Boktshowdag, wie wil, ideeen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naar welke provincie gaat je voorkeur uit?

Utrecht
89 (58%)
Brabant
63 (41%)

Totaal aantal stemmen: 152

risje

Re: Boktshowdag, wie wil, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:45

tsja, neonlight heeft wel gelijk. We kunnen wel oneindig mensen aannemen voor shows, maar dat is niet de bedoeling. We willen namelijk zoveel mogelijk inkomsten voor het goede doelen dus zoveel mogelijk toeschouwers. Dit betekend dat we de toeschouwers wat moois moeten kunnen bieden.

Wat we bij de vorige bokt-dag die ik georgansieerd heb hebben gedaan zal hier denk ik ook goed werken. Dit was ons programma, laat maar weten wat jullie daarvan vinden:

- 's morgens dressuur (van B t/m Z)
* We hadden zelfs iemand die kur zou komen rijden aansluitend aan Z, maar die moest helaas afmelden. Dressuur varieerde van AB-pony's tot Z paard, vanalles wat dus. We hadden inschrijving open gehouden zodat iedereen die wilde mee kon doen. Zowel mensen met als zonder startkaart en Bokkers hadden voorrang. Uiteindelijk hadden we ongeveer 30 combinaties die kwamen rijden.
- Na de dressuur een paar shows.
Wij hadden achtereenvolgend dus eigenlijk gepland, kur op juziek (Z niveau), Rassen defile, Western demonstratie easy horse ranch, ponygymkhana (twee teams strijden tegen elkaar om een mooie prijs!) en presentatie arabische dekhengst

- Spring-programma:
Hierbij kun je kiezen uit verschillende formules. Wat wij hebben gedaan en wat erg aantrekkelijk was om aan mee te doen was: een speel-uw-spel parcours. Dit houdt in dat er diverse hindernissen in het parcrous staan die verschillen van hoogte, breedte en dus moeilijkheidsgraag. Hoe moeilijker de hindernis hoe meer punten je krijgt. Iedereen mag twee rondes springen en degene die over beide rondes de meeste punten heeft is de winnaar. Hierbij was inshcrijving open voor alle niveau's en je moest inschrijven op de hoogte die je wilde. Het tweede parcours kon je evt hoger dan het eerste doen. Hierdoor konden er kleine kids meedoen (balken op de grond), maar ook mensen die 110 springen. Leuke was dat er een heel aantal kleine kids toch hoog eindigde!!

Wat wij nu van plan zijn kan nuatuurlijk varieren, hoeven niet perse die shows te zijn, al begrijp ik dat een rassendefile er wrs wel gaat komen.
Ander eidee-tjes voor shows kunnen bijvoorbeeld ook zijn een carrousel nummer (op muziek, zijn genoeg rijverneigingen die dit misschien voor ons willen doen), een aangespannen nummer, een demo vrijheidsdressuur.
Eventueel kan de rassenpresentatie worden uitgebreid, daarmee bedoel ik dat we er eventueel voor kunnen kiezen om een specifiek ras eruit te pikken en daar een uitgebreidere demo mee geven.
Hoe het dan zou kunnen worden is als volgt:
Tussen springen en dressuur volgt er een rassendefile waarin zoveel mogelijk rassen worden gepresenteerd. Later op de dag kan er een ras worden uitgepikt, laat ik bijvoorbeeld de haflinger nemen. Er zijn al een aantal mensen gewest ide met hun haffie willen komen. We zouden bijvoorbeeld in een aparte show kunnen tonen hoe veelzijdig dit ras is en wat je er allemaal mee kan doen. Leuke zou dan helmaal zijn als het ras wat we voor deze specifieke show nemen ook meedeed in het wedstrijd programma. Wat vinden jullie daarvan?

Door dressuur, springen en show te combineren heb je voor iedereen wat leuks, houdt je het aantrekkelijk voor iedereen en haal je zoveel mogelijk inkomsten binnen voor het goede doel.
wij hebben er expres opgelet dat de mensen die de shows kwamen geven hier ervaring mee hadden en het publiek dus ook echt wat moois konden bieden. Het is ontzettend leuk dat er allerlei mensen een show willen geven, maar wil je dit goed aanpakken moet je het wel zo professioneel mogelijk houden. dit betekend dat misschien niet elke bokker die wil een show kan geven, maar dat er wel een zo groot mogelijk publiek bereikt wordt.

Ik stel dus voor om een dergelijk programma ook voor de komende BOKT-dag aan te houden.
Op dit moment is de locatie niet bekend, alleen dat het regio utrecht wordt (zie uitslag poll). Als er meerdere ringen zijn kunnen we het programma uitbreiden, dit kan echter pas gepland worden als de locatie bekend is.

Maar goed, als jullie nu alsvast eens mee gaan brainstormen over een mogelijk programma dan kunnen we kijken wat er uberhaupt mogelijk is en of het wle haalbaar is wat iedereen wil. We kunnen namelijk niet alle goede idee-tjes uitvoeren en bovendien als blijkt dat de dag bevalt, doen we het gewoon een keer over toch?

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:57

Waar hier verschrikkelijk op verkeken word is dat het enige wat aangemeld is rassendefile is. ik heb pas 1 officiele per mail voor een show gehad... verder is het alleen maar rassen...
dus dat het oneindig veel shows zijn is zeer zeker niet waar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:04

Rassendefile moet je er zeker in houden, en verder moet je alleen speciale shows nemen, met heel veel afwisseling. Neem een voorbeeld aan Paard en Koets, dit waren goed opgezette shows en het waren niet de eerste de beste die ze gaven, maar ook daar werd het publiek vrij snel verveeld.

En Eline, in dit topic zijn erg veel mensen die zeggen dat ze graag mee willen rijden met de show, en ook wel willen helpen maar ook willen rijden. Ik zie meer "aanmeldingen" voor de show dan voor het rassendefile in dit topic. De meesten gaan er dus van uit dat iedereen die maar wil een show mag rijden, als je het zo doet krijg je dus echt geen publiek.

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:12

GillyZidane schreef:
Waar hier verschrikkelijk op verkeken word is dat het enige wat aangemeld is rassendefile is. ik heb pas 1 officiele per mail voor een show gehad... verder is het alleen maar rassen...
dus dat het oneindig veel shows zijn is zeer zeker niet waar.

Bedoel je die van mij? die past wel een beetje bij:

risje schreef:
Tussen springen en dressuur volgt er een rassendefile waarin zoveel mogelijk rassen worden gepresenteerd. Later op de dag kan er een ras worden uitgepikt, laat ik bijvoorbeeld de haflinger nemen. Er zijn al een aantal mensen gewest ide met hun haffie willen komen. We zouden bijvoorbeeld in een aparte show kunnen tonen hoe veelzijdig dit ras is en wat je er allemaal mee kan doen. Leuke zou dan helmaal zijn als het ras wat we voor deze specifieke show nemen ook meedeed in het wedstrijd programma. Wat vinden jullie daarvan?

dat was helemaal de bedoeling van mijn show namelijk, om te laten zien hoe goed ze meekunnen in de dressuur!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:38

Precies, neonlight dat bedoel ik!
Zijn veel mensen die zeggen te willen helpen. Hartstikke fijn naturlijk, maar toch denk ik het beste om eht ongeveer te doen zoals ik hierboven beschrijf. Die formule heeft al bewezen te werken, komt publiek op af, leuke dag en goede sfeer!

Rassendefile blijft er zeker in, een ras eruit pikken is maar een voorstel van mij, gewoon iets wat ik zelf erg leuk vindt.

Misschien handig als iedereen reageerd op mijn voorstel van bovenaan deze pagina?

@schapendoes:
Yep had ide van jou idd zien staan, daarom ook dat voorbeeld.
Daarnaast waren er meer die haffie aanboden, dus daar is misschien wle wat mee te doen. Mits natuurlijk iedereen ermee eens is!

Oh ja, heb nog een functie verzonnen:
Programmaboekje:
Iemand meot dit gaan coordineren, dus de stukjes verzamelen en zorgen dat er een mooi boekje komt. Sponsoren die gevonden worden krijgen een plekje en startlijst etc kan er ook in....

Wie vindt het leuk om dit te doen, kortom wie binnen de 8 mensen organisatie wil dit op zich nemen en wie heeft nu dus nog geen functie?

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:45

Risje, ik heb je dr ff een pb over gestuurd Lachen

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:53

Okee, ik doe het programmaboekje.

De functie als penningmeester is nu nog open.
Nog iemand die dat wil doen?

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:54

hee,

Margon en ik regelen het strodorp, maar kan iemand uitleggen wat dat precies inhoud, wat we moeten regelen enzo?

alvast bedankt Knipoog

ps: Krato helpt ons ook mee ! is dat goed

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:58

Jigger_lief schreef:
hee,

Margon en ik regelen het strodorp, maar kan iemand uitleggen wat dat precies inhoud, wat we moeten regelen enzo?

alvast bedankt Knipoog

En Jigger_lief helpt mij mee met het programmaboekje Lachen

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:05

Krato schreef:
Jigger_lief schreef:
hee,

alvast bedankt Knipoog

En Jigger_lief helpt mij mee met het programmaboekje Lachen

Verdrietig Ik dacht dat ik het programmaboekje zou regelen.
Ik krijg het idee dat er steeds met langs elkaar heen wordt gesproken, voor mij is het absoluut niet meer duidelijk wie wat doet en hoe en wanneer.
Ik vind dat er duidelijkheid moet komen in de organisatie anders haak ik echt af, voor mij is het zo veel te onoverzichtelijk. Ik heb helemaal geen idee meer van wat er nu geregeld is en wat niet doordat naar mijn idee veel te veel mensen zich met de organisatie bezig houden, maar dat is slechts mijn mening.

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:20

Ik had met Risje besproken dat ik t zou doen, en dat was goed...

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:05

Ok, dan trek ik me bij deze terug uit de organisatie. Ik ben er helemaal klaar mee, er wordt links en rechts van alles afgesproken, zonder overleg met de andere leden van de organisatie. Zo kan ik niet werken en wil ik ook niet werken. Jullie redden het prima zonder mij Doei, doei

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:25

tsja wanja, jammer dat je zo denkt. Als ik heb gezegd dat jij programma boekje deed, sorry, maar dan ben ik dat vergeten. Wat ik dacht is dat er alleen gezegd was dat jij sponsoring en PR doet. Voor de taak boekje was nog niemand, dus ik vroeg wie dat wilde doen.
Nogmaals sorry als je dat verkeerd opppakt, dat is niet de bedoeling van ons!

Dat je echter zegt er wordt langs elkaar heen gepraat klopt helemaal niks van naar mijn mening. Jammer dat je dat zegt. Ik weet precies wie wat doet en wat gedaan moet worden....en zet trouwens ook steeds een overzichtje in het forum.
Je zegt dat er links en rechts dingen worden afgesproken in dit forum, maar waar dan?
Enige wat ik doe is als er een voorstel is hier vragen wat jullie ervan vinden. Dat is toch niet links en rechts afspreken. Mocht je dat wel vinden, zeg het gewoon, ook ik (en anderen) kunnen altijd tips gebruiken;)

Maar goed als je niet meer wil is dat je eigen keuze...

Dan is op dit moment dus zowel de functie Penningmeester als de functie Sponsoring / PR vrij.

Wat ik trouwens jammer vindt is dat nog niemand heeft gereageerd op mijn idee over een opzet van de dag. Wil iedereen dat alsnog doen, het staat bovenaan deze pagina!!
Als we met zijn allen wat willen regelen moeten we dat wel doen. ALs niemand reageerd, bestaat namelijk de kans dat er inderdaad mensen langs elkaar heen gaan regelen en dat moet niet.
Houdt elkaar dus op de hoogte en kom op tijd met vragen, we zijn er tenslote om elkaar te helpen!!

Dit is de organisatie op dit moment:

Risje: secretaris / voorzitter
marrie: wedstrijdcommisaris
GillyZidane: showcommisaris
Krato: boekje / strodorp
Margon: strodorp
Jigger_lief: strodorp / strodorp
xx-Irisje: sponsorcommisaris

Even een aantal vragen:
@xx_irisje: je wilde wanja helpen met sponsoring, wanja heeft aangegeven niet meer te willen helpen. Zou jij deze taak willen overnemen?
Uiteraard kun je hulp krijgen, maar jij blijft dan degene die hoofdverantwoordelijk is. Vindt je dat goed?

@ margon: heb al tijdje niks van je gehoord, wil je nog steeds helpen en is de functie strodorp goed?
Zijn nu namelijk 3 mensen die strodorp willen doen, beetje veel misschien. Zou jij anders xx-irisje willen helpen met sponsoring?

@ jigger_lief & krato: Ik vindt het prima als jullie samen boekje / strodorp willen doen. Het is echter handig als een van jullie de contactpersoon wordt richting organisatie. Deze persoon zal dan moeten doorgeven wat er al gedaan is en wat nog gedaan moet worden. Als er 1 verantwoordelijke is blijft het overzichtelijker namelijk, het werk wat jullie beiden doen blijft natuurlijk wel belangrijk.

Als iedereen daarmee eens is krijgen we de organisatie als volgt:
tsja wanja, jammer dat je zo denkt. Als ik heb gezegd dat jij programma boekje deed, sorry, maar dan ben ik dat vergeten. Wat ik dacht is dat er alleen gezegd was dat jij sponsoring en PR doet. Voor de taak boekje was nog niemand, dus ik vroeg wie dat wilde doen.
Nogmaals sorry als je dat verkeerd opppakt, dat is niet de bedoeling van ons!

Dat je echter zegt er wordt langs elkaar heen gepraat klopt helemaal niks van naar mijn mening. Jammer dat je dat zegt. Ik weet precies wie wat doet en wat gedaan moet worden....en zet trouwens ook steeds een overzichtje in het forum.

Maar goed als je niet meer wil is dat je eigen keuze...

Dan is op dit moment dus zowel de functie Penningmeester als de functie Sponsoring / PR vrij.

Wat ik toruwens jammer vindt is dat nog niemand heeft gereageerd op mijn idee over een opzet van de dag. Als we met zijn allen wat willen regelen moeten we dat wel doen. ALs niemand reageerd, bestaat namelijk de kans dat e rinderdaad mensen langs elkaar heen gaan regelen en dat moet niet.
Houdt elkaar dus op de hoogte en kom op tijd met vragen, we izjn er tenslote om elkaar te helpen!!

Dit is de organisatie op dit moment:

Risje: secretaris / voorzitter
marrie: wedstrijdcommisaris
GillyZidane: showcommisaris
Jigger_lief / krato: strodorp & Boekje
xx-Irisje: Sponsoring ( met margon als assistent)

Uiteraard blijft de afspraak houdt hier in het forum iedereen op de hoogte, stel je vraag tijdig en als iemand een idee plaats of vraag stelt omtrent de dag, beantwoord die dan zodra je kunt....

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:33

Ik heb al meerdere keren in dit topic aangegeven dat ik voor entreekaartjes en programmaboekjes kon zorgen (tevens bij GillyZidane). Dat lijkt me namelijk ook logisch aangezien ik ook voor de sponsoring en PR zou zorgen, sponsoren willen namelijk vermeld worden in de programmaboekjes. Dat is ook precies de reden waarom ik vind dat er niet goed gecommuniceerd wordt met elkaar, want als er met ALLE organisatoren was overlegd, was dat wel naar voren gekomen.
Maar goed, zoals ik al aangaf stop ik ermee.

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:48

Margon zou mij zowiezo al helpen , dat stond geloof ik pagina terug of 2!
Maar misschien vind ze die andere functies leuker, dat weet ik niet...ik zal haar wel even naar dit topic sturen Knipoog

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:56

Misschien is het leuk om een voltigeshow te houden? In Utrecht en omgeving zijn genoeg verenigingen, en het is toch wel een sport die je niet zo maar 1-2-3 ziet. Het is een idee, maar als er al genoeg is dan laat het maar zitten. Op www.voltige.nl staan ook nog vereningingen die dat misschien zouden willen doen...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:26

thanx voor de tip!!
Wat shows betreft moet je echter bij de daarvoor verantqoordelijke persoon zijn. Pas als de locatie bekend is kan programma definitever gepland worden, maar goede idee-en zijn natuurlijk nooit weg!

Tsja sorry wanja nogmaals, zoals ik al eerder zei kan zijn dat we elkaar verkeerd begrepen hebben. Jammer dat je er direct mee stopt, maar goed aan de andere kant begrijp ik je ook wel.
Wat je met giilyzidane hebt overlegd weet ik natuurlijk niet, jammer dat ik dat niet wist dus. Maar goed, sorry dus als ik je verkeerd begrepen heb!!
Mocht je alsnog willen helpen of goede tips hebben dan ben je uiteraard welkom!!

Met programma boekje bedoel ik trouwens niet het sponsorgedeelte, maar puur het verzamelen van de stukjes. Als er shows gegeven worden is het namelijk leuk als er van elke show een stukje in staat. Ook de advertenties kunnen verzamelend worden evenals andere stukken die erin kunnen / moeten. Aangezien het regelen van sponsoren al druk genoeg is had ik dus verzonnen dat het handig zou zijn als 1 iemand de coordinatie daarvan op zich zou nemen. Het is echter maar een idee van mij, dat wil niet zeggen dat het direct zo zou moeten. Als iemand het er niet mee eens is, moet dat naturlijk gewoon gezegd worden, geen probleem!
Liever dat iemand gewoon zegt wat zijn / haar mening is dan dat iedereen er dadelijk mee stopt.....

Dus als ik met een idee kom hoef dat niet meteen juist e zijn, wil juist graag jullie mening horen...!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:28

ps: sorry wanja als het jouw logisch leek, dat wist ik niet, ik vermoed dat ik dan over dat bewuste bericht heb heengelezen. sorry dus en nogmaals jammer dat je wlt stoppen!!

Alsnog als je tips over sponsoring / boekje, etc hebt, die zijn altijd welkom:-)!!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:36

Jigger_lief schreef:
Margon zou mij zowiezo al helpen , dat stond geloof ik pagina terug of 2!
Maar misschien vind ze die andere functies leuker, dat weet ik niet...ik zal haar wel even naar dit topic sturen Knipoog

Nee want ik wil het strodorp wel met jou en Sanne doen hoor Ja Ja Haha!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:41

oke is goed, dan moeten we dus iemand anders zoeken die sponsoring wil doen, als jullie iemand weten......

Hebben jullie al idee-tjes over het strodorp?

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:42

Ja Margon, lijkt mij in ieder geval wel leuk! Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:33

risje schreef:
Hebben jullie al idee-tjes over het strodorp?

Ik zou niet weten hoe ik daar moet beginnen... Verward Misschien heeft Charlotte of Sanne een idee .

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:37

Ik denk dat we met zn 3en een keer op MSN ofzo dr over na moeten denken...

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:43

dit gaat erg lekker weer mensen...
wanja heeft meerdere malen gezegd dat ze in de grafische sector zat en zij alles kon regelen. dat er dan meteen met functies gesmeten word zonder overleg vind ik ook uit den boze.
als krato gewoon een andere functie krijgt. en wanja gewoon haar ding weer doet.
pff we gaan erg lekker hier..

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:45

Hmm... komt allemaal raar over hier... Waarom was dan de vraag wie het programmaboekje zou maken, omdat die functie nog vrij was..?