30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:33

MissFreubel schreef:
We hebben bij ons op de boerderij als eens een heel obstakelparcours uitgezet aangezien ik een vrij grote rijbak heb 50x60. Kan hem nog wel eens opbouwen als daar behoefte aan is.

Handig! Wat een leuke ideeën allemaal.

Devlins

Re: 30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:03

Hier nog iemand die wel mee wil doen aan TREC training.

1 Maart is voor mij ook oke, Wat fijn en leuk van je om je Saloon open te stellen, MissFreubel, en idd wanneer iedereen wat lekkers mee neem, scheelt dat ook voor het organiseren en natuurlijk de kosten.
IHN en Alja, zullen wij dan carpoolen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:11

Jaaa ik ben voor devlins, vooral met die arretjescake in de auto ;)

Ik weet niet eens wat trec is, heb ik nu onder een steen geleefd?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:15

Mwoah, beetje :+ www.trecnoord.nl staat het uitgelegd. Ik wil best een keer een dagje training doen hoor :j

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:21

Dan doen we ook een trec-training-meeting :) ik ben er dan bij!

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:24

Wat is Arretjescake dan? Denk dat ik eerder onder een steen heb gelegen :-) :D :o

Lijk me leuk Wendy!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:26

Arretjescake :9

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:32

Weet iemand of er hier in de regio iemand is die paarden fotoshoots doet?
Ik kan eigelijk niemand in deze regio (of 1 die de grens over wil :-) ) vinden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:34

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:20

Like-Maaike@bokt is hier al geweest voor een shoot. En ze wil nog een keer komen :D Alleen moet je haar wel even ophalen net over de grens in NL, ze reist nl met bus en trein.
https://www.facebook.com/JudithBeukemaF ... ie?fref=ts

Trec lijkt me gaaf. Of mijn lijf het daarmee eens is is even een ander verhaal. Maar proberen wil ik het zeker wel. Alleen dan wel graag pas ergens in April.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:43

Rhys: ik ben vrijdagavond nog even in Beilen geweest voor de L-finale. Zelf niet gereden, toen ik wist dat ik niet hoefde te groomen in Zuidbroek was het B al vol. Wij gaan elkaar van het voorjaar dan vast tegenkomen op concours :j

Leuk idee voor 1 maart! Bloemschikken ed is aan mij ook niet besteed, ben ook zo'n creatieve Reuzenslak ;)
Bakken en koken is ook niet mijn ding, maar de supermarkt/bakker willen me vast nog wel iets verkopen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:35

Alja schreef:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa arretjescake dat is zo lekker :)
gaan wij dan carpoolen IHN dan kan ik hem proeven van te voren :Y)

ow, haha...lees het nu. Ja, is goed :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:37

Devlins schreef:
Hier nog iemand die wel mee wil doen aan TREC training.

1 Maart is voor mij ook oke, Wat fijn en leuk van je om je Saloon open te stellen, MissFreubel, en idd wanneer iedereen wat lekkers mee neem, scheelt dat ook voor het organiseren en natuurlijk de kosten.
IHN en Alja, zullen wij dan carpoolen?

ja, prima!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:21

Afrikaanse reuzenslakken zag ik hier anderhalf jaar geleden op bokt en ik vond ze wel grappig, ze zijn makkelijk, goedkoop en ruimen een deel gft op :D

TREC, wordt dat in het noorden wel ergens gehouden? Het lijkt mij ook erg leuk om te doen maar ik dacht altijd dat hier nooit zoveel was? alleen moet ik dan nog wel een keer een grotere pony hebben want ik zie mezelf nog niet op m'n shet rijden.

Arretjescake heb ik wel eens van gehoord maar volgens mij nog nooit gezien of geproefd.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:31

Dit jaar organiseer ik voor de vierde keer een wedstrijd :) Dit jaar zijn er nog twee wedstrijden in het noorden, in Buinen. In het voorjaar een eendaagse en het najaar een tweedaagse.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:39

Oke leuk, dan ga ik dat even in de gaten houden want lijkt me sowieso leuk om een keer te kijken of dat wat is voor de toekomst :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:55

Waar in buinen wendy?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:56

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:22

Ah vandaar dat het bekend klinkt, ik zie dat jullie met les chevaux samen werken met die wedstrijd. Ik ben een kennis van brigitte en dan heb ik haar er weleens over gehoord.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:24

Deze organiseer ik niet hoor :+ Ik doe TREC Noord http://www.trecnoord.nl :) Brigitte is vorig jaar wel bij mij gestart.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:57

Aha, de hunebedtrec, toevallig vorige week lid geworden van die Facebook pagina.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 20:35

Leek mij ook wel heel leuk, TREC, maar helaas mag mijn paard niet springen (medisch), dus dan houdt het voor ons al op :(.

Mijn laptop is helaas deze week overleden (er stond een glas water naast en ik kon mijn coördinatie om wat voor reden dan ook niet in bedwang houden en zo gebeurde het dat de inhoud van het glas op en in mijn toetsenbord belandde....), dus ik kan nu alleen bokken op mijn mobiel, wat misschien handig is voor "onderweg" maar reuze irritant als enig medium. Zodoende bericht ik even iets minder dezer dagen. Ik zit nu even op het werk op internet, dus eindelijk kans om normaal te typen *D

Even een paar nieuwtjes bij mij op paardengebied:
- Ik heb een mentuig op de cob ( :) ) getikt! Ik had al een tijd de gedachte om onze D-pony eens wat meer aan het werk te zetten, en aangezien ik geen tractor heb, kan ze prima meehelpen om de bak te leren slepen dacht ik zo. Het was wel al 10 jaar geleden dat ik een pony opgetuigd had, dus het was even puzzelen met al die riemen en dingen, maar uiteindelijk gaat het nu goed. Pony geeft er (zoals verwacht) helemaal niks om en we zijn nu bezig om in de bak te oefenen met lopen in tuig (zonder iets erachter verder). Gaat tot nu toe goed, dus hartstikke top!

- Ik heb een bijrijdster gevonden voor mijn paard, en dat is ook nog eens mn beste vriendin. Ook superblij mee, want ik red het gewoon niet om vaker dan 2 a 3 keer per week te rijden op het moment en dat is te weinig voor mijn merrie. Ik was al even aan het rondkijken naar een geschikte bijrijdster (wil er ook niet zomaar iedereen op hebben omdat ze a. niet supermakkelijk is en b. een medisch verhaal heeft waardoor bepaalde manier van trainen gewenst is) dus ik ben heel blij dat zij het wilde doen.

Nieuwtjes op niet-paardengebied:
Vandaag ben ik officieel 2 weken "gestopt met roken" en begonnen als e-roker. Oftewel, ik heb al 2 weken geen sigaret meer aangeraakt, maar heb wel een e-sigaret in plaats daarvan, maar ook die wil ik in de komende weken afbouwen. Na ruim 20 jaar stevig doorpaffen had ik nooit verwacht dat dit me überhaupt zou lukken dus ik ben zeker blij!

Overig:
Dus 1 maart gaan we naar Wildervank definitief? Leuk! Hebben we al een overzichtje wie er allemaal wil komen? Dan kunnen we misschien ook even verdelen wie er wat wil maken/meenemen.

MissFreubel, hoe was dat obstakelgebeuren jouw bedoeling? Moeten mensen dan zelf hun paard meenemen of iets in die geest?

Oh ja, en kan iemand me misschien uitleggen wat arretjescake is? Nooit van gehoord, haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:42

Murosch schreef:
Leek mij ook wel heel leuk, TREC, maar helaas mag mijn paard niet springen (medisch), dus dan houdt het voor ons al op :(.

Springen is maar een klein onderdeel :) en het mooie is dat je wat je niet kunt/wilt doen, over mag slaan :) Kost je geen strafpunten of diskwalificatie, je krijgt er gewoon geen punten voor, maar je mag gewoon verder gaan :)

Murosch schreef:
Oh ja, en kan iemand me misschien uitleggen wat arretjescake is? Nooit van gehoord, haha!

http://plazilla.com/arretjescake-zoals- ... ie-ten-top

Chocola, suiker, boter...

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:06

Murosch schreef:
Overig:
Dus 1 maart gaan we naar Wildervank definitief? Leuk! Hebben we al een overzichtje wie er allemaal wil komen? Dan kunnen we misschien ook even verdelen wie er wat wil maken/meenemen.

Volgens mij was dit het laatst bekende lijstje:
Claudia- 12 Februari / 1maart
Bianca- 12 Februari / 1 maart
Joke - 1 maart
gomir- 1 maart
avelien-?
els-12 feb alleen 's avonds
Evelijn - 1 maart
Josee (miss DD)- 1 maart
Sassie - 1 maart ( 1 febr na 19.30)
Alja - 12 februari- 1 maart.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:10

Ich bin darbei :)