komende zomer met een groep op trektocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 21:39

Dag 1: Vanaf Camping Boszicht, de dagtocht Postbank en weer terug naar Camping Boszicht.
Lengte route: 30 km
Dag 2: Vanaf Camping Boszicht naar de Veluwe Ranch, via een deel van dagtocht Hoenderlose Bos.
Lengte route ?
Dag3: Vanaf De Veluwe Ranch, de dagtocht Hoenderlose Bos en weer terug naar De Veluwe Ranch.
Lengte route 35 kilometer
Dag 4: rustdag, kleine tocht in omgeving veluweranch plus leuke andere activiteit.
Kosten overnachting 50 euro

Dag 5: Vanaf De Veluwe Ranch, dagtocht 4 of 6 en weer terug naar de veluweranch.
Lengte route
Dag 6: Vanaf de veluweranch naar De Kleine Pol, via een deel van dagtocht 4 op De Hoge Veluwe.
Lengte route
Dag 7: Vanaf De Kleine Pol, de dagtocht Kootwijk of dagtocht ginkelseheide en weer terug naar De Kleine Pol.
Lengte route: dagtocht kootwijk: 25 km/ dagtocht ginkelse heide: 25km.
dag 8: Van De Kleine Pol naar Stal Mansour, via een deel van dagtocht 4 + 6 op De Hoge Veluwe.
Lengte route: ?
dag 9: Van Stal Mansour naar Camping Boszicht.
Lengte route: ?

dit zijn dus alleen nog de lengtes van de dagtochten. de kilometers van de overnachtingsplaats naar de route niet meegeteld, en de dagen dat we verder trekken ook niet, aangezien ik niet de precieze plaats van de campings weet.
groetjes shannon

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:41

Trouwens ik zag dat lijstje met ehbo spullen en bedacht me dat ik eigenlijk totaal geen verstand nog heb van ehbo dingen.. (pas half jaar een eigen paard en nog niks mee gemaakt) Maar heeft elk geval 1 iemand er veel verstand van?

En ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat doe met spullen meenemen inderdaad, even iemand met ervaring vragen denk ik. Maar rijden jullie allemaal western of maar 1? Want zelf rij ik eigenlijk gewoon engels met me dresuurzadeltje, niet dat probleem is maar vroeg ik me even af.

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 21:46

ik heb redelijk wat ervaring ermee en heb een cursus ehbo op mensen gedaan,

ik rij met een boomlooswesternzadel, en ik zou niet weten hoe dat gaat met trektochten, heb er m'n twijfels over, maarja, dat is maar afwachten. ook met een dressuurzadel kan het gewoon hoor.

die kosten van de veluweranch zijn wel vanaf 6 personen he! en volgens mij zijn we tot nu toe met vier,
maar als we met zes gaan, dan worden de kosten van de blokhutten hoger aangezien dat vanaf vier personen gaat.

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:51

Maar als we op veluwe ranch compleet verzorgd nog wilde doen, dan was weer dat je met z'n achten moest zijn. Maar ik denk dat we echt het maximale op 8 moeten leggen.

Maar wie nu (vrij)zeker mee gaan zijn: Gentille, Sabien, Risje en ikke. En dan zijn er nog een aantal die misschien zich aanmelden. Ik denk als we goed plan hebben en daarvoor nieuw topic openen er misschien nog wel wat aanmelden. Maar anders is met z'n vieren gaan ook een mooi aantal! Vooral voor de trekkersstukken..

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 21:55

ja, en in het geval dat we niet aan 8 personen komen voor de trektocht, kunnen we altijd nog vier mensen charteren die een midweekje op de veluwe willen blijven. maar eerst maareens een goed plan maken, en als het helemaal rond is (ook de datum, maar dat moet nog heel even wachten, want weet nog steeds de datum van de vakanties van m'n ouders niet) dan kunnen we een nieuw topic openen)
groetjes shannon

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:58

Het zou eigenlijk best zijn met ze vieren alles rijden en dan dat er 4 bij komen op veluweranch..
Voor mij maakt de datum helemaal niks uit behalve dat ik optijd moet weten om vrij te vragen.

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 22:00

bij de weg... op die site van de veluweranch staat dat er weinig horzels en dazen zijn, is dat ook zo op de rest van de veluwe? zou erg handig zijn

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:02

Volgens mij valt inderdaad overal wel mee.. maar dat weet ik niet zeker!

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:05

Ik heb op dit moment een dressuur zadel maar hoop tegen de tijd van de trektocht een endurance zadel te hebben!

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 22:07

hey sabien, toch maar een endurancezadel

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:09

Als paardrijden nou goedkoop was zou ik ook wel allemaal zadels voor alles 1 willen hebben 1 voor de dresuur, 1 voor het springen, 1 endurance voor het buitenrijden. En natuurlijk ook overal apart hoofdstelletje bij he helaas niet zo rijk..

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:11

(Trouwens bedoel daarmee niet dat ik Sabien rijk of verwend vind hoor!)

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 22:14

hahaha... sommige klasgenoten geven al hun geld uit aan kleding.
ik koop er paardenspul voor. het is verslavend, hihihi. wil sowiezo een 'enduranceuitrusting' dat wil zeggen, speciale fenders (beugels) en een halsterhoofdstel, verder ga ik binnenkort met touwhalster gaan rijden in de bak, hoewel dat niet zo duur is, en ik ga dekjes maken voor over mijn pad, (maar die kan ik hopelijk van gewone fleecedekentjes maken) heb namelijk een kleurtjesobsessie. en mijn arme ruin is slachtoffer muahahaha

tja ieder z'n hobbie he

sabien

Re: komende zomer met een groep op trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:16

Ik vate het ook niet verkeerd op ofzo hoor! Vond het wel een grappige opmerking hihihi.

Foto's van gentille:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste foto is een beetje klein maar anders werd die juist super groot!

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:17

Dat halsterhoofdstel dat schaf ik er misschien ook nog wel bij aan! Die is wel heel erg handig dan natuurlijk..

Ik ga weer ik lees morge het topic wel weer bij! Welteruste voor straks!

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 22:20

renske, weet je al welke kleurtjes?
hihi, ikke purple en violet denk ik,

hoewel ik er nog niet achter ben wat het verschil is, dacht dat het allebei paars is maar violet zal wel lila of roze ofzo zijn

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:29

Ik donker rood denk ik!!
@renske: Welteruste!

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:47

1 overnachting op Stal Mansour:
paard op stal/paddock: 20,-
overnachten in 6 p. kamer 32,50 p.p.
hooi + voer is incl.
Ook incl. is ontbijt, beddengoed en handdoeken.
We hebben dan onze eigen kamer, geschikt voor 6 p. , met badkamer.
totaal: 52,50
Is vrij prijzig maar alles is incl. En er is geen ander optie voor Stal Mansour, tenminste niet dat ik weet (of we moeten de route omgooien).
We hebben als we deze route nog gaan doen ook overal beddengoed en handdoeken ook dacht ik, dat scheelt dus wel in de bagage.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:49

oja en we krijgen op die prijs nog 10% korting!
das dus: 52,50 - 5.25 = 47,25
We moeten dan wel minstens met 6 p. zijn!!

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 22:57

maar sabien, als we met zes personen zijn, stijgen de prijzen weer voor boszicht, aangezien dat per vier gaat.
of we moeten twee mensen kunnen vinden die pas na boszicht bij ons aansluiten

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:07

De kosten voor de dagtocht van risje:

1 nacht op Camping Boszicht:
paard in de wei: 6,50
paard op stal incl. hooi: 15,-
blokhut voor 4 p. 30,- 30 : 4 = 7.50
voer + hooi: tegen kost prijs, Hooi 2,50 per baal
beddengoed is incl. wel zelf hoezen meenemen.
Als we daar 1 of twee balen hooi nemen met zijn allen dan is dat denk ik genoeg omdat ze ook in wei staan! En ik denk dat ik er zelf een zak voer neerzet, mensen die willen kunnen van mij nemen!
totaal: 14,- (wei) 22.50 (stal)

4 nachten op de Veluwe Ranch
100,- incl. ontbijt, + volledige verzorging paarden (neem aan dat voer + hooi er dan ook bij in zit). Hoop dat ik het zo goed heb begrepen!
totaal: 100,-

2 nachten op De Kleine Pol
paard op stal/paddock 20,-
overnachten p.p. incl. ontbijt 45,-
voer + hooi 6,-
beddengoed, handdoeken, thee,koffie is incl.
totaal: 71,-

1 nacht bij stal Mansour
paard op stal/paddock 20,-
overnachten 32,50
prijzen zijn incl. ontbijt, beddengoed, handoeken, hooi en voer paarden.
10% korting.
totaal: 47,25

bijkomende kosten:
toegang Park De Hoge Veluwe: dagkaart volwassenen 6,- dagkaart paard 3,- We komen 3 keer in het park: 27,-
rijvergunning Nationaal Park Veluwe Zoom: 4,- (weekvergunning) 10,- (jaarvergunning)

De hele trip in totaal (weet nog niet zeker of ik de prijs bij de Veluwe Ranch nou goed heb):
14,- + 100,- + 71,- + 47,25 + 27,- + 10,- = E 269.25

Sommige zullen aan een weekkaart voor de Veluwe Zoom genoeg hebben.
Hier komt nog wel wat reserveringskosten + toeristenbelasting bij, maar dat al niet veel zijn!
En natuurlijk dingen zoals avondeten, lunch (was geloof ik bij een 1 incl.). En dan de kosten voor wat we gaan doen op de rustdag!

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 23:09

ja, en douche en reserveringskosten bij boszicht, maar dat is samen maar 1,75 ofzo pp

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:13

@ gentille: ja dat is waar en als wij nog een nachtje langer blijven op De Kleine Pol dan komen we ook niet met zijn 6 en bij Stal Mansour......

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:14

gentille heeft overnachtingsplaatsen aangegeven op kaartje:

Afbeelding

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:37

Ik vind stal mansour wel té prijzig eerlijk gezegd. Ik weet nog wel een andere optie maar had nou een van ons die hengst die op stal moet? Want ik denk dat we ook wel naar mijn stal kunnen rijden vanaf de kleine pol dan.. De paarden kunnen elkgeval op weide daar, en die hengst zou dan eventueel in mijn stal kunnen en dan is die van mij ook even 24/7 buiten. En dan moeten we voor slaapplek kijken of dat in mijn huis kan (alleen nog wel beetje ver) of dat we daar iets kunnen regelen.. Zal elkgeval wel maximaal 25 euro zijn denk ik.. dus dat valt weer erg mee!

Maar als het jullie iets lijkt kan ik het op stal navragen (ik sta bij particulier) en moeten we even kijken of qua kilometers niet te ver word.. Maar degene die daarna doorgaan naar boszicht is het nog maar klein stukje rijden denk 1a 2 uurtjes..