The greatest Showman zou ik inderdaad ook wel heel graag willen zien. Fantastisch lijkt me dat.
En top die tip over Soldaat op Videoland! Ik ben heel wat jaren terug er naartoe geweest en vond het zo indrukwekkend. Lijkt me wel heel tof om het nu nog eens te kunnen kijken zo via tv. Ga ik ook even onthouden.
Ik ben afgelopen maand naar Het geluk van Limburg geweest in Kerkrade. Ik ben als Zuid-Limburgse opgegroeid met verhalen van mijn opa's wie in de mijnen gewerkt hebben (ik woon zelf ook in een oude mijnwerkersbuurt) en het leeft nog steeds enorm hier. Ik kan het dus wel waarderen dat er dmv deze voorstelling een spotlight op komt te staan, waarin de geschiedenis van de mijnen hier naar voren komt en vooral laat zien wat de mensen hebben opgeofferd dag in, dag uit, om de rest van het land te voorzien van kolen. Ik vond het erg mooi gedaan allemaal, met alle achtergrond informatie wat erin verwerkt wordt (ook de invloed van de Duitsers tijdens de oorlog, enz). Indrukwekkend (met ook echte beelden van vroeger die op scherm werden afgespeeld tussendoor). Top cast.