Paintballen 10 januari, Zutphen, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:11

Het gaat mij er echt niet om dat ik een deel moet betalen, dat ik iets moet betalen begrijp ik. Maar ons op te laten draaien voor alle kosten is gewoon niet eerlijk! :n

tofferuiter

Re: Paintballen 10 januari, Zutphen, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:21

ons voor kosten op laten draaien omdat jullie niet konden, dat is pas niet eerlijk!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 19:32

Lovebodin: Klopt eigenlijk zou het bedrag, de 90 euro ook door 4 personen gedeeld moeten worden waaronder jij en je vriend maar dat je vriend niet mee kon kwam je pas veel later mee toen ik al had gezegd dat het door drieën gedeeld zou worden. Vind het alsnog goed hoor, delen we 90 door 4 = 22,50 p.p. krijgt Es_Ramona 7,50 terug; moet Koettjes nog 22,50 overmaken en jij/je vriend nog 15,-

Ik ga de hele situatie nog één keer uitleggen:
We moesten met 6 personen minimaal zijn daarom had ik de voorwaarde ingesteld, dat als je niet kan een vervanger moest regelen. We waren eerst met 8 waarvan dus 2 af zeiden maar geen vervanger hadden. Het was een voorwaarde ja om een vervanger te regelen maar ik kan het niet dwingen en als alle 6 zouden gaan was het goed gekomen. Maarja risico bestaat natuurlijk dat er iemand ziek wordt en als die dan ook geen vervanger heeft, hè wat vreemd, zijn we ineens, spontaan met 5! 5? Ja dat is te weinig! 5 komt namelijk onder 6. Zo kan je van 'geen probleem' naar 'een probleem' gaan. En dan kan je wel zeggen, ja maar het is niet onze schuld want als diegene niet ziek was geworden kon het doorgaan. Maar als je het omdraait, als 1 van jullie niet af had gezegd, dan waren we nog met 7 en was diegene die ziek werd ook niet desastreus geweest! :)*
Ik vind het dus lichtelijk dom en naïef om te denken dat het probleem ineens, uit het niks is ontstaan. Dat was gewoonweg een risico wat erin zat.
Omdat jullie geen vervanger hebben geregeld is het dus logisch dat jullie de consequenties moeten aanvaarden. De mensen die wel zouden gaan hebben namelijk al een leuke paintballdag moeten missen en voor niks die dag vrij gehouden, en dan zouden ze ook nog eens voor de kosten moeten opdraaien? Is toch niet rechtvaardig? :n En in eerste instantie was het 58 euro en ik snap dat dat heel veel is en dat je dat van te voren niet verwacht had, dus dan was er misschien nog wel een compromis te sluiten, maar het is al bijna 20 euro minder geworden.

Verder lijkt het me duidelijk dat de anderen niet akkoord gaan met het voorstel van Koetjjs, dus zou het fijn zijn als je gewoon mijn geld terug wilt geven, de 30 euro. Maar aangezien je daar heel moeilijk over doet en ik niet zo'n zin heb om een half jaar achter het geld aan te zitten, zeg ik doe dan minimaal 15.
Verder zou het fijn zijn als je wat meer zou communiceren Koettjs, mijn pb's niet negeert, terwijl dat hele normale pb's zijn.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:03

saskiakefie schreef:
Lovebodin: Klopt eigenlijk zou het bedrag, de 90 euro ook door 4 personen gedeeld moeten worden waaronder jij en je vriend maar dat je vriend niet mee kon kwam je pas veel later mee toen ik al had gezegd dat het door drieën gedeeld zou worden. Vind het alsnog goed hoor, delen we 90 door 4 = 22,50 p.p. krijgt Es_Ramona 7,50 terug; moet Koettjes nog 22,50 overmaken en jij/je vriend nog 15,-

Ik ga de hele situatie nog één keer uitleggen:
We moesten met 6 personen minimaal zijn daarom had ik de voorwaarde ingesteld, dat als je niet kan een vervanger moest regelen. We waren eerst met 8 waarvan dus 2 af zeiden maar geen vervanger hadden. Het was een voorwaarde ja om een vervanger te regelen maar ik kan het niet dwingen en als alle 6 zouden gaan was het goed gekomen. Maarja risico bestaat natuurlijk dat er iemand ziek wordt en als die dan ook geen vervanger heeft, hè wat vreemd, zijn we ineens, spontaan met 5! 5? Ja dat is te weinig! 5 komt namelijk onder 6. Zo kan je van 'geen probleem' naar 'een probleem' gaan. En dan kan je wel zeggen, ja maar het is niet onze schuld want als diegene niet ziek was geworden kon het doorgaan. Maar als je het omdraait, als 1 van jullie niet af had gezegd, dan waren we nog met 7 en was diegene die ziek werd ook niet desastreus geweest! :)*
Ik vind het dus lichtelijk dom en naïef om te denken dat het probleem ineens, uit het niks is ontstaan. Dat was gewoonweg een risico wat erin zat.
Omdat jullie geen vervanger hebben geregeld is het dus logisch dat jullie de consequenties moeten aanvaarden. De mensen die wel zouden gaan hebben namelijk al een leuke paintballdag moeten missen en voor niks die dag vrij gehouden, en dan zouden ze ook nog eens voor de kosten moeten opdraaien? Is toch niet rechtvaardig? :n En in eerste instantie was het 58 euro en ik snap dat dat heel veel is en dat je dat van te voren niet verwacht had, dus dan was er misschien nog wel een compromis te sluiten, maar het is al bijna 20 euro minder geworden.

Verder lijkt het me duidelijk dat de anderen niet akkoord gaan met het voorstel van Koetjjs, dus zou het fijn zijn als je gewoon mijn geld terug wilt geven, de 30 euro. Maar aangezien je daar heel moeilijk over doet en ik niet zo'n zin heb om een half jaar achter het geld aan te zitten, zeg ik doe dan minimaal 15.
Verder zou het fijn zijn als je wat meer zou communiceren Koettjs, mijn pb's niet negeert, terwijl dat hele normale pb's zijn.

Mijn vriend ging niet meer mee, omdat hij ingepland had dat het niet meer doorging. Hij wilde eigenlijk al niet meer omdat ik niet meer ging, maar zou wel gaan om het door te kunnen laten gaan voor jullie. Toen het werd afgeblazen wilde hij daarom dus natuurlijk niet meer mee.
Ik ga niet meer betalen dan ik nu al betaald heb, sorry.

Ik vindd Koetjjs idee goed, daar ben ik het mee eens. Als je daar niet akkoord mee gaat vind ik dat heel erg jammer en niet echt fair. Maar ik ga zeker niet meer betalen. Tofferuiter ging zondag ineens ook niet meer mee... Dan zou hij volgens je redenering ook moeten betalen.

Ik vraag me af wat er was gebeurd als we met 7 ook niet hadden gekund...

Maar goed. Voor mij is het dan nu over denk ik. Ik heb betaald en dat is dan klaar. Ik ga niet meer betalen. Krijg ook niks meer terug denk ik.
Ik heb mijn deel betaald, vind het jammer hoe alles gelopen is, maar goed.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 20:07

Eh jij begon er over dus vandaar mijn reactie. Maar wat je zegt is niet waar dat hij niet mee zou gaan omdat hij gerekend had dat afgeblazen werd. Tenminste je zei wat anders toen:

LoveBodin schreef:
Hij heeft vandaag een hele zware dag gehad en trekt paintballen lichamelijk dus niet morgen.

Maar goed daar hoeft verder ook geen discussie over te ontstaan. ..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:09

Dat klopt, hij had ook een zware dag. Hij zou het waarschijnlijk niet trekken, maar als het anders werd afgeblazen zou hij wel gaan :/.

Maar goed, dan is 't voor mij nu dus klaar.

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:54

Oh en dat ik niet meeging, was pas nadat het paintballen was afgeblazen door het afzeggen van jullie 3, en omdat de locatie behoorlijk veranderd was. Ik vind het gewoon associaal dat jullie ons voor kosten op willen laten draaien die niet onze schuld zijn.

En voor saskia is het helemaal zuur, die heeft er veel tijd inzitten nu, zonder dat ze daar wat voor terugkrijgt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:43

Dus: Koetjjs wat ga je doen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 11:12

Bedankt dat je het hele bedrag hebt overgemaakt, dat had ik niet verwacht! :)

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:12

Koetjjs, ondanks dat het te laat is, tof dat je t toch nog zo oplost!