Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sophie"]
Van Meijl ligt tegen de bossen. Ik heb daar ook een wel eens gereden. Je huurt de paarden daar idd zonder begleiding, en ik heb alleen nog maar hele brave paarden meegemaakt.
Ik wil wel mee, maar alleen als ik met m'n eigen knollie kan komen...
[/quote]
hihihi, zal nooit vergeten dat we daar vanuit de eindhovense pony manege te paard kwamen, en dat we daar even stopten om wat te drinken. Vroegen ze aan ons "hebben jullie onderweg nog een paard zonder ruiter gezien?" Wij heel verbaasd "Huh?!" " O laat maar, daar komt ie al aan." en daar kwam inderdaad een gezadeld paard vanuit de bossen aangekletterd. Toen we even later weer verder gingen zagen we onderweg een amazone te voet weer terug wandelen............. Ze geven die paarden inderdaad aan jan en alleman mee. Ook aan mensen die duidelijk niet kunnen rijden, te beoordelen wat ze aan hebben in het zadel en de manier waarop ze er op zitten, en de teugels vast houden.
[quote="Katuwr"]
en dat iedereen zo super negatief commentaar heeft over cahama... eigenlijk is het helemaal niet zo slecht hoor, de pony's zijn heel mager en er zijn stands enzo... maar ze worden verder wel heel goed verzorgd. er wordt goed op gelet wie wel en niet mag lopen, en de pony's zijn echt heel erg fijn! er zijn nu nog een paar wilde, maar jeetje, wat ben ik daar blij om, want anders zou ik het echt saai vinden. maar met dat dat ze zo mager zijn... er wordt al wat meer op gelet, en de meeste krijgen ook al wat meer voer nu. er is ook veel commentaar op de eigenaar gegeven, en hij snapt nu ook wel dat hij beter voor zijn paarden moet gaan zorgen.
[/quote]
toen ik er nog reed, waren de ponies ook al te mager (daarom heeft ie nu haflingers, die hoef je niet zoveel te voeren) en ze hadden allemaal verwondingen op hun schoft of gehad, want het tuig paste niet goed. Ponies lieten ze vaak gewoon sterven aan bijvoorbeeld koliek, zoals bijvoorbeeld Carola. Het zal er best verbeterd zijn maar het is nog lang niet zoals het zijn moet. Ik ben destijds om die redenen daar weg gegaan en later gaan rijden bij van Dongen in Eindhoven. Dat is een voorbeeld zoals die manege met zijn dieren omgaat.
[quote="Vonnie84 schreef:Kuijten Paardentaxi en Pensionstalling
Helsestraat 7
5674BA NUENEN
]
Katuwr schreef:en dat iedereen zo super negatief commentaar heeft over cahama... eigenlijk is het helemaal niet zo slecht hoor, de pony's zijn heel mager en er zijn stands enzo... maar ze worden verder wel heel goed verzorgd. er wordt goed op gelet wie wel en niet mag lopen, en de pony's zijn echt heel erg fijn! .
gera"]
Ik weet niet wie je gaat spreken, maar als je de namen moet noemen van de mensen die mee gaan dan noem mijn naam maar extra hard, want vooral Maria kent mij wel en dan hoeven we misschien toch niet met begeleiding.
[/quote]
PB me dan ff je achternaam of iets. Dat als ze vragen van: Welke Geraof zo.
[quote="gera schreef:Ik hoop alleen dat het op de 21e niet zo hard regent als nu!
Vonnie84"]
ote="Vonnie84 schreef:Kuijten Paardentaxi en Pensionstalling
Helsestraat 7
5674BA NUENEN
Vonnie84"]
Ja, er gaat begeleiding mee. Een jongen, maar ik ben z'n naam kwijt. Iemand die meestal de buitenritten begeleid.
[/quote]
Geen idee, ik ga altijd op eigen houtje. Martien misschien?
[quote="Vonnie84 schreef:Maare, maak je maar niet te druk om de paarden/pony's. Het zijn allemaal lieve en makke dieren. Ik heb er vandaag een hoop gezien, en de kleine kinderen brachten ze alleen naar de wei toe, dus ze zijn echt braaf.