Hoofdstel versus Neckrope ~ 26/7 ~ Schoonrewoerd [UT]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:50

Gimme_Spurs schreef:
Ik meld me even onder voorbehoud. Ik rijd Fuego 4 jaar bij en het leek me leuk om verschil te laten zien tussen mij en de eigenaresse. Fuego is niet mijn eigen paard, maar ik heb in die 4 jaar wel een band opgebouwd. Ik rijd vaak bitloos en zonder neckrope in de bak. Als Fuego rustig is zou ik zelfs met alleen barebackpad een rondje kunnen hobbelen! Dat geldt voor de eigenaresse natuurlijk ook!

Zou dat wat zijn? :D *\o/*

Jaaa, dat zou gezellig zijn! :):)

Gimme_Joy

Re: Hoofdstel versus Neckrope ~ 26/7 ~ Schoonrewoerd [UT]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:51

Beetje Bootcamp 2.0 WB! *\o/*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:57

Na contact met ppg en quartel zal ik me in het demohoekje voegen om mijn wekelijkse nb bekapbeurt te laten zien. Ik weet niet of er mensen zijn die dat leuk/interessant vinden om te zien, maar zoja dan geef ik graag tekst en uitleg. :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:57

Gypsy schreef:
Na contact met ppg en quartel zal ik me in het demohoekje voegen om mijn wekelijkse nb bekapbeurt te laten zien. Ik weet niet of er mensen zijn die dat leuk/interessant vinden om te zien, maar zoja dan geef ik graag tekst en uitleg. :)

:j _/-\o_

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:00

En anders heb ik gewoon wat te doen, gebeuren moet het toch. :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 22:02

Gypsy schreef:

:)) en ik weet al hoe en ik kom dat zeker filmen ~~}>

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:03

_O-

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:13

Ik zal er ook zijn, indien vervoer ook met paard. Anders zonder ;-)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 22:20

Super MaritB *\o/* *\o/* *\o/*
Ik heb je er bij opgeteld voor de extra auto eventueel :D :D

Misschien kan iemand je anders op pikken die een plekje over heeft???
Is er niet iemand die in die regio komt toevallig???
Is misschien voor iedereen wel leuk om even te kijken of er iemand opgepikt kan worden?
Maar dat kunnen we ook later altijd nog even bekijken met elkaar.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:29

wordt een top dag...heb er zin in.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:43

Ik ben nog niet zeker - zal het op tijd laten weten - maar als ik kan komen helpen kan ik de hele dag en ben niet bang de handjes uit de mouwen te steken.
Kan dan eventueel nog twee neckropes, twee ruim verstelbare sidepulls met verschillende neusriem en een kingekruist hoofdstel meenemen als er interesse is om uit te proberen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 22:46

TurdusMerula schreef:
Ik ben nog niet zeker - zal het op tijd laten weten - maar als ik kan komen helpen kan ik de hele dag en ben niet bang de handjes uit de mouwen te steken.
Kan dan eventueel nog twee neckropes, twee ruim verstelbare sidepulls met verschillende neusriem en een kingekruist hoofdstel meenemen als er interesse is om uit te proberen.

<3 <3 <3 <3

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 07:59

Er komen ook super leuke ideeën naar voren van mensen :j
Mocht er nog iemand een idee hebben laat me dit even via PB weten dan kan ik kijken wat haalbaar is.
Ik zit nu eenmaal ook met de regels van een niet zo makkelijke gemeente maar wat er in zit wil ik er wel uit proberen te halen }>

Ik heb ook nooit eerder iets georganiseerd dus heeft er iemand nog tips dan heeeeel graag :D
Ieder beetje is er 1 en dan komen we er ook wel. Dus mocht er iets wat minder soepel lopen bij deze dan alvast mijn excuus Y;(

Ik geloof dat er nog ruimte is voor 2 bitloos dus als je wilt, meld je gerust aan, vinden wij hartstikke leuk :j

Ik sta ook te springen om vrijwilligers voor verschillende dingen om de dag een beetje te laten lopen zoals we willen. Gelukkig is er nog wat tijd om dit voor elkaar te krijgen maar ik hoop echt dat ik hierin op wat mensen mag gaan rekenen.

Ik heb bedacht om hier in een HK topic een apart lijstjes topic voor te maken zodat iedereen in 1 oogopslag kan zien wat nog nodig is en waar nog ruimte is. Dan kunnen we hier kletsen en het daar alleen voor de lijstjes en updates houden.......of heeft iemand een beter idee? Persoonlijk vind ik het een beetje een gedoe om steeds weer die lijsten er bij te moeten zoeken. en dan staat daar gewoon een duidelijk overzicht zonder dat je hoeft te bladeren.

Nou, dat was het weer voor even geloof ik :')

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:19

quartel schreef:
Ik geloof dat er nog ruimte is voor 2 bitloos dus als je wilt, meld je gerust aan, vinden wij hartstikke leuk :j

Mijn paard is ook op bosal, side-pull en touwhalster te sturen, dus misschien kunnen we twee keer rond? :+
Of iemand anders misschien? 8-)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 09:00

:') dat houden we in ons achterhoofd :j
Maar ik denk dat er nog wel aanmeldingen komen. Alleen zou ik het het leukst vinden als die van bokt zouden komen :o
Gezien het echt wel een "bokt ding" is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 10:28

Ik heb hier quartel @ [HK] 26/7 Neckrope versus hoofdstel lijstjes even een overzicht gemaakt van wat we hebben en wat we nog kunnen gebruiken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor iedereen.
Het gaat mij er vooral om dat ik een beetje kan zien waar ik nog voor moet zorgen dus vul aan waar je aan kan vullen in de lijstjes :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 13:16

UPDATE!!!

Over de schriktraining.

Er word vooralsnog gekozen om deze in de rijbak te houden.
Voor dat de test gedaan word.
De training zal gegeven worden door Edith Louw,http://louw99.home.xs4all.nl/Edith/astore.html
De kosten voor een uur training zal komen op slechts 12,50 te voldoen bij aankomst in de kantine.
Er is ruimte voor 2 x een uur ( beginners en gevorderden) dus als je dit wilt doen geef je dan op tijd op....vol = vol.

Opgeven kan via de daarvoor bestemde lijst in [HK] 26/7 Neckrope versus hoofdstel lijstjes

Leuk he? *\o/* *\o/*

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:58

Leuk! Ik denk dat ik het lekker houd bij de demo en de test. Anders wordt het voor Holly wat teveel :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:52

Hallo TS,

Ik weet niet of je mijn pb (bewust) nog niet gelezen/gereageerd hebt (gezien wij over en weer wat woorden hebben gehad). Maar mocht je 'm niet gelezen hebben (omdat deze van mij was). Ik zei hierin dat ik (mits ik vervoer kan regelen) wellicht met mijn pony, die ik bitloos men, kan komen. Dat is een tweewieler en een kleine pony dus neemt weinig ruimte in. Tevens dat hij ook natuurlijk wordt bekapt, dus wellicht ook interessant dat mensen zijn hoeven ook kunnen bekijken (als gypsy dat goed vindt ;) ) Zou je nog even kunnen reageren? Dankjewel :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 14:58

quartel schreef:
Als iemand een leuke locatie weet dan zijn tips uiteraard meer dan welkom.

Ik heb dit ook nooit eerder gedaan dus ik zie graag wat mee denkers :D

Voor mennen hebben we echt meer ruimte nodig.......

Willen de mensen die met eigen paard mee willen doen de lijst uit de OP even invullen zodat er een overzicht komt van wat we nog nodig hebben??

Mennen gaat dus niet lukken zoals eerder al beschreven stond

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:00

Dat had ik inderdaad gelezen, daarom had ik ook aangegeven dat het maar ging om een kleine pony en een tweewieler, wat misschien net de ruimte inneemt van een groot paard. Maargoed, dat is duidelijk dan.

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:12

Als ik het goed begrijp is er dus een test/demo tussen 'betuigd rijden en neckrope rijden' en daarnaast is er dus een mogelijkheid om mee te doen aan een schriktraining?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 15:13

Estherbrink1 schreef:
Als ik het goed begrijp is er dus een test/demo tussen 'betuigd rijden en neckrope rijden' en daarnaast is er dus een mogelijkheid om mee te doen aan een schriktraining?

:j klopt....en dan volgt er nog de grondwerk demo :j
Hoe de test er verder uit gaat zien (het moet wel zijn doel halen uiteraard) word later bekend gemaakt.
Ik heb veel vertrouwen in de mensen die dit in elkaar gaan zetten dus dat komt echt helemaal goed :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:25

Hoe meer ik lees, hoe meer zin in er in krijg :D :))

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:46

Hoi.
Leuk leuk. De schriktraining laat ik aan mij voorbij gaan. Hoe laat begint de demo ongeveer?