8 mei - Tyrza-clinic Hellevoetsluis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke datum?

8 mei
11 (68%)
15 mei
5 (31%)

Totaal aantal stemmen: 16

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:59

Ja, ik had mijn megawaakhond bij me Haha!
Ik kende Claudia uit de 2e groep (geen bokker) dat is een ex-collega van mij. Haar nieuwe paard kende ik nog niet. Erg leuk dier.
Ik was ook behoorlijk onder de indruk van Rinaldo, wat een mooie vos is dat. OK dan! Ook het schimmeltje was leuk, die was wel van een bokker geloof ik. Verward

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:04

Ja dat was volgens mij Cinzano.
Rinaldo is echt een mooi paard geworden! Een hele verandering sinds drie jaar geleden (toen hij nog maar drie jaar was Knipoog).

Ik was degene met de witte Kappa pet, donkergroene rijbroek en donkerblauwe jas. Ik stond meestal bij het hek de bak in, of ik was in de kantine.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:06

Spirit schreef:
Ja dat was volgens mij Cinzano.
Rinaldo is echt een mooi paard geworden! Een hele verandering sinds drie jaar geleden (toen hij nog maar drie jaar was Knipoog).

Ik was degene met de witte Kappa pet, donkergroene rijbroek en donkerblauwe jas. Ik stond meestal bij het hek de bak in, of ik was in de kantine.

Ow dan was jij denk ik diegene die er stond toen ik aan kwam lopen Haha! Die man die gedag zei was mijn vader, daarna ging ik naar dat stukje binnen bij de bak naast het juryhokje.

Passoa, ik zal jou ook wel gezien hebben maar ik heb er niet op gelet wat iederen aan had. Alleen als ik een foto van je zie herken ik je misschien.

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:07

Ik vond die Rinaldo niet echt spetterend zijn hals klopte niet in verhouding met zijn lijf

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:13

_Michelle_ schreef:
Ow dan was jij denk ik diegene die er stond toen ik aan kwam lopen Haha! Die man die gedag zei was mijn vader, daarna ging ik naar dat stukje binnen bij de bak naast het juryhokje.

Oh ja dat waren DaphneL en ik Haha!
Ik weet alleen niet meer hoe je eruit ziet Clown

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:17

Kapsel hetzelfde als op de foto's in mn profiel (bruin haar en schuine pony) en ik had een groene jas aan en een spijkerbroek.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:19

Joh, ik heb toch niet op kleren gelet Tong uitsteken
Alleen als jullie naakt voor me hadden gestaan, was me opgevallen dat er wat niet klopte Haha!
Ik heb iig Brigitte, Vippie en Don Marcello gezien, en Cinzano als die dat schimmeltje was.
Voor de rest weet ik het echt niet Verward

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:26

Ik heb _Michelle_ wel gezien, maar kan me niet meer voorstellen wie je dan precies was Tong uitsteken
Ik had een (uitgezakte Schijnheilig) knot in m'n haar en een camera bij me..
Billy: jij hebt ons ook wel gezien, mijn moeder vond je hondje wel erg lief Tong uitsteken (Zou mooi passen bij ons "kleine hondje" Tong uitsteken)
Ik heb Brigitte, Vippie, Cinzano, YouKnowWho, Passoa en Don Marcello gezien.. Verder heb ik vanaf de 2e groep iedereen wel gezien, maar niet herkent Tong uitsteken

Ik vond Rinaldo, Calu en de haflinger uit de laatste groep de leukste paarden.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:04

Leuk toch altijd dat schimmeltjes zo herkenbaar zijn Haha! iedereen heeft mij wel gezien of herkend... straks worden we nog beroemd Tong uitsteken Haha! Knipoog

Maare vond het een hele leerzame avond.... ik heb weer wat om aan verder te werken

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:21

Ja het was zeker leuk om te zien, miss ga ik ooit ook eens deelnemen aan een Clinic, miss ook wel van Tyrza of iemand anders, heb nog geen idee...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:34

JoyceNan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:46

Ja het was echt leuk gisteren. Wel jammer dat ik niet mee kon doen!
Ik vond het paard waar michelle op reed Olivier echt leuk!En Tjody natuurlijk. Oja en dat arabiertje oid in de 1e groepVoor de rest leuke paarden maar niet mijn type.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:01

Hee jongens wat is nou die site van die paardenfotograaf???
Ik ben gister helemaal vergeten te kijken of de foto's een beetje mooi zijn geworden... want hij zet ze toch op de site zodat we ze altijd nog kunnen bijbestellen???

Wie o wie weet welke site dat is Haha! ?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:23

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:01

Brigitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:08

Spirit schreef:
Heb Rinaldo van Brigitte (die kende ik al) nog uitgestapt. Wat een lekkere vent zeg! Cool

Dank je Spirit ....

Schaam me wel dat ik jou niet zo snel herkende Bloos. En nog bedankt voor het uitstappen!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:10

Haha maakt niet uit hoor *LOL*
Graag gedaan Knipoog

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:17

Welk paard vonden jullie nu het leuks? Ikke vond die vos van Michelle echt heel gaaf enne Cinzano was ook geweldig

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:23

Rinaldo en Calu vond ik erg leuk.
Dat waren ook degene die ik het meest gezien heb, ben maar heel even geweest. Haha!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:28

mag ik eerlijk zijn?

zo gezellig iedereen op bokt is,die gezelligheid dacht ik ook bij deze boktmeeting/clinc te ervaren..maar nee....

in de kantine had ik de moed verzamelt om te vragen wie er allemaal bokkers waren maar iedereen reageerde erg raar,zo van:''ja mijn paard bokt wel eens,wat bedoel je?''
ze wisten niets af van dit paardenforum.
achteraf was dit de laatste groep M/Z met vriendinnen.

cinzano herkende ik(trouwens mooie trailer),maar ze leek erg zenuwachtig en in haar zelf.
melissa herkende ik maar ook zij was te druk bezig.
tjody herkende ik(zat in dezelfde groep),daar heb ik als enige contact meegehad(was wel gezellig).

nu achteraf heb ik dus ook brigitte gezien met rinaldo(paard met aparte uitstraling).
billy zag ik ook lopen met haar pup(schatje trouwens),waar zijn de pleistertjes voor?

voor de rest tijdens mijn rijuurtje hoorde ik aan de zijkant dat iemand ook wilde weten wie iedereen was,ik stelde mij voor en wees tjody nog aan,zij was nelis met ?(sorry niet meer onthouden)

mijn clinic ervaring : de organisatie was matig,het papier moest je te paard tekenen. de microfoon/headset weigerde te vaak,dat was erg vervelend.

tyrza heeft goede punten bij me aangekaart qua rijden,3 dingen waar ik mee aan het werk kan maar (opbouwende kritiek)van het uur krijg je 2 x aandacht.vooral in mijn galop heb ik hulp nodig maar dat kwam helaas niet ter sprake.het was voornamelijk stap en draf(ook bij de andere groepen).wat mij vooral opviel in de eerste groep,daar reden twee jongere meiden(op tjody en de schimmel),ze kregen dan bijna 20 minuten geen aandacht en bleef hun ponys tot uitputting en verveling doorrrijden over de hoefslag in afwachting weer van hun aandacht,misschien ''vergaten'' of durfde deze dames geen rustpauze voor hunzelf en de ponys in te lassen,dat had tyrza best kunnen zeggen.
op het moment dat hun ponies weer aan de beurt waren waren ze wat uitgeput en tegendraads.

toch heb ik een leuke dag gehad en max heeft heerlijk gelopen,tyrza heeft goede punten opgemerkt waar ik zeker aan gaat werken.

ik verwachte eigenlijk meer een opbouw en afbouw in de lessen en het waarom.misschien een beter idee om alle drie de deelnemers te gelijk aandacht te geven met oefeningen en stap,draf en galop en een hals strekken en stappauze in ieder uur als vast systeem te houden.
in de stappauze kan je over het dressuur rijden hebben e.d.

o,ja:gemene opmerking gehoord in de kantine(tijdens de eerste groep)=

''nou,ik ben blij dat ik niet ingeschreven heb,tyrza geeft niet spectaculair les en tja,moet je nou de paarden zien,dat is toch ook 3 x niks!''
''ik hoop dat er dadelijk nog betere paarden komen,dan word het misschien nog spannend om te kijken''.

ik vond een erg gemene opmerking!! ik heb dan ook geen respect voor dat soort mensen.

(sorry,voor het lange verhaal)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:35

Ik ben maar heel even geweest, en ik heb me wel aan een aantal mensen voorgesteld.
Ik denk dat de accomodatie ook niet ideaal was voor een boktmeeting.
Je stond in kleine groepjes ver van elkaar af.
VAn de les die ik gezien heb, heb ik een aantal puntn toch wel geleerd, daarvoor hoefde ik zelf niet mee te rijden.
Toch had ik dat wel graag gedaan.
Ik vind zeker dat Tyrza goed les geeft, ze kijkt heel specifiek naar paard en ruiter, en weet precies de vinger op de goede plek te leggen had ik het idee.
Dat ruiters tot vervelens toe rondjes bleven rijden zegt mi iets over de ruiters zelf. Als je zelf in de bak rijd, wissel je toch ook af? Dat kun je in een clinic ook, mits je de ruiter die op dat moment geholpen wordt, maar niet stoort.
Al met al vond ik het jammer dat ik geen vervoer had, misschien dat dat in de toekomst verandert, dan zou ik graag eens mee rijden met Bill.
De opmerking aan de kant is idd stijlloos. Alsof je alleen van Topruiters met Keuringstoppers wat kunt leren.
Pups oortjes hebben de neiging om te gaan staan, daarom zit er een muntje in geplakt.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:44

casanova schreef:
tyrza heeft goede punten bij me aangekaart qua rijden,3 dingen waar ik mee aan het werk kan maar (opbouwende kritiek)van het uur krijg je 2 x aandacht.vooral in mijn galop heb ik hulp nodig maar dat kwam helaas niet ter sprake.het was voornamelijk stap en draf(ook bij de andere groepen).wat mij vooral opviel in de eerste groep,daar reden twee jongere meiden(op tjody en de schimmel),ze kregen dan bijna 20 minuten geen aandacht en bleef hun ponys tot uitputting en verveling doorrrijden over de hoefslag in afwachting weer van hun aandacht,misschien ''vergaten'' of durfde deze dames geen rustpauze voor hunzelf en de ponys in te lassen,dat had tyrza best kunnen zeggen.
op het moment dat hun ponies weer aan de beurt waren waren ze wat uitgeput en tegendraads.

Momentje. Ik heb bij aanvang van iederen groep aangegeven dat ik even 1 persoon alleen neem. En als je dan niet aan de beurt was, mocht je doen wat je wilde, dus ook stappen (vermelde ik er ook nog bij).

Aangezien mijn manier van lesgeven niet 1 2 3 uit te leggen is, neem ik graag even tijd per combi. Ik treed namelijk erg in details, en als je meerdere mensen tegelijk ingewikkelde dingen moet uitleggen, dan is het en verwarrend voor de ruiter en verwarrend voor het publiek. Dan kan het inderdaad zo zijn dat de anderen even moeten wachten. Met 3 man in het uur, lijkt het me logisch dat men geen vol uur de aandacht krijgt.

Vaak als het voor mijn gevoel dan toch wat uitliep, dan zei ik vast tegen de volgende combi, dat ze zo aan de beurt waren.

Bovendien heb ik bij aanvang en tussendoor vaak gevraagd of het overkwam, of dat men het er mee eens was. Het is mij niet overgekomen dat je extra hulp nodig had bij de galop. Had je natuurlijk gewoon kunnen aangeven Lachen

Dat van het formuliertje ben ik met je eens. Dat gaan we ook veranderen. Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:52

casanova schreef:

cinzano herkende ik(trouwens mooie trailer),maar ze leek erg zenuwachtig en in haar zelf.

Ik heb een hele tijd met Cinzano staan praten na dat ze klaar was met het rijden.
Verder ben ik niet de hele tijd aanwezig geweest en zal ik dus een aantal bokkers misgelopen hebben. Daarnaast heb ik aan de kant ook naar Tyrza geluisterd, ook langs de kant kan je er nog van leren en heb toen weinig oog gehad voor de andere mensen die stonden te kijken.

Die mircofoon was inderdaad jammer, maar dat heb je met techniek. Ik kon beneden heel goed verstaan wat Tyrza allemaal aan het vertellen was.

Voor mij een geslaagde dag, ondanks dat ik zelf niet mee kon rijden.

Ik zal snel de foto's ontwikkelen en dan op bokt zetten.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:08

Billy schreef:
Ik denk dat de accomodatie ook niet ideaal was voor een boktmeeting.
Je stond in kleine groepjes ver van elkaar af.

Ik vond dit ook niet echt een boktmeeting, ik ben naar meerdere echte boktmeetings geweest en daar was het altijd wel gezellig. Hier ging het volgens mij echt om de clinic, en niet persé om het meeten. Ik heb eigenlijk niet echt nieuwe bokkers gemeet, er waren een paar die ik herkende maar verder niks. Ik wist ook echt niet wie wel een bokker was of wie gewoon iemand van de manege was.

Soms had ik wel zoiets van, zou dat een bokker zijn?
Maar ik ben dan weer zo iemand die dat niet durft te vragen Clown

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:29

Ik ging erheen omdat het me leuk leek om een keer bij zo'n clinic te kijken en hoe het eraan toe gaat enzo. Ik ging er niet heen om mensen te meeten, wist wel dat er mensen van bokt waren maar die durf ik toch niet aan te spreken Bloos Heb wel even met Cinzano gepraat maar die kende ik al omdat we op dezelfde stal hebben gestaan.