DRACHTEN >> paardenbeurs in maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:05

Naz schreef:
Ik ben net ff geweest, viel erg tegen moet ik zeggen...
Ik had er wel iets meer van verwacht.

Tja, je was gewaarschuwd.... Tong uitsteken
Ben je niet erg lang geweest of wel? Waren er nog leuke shows?

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:23

Er was een show met een tuiger en daarna een pas-de-deux van stal Laarakkers. Was op zich niet onaardig, maar ik wilde langzamerhand wel naar huis Knipoog

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:58

Ik ben er dus alle drie de dagen geweest. Van begin tot eind!
Ofwel.. er waren wel meer bokkers, maar die liepen schijnbaar rond.
Ik zag Vvtje en Piaffe ook net nog de naar buiten lopen, maar heb ze dus niet gesproken.
Zojuist heb ik Joshua en Karel de Lange nog ontvoerd naar de studio, alwaar ik een live gesprek met ze heb gehad over Horse Event en de stamboeken. Vanuit de studio heb ik dan ook nog Nimber gebeld en die is dus ook live bij mij in de uitzending geweest. Haha!
Was erg leuk allemaal.
Inderdaad.. het gebeuren was wat schraal allemaal, maar dit ook mede door het feit dat er op dit moment ook Indoor Brabant was. Iets waardoor toch veel standhouders niet op zijn komen dagen.
Voor zover ik van dhr van Maanen en dhr Wensing (organisatoren van Horse en Lifestyle) heb begrepen (hier had ik toch een nauw contact mee), volgt er waarschijnlijk in het najaar een (verbeterde) herhaling.
Moet zeggen dat het er vandaag (zondag) best druk was.
Voor de liefhebbers.. vanavond wordt er een stukje (in ieder geval van Erna van Oosterwijk) uitgezonden in Hart van Nederland op SBS6. Gisteren was er een uitzending van Omroep Friesland op televisie en deze zal vandaag ongetwijfeld in het weekoverzicht worden herhaald.
En volgende week vrijdag vind je op de televisie van RTS (omgeving Smallingerland) een uitzending met diverse rubrieken. RTS zend uit vanaf vrijdag 20.00 uur en daarna om de twee uren op het hele uur.
Verder zal ik kijken of ik hier nog banden van kan bemachtigen en ook van de radiouitzendingen. Lachen

Heidehofiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:34

Ik ben vandaag geweest.. Was leuk heb nog een rijbroek gekocht en heeeel veel foto's gemaakt...
Als ik ze heb load ik ze wel op.
Ik moest half 6 weg jammer want Coby was nog bezig en had het einde wel willen zien...
Maargoe..

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:46

Naz schreef:
Er was een show met een tuiger en daarna een pas-de-deux van stal Laarakkers. Was op zich niet onaardig, maar ik wilde langzamerhand wel naar huis Knipoog

Ja same here, maar ik kwam eigenlijk ook alleen omdat een vriend van mij met Kigali een clinic moest rijden (wat OK dan! ging).
Heb je trouwens niet gezien Nienke, wel een hoop andere bokkers Haha! .

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:48

Ik ben ook maar heel kort geweest Haha!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:16

Wij zaten wel mooi. Wij hadden voor onze stand een leuk terrasje.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:22

Ook ik was er gister (zaterdag) en vond het ronduit waardeloos.....
Dhr. Wensing mag ook nog een hoop leren wat betreft presentatie....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:26

ik had al niet zulke goed verhalen gehoord dus ben maar niet geweest

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:31

ik vond ook dat de presentatoren erg op zaten te jutten....2 meter springen? nog hoger !?! paard onrustig? geef een daaverend aplaus! (gelukkig wist het publiek beter) goede proef gereden? jammer, was niet spectaculair omdat er niks misging ed.....

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:43

missnynke schreef:
ik vond ook dat de presentatoren erg op zaten te jutten....2 meter springen? nog hoger !?!

Volgens mij werd er in dit geval helemaal niets opgejut en was dit helemaal de keus van de ruiter en de eigenaar zelf.

Ik moet er overigens bij zeggen dat het programma vandaag stukken beter in elkaar stak en ook de presentatie stukken beter was.
Maar ach, wees nou eerlijk.. in den beginne zijn er wel vaker kinderziektes. Zo ook in dit geval.
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 28-03-04 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:45

Een van de presentatoren was de eigenaar en hij weet best wat hij doet de hengst heeft al een keer in het vrijspringe 215 cm gesprongen

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:47

joshua schreef:
Een van de presentatoren was de eigenaar en hij weet best wat hij doet de hengst heeft al een keer in het vrijspringe 215 cm gesprongen

OK dan!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:57

Hoi
Ik ben vanmiddag ook geweest met nat en mijn man, wij hadden er ook meer van verwacht maar kwamen toch eigenlijk voor de clinic met Coby van Baalen, en die maakte weer veel goed;-)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:12

Ben ook geweest, heb nog met Yootha gesproken, maar wel heel kort.
Verder vond ik het wel een beetje tegenvallen. Er waren weinig stands. Die Kentucky rijbroeken bij Boer en Peerd waren wel mooi, maar ik heb geen broek nodig, dus niet gekocht. Heb nog wel een boek gekocht.

De presentatie van de hengsten van het EASP had van mij wel wat spectaculairder gekund, dus ook een paar hengsten onder het zadel. Nu werden wel leuk diverse hengsten aan de hand getoond, maar er miste iets.
De dressuur vond ik allemaal net wat te lang duren. Eerst Christa Laarakkers, op zich niet verkeerd, maar ik had de Fries ook wel in galop willen zien, evenals dat tuigpaard.
Ik heb de show van stal van Balen dus wel helemaal gezien, vond vooral Kigali mooi. Weltino en Riant waren ook niet verkeerd hoor, net zoals Power and Paint (waarom is die nog niet in Nederland goedgekeurd?). Maar het duurde allemaal wat lang. Het was in mijn ogen te veel dressuur. Zo'n show zoals dat meisje op die pony die zonder zadel en hoofdstel over een kruiwagen en een picknicktafeltje sprong had er heel best tussendoor gepast. Wij stonden mooi vooraan, bij de bakrand. Knipoog

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:16

ik ben er ook geweest. met selenaV. ik vond het wel leuk voor dat van stal laarakkers. en van coby van balen was ook leuk!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:20

germie schreef:
De presentatie van de hengsten van het EASP had van mij wel wat spectaculairder gekund, dus ook een paar hengsten onder het zadel. Nu werden wel leuk diverse hengsten aan de hand getoond, maar er miste iets.

Er staat me zo even niet bij wat er vrijdag getoont werd met het EASP, maar gisteren was er dus die show van Bart Bles met Bugatti

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:39

HedwigG zei het al. Wij zin dus vandaag heen geweest!! het was echt tof. alleen wij stonden dus om 12 uur bij de groningerstand en nee hoor niemand ston er! we hebben wel meer dan een kwartier staan wachten en we hadden een paar gevraagd of die ook van bokt waren..... neej die wisten niet eens wat dat was. dus ik schaamde me rot. maar vond het wel een beetje heel erg dom dat er niemand stond... dat was toch af gesproken????????? :S

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:42

Vrijdag was er dezelfde presentatie als zondag. Enkele D en E ponies aan de hand en enkele paarden aan de hand. Qua show was het best leuk mijn inziens elk paard werd ruimschoots besproken door K.de Lange en hadden ruimschoots hun tijd om zich te presenteren.Zaterdag was morgens eerst Bart Bles met de hengst Aristos onder het zadel die 1.80 m sprong.Vervolgens smiddags de hengst Bugatti die 2 meter sprong. Hoezo geen show Knipoog (je was er denk ik op het verkeerde moment). Zondag was er weer een rassenpresentaite aan de hand met de paarden en ponies van het EASP.
Verder waren wij er met het IHW om enkele demonstraties te geven voor het stamboek. Vrijdag was Taiga een IHW merrie aanwezig alleen aan de hand.Wat blijkbaar vrij goed ging daar direct mensen op de stand afkwamen en allereli vragen stelden en waar enkele geinterreseerden in een IHW er bij waren.Zaterdag was de hengst Orbaldo II die een show gaf in de ring (toppie Kim) en de hengst Alfero-Rose aanwezig die aan de hand geshowd werd. Verder was ook de merrie Taiga weer aanwezig die aan de hand getoond werd.Zondags Orbaldo II weer samen met Taiga en de sportboekmerrie Vanda. Was onze eerste keer dat we naar een show gingen dus vallen nog wel wat dingetjes te verbeteren,maar dat komt wel goed.
Verder ook nog een paar dagen met Honeybee opgetrokken die veel in de stand aanwezig was voor interviews en ons(karel en mij) later meenam voor een interview in de studio.Al met al een geslaagd weekend

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:06

germie schreef:
Maar het duurde allemaal wat lang. Het was in mijn ogen te veel dressuur.

Dat idee hadden wij gister ook, ik vond het wel leuk maar te weinig afwisseling en te veel dressuur, na 4 keer een paard aan de krul in draf te hebben gezien om het even boers te zeggen vond ik het wel prima en wou ik wat anders zien

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:13

Honeybee"]
[quote="missnynke schreef:
ik vond ook dat de presentatoren erg op zaten te jutten....2 meter springen? nog hoger !?!

Volgens mij werd er in dit geval helemaal niets opgejut en was dit helemaal de keus van de ruiter en de eigenaar zelf.

[/quote]

de 2 meter werd uiteindelijk na twee mislukkingen wel gehaald, waarvan ik echt onder de indruk was. die bart liep zn paard toen stappen aan de vrije teugel, toen iemand vroeg of ie nog wat hoger wou, wat bart weigerde.....ik vond de show zo wel genoeg, de bak was vrij zwaar, hij heeft het goed afgesloten, dan vind ik niet dta je door moet gaan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:10

Ik ben ook geweest, en ik vond de boktmeeting reuze gezellig in de stand van het EASP. Vooral de catering: chapeau! OK dan!

Verder, ik was hondsmoe, dus mijn erg negatieve indruk over de algehele organisatie zal wat nodeloos donker gekleurd zijn, maar ongelooflijk... Boos!
Entree 5 euro, parkeren 2 euro, wc-gebruik 20 eurocent, consumptiefiche 1,70 euro. Ik was nog geen 25 meter het pand in en had al door waar het weer allemaal om ging...de centen. Potverdrie...

De hoeveelheid en kwaliteit van de stands was bedroevend, er waren geen leuke aanbiedingen, sterker nog, er waren een heleboel 'geijkte standhouders' NIET. Waar was Divoza, waar was het nprs, waar was het kwpn, waar was het FPS, waar was VDL, waar was Roos Kolkman/Stal Hermes, waar was Nissan, waar was Dekema, waar was ...enz enz enz. De organisatie heeft wat werving betreft zeker geen goede zaken gedaan. Er stonden veel nietszeggende standjes, het algehele beeld had moeite boven de kwaliteit van een willekeurige rommelmarkt uit te komen. zonde.

Het programma boekje moest 2 euro kosten, maar kennelijk was dat voor de organisatie geen reden om zich er ook maar een moment aan te houden. Maar je mocht daarover niet zeuren , want "het was toch een prachtige show".... schande.

Ach, en zo kan ik echt nog wel even doorgaan.
Ik zal inmiddels te commercieel zijn om er door heen te kijken, maar hier werden zo ontzettend veel kansen niet benut. Storend gewoon.
Want wat was er eigenlijk voor kinderen te doen? Waarom geen ponyritjes georganiseerd door een welwillende manege? Waarom geen luchtkussentje ergens?

Sommige shows waren best aardig. Maar ik hoef nooit weer een kur op muziek te zien van een B-amazone in zwarte rijbroek, rubberlaarzen, en groene Welkoop-bodywarmer op een tinker met dressuurzadel en een vette stang in de mond... Verdrietig
Dat wat WEL leuk was, was de boktmeeting

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:48

Dees met de boktmeeting Haha! volgende keer maar bij jou thuis scheelt je iig in de parkeerkosten Haha!
Wij hebben zelfs om 12.00 in de groningerstand gezeten maar niemand gezien helaas.

Overgens heeft er wel iemand aan mijn moeder gevraagd of ze bokkers waren maar die snapte het later pas dat dat de site is waar ik altijd op zit Haha!

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:51

Dees schreef:
Ik ben ook geweest, en ik vond de boktmeeting reuze gezellig in de stand van het EASP. Vooral de catering: chapeau! OK dan!

Dees dit was trouwens ook de stand van het IHW hoor.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:31

Bloos

Hihi, ja, ook de Boktmeeting in de IHW stand was meer dan plezierig.
Heerlijk, met die roomsoesjes erbij Tong uitsteken