Duitse Doggen / Grote dog-achtigen fans gaan meeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Duitse Doggen / Grote dog-achtigen fans gaan meeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:11

Das altijd zo als ze zich rustig moeten houden ;)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:33

Nou idd!! dat kan ik me van Sky ook nog wel herinneren..
de dag na de castratie, dat ie zich rustig moest houden inderdaad...
Nou meneer kwam echt STUITEREND zijn kamer uit _O-

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:56

Zelfs Indy stuiterde 2 dagen na haar sterilisatie :D En das normaal niet zo'n stuiterbal 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:13

Vraagje: gaan jullie nog eens zoiets doen?

Ik wil dan wel mee, mijn DH is doggen gewend, en mega sociaal :)

Hij vindt DD's heel lief, maar is wel altijd een beetje onder de indruk ivm GROOOOOOT :oo

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 01:11

Van mij mag het wel maar ik heb zelf weinig goede ervaringen met herders :=

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:46

Ach, als haar hond DD's gewend is, dan vind ik het prima :j
The more the merrier. Hartstikke leuk om een grotere groep te vormen, zolang het allemaal goed gaat met elkeer.

Ik snap Annelies haar standpunt wel :j Ik merk hier ook dat er toch veel honden ernstig onder de indruk zijn van Duitse doggen en zich niet altijd een houding weten te geven, eenmaal gewend gaat het super, maar de meeste hondjes zijn in eerste instantie enorm terughoudend.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:26

Ik moet en zal mee de volgende keer :D
Ja Sjoert is idd echt zo'n jolige stuiterbal nu. Als ik terugkom van mijn werk is hij echt zowat hysterisch hahaha. Hij is altijd wel blij, maar t is net alsof ie niet weet wat ie met zichzelf aan moet hihihi.
Is het echt zo van,oh hoiiii vrouwtje, stuiter stuiter, hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vrouwtje woehoeoeoeoeoeeoh (zo'n jankgeluid) hahahaha. En dan tegen me aan staan, zo van oh aaaaai me nou! En dan val ik zowat om, omdat dat niet zachtzinnig gaat. Hahaha Ik lig dan helemaal in een scheur. :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:51

:)) Nja, misschien is die gek je wel dankbaar dat je zijn balletje eraf hebt laten halen O:)

Dean heeft de tik om tussen je benen te willen gaan staan :? Wordt nog leuk als hij straks volgroeid is :x

Maar idd, je moet volgende keer mee en WAAAR blijven nou de foto's van Sjoert? Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:30

anneliesdj schreef:
Van mij mag het wel maar ik heb zelf weinig goede ervaringen met herders :=

Een kans voor jou om goede ervaringen op te doen dan :j

Die van mij is heel zelfverzekerd en nooit bang, dat blijkt een heerlijke combi met andere honden :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:49

Heel zelfverzekerd? Hmmmm, weet je zeker dat dat een goede combi is? Dat is namelijk ook mijn ervaring met herders; zelfverzekerd, dominant, opdringerig en vooral niet onderdanig willen zijn.
Nou is Baruch nog wat puberaal en als een hond zich dominant gedraagt doet hij meteen onderdanig maar veel herders nemen daar geen genoegen mee.

Maar mijn ouders hebben ook een herder en daar is hij dikke vriendjes mee, is altijd wild spelen en ravotten. Als er verder niemand bezwaar heeft en jij neemt ook een herder mee dan mag Khan ook wel mee toch?
Die doet meer zijn eigen ding, is een ander dominant dan loopt hij weg en gaat lekker zijn eigen gang. Wordt het hem te gek dan snauwt ie een keer maar dat is ook alles wat ik hem ooit heb zien doen en Baruch werkt hem gewoon tegen de grond en gaat eindeloos door terwijl Khan al 10x heeft gezegd; genoeg nu.
Khan is heerlijk geduldig met hem.

@XoNo; Baruch kroop als pup ook graag tussen benen door, is vanzelf over gegaan toen ie te groot werd. (lees; hij krijgt een tik op zijn neus als hij die in mijn kruis wil steken :P)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:55

Neem allemaal maar mee hoor :j

Ach, nu vind ik het nog niet zo erg en een hoofd tussen mijn benen ook niet, dat doet Indy ook weleens, maar ze moeten er niet mee omhoog stoten :oo :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:59

Baruch ging op den duur tussen je benen door rennen als hij aan het spelen was, als Khan dan achter hem aan zat dacht ie dat het wel leuk zou zijn om bij mij of Anne tussen de benen door te glippen.
Dus dan kwam hij aan denderen en ramde ineens zijn kop tussen je benen door, terwijl daar maar 10-15cm ruimte tussen is...
Wat dus resulteerde in blauwe plekken en omver gelopen baasjes. We hebben daar maar een einde aan gemaakt toen hij iets groter was als Dean nu is gok ik.
Hij heeft ook een tijd heel lomp gespeeld dat hij met Khan aan het donderjagen was en dan aan komt denderen en gewoon in volle galop tegen je been aan beukt, toen was hij al een stuk groter, heeft ie 3 of 4x gedaan, nu is ie wijzer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:48

Van mij mag Khan mee :)

Mijn herder is niet vreselijk opdringerig, hij observeert eerst een en ander kalmpjes, besluit dan welke hond hij aardig vindt, en daar wil hij dan mee spelen :)

Hij heeft wel respect voor DD's, en weet ook heus wel dat ze sterker zijn als hij, zal ze nooit aanvallen of vervelend doen (trouwens mag hij dat gewoon niet :') ), maar is niet snel bang, gaat ook met de dominante DD teven hier goed om :) Hij vindt DD's meestal wel lief :+:

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:04

Ach en niet alle honden vinden elkaar geweldig, toch? :) Wij vinden ook niet alle mensen leuk :D Ik vind het wel een vereiste dat honden gewend zijn aan DD's, omdat ik toch het idee heb dat andere honden vaak anders op DD's reageren, omdat ze zo groot zijn en daardoor altijd een 'dominante positie' aannemen, maar als dat verder goed gaat, fine by me :) Hartstikke leuk zelfs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:09

Ze hoeven elkaar ook niet aardig te vinden, ze moeten wel beleefd en sociaal naar elkaar toe zijn :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:12

Dat sowieso :j Ach, mijn honden zijn supermakkelijk :D Indy leeft in haar eigen wereld en gaat haar eigen gang :P Dean vindt alles en iedereen wel leuk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:15

Ik moet altijd zo lachen om Tibeau..... de eerste keer dat hij een DD zag, keek hij stomverbaasd, dat een hond zo gróót kon zijn :oo

Hij was echt een beetje in shock :D

Nu vindt hij DD's heel leuk, en de meeste zijn heel lief en zacht en vriendelijk, weet hij ook :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 00:47

Yamcha schreef:
Ze hoeven elkaar ook niet aardig te vinden, ze moeten wel beleefd en sociaal naar elkaar toe zijn :j

Daar gaat het idd om, maar zoals ik al eerder heb verteld hadden we hier een witte herder in de buurt die, zodra hij Baruch zag, op hem af stormde en heel agressief in zijn nek gromde en grauwde net zo lang tot Baruch op de grond lag en dan ging hij er heel dominant boven staan. Zolang hij binnen gezichtsafstand was mocht Baruch niet opstaan, zelfs niet zijn kop optillen of hij vloog weer op hem af.
Die hond is inmiddels dood en er is een nieuwe witte herder, ook vreselijk dominant maar deze blaft heel agressief nerveus, zo erg dat ik echt niet in de buurt durf te komen omdat ik bang ben dat hij bijt. Die stuift op Baruch af, legt een poot op zijn rug en blaft als een hysterische tot zijn bazin hem al blaffend meesleurt.

Vandaar dat ik dus niet zulke goede ervaringen heb, ik heb verder niets tegen herders want ik ben ermee opgegroeid dus ik weet dat ze niet allemaal zo zijn maar ik wacht met (angstige) spanning op de dag dat Baruch denkt; 'wat nou, ik ben toch zeker groter'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:55

Dat is dan het product van een beroerde opvoeding als ik dat zo hoor ;(

Zonde, want het geeft een naar beeld over het ras. Mijn hond hoeft zulke grappen ook niet te flikken btw, behalve dat het voor jou heel vervelend is, is het voor Baruch natuurlijk heel slecht.
En je krijgt wéér een keer het verhaal van: mijn hond is als puppie aangevallen door een herder, terwijl ik (en veel andere herdereigenaren en liefhebbers) juist heel hard proberen die verhalen uit de wereld te krijgen.......
Wij doen onze uiterste best om onze honden goed op te voeden, zodat ze vriendelijk en sociaal en beleefd zijn. We sporten met ze omdat we weten dat we vervelend gedrag krijgen als onze honden niet genoeg fysiek en mentaal worden uitgedaagd, en op die manier krijgen we ook honden die heerlijk zijn om mee om te gaan, lief zijn en vriendelijk.

Ik denk niet dat ik en de andere eigenaren die wél goed willen, al die broodje-aap verhalen uit de wereld krijgen. De verhalen van dat herders puppen aanvallen (al vind ik wel dat een aanval iets anders is als een snauw, er mag best eens afgesnauwd worden) willen we wél uit de wereld hebben....... maar dat is een lange weg.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:26

+:)+

Denk het ook Yamcha, herders zijn gewoonweg niet de allergemakkelijksten (als je niet weet hoe je ermee om moet gaan natuurlijk :P). Helaas komen ze nog te vaak in verkeerde handen waardoor er ongelukken mee gebeuren. Heeft niets met de hond te maken, maar met het gebrek aan kennis van de baas.

De herders die ik tot op heden ben tegengekomen waren allemaal netjes opgevoegd. Bij ons op cursus lopen er wel wat die totaal niet opgevoed zijn, maargoed, die lopen altijd strak aan de lijn :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 00:50

Nouja, die eerste herder die ze had was wel goed opgevoed maar alleen akelig dominant, deze tweede is een herplaatser en heeft ze pas een half jaar, hond is nu 3 geloof ik.
Ze is ook niet het type baas wat alles goed vind, ze pakt ze wel aan.

Maar ik heb ook wel goede ervaringen hoor :D

Herders puppen aanvallen? Khan is aangevallen door een Franse Bulldog toen hij een maand of 4 was. Dat was me helemaal een ervaring, scheelde niet veel :n

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:07

Een Frans Bulldog? _O- Die smurven stellen toch niets voor? :))

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:27

Des te gemener vallen die kleintjes aan :oo

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:01

Met 1x blazen in die gekke dop-ogen moet het toch wel gebeurd zijn _O-

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:10

Leer jij je dog maar eens om te blazen _O-