet of je weet hoe groot (klein) zadeltassen zijn.. Maar als ik zie wat jullie allemaal mee willen/moeten nemen dan past dat dus echt niet in die tassen dat kan ik je wel vertellen....

Maar goed ik wil het wel proberen....

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:55

Ik twijfel ook nog of ik mijn bagage laat overbrengen of dat ik alles zelf mee neem......
Maar wat betreft kleding heb je ook niet zoveel nodig denk ik hoor en je kunt het ook wassen onderweg!