Wie gaat er mee naar Ameland 19 juli???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 12:15

Heb gebeld met De Blinkert om het aantal paarden en pony's door te geven. Blijkt dat er geen tijd in de agenda is gezet Frusty en er nu een andere rit om 10 uur is. Goed, na een kleine discussie heb ik maar ingestemd met 2 uur 's middags. Aangezien we toch niet meer naar het Oerd hoeven te fietsen leek me dat niet zo'n probleem. En ja, anders ging die strandrit helemaal aan onze neus voorbij. Een beetje knullig maar ja een foutje is menselijk zullen we maar zeggen. *LOL* Wel moeten we dan wat langer in paardrijkleding rondhuppelen of daar op stal dus ff snel omkleden.

Dus de rit is verplaatst van 10 uur 's ochtends naar 2 uur 's middags.

De verdeling is ongeveer 9 paarden en 5 grote pony's.
Paarden: Honeybee, Cody, Dees, Mieke, Steef, Kitty, Naz, Cowgirl, Ilindra.
Grote Pony's: Jantina, Karin, Marloes, Piaffe, bokkertje.
Waarschijnlijk gaan er 2 Tinkers mee dus daar moeten jullie dan maar ff om knokken. Het is maar een grove verdeling, we kunnen altijd daar nog zien wie waarop gaat, mij maakt het niet zoveel uit dus als iemand met mij wil wisselen is dat geen probleem.
Voor Piaffe: Wrotter de Haflinger staat er inderdaad nog steeds, ze heeft hem op de lijst gezet en als ze proberen het zo in te plannen dat hij mee kan lopen op onze rit en dan kan jij dus daarop.

Nu moeten we maar eens na gaan denken hoe we de dag gaan indelen.
We komen dus om kwart over 9 aan. Moeten dan fietsen huren.
En dan kunnen we misschien naar Isolda en Udinde gaan kijken? Dan een hapje eten en heel op ons gemakje naar De Blinkert.
Want wat gaan we verder doen die dag? Nu we niet naar Het Oerd hoeven? Strandwandelingetje? Cool

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:19

Owww... sukkels, waar heb je anders een agenda voor? Verward

Maar mooi dat het nu 's middags kan, kunnen we dan wel het strand op? Want ik begreep eerst dat dat alleen tussen 9 en 11 kon, of heb ik weer ergens overheen gelezen? Haha!

Hoop dat ik op een Stinker mag, heb nog nooit op een Stinker gereden! Cool

En ik vind een strandwandeling prima, lekker jutten! *LOL*

BTW zullen we dan misschien maar iets later dan zo asociaal vroeg afspreken? Boot van 9.30 ofzo? Scheelt ook weer een uurtje voor de mensen die uit Verweggistan moeten komen!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 12:25

Da's inderdaad wel een idee. Dat we de boot van half 10 pakken. Scheelt inderdaad net dat te vroege uurtje opstaan Gaaaap
Wat vind de rest?
Dan zijn we dus half 11 op het eiland met fiets in de hand. Prima tijd lijkt mij!

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:29

maakt mij niet zoveel uit, Sandra wat vind jij?
wijmoeten toch al zo vroeg op
en dan hebben we rustig de tijd bij jantine en om wat te eten..
maakt mij niet uit

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:52

Boot van half 10 betekent dat Sndra en Marloes, die mij gaan oppikken?, ongeveer om half 9 bij mij op de oprit staan te toeteren...
Mmmm...dan kan ik wel blijven liggen tot kwart over 8 Knipoog
Ja, is een relaxte tijd....goed plan!

Dan zijn we om ongeveer kwart over 10 op Apeland, zeg om half elf op het fietsje, in Nes (echt vlakbij) Jantine's hoppes aaien, rond het middaguur wat eten Vork en dan richting Ballum om daar ongeveer 14.00 uur te paard te stappen. Yes! Dat is een plan....
Hoe zit dat nu, gaan die paarden dan wel of niet nog over het strand? Of moet ik in verlichte zit over de duinen?

Welnu, ongeveer 16.00 uur weer naast het paard in Ballum, en dan hebben we dus nog wel erg veel tijd om pas om 9.30 de laatste boot terug te nemen...
Hoe gaan we die tijd vullen - strand is leuk, fietstocht door de duinen voor sommigen ook (not me, zere zitbeenknobbels Boos! ), nog ergens eten....

Ik heb er wel erg veel zin in, overigens Haha! !

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:56

Ok, we nemen een boot later. Mijn ouwelui springen een gat in de lucht, hoeven ze ons niet zo vroeg te brengen.......

We nemen niet ons eigen fiets mee, we zien vanzelf wel wat voor fietsen er voor ons overblijven.
En hartstikke gaaf als ik op Wrotter zou kunnen Party!! Cool

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:04

Citaat:
dan hebben we dus nog wel erg veel tijd om pas om 9.30 de laatste boot terug te nemen...

Ik ga heel hard huilen…
Het zou best eens kunnen dat ik een boot eerder terug ga. Ik heb zaterdagochtend springconcours en moet daar om ongeveer kwart voor acht zijn. Vrijdagavond moet ik dus nog mijn paard rijden/longeren en wassen. Raloma wordt door Janneke gelongeerd en gewassen, maar goed, ik moet Muzefee nog wel doen ’s avonds…

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:04

Heb nog even gebeld, de rit gaat zeker over het strand. Het is alleen een ander stuk strand dan dat stuk waar de 2-uurs rit over gaat omdat je daar maar tot 11 uur 's ochtends mag komen.

Dus je mag in verlichte zit over het strand Dees Cool

En ja: wat zullen we verder eens gaan doen op Ameland?
De tijd van aankomen tot de rit is denk ik zo om, Isolda en Udinde bekijken, dan in het dorp een hapje eten en dan rond kwart over 1 op de fiets richting De Blinkert. Dan zijn we ook mooi op tijd daar, kunnen we rustig de paarden en pony's indelen en vertrekken we misschien ook eens op tijd, is tot nu toe nog nooit gelukt met een groep *LOL*
Dan zijn we rond half 4 terug van de rit. En dan...inderdaad...wat dan? *LOL* Iemand een leuk idee? Jantina misschien wel, die weet toch beter wat de mogelijkheden zijn.
Het handigst lijkt mij als we rond half 7 of 7 uur gaan eten, dan kunnen we nog ff natafelen en dan direct richting boot die om half 9 vertrekt.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:07

Hmm... als we zo laat gaan eten, kan ik daar ook maar beter niet aan meedoen.... snif....

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:11

Jeeeeeee wat balen zeg!
Heb zo even geen oplossing voor je, sorry! Kan je Muuz niet meenemen, kun je haar op Ameland nog ff rijden Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:13

Ik zou het zelf ook niet zo heel erg verdrietig vinden als we een bootje of twee eerder terug namen naar huis....maar ik heb verder geen verplichtingen dus blijf wel als het leuk is hoor!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:15

If only that was possible...

Ik zal nog eens even met Janneke overleggen over wat er mogelijk is. Maar ja, ik kan haar daar ook niet voor op laten draaien.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:17

Op zich is het best prettig dat ze een foutje gemaakt hebben geloof ik. Maakt alles een stuk relaxter. Als jullie dan die boot later nemen, kunnen we lekker rustig aan doen, onder de dijk door naar Isolda en Udinde. (ongeveer anderhalve km. denk ik)
Weet niet hoe lang jullie nodig hebben om mijn trotsen te bekijken *LOL*
Vervolgens weer op de fiets door de duinen naar Ballum, doen we daar bij het strandpaviljoen de lunch.
Met een beetje geluk komt de weersvoorspelling uit en is het hardstikke lekker terrassen!
We zijn dan al vlak bij de rijstal, waar we dan mooi op tijd zijn, zodat we stipt 2 uur kunnen vertrekken. (komt onze rij-tijd ten goede Knipoog )
Sja... en dan? Ehm... wie heeft er een goed idee?
We zitten dan op zo'n 4 uur, hebben we nog 2,5 uur voordat we nog een hapje gaan eten denk ik?
Wat lijkt jullie leuk? Op de terugweg kunnen we Berber nog even aandoen, maar daar vul je geen 2 uur mee Haha!
Wie komt met een voorstel, ik vind alles leuk en ben voor alles in!

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:23

gaaf!
lijkt me leuk om jou erf eens te bekijken ..kan ikneve ook eens irl zien en paula een knuffel geven!.
Ik heb geen idee hoe ik thuis ga komen , maar als walter mij moet komen halen dan word het wel erg laat..
ik heb s'morgens om half 10 les Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:28

Euhm op de fiets door de duinen...met een tandem? Scheve mond Haha!
Ik ga dan liever over de weg eerlijk gezegd.

Overigens zag ik ook nog de volgende mogelijkheid:
Plaats Locatie Aankomst
Vertrek: Nes Ameland haven/veerdam 13:17u bus lijn 130
Aankomst: Ballum dorp 13:27u
Vanaf daar is het een minuut lopen naar De Blinkert.
Ballum camminghastraat 13:28

In dat geval hoeven we dus geen fietsen te huren. Het enige waar we namelijk de fietsen voor nodig zijn is het stukje Nes-Ballum en dat kan dus eventueel ook met de bus. Maar als het mooi weer is vind ik het wel lekker om te fietsen.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:34

en met de fiets kunnen we gewoon heel ameland over crossen.
Ik zit met dat weer liever op de fiets dan in zo'n benauwde bus:D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:36

Ik denk dat uiteindelijk die fiets ook een stuk voordeliger is dan de bus, niet?
Maar eh, ik wil ook liever op de fiets dan in de bus...hoe mer calorien ik verbrand, hoe meer ik er kan eten!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:38

Nouuuuuuuuuuu dat ook weer opgelost, ik dacht dat niemand wilde fietsen Lachen We gaan dus op de fiets, mooi!

Het weer voor vrijdag op Ameland:
's morgens half bewolkt, 's middags overwegend zonnig, temperatuur ongeveer 21 graden.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:40

Mooi, alles komt goed!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:56

Bijna alles...

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:22

Nou ook voor mij is het geen probleem om een boot later te nemen. Dan kunnen we hier 's nachts na het werken nog wat eten en dan rustig aan naar Dees toffelen en richting Holwerd rijden. Ik weet al wel dat het voor mij een heeeeeeeeeel lang weekend gaat worden, aangezien ik iedere nacht moet werken en ook nog overdag naar wedstrijd moet... Gaaaap Dat betekend dus.... gewoon een paar daagjes niets slapen.

Wat de rit betreft... ook mij maakt het niet veel uit of ik op een paard of een grote pony rijdt. Als ik maar niet op een joekel van een paard hoef... daar kom ik met mijn beschadigde staartbeen namelijk nog NIET op... Verdrietig (tenzij er een opstapje is Haha! )

En tja, wat betreft de tijdsindeling... Ameland is erg mooi en er is ook altijd genoeg te zien.. en tja.. ik ben ook niet zo'n fiets ster... en verwacht ook dat mij staartbeen behoorlijk pijnlijk zal zijn, maar toch is het fietsen daar (al dan wel op een rustig tempo) heel erg fijn. Nou ja.. we zien het wel.

Btw... Karin... kan Marloes niet met jou terug rijden?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 14:26

Ik zal ff antwoorden Haha!

Karin slaapt vrijdagavond nog bij Nienke.
Ik bedenk me trouwens ook net dat ik geen vervoer naar huis heb als Kitty eerder weggaat. Hmmmz Scheve mond Even kijken wat ik daarmee kan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:33

Yepz, ik heb nog meer 'dates' in het noorden komend weekend, dus ik ga niet meteen vrijdagavond terug naar Utrecht. Marloes had me ook al een PB gestuurd. Anders had ik het uiteraard graag aangeboden!

Marije, als Nienke en ik naar Grunn gaan, dan kunnen we je daar vast wel op de trein zetten toch? Of wordt dat lastig met 'vervolgvervoer'?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 14:36

Da's super!
Oh ja, jullie gaan naar Groningen, niet naar Drachten!
Ja vanaf Groningen kan ik de trein pakken dan ben ik met 20 minuutjes thuis. Dat zou wel perfect zijn ja.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:38

Zal straks ff met Nienke overleggen wat haar plannen voor vrijdagavond nou precies zijn, en dan laat ik het je weten!