Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk, 1e post lezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Verslag 2e Excursie Paardenslachterij Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:26

ben blij dat ik tenminste 1 slachter weet bij wie ik mijn paard blindelings durf weg te brengen, het is alleen een rot-end voor me!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:26

Om nog even terug te komen op het paard overkopen: ik denk trouwens ook niet dat van Veen dat toe zou laten, omdat zo'n eigenaar er van uit gaat dat het paard gewoon geslacht word. Het zou niet eerlijk zijn om, igg zonder medeweten van die eigenaar, het paard zomaar door te verkopen. Hoe vreselijk zou zo'n situatie zijn? Jij brengt je arme, kreupele paard daarnaar toe, in de hoop dat hij nooit meer pijn zal lijden, en je gaat er vanuit dat hij aankomende vrijdag geslacht word.

Nou, dan wil ik iemands reactie wel eens zien, die datzelfde paard dan een half jaar later ergens levend en wel ziet staan....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:27

Ik heb mensne gekend bij wie het gebeurt is (via verzekeringen enzo) en ik kan je vertellen dat zo'n reactie niet leuk is.. zeker als blijkt dat je doodzieke paard in de sport is gezet..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:30

die eigenaar van de oude draver had m toch wel weer opgehaald voordat de week omwas?
dus eigenaren zelf zullen ze dan wel terug kunnen kopen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:30

en je hoord dat vaak genoeg helaas.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:30

... of is doorverkocht naar het oostblok... lekker idee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:32

Marigold schreef:
die eigenaar van de oude draver had m toch wel weer opgehaald voordat de week omwas?

Ik vind het belachelijk dat je hem terug moet kopen om hem alsnog te laten slachten.
doorverkopen via de slager doe je niét IMO.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:32

Marigold schreef:

Klopt. Nouja, of het 'overkopen' was, dat was voor ons niet echt duidelijk, maar hij wilde inderdaad het beestje toch nog een jaar houden. en dat kon toen dus prima.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:33

JoyCiej007 schreef:
@ Moeder van snackie: bedankt voor het compliment Lachen ik heb het hele verhaal meegekregen ja. Ik vind dat snackie zich echt súper opstelt tegenover het hele gebeuren. Ondanks dat het nog zo vers is, bekijkt ze alle filmpjes, alle foto's, en praat hier gezellig mee... dat vind ik erg knap
(maar dat heb ik haarzelf ook al wel gezegd Lachen )

Bloos Haha!
Ik wilde gewoon erg graag weten hoe het er allemaal aan toe ging, wat er met mijn paard gebeurd is.
ik ben wel blij dat er van de mijne geen foto's zijn gemaakt voor bijv een excursie.

maar al was er een excursie, denk ik dat hij ook had gezegd , zoals bij dat paardje waar de eigenaar bij was.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:34

JoyCiej007 schreef:
Marigold schreef:

Klopt. Nouja, of het 'overkopen' was, dat was voor ons niet echt duidelijk, maar hij wilde inderdaad het beestje toch nog een jaar houden. en dat kon toen dus prima.

Bij de verzekering heb je het niet altijd voor het zeggen geloof ik.
maar goed, je paard via de verzekering terug kopen, en daarna zelf naar de slager brengen, vind ik nog begrijpelijk, als waneer je je paard de trailer op leidt, en daarna niet weet of hij werkelijkwaar geslacht word.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:35

Jolliegirl schreef:
Marigold schreef:

Ik vind het belachelijk dat je hem terug moet kopen om hem alsnog te laten slachten.
doorverkopen via de slager doe je niét IMO.

Jolliegirl: volgens mij snap je het niet helemaal Knipoog een jaar geleden stond dit beestje bij van veen dus op stal/ in de wei, de eigenaar had hem bijv. al maandags weggebracht naar van veen. Een paar dagen van te voren had hij toch van veen opgebeld dat hij het toch niet zag zitten met die kinderen.

Van veen heeft daar helemaal niet moeilijk over gedaan. en dat 'terugkopen' weet ik niet waar jullie dat vandaan halen Knipoog maar daar heeft hij verder niets van gezegd. Lijkt mij dat je pas de slachtprijs krijgt als hij daadwerkelijk ook geslacht is.. en anders dan nog? dan had van veen die man (ik noem maar wat 700 euro gegeven) nou, dan geeft die eigenaar van veen toch weer 700 terug?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:36

de afrekening vind plaats op de dinsdag na de vrijdag dat het paard geslacht is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:37

Snackie schreef:
JoyCiej007 schreef:
@ Moeder van snackie: bedankt voor het compliment Lachen ik heb het hele verhaal meegekregen ja. Ik vind dat snackie zich echt súper opstelt tegenover het hele gebeuren. Ondanks dat het nog zo vers is, bekijkt ze alle filmpjes, alle foto's, en praat hier gezellig mee... dat vind ik erg knap
(maar dat heb ik haarzelf ook al wel gezegd Lachen )

Bloos Haha!
Ik wilde gewoon erg graag weten hoe het er allemaal aan toe ging, wat er met mijn paard gebeurd is.
ik ben wel blij dat er van de mijne geen foto's zijn gemaakt voor bijv een excursie.

maar al was er een excursie, denk ik dat hij ook had gezegd , zoals bij dat paardje waar de eigenaar bij was.

Inderdaad, daar was hij ook héel duidelijk in! wij hielden ons op dat moment ook een beetje afzijdig en deden 'rustig'.
foutje van mij was dat ik hier in het verslag die 2 particuliere paarden perongeluk een beetje té gedetailleerd had omschreven, maar dat hebben we inmiddels aangepast Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:37

Jolliegirl schreef:
ben blij dat ik tenminste 1 slachter weet bij wie ik mijn paard blindelings durf weg te brengen, het is alleen een rot-end voor me!

Ik zou het er voor over hebben, als mijn paard dat eind aankan op de trailer.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:38

Snackie schreef:
de afrekening vind plaats op de dinsdag na de vrijdag dat het paard geslacht is.

Bedankt voor die info Lachen inderdaad, lijkt mij ook, want van veen heeft ook helemaal niet moeilijk gedaan tegen die man van de draver, hij had zelfs zo iets 'nou mooi, kannie nog een jaartje lekker genieten, beetje de kids een plezier doen, en dan zie ik hem over een jaartje wel een keer weer hier staan'.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:41

Ja, die partuculiere paarden moeten idd wat op de achtergrond geschoven worden ivm de eigenaren vind ik dat ook eerlijk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:42

JoyCiej007 schreef:
Snackie schreef:

Bedankt voor die info Lachen inderdaad, lijkt mij ook, want van veen heeft ook helemaal niet moeilijk gedaan tegen die man van de draver, hij had zelfs zo iets 'nou mooi, kannie nog een jaartje lekker genieten, beetje de kids een plezier doen, en dan zie ik hem over een jaartje wel een keer weer hier staan'.

Maar die draver was wel toen nog in zodanige staat, dat hij nog een jaar meekon (dat was zeker die draver die vrijdag geslacht is?)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:44

Joyce, ik begrepe het idd verkeerd Knipoog
ik snap nu dat het over het paard ging wat daar stond, mijn reactie doelde erop dat ik dacht dat ze het over een gewoon particiulier paard had.
nee dit snap ik wel over die draver Ja

maar gewoon overkopen doe je niet (dan hek het niet over die draver Knipoog )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:49

Snackie schreef:
Maar die draver was wel toen nog in zodanige staat, dat hij nog een jaar meekon (dat was zeker die draver die vrijdag geslacht is?)

Ja, hij was wel oud, had opzich verder geen pijn oid, het was geen super ernstig geval...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:50

Jolliegirl schreef:
ik snap nu dat het over het paard ging wat daar stond, mijn reactie doelde erop dat ik dacht dat ze het over een gewoon particiulier paard had.

Eh nee, ik denk dat van veen dat ook zéker niet zou toelaten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:51

JoyCiej007 schreef:
Jolliegirl schreef:

Eh nee, ik denk dat van veen dat ook zéker niet zou toelaten.

Dat denk ik ook niet nee..
gelukkig!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:54

Ik kreeg trouwens vreemde reacties van bekenden, toen ik zei, dat dhr van veen ook stallen had etc, nou blijft dat heel normaal te zijn..

hij zei zelfs dat hij wel zou bellen als hij een leuk paard voor me had,
want die man krijgt natuurlijk genoeg te horen van paarden die wel goed zijn, en te koop zijn.
en hij zou wel eens voor mij kijken,omdat hij zelf ook op zoek is naar een leuk betaalbaar paard.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:00

trouwens, ik zit nu in het oude topic ook te kijken
En het valt me op, dat al die paarden in die stand blijven met hun hoofd, en opzij lijken te vallen.

MIjn paard die lag met zijn hoofd over de rand heen?(waar ze schieten) en alsof hij lag te slapen,beentjes onder zijn lijf..
ook typisch.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:03

even een vraag: waarom gaan jullie juist gaan kijken naar zo'n excursie?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:10

Omdat mensen altijd dingen roepen,slachten is slecht, inslapen is beter.
Ik heb paarden zien vechtten voor hun leven tegen de verdoving.
ik wilde daarom het tegendeel wel eens zien, en dat heb ik gezien in het vorige topic.

nav dat topic heb ik mijn paard ook naar de slager gebracht, naar meneer van veen, nav dat ik nu ook op de filmpjes heb gezien hoe het er bij hem aan toe gaat.