Fjordentrektocht 2009!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:40

Heey meiden!
Hoe is het met jullie?
Hoe was het in de Ardennen?
Wel jammer hoor dat ik het heb moeten missen!
Ik had jullie graag even weer gesproken!
Horse-Event was onwijs leuk! Vooral Fransois Pignon was heel indrukwekkend om te zien.
Ik moet strax verhuizen met Taliet en Fay en heb er helemaal geen zin in!
Maar ja, zo is het he, kan er weinig aan veranderen;)
Taliet heb trouwens wel een beetje witte haren gekregen, helaas.
Ik kom net van stal, er staan nu twee Tinkers bij, van de nieuwe eigenaren, van stal. Zij is mijn oude stagebegeleidster. Een heel leuke vrouw en ze gaan een zorgboerderij beginnen. Jammer dat ik niet kan blijven!
Ik heb ze geholpen met de Tinkers en dat was heel grappig. Ze zijn heel grappig en een Tinker is echt een eigenwijze. Morgen ga ik bij een stal kijken, bij een oudere man van wie een van zijn paarden is overleden. Hij zoekt nu een maatje voor zijn Fries. Taliet en Fay zijn welkom. Ik ga morgen kijken of het wat is en of het klikt met die mensen.
Groetjes Charlotte

cherish

Re: Fjordentrektocht 2009!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:17

heej!

goed hoor met jou ook?
ardennen was heel leuk!! je moet nog keertje mee hoor!! echt heerlijk rijden daar!
ja lijkt me ook super horse event wil ik volgend jaar wel heen!!

ow moet je toch verhuizen, wat jammer.
ow witte haren? bij de beugelophanging zeker? lin ook beetje.

ik reed in de ardennen op een tinker!! vond er nooit zo veel aan maar deze was wel erg leuk!

oke hopen dat dat nieuwe plekje wat is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:51

Ja, echt jammer dat ik weg moet.
Ik heb wel een superleuke stal gevonden! Maar ik kan pas na woensdag meer vertellen omdat er meerdere niedorpers hier op bokt zitten en ik mijn reservering niet kwijt wil. Dat leg ik nog wel ff uit;)hahaha, ik hoor woensdag of ze het zien zitten dat ik kom met mijn twee kinders ;) .

Taliet heeft weer op dezelfde plekken als vorig jaar wat witte haren. Morgen gaat ze naar de dierenarts. Ze heeft twee ontstoken ogen en ik ben gister met haar voorovergeklapt tijdens het rijden. Ze heeft zich niet bezeert gelukig. Ze heeft soms periodes dat ze heel slappig is in haar bewegingen. Dit heeft ze al jaren, dus ik weet niet beter, maar maak me nu toch wel een beetje zorgen.
Ik laat wel even weten wat eruit gekomen is, bij de dierenarts. Misschien laat ik wel een bloedonderzoek doen.

doei doei!

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 16:58

nou ik hoop voor je dat het allemaal door gaat met de nieuwe stal! je klinkt iig enthousiast :D haha.. ze zien het vast wel zitten dat je komt met je kinders :P

wat vervelend dat jullie zijn gevallen! gelukkig heeft ze zich niet bezeert, maar ik kan me voorstellen dat je erg bent geschrokken, hoop dat er niets aan de hand is, maar dat horen we dan idd nog wel!

Sjors heeft trouwens ook wat witte haren, maar dat heeft ie ook elk jaar, gaat wel weer weg..

Had gister trouwens weer een wedstrijd; SGW Lisse.
Was echt heel mooi weer en het parcours zag er weer heel gaaf uit! Sjors heeft gewoon het springparcours FOUTLOOS gesprongen :o was echt verbaasd en super trots!
Ook de cross ging niet normaal goed, hij ging echt goed hard, en sprong makkelijk over de 1e hindernis heen, en de rest ook super goed. Hadden 1 weigering, maar dat was meer mijn fout, ik nam hem niet goed terug voor de hindernis. Maar dat maakte niet uit, want ik ben echt weer trots op hem. Hij vertrouwde me zo goed het hele parcours en ik hoefde hem weinig te begeleiden! We hebben er 4 minuut 45 overgedaan, was nog te langzaam, maar we gingen echt keihard.
En uiteindelijk nog een 5e prijs ook! weer een mooie beker voor in de kast :D

Charlotte, succes met taliet, ik hoop dat ze snel weer de oude is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:35

Wow wat gaaf zeg!
Echt top dat jullie zo goed gepresteerd hebben.
Jullie zullen vast wel moe geweest zijn daarna,hahahah :P
Echt top gewoon foutloos!
Hebben jullie al veel bekers? Ik heb er 1.
1 beker, hahaha ik doe nergens aan mee met haar.
Maar wel voor de mooiste fjord van 20, weet je wel met die keuring.
En ik heb de enige wedstrijd waaraan ik heb meegedaan met haar ook een eerste prijs gekregen. Maar dat was voor het creatiefste stel en ja dat zijn we natuurlijk he :P :D
Hahaha naja wie weet in de toekomst dat ik weer ergens aan mee ga doen. Ik zie het wel.

Ja, ik hoop echt dat ik bij die stal mag komen, het is zo leuk, ze hebben ook van die grappige hangbuikzwijntjes. Die lopen gewoon los tussen de paarden hahaha. En als je aan een boom met bessen trekt dan komen ze eraan. Een van die zwijnen kan je ook gewoon roepen en dan komt ie.
Ik zie het wel!

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:06

gefeliciteerd melanie

hahaha leuk die zwijntjes, als ze maar niet aan de staarten van je paardjes gaan knagen!
maar ik dacht dat je ze laatst al verhuisd had? vlakbij je huis toch?

ow ik heb nu eh 3 of 4 bekers.
mijn mooiste is nog die van verkleed rijden! zat er met me skies op hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:24

o grappig met skies hahaha,

Nou ben met mn kind naar de Da geweest hoor, en ik moet even mijn verhaal kwijt ;) Haar ogen zijn heel erg ontstoken en megarood van binnen, daar schrok ik wel van, want dat van binnen had ik nog niet gezien. Hij weet niet wat ze heeft en ik ben 78 euries armer aan antibioticakuur en ontstekingsremmer. Dat rare lopen kan Rhino zijn, soort lichte verlammingsverschijnselen doordat dat op de hersenen werkt.
Dat schijnt niet ernstig te zijn, maar toch houd ik daar niet van.
Nu maar hopen dat de kuur en de remmer aanslaan. Ze heeft wel lichte verhoging en Fay heeft ook pulken bij dr ogen maar dan in veel mindere mate als Taliet. Zo is het bij Taliet trouwens wel begonnen.
Wel spannende periode zo, andere stal, Taliet niet lekker, Blegh.

Ik heb ook ff topic geopend op medisch voor advies.

Nou moet ik zeggen: Als ik zelf half kreupel, ziek of ellendig ben, dan maakt het mij niet zo veel uit. En als ik medicijnen krijg dan ben ik ook niet bang voor bijwerkingen ofzo. Bij Taliet heb ik dat wel, ze kreeg 2 injecties. En dan denk ik Bah! :( Al die troep in haar mooie wollige lijf ;) .

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:25

Hey

ah bah klinkt niet echt fijn, rhino klinkt wel eng zeg! Hopen dat de medicijnen aanslaan!
maar sloeg de rhino nou op de ogen of het vallen? Of beide?
succes ermee!
tis ook allemaal niet leuk wat ze binnen krijgt maar gelukkig is het er.
hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:42

nou taliet is al iets opgeknapt en...................................
Ik heb de stal!!!!!! jihaaaaaa..
Ben echt superblij!
Heb je je zadel al binnen Cherish?
xx

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 15:49

gefeliciteerd met je nieuwe stal :D
mooi dat taliet al iets is opgeknapt!! want het klonk best wel eng allemaal met haar ogen, en dat ze misschien rhino heeft. hopen dat de ogen van Fay niet erger worden. super vervelend allemaal zeg, snel opknappen maar!

ik heb trouwens best wel wat bekers ja.. :P
vroeger veel dressuur gereden met Sjors, hebben L2 gereden, en eigenlijk won ik wel heel vaak!
totdat iemand mij overhaalde om eens mee te doen aan een crosswedstrijd (was toen nog niets voor ons, dacht ik!)
toen zijn we gaan springen, eerst een tijdje vond hij het maar eng allemaal, en het ging niet zo goed, maar toen opeens vond hij het toch wel heel leuk en toen begonnen de prijzen binnen te stromen :P vooral als we barage moeten rijden, dan winnen we altijd.
en met de cross heb ik ook wel aan aantal bekers al gewonnen, maar vaak ook bruikbare prijzen: dekje, deken, bix, snoepjes etc. dat vind ik toch wel leuker dat een beker, omdat je er echt iets aan hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:10

Ja, dat is zeker wel leuk! En dan kan je er mooi aan terug denken hoe je daaraan bent gekomen! Ik hou jullie wel op de hoogte van hoe alles gaat met de kinders;) xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:43

Hey Meiden, hier een update.
Talita is al aardig opgeknapt, gelukkig.
Ze staat er weer vrolijk blij.
Ik ben vrijdag bij de nieuwe mensen wara ik ga staan geweest.
Ze zijn heel aardig, ben dara tot kwart over 10 gebleven en we zouden even alles doorbespreken, stalgeld enzo.
Maar we kwamen er amper aan toe omdat we zoveel te vertellen hadden. Supergezellig en ze zijn heel lief met hun paard. Morgen staat de koffie voor mij klaar en dan ga ik de stal klaar maken;D Ik heb er echt superzin in! Vrijdag gaan ze over.
Hoe is het met jullie?
xxx charlotte

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:51

Hey!
gelukkig dat t al beter gaat met talieta!
leuk dat die mensen zo gezellig zijn!
gaan ze beide op stal? En overdag buiten?

nee me zadel is er nog steeds niet! Moet morgen komen..

had vandaag menwedstrijd, lin was echt super braaf! ben echt trots op haar.
alleen de sfeer daar was echt poedersuiker, ik reed tussen de luxe marathonwagens en ik heb een grote recreatiewagen en ze keken echt zo wat kom jij hier doen, die stomme kakkers! Dat was echt heel stom!
en met de vaardigheid, kegeltjesrijden, werd ik opeens uitgebeld omdat ik een hindernis gemist had, maar dat was helemaal niet zo! echt zon stom scheel mens, en toen moest ik het weer helemaal overdoen omdat zij een fout maakte.
en lin was al zo moe!

maar me meisje heeft het mooi wel allemaal heel braaf gedaan!

Lin gaat vrijdag ook weer naar stalletje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:15

Heey wie weet heb je nu echt je zadel!

Wat stom zeg van die mensen!
Echt dom dat mensen zo stom kunnen doen.
vet goed van Lin dat ze het ze zo braaf gedaan heeft!
kan je mooi trots op zijn!
Is toch wel mooi jou paardje die dat allemaal doet!

Oke, ja Talita en Fay gaan vrijdag ook.
Het zijn twee grote stallen met allebei een uitloopruimte van 3 bij 3 meter ongeveer.Er zit ok een deel overkapping bij.
De Fries gaat in de ene en Taliet en Fay in de andere.
Overdag gaan ze in de wei. De uitloopruimte en de stallen kunnen opengesplitst worden als het goed gaat met zijn drieen en anders blijven ze apart en is de voorste stal van mij. Het is net een rondje zeg maar wat je ervan kan maken.
Die meneer is heel handig. Hoewel het allemaal wel met losse delen aan elkaar is gemaakt hoor. Dus het ziet er niet luxe uit ofzo. Maar wel gezellig.
Er zijn meedere kleinere weitjes en 1 grotere wei. Alles bij elkaar een stuk kleiner dan wat ze nu heeft maar dat geeft niet.

Ik hoop dat ze daar strax ook gelukkig zijn!

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:38

gaat het goed met talita en fay bij de nieuwe stal?
en is talita weer helemaal de oude?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:25

Heey!
Ja ze is weer helemaal de oude. Ze moet nog wel wennen aan de nieuwe stal. Raakt snel van streek als ze alleen is en is van de week onderuit gegaan in het land. Fay vind het geweldig daar. Er is zoveel te zien en ze is een stuk rustiger geworden en makkelijker te benaderen. Waar ik zelf aan moet wennen is dat er geen rijbak is en dat de omgeving een stuk drukker is dan in Nieuwe niedorp. Er wordt goed voor ze gezorgt, ik hoef alleen maar de drollen op te ruimen als ik kom in de stal en dat zijn er meestal maar 2. De mensen waar ze staan halen meerdere keren de drollen weg en de stal blijft zo mooi schoon! Echt super!
Verder is er ook een verzorger die op de fries rijd zodat ik gezellig samen kan rijden.

Het is dus nog wel wennen maar verder gaat het goed.
En met jou? Heb je je zadel al? Hoe bevalt die? Verder ook alles goed?

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 22:57

sorry voor de late reactie :$
maar super mooi dat Taliet weer helemaal de oude is!! :D
ik hoop dat ze snel weer helemaal gewend is aan de nieuwe stal.
ook super dat er zo goed voor ze wordt gezorgd!! en gezellig dat je gezellig met die fries samen kan rijden :)
heel mooi dat ze zo een grote inloopstal hebben, vind het altijd maar niets als ze in zo'n klein stalletje staan. en ook lekker dat ze overdags de wei in kunnen! het klinkt allemaal erg leuk :)Sjorsie staat weer lekker in het grote weiland en krijgt alweer een lekkere vacht!

jammer dat er geen rijbak is idd, of heb je wel eentje in de buurt van een vereniging ofzo?

heb vorige week de ontgroening gehad van de nieuwe sjaarzen in m'n dispuut, was weer hilarisch :P
en ook nog een cross gehad met Sjors, ging weer super! 2 keer foutloos :D

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:35

zo alles goed?
bevalt het talita en fay?

lin en ik hadden afgelopen weekend trec! echt super leuk! ging heel goed, hadden zaterdag 20 km tocht die helemaal via kaart ging, die we zelf moesten over tekenen en zondag ma (gangentest) en ptv behendigheid.
ging allemaal heel goed! en we zijn 3e geworden!! dus super!!

en week ervoor hadden we dressuur en springwedstrijd en die gingen ook super goed.
maar had niet verwacht dat ik wat zou winnen, maar werd gewoon 2 keer naar voren geroepen, 2 x 2e met dressuur!

ben super trots op mijn meisje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:32

Ja, het is er super, ze zien er goed uit en het gaat ook goed samen met de Fries. Die Fries is echt een schat. Verder zorgen ze goed voor Taliet en Fay en vinden ze ze allebei erg lief. Fay heeft het er super naar haar zin en begint al meer vertrouwen te krijgen en Taliet begint ook aardig te wennen. wow! 3de wat goed! Mooie foto zag ik op je hyves van de trec. en 2x 2e zo dat zijn goede berichten! heb je je zadel trouwens al binnen? mel hoe is het met jou en sjors?xxx

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 12:02

mooi dat het allemaal goed gaat :)
Met Sjors en mij gaat t ook allemaal goed! Zijn weer begonnen in de dressuurlessen, gaat wel goed allemaal, echt weer wennen na het crossen :P
Sjimmie is alleen weer hoefbevangen :( dus ze staan nu weer in het kale bakje, maar het gaat al stukken beter met haar!
We zouden gister een mega buitenrit gaan maken naar Meijendell en het strand, maar Sjim kon dus niet mee.
Dus toen zijn we met Sjors weggegaan, Alicia mee op de fiets en dan steeds geruild. Was echt een gave tocht, en omdat Sjim niet mee kon konden we wel lekker doorrijden met Sjors, we waren gewoon na 1,5 uur rijden al op het strand!! Vet snel, maar we hebben wel bijna de hele weg een uitgestrekte draf gedaan en gegaloppeerd ;) Was weer supergaaf, ben nog nooit eerder alleen met hem op het strand geweest, maar hij liep zo het water in! Gaat juist veel makkelijker zo als je alleen bent, want meestal durven die andere niet :P
en toen moesten we weer helemaal naar huis rijden, maar hij was nog steeds niet moe na een 3 kwartier op het strand geraced te hebben :D
We hebben maar 3,5 uur over de rit gedaan, hij had er zo een zin in!
Denk als Sjimmie volgende keer wel mee kan dat het minstens 5 uur wordt, en dan moeten we ook wel een goede pauze houden, heb nu alweer zin om naar het strand te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:14

Zo dat klikt gaaf zeg! Heerlijk!
Ik heb gister Taliet mee genomen naar niedorp op buitenrit, moest voor het eerst alleen een heel end van haar nieuwe stal af dus ze was hyper. Zat net op een bommie. Maar ze deed het echt zo goed! En Fay en Taliet zijn nu maatjes met de Fries, dus als er 1 weg gaat blijven er twee over en dat wel fijn voor de achterblijvers. De Fries beschermt Fay helemaal! Echt lief om te zien zo'n grote Fries met mijn kleine welshpony samen :+:

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:53

Zo! Dat had ik niet verwacht!

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:07

ze had mij er ook over gemaild, ze gaat emigreren naar ik dacht Hongarije
daar kan ze meer uitbreiden.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 16:42

Heej Meiden,

hoe gaat t met jullie?
Hebben jullie mijn mailtje nog gehad over de trektocht? :)
ik heb namelijk over een week 3 weken kerstvakantie,
dus ik zou dan genoeg tijd hebben om een leuke tocht uit te zetten!
Laat ff horen hoe jullie er over denken etc!