Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loonew

Re: Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:57

Hoi her ben i ook. Weer , vw privé omstandigheden niet zo actief geweest helaas! Maar ik wil wel graag mee nog

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:17

Heey allemaal ik ben echt super blij dat ik mee kan :D Heb er on wijs veel zin in :D

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:32

ik heb er ook superveel zin in :D
alleen nog vervoer regelen omdat paps en mams dan met de motor weg zijn..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 00:37

Hey Loonew, hoop dat het niet te ernstig is allemaal, anders veel sterkte!

Hoop dat je iets kan regelen xmichxrocky!

Ik reed laatst op de snelweg langs Ede en zag toen een afslag: Ginkelse heide het zand.

Ik heb dat even gegoogled en vond toen deze foto:

http://wandelfotosite.nl/wp-content/upl ... ssel-2.jpg

ziet er wel mooi uit toch? Daar kunnen we waarschijnlijk ook wel een round pen maken.

Ik heb het document van defensie goed doorgelezen en inderdaad nergens gelezen dat het niet mag. Voor de zekerheid ga ik nogmaals een e-mail sturen wat betreft het losgooien van de paarden.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:32

ziet er wel gaaf uit ja :))

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:13

Ziet er zeker mooi uit

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:51

Ik heb er ook veel zin in :)
Obbe komt veel witter uit zn wintervacht dus dat is ook wel leuk, dan past ie wat meer bij de rest van de witjes :+
Ik weet nog niet of ik het aandurf om hem in een roundpen los te laten, want hier haalt hij het nog wel eens uit om over de omheining te springen (1.30), dus weet niet hoeveel respect hij voor een draadje heeft, maar we zullen zien :)
Ik kan het wel een keer in de wei proberen. Wat zal op de shoot ongeveer de diameter zijn?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:00

als je het losgooien niet echt aandurft, kun je hem ook aan een longeerlijn doen hoor ;)
(liever niet met zo'n bitstukje, die zijn wat lastig weg te werken :D )

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 23:31

Ik wacht eerst nog op een reactie op mijn e-mail of zo'n roundpen daadwerkelijk mag. Op die plaats van de foto zouden we wel een mooie kunnen bouwen.

We hebben dus geen vergunningen of dagkaartjes nodig, zolang we maar op de paden blijven. Zo'n mooi stuk zand is een heel mooi en aantrekkelijk pad. Ik zou er wel een sprintje willen trekken :D Hoop dan alleen dat het zand niet té mul is, want dat lijkt me niet goed voor de pezen. maar zoals het er op die foto uit ziet is dat wel goed te doen. Het jeukt nu al :D

Ik denk inderdaad dat de eigenaren die twijfelen het beste een longeerlijn kunnen gebruiken. Die van mij blijft als het goed is wel binnen de lijntjes (voor 99% weet ik dat zeker) en anders schud ik wel met wat brokken hihi.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:35

Ik kan je nu al verzekeren dat dat ontzettend mul zand is, alla strand (begin stuk) ;) en eenmalig zal een paard daar echt niet dood aangaan ;)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:12

Goh, kan je me ook vertellen waar die zit? Ik zit al vanaf januari naar dat stukje te zoeken, maar ik kan 'm nergens vinden. :')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:56

jameyskatje schreef:
Hey Loonew, hoop dat het niet te ernstig is allemaal, anders veel sterkte!

Hoop dat je iets kan regelen xmichxrocky!

Ik reed laatst op de snelweg langs Ede en zag toen een afslag: Ginkelse heide het zand.

Ik heb dat even gegoogled en vond toen deze foto:

http://wandelfotosite.nl/wp-content/upl ... ssel-2.jpg

ziet er wel mooi uit toch? Daar kunnen we waarschijnlijk ook wel een round pen maken.

Ik heb het document van defensie goed doorgelezen en inderdaad nergens gelezen dat het niet mag. Voor de zekerheid ga ik nogmaals een e-mail sturen wat betreft het losgooien van de paarden.

Weet je zeker dat dit bij de ginkelse hei is?
Kan me namelijk geen plek herrinneren waar zo'n stuk zand is.

Is het niet toevallig de zandverstuiving bij otterlo of het wekeromse zand?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 14:18

hmz.. dit stond bij de foto:
Zandverstuivingen, Ginkelse heide, Mosselsche Zand, Planken Wambuis, langzaam worden de kaarten in het Nivon boekje minder donkergroen van bossen, we verlaten de Veluwse bossen om ons richting Ede te begeven en van daaruit naar de Blauwe Kamer en de Rijn. Op de Ginkelse heide ontmoeten we natuurlijk de schaapskudde die daar altijd aanwezig lijkt te zijn.

Ik heb even wat beter gezocht en ben er achter gekomen dat die foto helaas is van het mosselsche zand. Wel heb ik natuurbeheer even een e-mail gestuurd met de vraag hoe het daar precies zit met paardrijden.

er zijn trouwens wel mooie zandpaden op de ginkelse heide, dus een sprintje zit er sowieso wel in :D https://www.nationalebeeldbank.nl/shop/ ... else_heide

Ik wacht weer even de e-mails af!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:15

Toch denk ik dat zo'n grote zandvlakte niet gunstig is voor de fotografie van witte paarden. Dan staan groene struiken of een gekleurde hei veel beter! Dus wat dat betreft kunnen we het beter gewoon bij de ginkelse hei laten, zoals ik op die foto zie! ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:01

Gekleurde hei kom je pas in augustus tegen :+

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:34

Nja, een groene hei vind ik ook goed :P Is immers ook een kleur :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:03

inderdaad, een beetje achtergrondkleur mag wel :D
maar zand is ook weer leuk voor als je hard wilt, op de hei zou ik dat niet proberen :')

Nu nog uitzoeken hoe ik er precies kom :D

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:32

Op de hei kan je goed hard gaan hoor, vooral op de Ginkelse heide. Dat is merendeels alleen maar lange paden.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:19

Sta ik inmiddels op de reserve lijst?

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:33

Citaat:
1. Lauwttje
2. Elmo_Browny
3. xliisaa
4. _l_amanda_l_
5. Mossel
6. Laurahh
7. Vealosz
8. WiancaR
9. Linn
10.horsesm
reserve:
1.Kanzi
2.Muurp
3. Ilonavb
4. EquiPhoto

nu wel, ts had ilonavb afgezegd?
want in joun laatste lijstje staat ze er niet op maar in het lijstje ervoor wel en heb geen afmelding van haar kunnen vinden!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 01:27

ik heb op 1 of andere manier steeds de verkeerde lijst te pakken lijkt het wel :S, terwijl ik eigenlijk gewoon terug scroll en de meest recente lijst opzoek. ik zal er beter op letten.

Ja je staat er bij equiphoto, dankzij xliisaa denk ik.

Ik ben alleen bang dat een round pen wellicht niet gaat lukken. Want we mogen dus vrij recreeeren , zolang we op de paden blijven. en de ginkelse heide heeft naar mijn weten geen 'open stuk' om zo'n round pen te bouwen... of zit ik er naast? en op enkel een pad is denk ik niet voldoende ruimte.

Ik denk eigelijk dat we sowieso wel iets van een 'open stuk' nodig hebben toch? Anders kunnen we enkel een pad 'heen en terug' rijden.

Wie van jullie was er al vaker op de ginkelse heide geweest met het paard? Vealosz toch? Heb jij een idee?

Volgens mij weet lauwtje daar ook meer over.. ze had een aantal pagina's terug een mooie plattegrond gemaakt.

Ik ben echt van plan om volgend weekend naar de ginkelse heide te gaan om het met eigen ogen even uit te zoeken. eigenlijk wilde ik dit weekend al gaan maar door ziekte van een collega zit in onverwachts weer in de nachtdienst, dus dat gaat me dit weekend niet lukken.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 01-04-12 01:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 01:27

Lauwttje schreef:
'Plattegrond'
Afbeelding

Foto1.
Eind v/d avond, op de foto zelf zie je het heuveltje dijk ding. (en een bordje)
Afbeelding

Foto2.
Totaal de andere kant op gemaakt, erg mooi stuk heide, maar word druk bezocht door wandelaars & hondenmensen ;)
Afbeelding

Foto3.
Tadaa, het bordje die je ook op foto 1 ziet. Deze is dezelfde kant op gemaakt, maar dan vanaf het dijkheuvel ding.
Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:18

de roundpen/ paddock hoeft niet heel groot te zijn, als er maar geen konijnenholen etc. inzitten..
bij de canadameermeetings hier in de buurt hadden we ook maar een beperkt aantal paaltjes+draad, dus werden het twee paddockjes van rond de 12 meter doorsnee denk ik? Beetje longeercirkel-idee...
Heb bij andere meetings wel foto's gezien dat ze het echt midden in een stuk hei doen, wel een gaaf gezicht maar dat moet je wel het hele stuk nalopen op gaten enzo }:0

jameyskatje: dat vliegergedeelte mogen we zeker niet komen met de paarden? Dat stuk en bij foto 1 + 3 lijkt het wel mooi :j

Vealosz schreef:
Op de hei kan je goed hard gaan hoor, vooral op de Ginkelse heide. Dat is merendeels alleen maar lange paden.

ja oké, op de paden, ik bedoelde meer in de plantjes :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 15:38

ja foto 1 en 3 lijkt me inderdaad ook heel mooi! en qua ruimte zouden we daar een mooie roundpen kunnen maken. (idd even nalopen op gaten)

Maar in het document dat ik kreeg van defensie mochten we dus vrij recreeeren, mits we op de paden blijven. en ik denk dan dat we dus geen round pen mogen bouwen op stukken als foto 1 en 3.

Misschien dat ik vanmiddag wel eens even op pad ga ipv volgende week, want ik ben nu wel heel nieuwsgierig, maar ik ben bang dat mijn man voorlopig nog niet thuis is (die heeft de auto bij zich.)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:01

ik vind het op foto 2 eigenlijk wel heel mooi :=
en de lijst die ik er heb neergezet is de meest recente dus zo klopt die weer helemaal :D