Bokkers die houden van musicals/theater?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Re: Bokkers die houden van musicals/theater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 23:06

Ik weet niet of ik Vajèn geweldig vind. Goed wel en ik hou van zo'n snik.
Milan vind ik echt fantastisch, die stem, love it.

Ik heb voorlopig niks op de planning staan wel soldaat in verzet geboekt voor volgend jaar april. Maar dat duurt nog erg lang.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 02:21

Soldaat staat nu, met de eerste cast dus met Matteo, op Videoland.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 09:09

Ja, Milan is geweldig, daar kan ik naar blijven luisteren.

Morgen ben ik alleen thuis, dan maar eens Soldaat van Oranje kijken! *\o/* goeie tip

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:30

Ik kon Vajen prima waarderen in Frozen. Geweldig vind ik een te groot woord. Maar The Greatest Showman ben ik echt fan van, dus een musical in Engeland hebben we er wel voor over! Met grote dank aan mijn broertje :) Alles is al geboekt, kaartjes zijn ondertussen uitverkocht. Ik heb er zin in!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 12:31

The greatest Showman zou ik inderdaad ook wel heel graag willen zien. Fantastisch lijkt me dat.

En top die tip over Soldaat op Videoland! Ik ben heel wat jaren terug er naartoe geweest en vond het zo indrukwekkend. Lijkt me wel heel tof om het nu nog eens te kunnen kijken zo via tv. Ga ik ook even onthouden.

Ik ben afgelopen maand naar Het geluk van Limburg geweest in Kerkrade. Ik ben als Zuid-Limburgse opgegroeid met verhalen van mijn opa's wie in de mijnen gewerkt hebben (ik woon zelf ook in een oude mijnwerkersbuurt) en het leeft nog steeds enorm hier. Ik kan het dus wel waarderen dat er dmv deze voorstelling een spotlight op komt te staan, waarin de geschiedenis van de mijnen hier naar voren komt en vooral laat zien wat de mensen hebben opgeofferd dag in, dag uit, om de rest van het land te voorzien van kolen. Ik vond het erg mooi gedaan allemaal, met alle achtergrond informatie wat erin verwerkt wordt (ook de invloed van de Duitsers tijdens de oorlog, enz). Indrukwekkend (met ook echte beelden van vroeger die op scherm werden afgespeeld tussendoor). Top cast.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 13:38

Ik ben gisteravond naar 40/45 geweest, wat is dat een prachtige en indrukwekkende musical. De 1,5 uur enkele reis meer dan de moeite waard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 16:28

Zonder Soy, das dan wel jammer. Of was je blijer met de understudy?

Ik heb ons eigen kerstgala erop zitten. Een kerstliedje en alvast een voorproefje van onze bad girls gespeeld. In juli spelen we bad girls twee keer helemaal. Nu al zin in. Ik mag in de rol van Crystal kruipen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 17:03

Ik heb deze voorstelling nog niet gezien met soy.
Deze acteurs waren ook erg goed.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:53

Ja 40-45 is erg indrukwekkend. Een kennis van mij speelt het komende half jaar mee.

Ik ga het komende jaar niet meedoen bij de vereniging met de Drie musketiers, maar ik ga de kleding doen. Erg leuk en ik heb er veel zin in.

En ik zou meedoen aan The Wall in Hengelo, maar ik was de afgelopen weken zo beroerd steeds dus ik had al zoveel gemist dat ik ermee ben gestopt. En ook voelde ik ook de klik niet zo, dus ik had ook niet de motivatie om er dan maar doorheen te drukken. Jammer, maar het is niet anders.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 22:33

Earth schreef:
Ja 40-45 is erg indrukwekkend. Een kennis van mij speelt het komende half jaar mee.

Ik ga het komende jaar niet meedoen bij de vereniging met de Drie musketiers, maar ik ga de kleding doen. Erg leuk en ik heb er veel zin in.

En ik zou meedoen aan The Wall in Hengelo, maar ik was de afgelopen weken zo beroerd steeds dus ik had al zoveel gemist dat ik ermee ben gestopt. En ook voelde ik ook de klik niet zo, dus ik had ook niet de motivatie om er dan maar doorheen te drukken. Jammer, maar het is niet anders.

Mag ik vragen welke rol jou kennis heeft?
Ik vond de kinderen het ook zo goed doen. +:)+

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 22:40

Ik heb 40-45 laatst op dvd gekeken. Niet zoals in het theater natuurlijk,naar nog steeds indrukwekkend.
Ik vind sowieso kinderen in een musical altijd zo knap. Echt stoer. Ik hoopte stiekem altijd dat mijn kinderen dat leuk zouden vinden, maar die vinden dat veel te eng (wat ik wel begrijp opzich).

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 22:47

Het is een van de kids :)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 08:47

Earth schreef:

Mijn vriend en ik vroegen ons af, omdat er op zaterdag 2 voorstellingen zijn, wisselen ze denk ik de kinderen? De 2de voorstelling andere kinderen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:43

Ja de kinderen spelen maar 1 op een dag.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 16:49

Ik was ook gister bij 40-45 :D
Maar wat een indrukwekkende voorstelling, ik was een beetje bang voor een herhaling van Soldaat van Oranje (hate me, maar ik ben geen fan) maar dat was gelukkig zeker niet het geval! Echt waanzinnig gedaan, en ook het niveau van de cast is enorm hoog.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:09

40-45 staat nog wel op mijn lijstje.

Vorige week ben ik naar Frozen geweest. We hadden Vajen. Een leuke voorstelling met veel lichteffecten. Voor mijn dochter van 8 was het haar eerste grote musical.
We zijn wel vaker met haar naar kleinere musicals geweest dus dit vond ze heel gaaf.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 21:09

Muurp schreef:
Maar wat een indrukwekkende voorstelling, ik was een beetje bang voor een herhaling van Soldaat van Oranje (hate me, maar ik ben geen fan) maar dat was gelukkig zeker niet het geval! Echt waanzinnig gedaan, en ook het niveau van de cast is enorm hoog.

Haha jij bent een van de eerste die ik hoor die het niks vond geloof ik :P

Bij onze vereniging hebben ze een record, binnen 2 dagen was de auditiedag vol. Blijkbaar is De Drie musketiers heel populair om in te spelen _O-
Ik ben blij dat ik er evengoed bij betrokken ben, want volgens mij wordt het erg tof.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 21:18

Muurp schreef:

Grappig. Ik vond het juist anders om. Vond 40-45 wat tegen vallen. SvO vond ik dan weer erg mooi! Al ben ik eigenlijk wel meer van de musicals waarbij ze met weinig decor een hele andere setting creëren enzo.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 21:23

Earth schreef:

Wil je tegen hem of haar zeggen dat hij/zij super goed heeft gespeeld. Net als de rest overigens.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 22:35

kosseh schreef:
Muurp schreef:

Grappig. Ik vond het juist anders om. Vond 40-45 wat tegen vallen. SvO vond ik dan weer erg mooi! Al ben ik eigenlijk wel meer van de musicals waarbij ze met weinig decor een hele andere setting creëren enzo.

Ik vind het heel erg afhankelijk van de musical wel. Ik vind het grootste van 40-45 echt fantastisch en in bijvoorbeeld de scène in de Rivierahal het gevoel dat je er midden in zit.dat je om je heen kijkt of je buren nou zitten te klappen en joelen. Dat krijg je niet voor elkaar in een kleine setting op die manier.
Maar trompettist in Auschwitz (ok, geen musical maar toch) waar op een grote betonnen steen en wat prikkeldraad geen decor is vind ik ook fantastisch. Dat past zo bij het verhaal, maakt het heel intiem. Ik kan echt van beide wel enorm genieten...

Tof dat je op zoveel verschillende manieren een verhaal over kunt brengen...
Maar ook hoe acteurs zich daarin aan moeten passen. Ik heb 40-45 en trompettist van Auschwitz relatief kort op elkaar gezien. Trompettist zat tussen 40-45 door zeg maar. Hoe Soy Kroon ze beide zo overtuigd neer kan zetten. Min of meer de ene avond het een en de andere avond het ander. Zo groots en zo klein en intiem. Echt respect.