Fotomeeting Soesterduinen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Datum

zondag 26 februari
14 (17%)
zondag 18 maart
17 (21%)
zondag 25 maart
17 (21%)
zondag 1 april
30 (38%)

Totaal aantal stemmen: 78

Femke_Tweety

Re: Fotomeeting Soesterduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:54

Ja, ik begreep al dat ik mijn verwachtingen even aan de realiteit had moeten toetsen vantevoren... :D

Betekend voor mij helaas wel dat ik niet al te veel kan gaan nabestellen.
Maar dat is dan maar niet anders... Heb sowieso een superdag gehad, zelfs als er geen enkele foto gelukt was, was het nog leuk!

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:45

Femke_Tweety schreef:
Ja, ik begreep al dat ik mijn verwachtingen even aan de realiteit had moeten toetsen vantevoren... :D

Betekend voor mij helaas wel dat ik niet al te veel kan gaan nabestellen.
Maar dat is dan maar niet anders... Heb sowieso een superdag gehad, zelfs als er geen enkele foto gelukt was, was het nog leuk!

Daar gaat het om en mss kan je nog wel een keer wat bij bestellen als je nog wat gespaard hebt en je wilt graag nog foto's hebben. ;)
Misschien zijn er fotografen die minder vragen, dat kan ook nog... Ik heb mijn prijzen een beetje gemiddeld gehouden, kijkend naar wat er om me heen voor gevraagd word en naar hoeveel tijd er in gaat zitten e.d.
Succes met uitzoeken..!!! Gelukkig zitten er mooie foto's bij en heb je er heel wat op webformaat. ;)

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:04

hahaha inderdaad.. Maar als je 15 euro voor foto vraagd.. kan je beter de manier van Timo handteren.. met een watermerk door je foto heen. ( Ik weet dat dat de prijzen zijn.. ).. Ik zelf durf niet veel voor me foto's te vragen aangezien ik nog maar half jaar aan fotograveren ben.. ( in zomer wil website gaan maken en na denken over een orginele naam en prijzen voor me foto's..)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:08

Ik vind dat ook normale prijzen, heb dat wel vaker voor grote afdrukken en orginele formaten betaald. Maar ik ga alleen kleinere foto's na bestellen, moet alleen het overzicht nog een beetje krijgen.

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:38

nicollol schreef:
hahaha inderdaad.. Maar als je 15 euro voor foto vraagd.. kan je beter de manier van Timo handteren.. met een watermerk door je foto heen. ( Ik weet dat dat de prijzen zijn.. ).. Ik zelf durf niet veel voor me foto's te vragen aangezien ik nog maar half jaar aan fotograveren ben.. ( in zomer wil website gaan maken en na denken over een orginele naam en prijzen voor me foto's..)

De foto's zijn allemaal verkleind en kunnen dus niet afgedrukt worden. ;) Had eerst mijn naam er ook meer doorheen, maar dat vind ik weer zo lastig kijken dus heb ik er toen voor gekozen om het in een hoekje te zetten. :)

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:43

Madieke schreef:
nicollol schreef:

De foto's zijn allemaal verkleind en kunnen dus niet afgedrukt worden. ;) Had eerst mijn naam er ook meer doorheen, maar dat vind ik weer zo lastig kijken dus heb ik er toen voor gekozen om het in een hoekje te zetten. :)

ahh okey.. Nagoed.. is het allemaal te begrijpen..

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:27

Dus wat zouden rieële prijzen zijn voor; digitaal groot formaat, afdruk groot formaat, digitaal klein formaat en afdruk klein formaat?

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:00

Als er iemand interesse heeft in foto's de Ilona heeft gemaakt stuur dan een mailtje naar ilonavanbaalenfotografie.weebly.com dan kijken wij samen even naar de mogelijkheden qua prijzen!

Stuur bij het mailtje dan de kleine foto waar je interesse in hebt!

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:55

Irenaa schreef:
Als er iemand interesse heeft in foto's de Ilona heeft gemaakt stuur dan een mailtje naar ilonavanbaalenfotografie.weebly.com --> ik bedoel natuurlijk ilonavanbaalenfotografie@gmail.com dan kijken wij samen even naar de mogelijkheden qua prijzen!

Stuur bij het mailtje dan de kleine foto waar je interesse in hebt!

:j

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:07

FaelivrinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:39

Dan ook voor mij, al zijn mijn prijzen gewoon vastgesteld voor nabestellingen. Nabestellen kan door een mail te sturen naar femke@femke-fotografie.nl o.v.v. bestandsnaam en je volledige adresgegevens. Hierna zul je een opdrachtbevestiging krijgen, na betaling worden de foto's je dan toegestuurd.

Citaat:
Fotoafdrukken

- 10x15 cm €5,-
- 13x18 cm €8,-
- 20x30 cm €15,-
- 30x45 cm €22,-
- 50x75 cm €30,-

Grotere formaten mogelijk in overleg. De verwerk- en verzendkosten bedragen € 3,- per bestelling, vanaf formaat 30x45 cm €8,-. Foto's worden binnen 10 werkdagen na ontvangst van betaling verzonden. Afhalen van bestellingen in Leusden is ook mogelijk. Wanneer er meer dan 10 foto's worden afgenomen (elke combinatie mogelijk) ontvangt u een gratis foto op formaat 13×18 cm.

Digitale bestanden

- Groot (origineel formaat 3056×2030) €30,-
- Middelgroot (1528×1015) €20,-

Bij publicatie op internet altijd de naam van de fotograaf vermelden. Voor publicatie in magazine/website e.d. gelden andere tarieven, neem hiervoor contact op.

Foto op canvas

- 20x30 cm €30,-
- 40x60 cm €50,-
- 60x90 cm €80,-
- 90x120 cm €130,-

Grotere formaten mogelijk in overleg. De verwerk- en verzendkosten van canvasdoeken bedragen tot en met formaat 60x60 cm €10,-, vanaf 60x90 cm €15,-. Canvasdoeken worden binnen 15 werkdagen na ontvangst van betaling verzonden. Afhalen van bestellingen in Leusden is ook mogelijk.

Alle prijzen zijn inclusief btw en geldig tot 1 september 2012.

Mocht iemand echt heel erg veel moeite met de prijzen hebben is er in goed overleg misschien een en ander mogelijk, maar dit zijn in principe (bij normale omstandigheden) gewoon mijn prijzen.. :) Maar, met goede reden is er nog wel e.e.a. mogelijk. Mail of PB me daarvoor even.

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:51

Voor de fotografen is het een mooie uitbreiding van de portfolio geweest, maar denk dat geen van de eigenaren op zulke prijzen had geregeld om foto's na te bestellen ook al zijn de prijzen reëel.

Zo'n fotomeeting is voor de meeste fotografen gewoon een leuk dagje uit en uitbreiding van de portfolio en ik denk niet om écht veel geld mee te verdienen, dan kunnen de fotografen de eigenaren wel een beetje tegemoet komen vind ik.

Dus eigenaren stuur een mailtje naar ilonavanbaalenfotografie@gmail.com met daarin welke foto's je wil hebben en dan maken we een goede prijs.

FaelivrinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:06

Irenaa schreef:
Voor de fotografen is het een mooie uitbreiding van de portfolio geweest, maar denk dat geen van de eigenaren op zulke prijzen had geregeld om foto's na te bestellen ook al zijn de prijzen reëel.

Zo'n fotomeeting is voor de meeste fotografen gewoon een leuk dagje uit en uitbreiding van de portfolio en ik denk niet om écht veel geld mee te verdienen, dan kunnen de fotografen de eigenaren wel een beetje tegemoet komen vind ik.

Dus eigenaren stuur een mailtje naar ilonavanbaalenfotografie@gmail.com met daarin welke foto's je wil hebben en dan maken we een goede prijs.

Haha, erg leuk verteld in ieder geval en goed om het zo te verkopen voor Ilona. Maar dit zelfde schrijf ik onderaan mijn post ook. Het verschil tussen Ilona, mij en denk ook de meeste 'rest' is dat het geen hobby is maar een bedrijf. Ik kan niet zomaar zonder goede reden mijn prijzen laten kelderen omdat dit toevallig ook voor mij 'oefening' was. Dit is in de boekhouding niet te verklaren. Zoals ik al meld, iemand die heeeel graag wil maar absoluut niet op zulke prijzen had gerekend, kan mailen en dan kan ik kijken wat ik met kortingen kan doen.

Nogmaals; dit zijn echt hele reële prijzen, ik snap dat de paarden er voor niks kwamen en voor de leuk. Maar ik kwam er ook voor niks en voor de leuk. De foto's zijn al gratis gemaakt, en dit scheelt voor de eigenaren al een heleboel kosten qua fotoreportage boeken/betalen. Dus, bekijk het eens van 2 kanten. En bestellen is vrijblijvend, het is niet verplicht gelukkig. :) Niet meteen zo aanvallend, is helemaal niet prettig! Bovendien, echt verdienen doe je niet aan nabestellingen, dus die stelling is ook niet helemaal juist. :) Ik ga hierin ook niet meer door, dit is hoe het voor mij is, iedereen mag daar wat anders van vinden. Als je foto's heel graag wilt vind ik de prijzen echt niet gek, mocht je er echt problemen mee hebben kun je mailen. Lijkt me al een goede tegemoetkoming toch?

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:17

Het was in het algemeen en niet op jou gericht Femke. Zoals ik al aangaf zijn het ook reële prijzen in de professionele fotografie, maar zoals je zelf ook al zegt is het voor jou een bedrijf en voor merendeel van de fotografen die aanwezig waren gewoon een hobby.

Vooraf is al bekend gemaakt dat de foto's niet gratis weg gegeven mogen worden. Wij vinden wel dat mensen de kans moeten krijgen om de foto's te kunnen bestellen als ze die willen. Aangezien wij het toch hobby matig doen valt er dan te praten over de prijs.

Het lijkt mij dat iedereen voor zich maar moet gaan kijken hoe die het wil gaan oplossen, iedereen heeft zijn eigen beweegredenen. Jij (Femke) verdient er je brood mee dan is jouw andere gedachten daarover helemaal logisch, maar wij hebben gewoon een leuke dag gehad en een mooie uitbreiding voor de portfolio!

FaelivrinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:36

Gratis is voor mij gelijk aan voor één euro of iets meer. Probeer jezelf ook een waarde te geven. Ik heb vroeger ook veel gratis of voor bijna niets 'weggegeven' maar er zit meer waarde aan de foto's dan je denkt. Zo maak je de markt steeds gekker (door met prijzen die veel te laag zijn in te stappen) en willen klanten later, als je het wel professioneel oppakt, niks meer betalen want bij een ander kost het maar een euro. :) Kortom, je verpest het zo voor jezelf en voor een ander en ook de markt doe je geen goet. Je doet jezelf te kort en verkoopt daarmee natuurlijk wel, maar uiteindelijk ben je duurder uit. :) Wellicht iets om over na te denken. Maar zoals je zelf al stelt; iedereen is vrij zijn prijzen aan te stellen, maar denk er iets meer over na en niet alleen maar vanuit het standpunt van de klant maar ook vanuit jezelf.

Dat wilde ik nog even zeggen! ;)

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:16

Faelivrin schreef:
Gratis is voor mij gelijk aan voor één euro of iets meer. Probeer jezelf ook een waarde te geven. Ik heb vroeger ook veel gratis of voor bijna niets 'weggegeven' maar er zit meer waarde aan de foto's dan je denkt. Zo maak je de markt steeds gekker (door met prijzen die veel te laag zijn in te stappen) en willen klanten later, als je het wel professioneel oppakt, niks meer betalen want bij een ander kost het maar een euro. :) Kortom, je verpest het zo voor jezelf en voor een ander en ook de markt doe je geen goet. Je doet jezelf te kort en verkoopt daarmee natuurlijk wel, maar uiteindelijk ben je duurder uit. :) Wellicht iets om over na te denken. Maar zoals je zelf al stelt; iedereen is vrij zijn prijzen aan te stellen, maar denk er iets meer over na en niet alleen maar vanuit het standpunt van de klant maar ook vanuit jezelf.

Dat wilde ik nog even zeggen! ;)

Daar heb je gelijk in, zeker iets om mee te nemen buiten deze meeting om!

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:24

Ik ben het helemaal met Femke eens, voor mij is het dan (nog) wel geen fulltime baan maar als ik de mogelijkheid zou krijgen zou ik dat wel willen.
Zo'n fotomeeting is idd een leuke aanvulling voor je portfolio, ik ga daar ook niet heen met de insteek "ik ga eens lekker verdienen" , maar ik hou wel mijn prijzen het zelfde als dat ik een 1 op 1 fotoshoot heb.
Zou een beetje gek zijn als een foto dan ineens veel duurder/goedkoper zou zijn, een foto is een foto of het nou tijdens een fotomeeting gemaakt is of tijdens een 1 op 1 fotoshoot.
Ieder zijn eigen mening daarover en ieder daarin in zijn waarde gelaten. ;)

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:41

Madieke schreef:
Ik ben het helemaal met Femke eens, voor mij is het dan (nog) wel geen fulltime baan maar als ik de mogelijkheid zou krijgen zou ik dat wel willen.
Zo'n fotomeeting is idd een leuke aanvulling voor je portfolio, ik ga daar ook niet heen met de insteek "ik ga eens lekker verdienen" , maar ik hou wel mijn prijzen het zelfde als dat ik een 1 op 1 fotoshoot heb.
Zou een beetje gek zijn als een foto dan ineens veel duurder/goedkoper zou zijn, een foto is een foto of het nou tijdens een fotomeeting gemaakt is of tijdens een 1 op 1 fotoshoot.
Ieder zijn eigen mening daarover en ieder daarin in zijn waarde gelaten. ;)

Dat is ook je goed recht!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:12

Mooi gezegt allemaal!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:19

Klopt allemaal! Daarom denk ik dat degene die nabestellingen willen het beste gewoon contact kunnen opnemen met de desbetreffende fotograaf,
Voor mij geld ook dat het in overleg kan via truephotographs@hotmail.com

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:03

Prijzen in overleg?? Mij lijkt dat een beetje apart irena.. (trouwens raar dat bokt het wel doet en fb niet :p)

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:33

IlonavB schreef:
Prijzen in overleg?? Mij lijkt dat een beetje apart irena.. (trouwens raar dat bokt het wel doet en fb niet :p)

Verkeerd verwoord voor je Iloon, i'm sorry!
Je snapt wat ik bedoel :9

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:44

Ach, wat is het toch gezellig hierr! :D

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:48

Is het trouwens niet wat slimmer als jullie eerst een mailtje of iets dergelijks binnen krijgen?
Straks wil niemand een foto bestellen, en dan is heel deze 'bitch' discussie voor niks..

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:50

Het is geen bitch discussie, er worden gewoon meningen uitgedeeld over de prijzen en we proberen allemaal even duidelijk te zijn.